Άνθρωπε, σήκω κι ανέτειλε ξανά και ξανά και ξανά




ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ 


Άνθρωπε, σήκω κι ανέτειλε ξανά και ξανά και ξανά, φανέρωσε την δόξα του Θεού ξανά και ξανά και ξανά, ώσπου οι αμνοί να γίνουν λιοντάρια, δηλαδή παιδιά Θεού. Άνθρωπε, αυτά που ζητά ο Θεός και υπάρχουν μέσα στον Λόγο του Θεού είναι τα θεμέλια που δίνουν το δικαίωμα για την ελευθερία όλων των ανθρώπων και των λαών της γης. Χωρίς τον Λόγο του Θεού, ο πλανήτης ολόκληρος θα είναι σκοτεινός, ο άνθρωπος θα είναι σκοτεινός, άρρωστος, ψυχολογικά και βιολογικά νεκρός, σε καθημερινή αποσύνθεση και σήψη. Οι νεκροί θα κλαίνε τους νεκρούς. Μάλιστα ανά τακτά ρονικά διαστήματα, ο πλανήτης ολόκληρος, αν δεν γνωρίσει τον Θεό καθώς είναι θα βυθίζεται στο σκοτάδι, πρώτος παγκόσμιος πόλεμος, δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, και ουαί και αλίμονο αν γίνει και τρίτος. Μη γένοιτο. Άνθρωπε, σήμερα που έχουμε καιρό να μαζέψουμε αμάραντο θησαυρό, κοινός στόχος όλων μας να είναι να γίνουμε παιδιά Θεού, να γίνουμε άνθρωποι οι οποίοι θα υπηρετούν τη ζωή, την αγάπη, την ταπείνωση, την χαρά, τον Θεό. Μόνο τότε άνθρωπε, το σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας θα σβήσει και το φως του Χριστού θα επικρατήσει μέσα μας και γύρω μας. Μην ξεχνάς άνθρωπε, ο Χριστός έφερε την ζωή και την αφθαρσία διά του Ευαγγελίου.


Δεν θα αποκτήσουμε τη ζωή και την αφθαρσία γυρίζοντας τα φύλλα της Γραφής, είναι γραφικό η γνώση φυσιοί, η δε αγάπη οικοδομεί, ούτε με το να προσευχόμαστε όλη την ώρα σαν ζητιάνοι. Είναι γραφικό, και αν οπίσω μου συρθείς αν δεν έχεις πίστη δεν ευαρεστούμαι, καθώς, τι με λέγετε Κύριε, Κύριε και δεν κάνετε ό,τι σας λέγω. Ούτε αν γυρίζουμε από εκκλησία σε εκκλησία θα γίνουμε κληρονόμοι του Θεού. Είναι επίσης γραφικό ότι ο Θεός δεν ζει σε χειροποίητους ναούς, ακόμα, έρχεται ώρα και ήδη είναι ότι οι αληθινοί προσκυνητές θέλουσι προσκυνήσει τον Θεό εν πνεύματι και αληθεία. Να μην ξεχνάμε ότι το σώμα μας είναι ναός του εν ημίν Αγίου Πνεύματος. Για να γίνουμε ένα με το Θεό, με τη ζωή θα χρειαστούμε ένα στοιχείο. Αυτό είναι μεγάλη αγάπη στο Θεό και στον αδελφό χωρίς κόμματα. Τι σημαίνει αγάπη στο Θεό και στον αδελφό χωρίς κόμματα; Σημαίνει ότι σήμερα διαβάζω έναν στίχο π.χ. μην κρίνετε ίνα μην κριθείτε και αμέσως αφού αρέσει στο Θεό και ωφελεί τον αδελφό γίνεται φύση μου, μάλιστα η εφαρμογή του όποιου λόγου του Θεού με κάνει παράδειγμα προς μίμηση. Η εφαρμογή του Λόγου του Θεού από έναν άνθρωπο του Θεού αγγίζει την καρδιά εκείνου που είναι δίπλα του, ενώ τα λόγια μόνο, χωρίς να εφαρμόζεται ο Λόγος απλά αγγίζουν το μυαλό του άλλου. Όταν λοιπόν εφαρμόζεται ο Λόγος του Θεού, τότε μεταγγίζεται και στον αδελφό η ζωή, ο Θεός, η χαρά. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε όλοι Θεός, άνθρωπος, συνάνθρωπος, Κτίση. Ο τρόπος που κερδίζουμε είναι απλός. Ερχόμαστε όλοι πιο κοντά στο Θεό. Χωρίς εφαρμογή δημιουργούνται συγκρούσεις, αφού οι λόγοι που είναι άλογοι γίνονται αντίλογοι και στο τέλος εωσφορικοί, μη γένοιτο. Μην ξεχνάμε, η εφαρμογή του όποιου λόγου του Θεού από εμάς γίνεται δόξα για το Θεό, χαρά για εμάς που μας φώτισε να καταλάβουμε την σημασία του αφού τον βάλαμε στη ζωή μας και γίνεται αιτία να μας ζωοποιεί, αλλά γίνεται και κίνητρο ζωής και πνευματικής ισορροπίας για τον συνάνθρωπό μας, φίλο ή εχθρό. Αγάπη στον Θεό και στον αδελφό είναι ακούω και μαθαίνω και υποκρισία είναι ακούω αλλά δεν μαθαίνω γι' αυτό και παθαίνω. Ας έχουμε αισθητήρια γεγυμνασμένα, διότι αν αργούμε να εφαρμόσουμε τον Λόγο του Θεού χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Ο τρόπος; Απλός. Θα μπούμε σε μία διαδικασία συνέχεια να γυρίζουμε φύλλα, να προσπαθούμε να διορθώσουμε τους άλλους κ.λ.π.. Στην συνέχεια θα προσευχόμαστε διαρκώς χωρίς ανταπόκριση και θα ζητιανεύουμε στον Θεό αλλά και στους συνανθρώπους μας, μάλιστα τα παράπονα θα πολλαπλασιαστούν και όλα τα στραβά θα εξαπλωθούν μέσα μας και γύρω μας. Με αυτόν τον τρόπο ποτέ δεν θα απολαμβάνουμε το Θεό, τη ζωή, την συνοχή μαζί του, το ίνα ώσιν εν. Νομίζω ότι η εποχή της ζητιανιάς τελείωσε. Ας αρχίσει στη ζωή μας η εποχή της αναγέννησης αλλά και της εξέλιξης. Το μέλλον του κόσμου θα έχει μέσα του την αγάπη στο Θεό και στον αδελφό. Αν είμαστε έξυπνοι, όπως νομίζουμε ότι είμαστε, ας ζήσουμε σήμερα το μέλλον. Αυτό θα μας εξασφαλίσει καινούργια ζωή, αγιοπνευματική, ευλογημένη, ονειρεμένη. Αν κάνουμε το μέλλον αγάπη, παρόν θα εξασφαλίσουμε το μέλλον. Ο Θεός έφερε την ζωή και την αφθαρσία διά του Ευαγγελίου. Το μέλλον είναι εδώ, εμείς γιατί ζούμε ακόμη το παρελθόν και επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη; Εύχομαι όλοι μας να γίνουμε σκεύη εκλογής, παιδιά Θεού. Αμήν. Ιδού νυν καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού νυν ημέρα σωτηρίας. Αμήν.


