ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΚΕΦΑΛΑΙO A΄
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 3
«3. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω, ετοιμάσατε την οδόν του Κυρίου, ευθείας κάμετε τας τρίβους αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η φωνή βοώντος είναι μία φωνή που βοά ώστε να ακολουθήσουν οι άνθρωποι τον Θεό, όμως, δεν παρέχει επίγνωση ως προς τον τρόπο θέωσης των ανθρώπων. Αυτή η φωνή καθιέρωσε το βάπτισμα στο νερό το οποίο δείχνει θέληση ως προς το να ακολουθήσουν οι άνθρωποι τον Θεό, χωρίς όμως επαναλαμβάνω να παρέχει επίγνωση.
Ο Ιωάννης έβγαζε αυτή την φωνή καλώντας τα πλήθη να την υιοθετήσουν και έγινε αποδεκτή παρόλο που έκρυβε άγνοια του θελήματος του Θεού. Ο Κύριος όμως έφερε την Φωνή Θεού τότε και σήμερα, η οποία θα φέρει την επίγνωση στο ανθρώπινο γένος και είναι αυτή η οποία θα εξελίξει τους ανθρώπους, θα τους αναγεννήσει και θα τους οδηγήσει στο να γίνουν κληρονόμοι Θεού, συγκληρονόμοι Χριστού και συμμέτοχοι της δωρεάς και της δόξης του Θεού. Εύχομαι να βρει ανταπόκριση και να μην υπάρχει ούτε ένας ώστε να την περιφρονήσει, διότι άλλη ευκαιρία δεν υπάρχει.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 6
«6. Ήτο δε ο Ιωάννης ενδεδυμένος τρίχας καμήλου και έχων ζώνην δερματίνην περί την οσφύν αυτού και τρώγων ακρίδας και μέλι άγριον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η αγάπη προς τον Θεό τον έκανε να μην μεριμνάει ούτε για τα απαραίτητα αγαθά που θα του χάριζαν μία πιο άνετη ζωή. Εύχομαι όλοι να αποκτήσουμε αυτή την αγάπη ως προς τον Θεό, όμως, να μας διακατέχει η απόλυτη σοφία η οποία θα λειτουργεί ως υψιπέτης αετός και θα μας βοηθάει να ανεβαίνουμε την σκάλα του Ιακώβ που φτάνει στο θρόνο του Θεού. Ο Θεός δεν ζητάει τέτοιες ακρότητες από εμάς. Ισα-ίσα υπόσχεται εκατονταπλάσια αγαθά στον υλικό και πνευματικό τομέα τα οποία θα χρησιμοποιούμε όμως για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου.
Ο Ιωάννης κρίθηκε ως αφιερωμένος στον Θεό στερούμενος τα πάντα (μήτε τρώγων, μήτε πίνων). Ο Κύριος κρίθηκε ως αφιερωμένος στον Θεό ως τρώγων και πίνων.
’ρα, το πόσα υλικά αγαθά έχουμε δεν παίζουν ρόλο ώστε να γίνουν εμπόδιο στην σχέση μας με τον Θεό. Η χρήση παίζει ρόλο. Τα έχουμε τα υλικά αγαθά για προσωπικό όφελος ή για γενικό; Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όλα τα υλικά αγαθά μας τα έδωσε ο Θεός. Σε αυτόν λοιπόν χρωστάμε τα πάντα και γι αυτό θα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου και όχι μόνο για προσωπικό όφελος.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 8
«8. Εγώ μεν σας εβάπτισα εν ύδατι αυτός δε θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όλοι οι Χριστιανοί είναι βαπτισμένοι σήμερα στο ύδωρ, όμως, αυτό δεν τους εξασφαλίζει πλήρη αναγέννηση και σωτηρία ούτε ζώσα πίστη αλλά σκιώδης διότι τα έργα τους παραμένουν ειδωλολατρικά και οι θεραπείες του σώματος έρχονται διά των φαρμάκων. Το βάπτισμα στο Πνεύμα το Αγιο το οποίο γίνεται διά της επιθέσεως των χειρών, φανερώνεται και λειτουργεί μέσα στους ανθρώπους με καρπούς και χαρίσματα όπως με σοφία Θεού η οποία τους κατευθύνει στην θέωση και τους εξασφαλίζει ζωή, χαρά, ταπείνωση, υγεία πνεύματος και σώματος, καθώς σοφία Θεού συναρπάζουσα. Τα παιδιά που ανήκουν στην Φωνή Θεού καταλαβαίνουν τι εννοώ, διότι μέσα τους σήμερα λειτουργεί ο Θεός διά Πνεύματος Αγίου ο οποίος τα νουθετεί, τα εξελίσσει και τα αναγεννά. Όταν κάποιος παρακολουθεί τα μαθήματα που γίνονται στους πνευματικούς κύκλους που δημιουργεί η Φωνή Θεού, είναι σίγουρο ότι σύντομα θα λάβει Πνεύμα Αγιο το οποίο θα του προσθέσει καρπούς, χαρίσματα, σημεία. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 9
«9. Και εν εκείναις ταίς ημέραις ήλθεν ο Ιησούς από Ναζαρέτ της Γαλιλαίας και εβαπτίσθη υπό Ιωάννου εις τον Ιορδάνην».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είχε ο Κύριος, ο Θεός, ανάγκη να βαπτιστεί εις το ύδωρ; Αφού αυτός ευλόγησε και δημιούργησε το ύδωρ. Είχε ανάγκη ο κτίστης τα κτίσματα; Σίγουρα όχι, όμως, το πνευματικό επίπεδο της εποχής στηρίζονταν στο βάπτισμα αυτό. Έτσι ο Θεός βαπτίστηκε ώστε να μην δημιουργήσει σκάνδαλο στους καλούς έχοντες θετικά Θεό μέσα τους. Αυτός ήτο ο πρώτος λόγος και ο δεύτερος για να εκπληρωθεί η προφητεία που είχε προειπεί ο Θεός στον Ιωάννη τον προφήτη: Και είδον το Πνεύμα καταβαίνον ως περιστεραν εξ ουρανού και έμεινεν επ'αυτόν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 11
«11. Και φωνή έγεινεν εκ των ουρανών, Συ είσαι ο Υιός μου ο αγαπητός, εις τον οποίον ευηρεστήθην».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλοί είναι αυτοί που κηρύττουν την δική τους καλοκαγαθία. ’λλο όμως είναι να σε συστήνει ο Θεός και άλλο ο εαυτός σου ή οι άνθρωποι με διάφορες κολακείες. Εμείς όλοι που ανήκουμε στην Φωνή Θεού δεν αγωνιζόμαστε να πείσουμε κανέναν ότι είμεθα του Θεού και είναι μέσα στις αρχές μας να μην συστήνουμε τους εαυτούς μας, αλλά να μας συστήνει ο Θεός. Αυτή είναι η δόξα του Θεού. Μόνο από την σύσταση του Θεού θα πρέπει να εξελιχτούμε και να επικρατήσουμε παντού. Ο Θεός λοιπόν θα μας ανοίξει πόρτες αγάπης παντού, ώστε δι αυτού να επικρατήσουμε σε όλο τον κόσμο και να ανατρέψουμε τον παρόντα δαιμονισμένο κόσμο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 12 13
«12. Και ευθύς το πνεύμα εκβάλλει αυτόν εις την έρημον·
13. και ήτο εκεί εν τη ερήμω ημέρας τεσσαράκοντα πειραζόμενος υπό του Σατανά και ήτο μετά των θηρίων και οι άγγελοι υπηρέτουν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι πειρασμοί του Κυρίου κράτησαν 40 ημέρες. Οι δικοί μας κρατάνε ανάλογα την απόφαση που έχουμε ώστε να τους νικήσουμε. Οι Ισραηλίτες έπρεπε να διανύσουν σε ευθεία οδό έναν δρόμο που χρειάζονταν 40 ημέρες για να φτάσουν στην γη της Επαγγελίας, όμως, λόγω της απιστίας τους στον Θεό έκαναν 40 χρόνια με πολλούς πειρασμούς στην πορεία τους. Εύχομαι και οι δικοί μας πειρασμοί να μην ξεπεράσουν τα 3 χρόνια, οι οποίοι θα παίξουν ρόλο στο να αφιερωθούμε στο θέλημα του Θεού. Έπειτα είναι σίγουρο ότι οι άγγελοι θα έρθουν να μας υπηρετήσουν. Οι πειρασμοί πάντα θα υπάρχουν στην ζωή μας. Η απόφασή μας όμως να υπηρετήσουμε την Φωνή Θεού και τους στόχους αυτής εύχομαι να μην ξεπεράσει τα 3 χρόνια. Η απόφασή μας αυτή να υπηρετήσουμε τον Θεό θα εξαφανίσει τους πειρασμούς, διότι οι άγγελοι και η φωνή Θεού που θα λειτουργούν μέσα μας θα μας ενισχύουν πνευματικά μέχρι να γίνει συνήθεια το