Αν στον Θεό ήρθαμε για να πάρουμε, τότε θα φύγουμε από αυτόν πάλι φτωχοί. Αν ήρθαμε για να καταλάβουμε τάχα το θέλημά του θα φύγουμε μπερδεμένοι. Για όσους όμως ήδη νιώθουν ότι πήραν πολλά από τον Θεό σε αυτούς ο Θεός θα δώσει περισσότερα. Είναι γραφικό, εις τα ολίγα εστάθης πιστός επί πολλών θέλω σε καταστήσει. Ακόμη, για όσους έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν και το κάνουν, αυτοί και μόνο αυτοί θα ζουν ευλογημένοι και όχι όπως οι άλλοι μπερδεμένοι. Αμήν.


Όλοι έχουμε μία Θρησκεία ή έναν Θεό. Μην λες ότι είσαι άθεος. Ποιος είναι ο Θεός σου; Ένας έχει για Θεό ένα πάθος, άλλος μια δουλειά, άλλος αγαπά τα χρήματα, άλλος κάποιον Θεό στον ουρανό με διαφορετικό όνομα, άλλος έναν άνθρωπο, άλλος την φιλοσοφία, άλλος την εξέλιξη, άλλος θέλει να γίνει κάτι (π.χ. επιστήμονας), άλλος έχει τον εγωισμό, άλλος τον εαυτό του. Δεν τα κατηγορώ, όλα είναι κίνητρα για να ζήσεις άνθρωπε και αν είσαι τυχερός ίσως βρεις τον Θεό που είναι μέσα σου και που εκδηλώθηκε σε πολλούς ανθρώπους - σκεύη εκλογής. Αμήν. Όλα είναι Θεός, τώρα Αδάμ έγινες ως εις εξ ημών, γινώσκων καλό και κακό. Εύχομαι ο Θεός σου να σε ολοκληρώσει και να με ολοκληρώσει. Αμήν.


Αν δεν υπήρχε ο Θεός, ο κόσμος θα ήταν ας πούμε μόνο αέρας ή σκοτάδι ή μια μεγάλη πέτρα. Τώρα όμως δεν μπορείς να το πεις αυτό διότι υπάρχουν άπειρα διαφορετικά πράγματα τα οποία μας κλέβουν τις εντυπώσεις και φανερώνουν την παρουσία του, το θαύμα της παρουσίας του, όπως κίνηση, ζωή, λόγος, ήλιος, φως, φεγγάρι, ηλιακά συστήματα, άπειρο, χώρος εντός - εκτός, πλανήτες, θάλασσες, στεριά, ζώα, φυτά, δέντρα, λουλούδια, κύτταρα, γονίδια, DNA, νετρόνια, προτόνια, ηλεκτρόνια, θετικό, αρνητικό - συκώτι, σπλήνα, καρδιά, εγκέφαλος, πόδια, χέρια, μάτια. Όλα διαφορετικά και όλα συνθέτουν το σώμα στο οποίο μέσα ζει η ψυχή, η ενέργεια, η ζωή. Ας πούμε ότι είναι η μπαταρία του ανθρώπου. Το Πνεύμα το Άγιο είναι το ρεύμα που κάνει την ψυχή ζωντανή. Είναι τόσα πολλά τα διαφορετικά που δεν φτάνουν τα βιβλία του κόσμου να τα γράψεις. Άλλωστε και αυτά τον Θεό περιγράφουν. Τι να πεις τώρα σε αυτούς που λένε δεν υπάρχει Θεός; Τίποτα! Απλά ο εγωισμός έγινε Θεός τους. Δεν πειράζει, μετά τον εγωισμό έρχεται η ταπείνωση. Στην ταπείνωση υπάρχει και ο Θεός. Εύχομαι όλοι να τον βρούμε σύντομα. Αμήν.


Ο Θεός είναι μια όαση μέσα στην έρημο του καθενός. Αν την βρεις πιες νερό, ξεκουράσου, απόλαυσε τη στιγμή και συνέχισε το ταξίδι σου. Μην ρωτάς τι θα βρεις παρακάτω, εμπιστεύσου τον και αυτός ξέρει! Έτσι έχει ενδιαφέρον το ταξίδι, ο Θεός, ο δρόμος, η ζωή.


Αν ψάξεις την αλήθεια θα βρεις παρηγοριά κοντά στον Θεό. Αν ψάξεις πρώτα την παρηγοριά τότε θα βρεις το ψέμα και δεν θα βρεις ποτέ παρηγοριά αλλά προβλήματα, αντιπαλότητες, συγκρούσεις, αδιέξοδα.


Πρώτα πρέπει κανείς να δει τον Θεό και μετά να μιλάει γι’ Αυτόν.


Η τελειότης μπορεί να αποκτηθεί σε κάθε εποχή και η αγιότης είναι προνόμιο όλων των εποχών και όλων των ανθρώπων· διότι το Πνεύμα ενεργεί και σήμερα.


«Κάθε Γραφή, είναι θεόπνευστη και πολύ ωφέλιμη». Επομένως, είναι πολύ ωραίο και πολύ ωφέλιμο στην ψυχή να ερευνάμε τις θείες Γραφές. Όπως ακριβώς ένα δένδρο που είναι φυτεμένο στο μέρος που υπάρχουν πολλά νερά, έτσι και η ψυχή που αρδεύεται με την Αγία Γραφή, ευδοκιμεί και αποδίδει ώριμους καρπούς, και είναι στολισμένη με αειθαλή φύλλα, με δηλαδή θεάρεστες πράξεις. Διότι οι άγιες Γραφές μας οδηγούν στις ενάρετες πράξεις και την καθαρή θεωρητική γνώση, επειδή μέσα σ’ αυτές βρίσκουμε την προτροπή για κάθε αρετή και την αποτροπή για κάθε κακία. Αν είμαστε, λοιπόν, φιλομαθείς, θα είμαστε και πολυμαθείς· διότι όλα τα πετυχαίνει η επιμέλεια, ο κόπος και η χάρη που δίνει ο Θεός. «Καθόσον, αυτός που ζητά παίρνει, αυτός που ψάχνει βρίσκει και αυτός που χτυπά την πόρτα του ανοίγουν». Ας χτυπήσουμε, λοιπόν την πόρτα του πολύ ωραίο παραδείσου των Γραφών, που είναι μυρωδάτος, πολύ γλυκύς και ωραίος και γεμίζει τ’ αυτιά μας με κάθε είδους κελαδήματα των νοερών θεοφόρων πτηνών· αυτός (ο παράδεισος των Γραφών) αγγίζει την καρδιά μας και, όταν αυτή είναι λυπημένη την παρηγορεί, όταν είναι ταραγμένη την ηρεμεί και τη γεμίζει με ανέκφραστη χαρά· ανεβάζει το νου μας στα χρυσαυγή και υπέρλαμπρα ενδότερα του νου του «θείου περιστεριού», το οποίο με τα φωτεινά φτερά του μας οδηγεί στο μονογενή Υιό και κληρονόμο του γεωργού του νοητού αμπελώνα, και μέσω αυτού μας παρουσιάζει στον Πατέρα των φώτων.


Όπως ακριβώς το σκοτάδι διαλύεται με την εμφάνιση του φωτός, έτσι και η φθορά με την έλευση της ζωής χάνεται, και η ζωή επικρατεί παντού, ενώ η φθορά μένει σ’ αυτόν που την προξενεί.


Τά είδη της λύπης είναι τέσσερα· η κατάθλιψη, η στενοχώρια, ο φθόνος και η συμπάθεια. Κατάθλιψη είναι η λύπη που μας αφαιρεί τη φωνή· στενοχώρια είναι η λύπη που βαραίνει την ψυχή· φθόνος είναι η λύπη για τα αγαθά των

άλλων· και συμπάθεια είναι η λύπη για τη ξένη δυστυχία.


Η ψυχή δεν επηρεάζεται από αυτήν την αποσύνθεση, γιατί είναι απλή και ασύνθετη και γι’ αυτό δεν μπορεί να διασπαστεί. Η ψυχή είναι αθάνατη και εκτείνεται στην αιωνιότητα. Το μόνο που αλλάζει σ’ αυτήν κατά το θάνατο είναι ο τρόπος υπάρξεώς της. Ακόμη και τότε η σχέση της με το φθειρόμενο σώμα δεν διακόπτεται, και η ψυχή θα μπορέσει να βρει όλα τα στοιχεία του λόγω της γνωστικής της δυνάμεως. Ούτε ο χώρος (απόσταση) ούτε ο χρόνος εμποδίζει την ψυχή να βρει τα στοιχεία του σώματος κατά την ανάσταση.


«Θεός»,προέρχεται ή από τη λέξη «θέειν»(=τρέχει), διότι περιτρέχει τα σύμπαντα, ή από τη λέξη «αίθειν», που σημαίει καίει –«διότι ο Θεός είναι φωτιά που όλα τα καίει», και μαζί κάθε κακία–, ή προέρχεται από τη φράση «βλέπει τα πάντα»· διότι είναι αλάθητος και όλα τα εποπτεύει. Διότι τα είδε «όλα προτού να γίνουν», αφού τα είχε προαιώνια στο νου του· και το καθετί δημιουργήθηκε στον καθορισμένο χρόνο, σύμφωνα με το προαιώνιο σχέδιο της θελήσεώς του, το οποίο περιλαμβάνει τον προορισμό, την εικόνα και το παράδειγμα.

Το πρώτο, λοιπόν, όνομα εκφράζει την ίδια την ύπαρξη και τη φύση της, ενώ το δεύτερο εκφράζει την ενέργεια.


O άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, Θεός είναι η αιτία και η αρχή όλων, ο χορηγός της φύσεως στα όντα, της ζωής στα ζωντανά, της λογικής στα λογικά όντα και του νου στα νοερά· είναι η επαναφορά και η επανόρθωση αυτών που έχουν πέσει· η ανακαίνιση και αναμόρφωση όσων έχουν φθείρει τη φύση τους· είναι η ιερή σταθερότητα αυτών που κινούνται με μία ανίερη ταραχή· η ασφάλεια αυτών που στέκονται σταθεροί· και η οδός και χειραγώγηση προς τα άνω αυτών που βαδίζουν προς Αυτόν.

»Θα προσθέσω επίσης ότι είναι Πατέρας αυτών που δημιούργησε· και το σπουδαιότερο, ο Θεός μας είναι Πατέρας μας, διότι Αυτός και όχι οι γονείς μας, μάς έφερε στη ζωή από την ανυπαρξία· καθώς οι γονείς μας έλαβαν απ’

Αυτόν τη ζωή και τη δυνατότητα να γεννούν. Είναι ποιμένας αυτών που Τον ακολουθούν και τους ποιμαίνει· είναι ο φωτισμός των φωτιζομένων, ο μύστης όσων μυούνται στα ιερά μυστήρια, η αιτία της θεώσεως των θεουμένων, η συμφιλίωση όσων έχουν φιλονικήσει, η απλότητα των απλοϊκών και η ενότητα όσων ενώνονται μεταξύ τους. Είναι η εξουσία πάνω από κάθε εξουσία, η αρχή της υπάρξεως και η αγαθή μετάδοση των απορρήτων μυστηρίων, δηλαδή της γνώσεώς Του στον καθένα, σύμφωνα με το μέτρο του

δυνατού και εφικτού».



Ο Θεός έχει πάντοτε το Λόγο του, γεννημένο απ’ Αυτόν· δεν είναι ανυπόστατος και σκορπισμένος στον αέρα όπως ο δικός μας λόγος, αλλά είναι ενυπόστατος, ζωντανός, τέλειος.

Δεν προχωρεί έξω απ’ Αυτόν, αλλά είναι πάντοτε ενωμένος μαζί του. Διότι, πού θα είναι, αν βγει έξω απ’ Αυτόν; Επειδή, δηλαδή, η δική μας φύση είναι θνητή και φθαρτή, γι’ αυτό και ο λόγος μας είναι ανυπόστατος. Ο Θεός όμως, επειδή είναι αιώνιος και τέλειος, θα έχει και το Λόγο του τέλειο και ενυπόστατο, αιώνιο, ζωντανό και κάτοχο όλων όσων κατέχει και ο γεννήτοράς του.


Ο αόρατος, ακίνητος Θεός κινείται, ζει μέσα στα κινούμενα. Ο αόρατος Θεός γίνεται ορατός διά των ποιημάτων αυτού, με αποκορύφωμα τον αναγεννημένο άνθρωπο του Θεού ο οποίος —ως λογικό ον που εξελίσσεται— δύναται να υλοποιεί διά του Χριστού τα λόγια του. Ο Θεός μαρτυρά την παρουσία του μέσω της δημιουργίας των ποιημάτων του αλλά και η Δημιουργία μαρτυρά την παρουσία του Θεού. Αδέλφια μου, ο Θεός με το δικό του πνεύμα πορεύεται των πνευματικών μας αγώνων και μας διανοίγει με την άπειρη σοφία του καθημερινά νέους τρόπους σκέψης που αυξάνουν τη ζωή ώστε με εξουσία να μετέχουμε σε αυτή.


Εάν αποθάνη ο άνθρωπος, θέλει αναζήσει; πάσας τας ημέρας της εκστρατείας μου θέλω περιμένει, εωσού έλθη η απαλλαγή μου.>> Ποία μεταλλαγή εννοεί; Με τα συμφραζόμενα αποδεικνύεται σαφώς, ότι εννοεί την ανάσταση των νεκρών, μάλιστα ερωτά αν αποθάνει ο άνθρωπος θέλει αναστηθεί; (αναζήσει) και ότι στην εκστρατεία αυτή όπως την ονομάζει, θα περιμένει εως ότου έλθει η μεταλλαγή του.


Δεν μπορώ να προσφέρω τίποτα μεγαλύτερο στους γονείς μου από αυτό που μου έδωσαν, γιατί αυτοί μου έδωσαν την ζωή. Τι να τους δώσω εγώ που να μπορεί να είναι ικανό να καλύψει αυτό που μου έδωσαν. Δεν μπορώ να προσφέρω κάτι μεγαλύτερο στον Θεό από αυτό που μου έδωσε με την θυσία του και το ανθρωποσωτήριο έργο του καθώς και την σοφία που μου εξασφάλισε ώστε να ζω ευλογημένα. Καταλήγουμε ότι οι γονείς, μου έδωσαν την ζωή, και ό,τι και να τους δώσω εγώ, δεν θα μπορέσω να καλύψω αυτό που μου έδωσαν. Ο Χριστός με έμαθε να ζω. Ο Χριστός μου χάρισε το ευ ζην. Καταλήγουμε ότι το μεγαλύτερο πράγμα στον κόσμο που έδωσαν οι γονείς στο παιδί τους, είναι η ύπαρξή τους. Κανένα παιδί δεν θα μπορέσει να καταλάβει αυτό που λέω, μέχρι το ίδιο να κάνει δικά του παιδιά. Και κανένα παιδί δεν θα μπορέσει ποτέ να γεννήσει τους γονείς του για να τους δώσει έστω και το ίδιο πράγμα που του έδωσαν. Γι' αυτό θα πρέπει να τους ευγνωμονείς, να τους σέβεσαι, να τους αγαπάς, να μεριμνάς γι' αυτούς και να τους υπακούς. Τώρα στον Θεό να γνωρίζουμε, ότι κανένας άνθρωπος δεν θα μπορέσει ποτέ να γίνει αναμάρτητος και να θυσιάσει την ζωή του ώστε να γίνει λύτρον αντί πολλών. Αυτό το έκανε ο Χριστός. Γι' αυτό μην τον μηδενίζουμε τον Θεό, μην τον ξεχνάμε, μην τον περιφρονούμε. Μέρα νύχτα να είμαστε κοντά στους γονείς και στον Θεό. Έτσι, θα εξασφαλίσουμε την ζωή και θα δώσουμε ζωή στην οικογένειά μας και γύρω μας. Αμήν.


Χριστιανός χωρίς δράση δεν νοείται, χωρίς παράδειγμα δεν γίνεται, χωρίς έργα είναι νεκρός. Είναι ένα κλούβιο αυγό με εξωτερική εμφάνιση, εσωτερικά δε όζει, βρωμάει. Μη γένοιτο να είμεθα τοιούτοι χριστιανοί.


Ο Θεός έβαλε ένα σημάδι στον Κάιν, αυτό το σημάδι είναι η ασχήμια του προσώπου. Κοιτάξτε τον άνθρωπο που μισεί, που ζηλεύει, που κρίνει, πως είναι. Χάνει την γλυκύτητα του προσώπου του. Αν θέλουμε να λάμπει το πρόσωπό μας, να αγαθοποιηθούμε και να βάλουμε μέσα μας το πνεύμα του Θεού ώστε να γίνουμε γλυκείς και όμορφοι άνθρωποι. Διότι αυτό το πνεύμα παρέχει ομορφιά σώματος και πνεύματος. Ο Χριστός ήτο όμορφος στο σώμα, στην ψυχή και στο πνεύμα.


Οι άνθρωποι που είναι ιδεώδεις δεν κουνούν την ουρά τους σε κανέναν, είναι οι ίδιοι και σήμερα και αύριο και πάντα


Για να ζήσουμε χρειαζόμαστε την χαρά να ειμαστε χαρουμενοι θετικοι η χαρα του Θεου δινει την δυνατοτητα στον εγκέφαλο να παραγει την ενδορφίνη. Για να καταλάβουμε τι σημαίνει ενδορφίνη θα πούμε το εξής, οι επιστήμονες λένε ότι 10 μικρογραμμάρια ενδορφίνης κοστίζει 15 με 20 χιλιάδες δολάρια. Εάν ένας άνθρωπος είναι χαρούμενος μία με δύο ώρες, παράγει αυτή την ποσότητα. Πόσο λοιπόν πλούσιοι είμαστε και εμείς γινόμεθα τόσο φτωχοί με τον τρόπο που ζούμε. Μας έχουν φάει οι σκέψεις πως θα βγάλω χρήματα, πως θα επικρατήσω του άλλου, ποιο θα είναι το μέλλον μου, πω, πω ακόμα δεν έκανα εκείνο ή το άλλο και μας πιάνει άγχος. Συνέχεια αντιπαλότητες με τον εαυτό μας. Ο μεγαλύτερος εχθρός μας είναι ο εαυτός μας, διότι βρισκόμαστε πάντα σε μία αντιπαλότητα μ’ αυτόν. Τον πιέζουμε συνεχώς να κάνει εκείνο ή το άλλο. Βρισκόμαστε επίσης και σε μία συνεχόμενη αντιπαλότητα με τους γύρω μας και η αιτία είναι ο εγωισμός μας, τα προσωπικά συμφέροντα, οι φιλοδοξίες, οι πονηρίες κ.λ.π. Δεν μπορούμε να το συλλάβουμε άπαξ διαπαντός ότι το ίδιο το σώμα μαρτυρά βιολογικά την αγάπη που το διέπει, ώστε το ένα μέλος να στηρίζει το άλλο. Βλέπουμε την καρδιά, η οποία για να ζήσει καταλαβαίνει πως πρέπει να δώσει αίμα σε όλα τα όργανα. Βλέπουμε τον εγκέφαλο καμία κίνηση δεν κάνει και όμως ελέγχει 24 ώρες το 4ωρο όλο το σώμα. Δεν είναι μέγα θεϊκό μυστήριο! Βλέπουμε πως όταν σκοντάψουμε και πάμε να πέσουμε, όλα τα μέλη προσπαθούν να συμμετάσχουν στην πτώση ώστε να μην υποστεί ένα μόνο μέλος την πίεση ολόκληρη και πάθει ζημιά. Δεν είναι και εδώ να απορούμε με αυτό το μεγαλείο;


Τι σημαίνει αγάπη στον Χριστό; Για ποια αγάπη μιλάμε; Θα φέρω και εδώ ένα παράδειγμα. Στην Μεσόγειο ζει μία χελώνα, η οποία όταν είναι να γεννήσει είναι ικανή να διανύσει ολόκληρο τον Ατλαντικό ωκεανό για να πάει σε ένα μέρος με ζεστό κλίμα ώστε να αφήσει τα αβγά της μέσα στην ζεστή άμμο. Αφού γεννήσει, επιστρέφει πάλι πίσω διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα. Το πολύ παράξενο είναι ότι όταν σπάσουν τα αβγά και γεννηθούν τα χελωνάκια, δεν φεύγουν προς το βουνό αλλά ξεκινούν να φτάσουν στην θάλασσα χωρίς λεπτό καθυστέρηση. Έτσι ρίχνονται στο νερό και με κίνδυνο την ζωή τους διασχίζουν ολόκληρο τον Ατλαντικό ωκεανό με ένα σκοπό, να συναντήσουν την μητέρα τους. Αυτό είναι αγάπη. Αν και εμείς έχουμε αυτή την αγάπη για τον Θεό, για τον γεννήσαντα οργανισμό ώστε μετά το κάλεσμα να βάλουμε όλες τις δυνάμεις μας να κάνουμε το θέλημα του Θεού αψηφώντας τον κίνδυνο, να είμεθα σίγουροι ότι θα βρούμε τον Θεό. Αν αυτά τα χελωνάκια αψηφούν τον κίνδυνο του ωκεανού και αδιαφορούν για την χιλιομετρική απόσταση, εμείς ως άνθρωποι πως λέμε ότι αγαπάμε τον Θεό και τον ζητάμε μόνο όταν έρχονται τα δύσκολα στην ζωή μας; Πώς τον αγαπάμε εμείς οι άνθρωποι αφού δεν τον ερευνάμε; Πώς τον αγαπάμε αφού δεν υπακούμε στις εντολές του; Καταλήγουμε λοιπόν πως η απόφαση, η ανυπόκριτη αγάπη, η παρουσία του Θεού στην ζωή μας παράγουν την ζωή, ενεργοποιώντας μέσα μας όλα τα στοιχεία που μας κάνουν αιώνιους. Η ζωή είναι εις χείρας ημών είτε το θέλουμε είτε όχι


Τι σημαίνει απόφαση να ζήσω διότι έχω σκοπό, έργο να εκπληρώσω; Θα φέρω ένα παράδειγμα. Στην Αυστραλία υπάρχει ένα φίδι που ονομάζεται Κροταλίας, το οποίο τρέφεται από κάποια σκιουράκια που ζουν κάτω από την επιφάνεια της γης, μέσα στο χώμα όπου φτιάχνουν φωλιές. Το φίδι αυτό κρύβεται μέσα στο χώμα και όταν το σκιουράκι βγαίνει του επιτίθεται και με ένα τσίμπημα το σκοτώνει. Οι επιστήμονες καθώς παρακολουθούσαν επί μήνες την ζωή του Κροταλία και του σκίουρου, με μεγάλη έκπληξη είδαν ένα πρωί όταν βγήκε το σκιουράκι από την φωλιά πως όχι μόνο δεν φοβήθηκε τον Κροταλία αλλά καθόταν και δεχόταν τα τσιμπήματά του χωρίς να πεθαίνει. Αναρωτήθηκαν τι συμβαίνει. Έτσι πλησίασαν στην φωλιά και με μεγάλη έκπληξη είδαν ότι το σκιουράκι αυτό ήταν θηλυκό και εκείνο το βράδυ είχε γεννήσει. Ο σκοπός, ο στόχος να ζήσει για να μεγαλώσει τα παιδιά του, του δημιούργησαν μία πρωτεΐνη η οποία ήταν αντίσωμα για το δηλητήριο του Κροταλία. Αυτό σημαίνει πίστη να ζήσω διότι έχω δουλειά να κάνω. Έτσι και εμείς, αν πιστέψουμε ό,τι πρέπει να ζήσουμε διότι αυτό θέλει ο Θεός, τότε θα παράγουμε τις πρωτεΐνες που θα μας παρέχουν την άφθαρτη ζωή. Ακόμη, για να ζήσουμε χρειαζόμαστε ειλικρινή αγάπη στον Πατέρα μας, στον Θεό μας αλλά και στον αδελφό μας η οποία δεν θα μεταβάλλεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.


Οι μαθητές είπαν για τον Κύριο τους τα εξής βαρυσήμαντα λόγια: «Εθεασάμεθα την δόξαν, δόξαν ως μονογενούς Υιού πλήρης χάριτος και αληθείας». Αν αυτά τα δούμε και εμείς, τα καταλάβουμε και εμείς, τότε θα είναι εύκολη η εξέλιξη μας, η αναγέννηση μας, με φυσική συνέπεια στη συνέχεια να ολοκληρωθεί το σχέδιο του Θεού και στη δική μας ζωή. Διαφορετικά θα λέμε για τον Θεό αλλά δεν θα ζούμε τον Θεό.

Έχουμε σήμερα στη ζωή μας το Πνεύμα της Αληθείας, τον Παράκλητο, είναι γραφικό: «δεν θέλω σας αφήσει ορφανούς έρχομαι προς εσάς, έτι

ολίγον ο κόσμος δεν με βλέπει σεις όμως με βλέπετε διότι εγώ ζω και εσείς θέλετε ζει. ΄Όταν δε έλθει εκείνος το Πνεύμα της αληθείας οδηγήσει υμάς εις πάσαν την αλήθειαν». Ο Κύριος ακόμα, μας καλεί όλους στην αγάπη, είναι γραφικό:

«Αν αγαπάτε με τας εντολάς τας εμάς τηρήσατε» .

΄Οταν τηρήσουμε τις εντολές, τότε έχουμε άλλη υπόσχεση η οποία λέγεται στο κατά Ιωάννην κεφ ιδ΄ 1 «Ας μη ταράττηται η καρδία σας πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε».

Στη συνέχεια έρχονται και άλλα δώρα. Στο κατά Ιωάννην κεφ ιδ΄ 12: «Αληθώς, αληθώς σας λέγω, όστις πιστεύει εις εμέ, τα έργα τα οποία κάμνω, και εκείνος θέλει κάμει, και μεγαλύτερα τούτων θέλει κάμει διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα μου.

13 Και ό,τι αν ζητήσητε εν τω ονόματί μου, θέλω κάμει τούτο, δια να δοξασθή ο Πατήρ εν τω Υιώ.

14 Εάν ζητήσητέ τι εν τω ονόματί μου, εγώ θέλω κάμει αυτό.

15 Εάν με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε.

16 Και εγώ θέλω παρακαλέσει τον Πατέρα, και θέλει σας δώσει άλλον Παράκλητον, διά να μένη μεθ' υμών εις τον αιώνα,

17 το Πνεύμα της αληθείας, το οποίον ο κόσμος δεν δύναται να λάβη, διότι δεν βλέπει αυτό, ουδέ γνωρίζει αυτό σεις όμως γνωρίζετε αυτό, διότι μένει μεθ' υμών, και εν υμίν θέλει είσθαι.

18 Δεν θέλω σας αφήσει ορφανούς έρχομαι προς εσάς.

19 Έτι ολίγον, και ο κόσμος πλέον δεν με βλέπει σεις όμως με βλέπετε διότι εγώ ζω, και σεις θέλετε ζη.

20 Εν εκείνη τη ημέρα σεις θέλετε γνωρίσει, ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί μου, και σεις εν εμοί, και εγώ εν υμίν.

21 Ο έχων τας εντολάς μου και φυλάττων αυτάς, εκείνος είναι ο αγαπών με, ο δε αγαπών με, θέλει αγαπηθή υπό του Πατρός μου και εγώ θέλω αγαπήσει αυτόν, και θέλω φανερώσει εμαυτόν εις αυτόν.

22 Λέγει προς αυτόν ο Ιούδας ( ουχί ο Ισκαριώτης ), Κύριε, τι συμβαίνει ότι μέλλεις να φανερώσης σεαυτόν εις ημάς, και ουχί εις τον κόσμον;

23 Απεκρίθη ο Ιησούς, και είπε προς αυτόν, Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει, και ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί, και εν αυτώ θέλομεν κατοικήσει.

24 Ο μη αγαπών με τους λόγους μου δεν φυλάττει. Και ο λόγος τον οποίον ακούετε, δεν είναι ιδικός μου, αλλά του πέμψαντός με Πατρός.

25 Ταύτα ελάλησα προς εσάς, ενώ ευρίσκομαι μεθ' υμών.


26 Ο δε Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον, το οποίον θέλει πέμψει ο Πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος θέλει σας διδάξει πάντα, και θέλει σας υπενθυμίσει πάντα όσα είπον προς εσάς».

Στο κατα Ιωάννην κεφ ια΄ 25 φανερώνεται κάτι πολύ συγκλονιστικό αυτό έχει ως εξής: «Είπε προς αυτήν ο Ιησούς, Εγώ είμαι η ανάστασις και η ζωή ο πιστεύων εις εμέ, και αν αποθάνη, θέλει ζήσει.

26 Και πας όστις ζη και πιστεύει εις εμέ, δεν θέλει αποθάνει εις τον αιώνα. Πιστεύεις τούτο;» .

Είδατε μεγαλεία; Τα ξεχάσαμε όλα αυτά και ασχολούμαστε με μικρότητες, εντάλματα και επιδιώξεις εξωγραφικές. Ασχολούμαστε με κουτσομπολιά και με το χώμα. Συλλέγουμε χώμα, γίναμε άπληστοι, γίναμε με τα έργα μας αποστάτες, όμως αυτό δεν θα πρέπει να το επιτρέψουμε να συνεχίζεται και γι΄αυτό συνεχίζουμε τον καλόν αγώνα μας. Αμήν.



Νεότερη Παλαιότερη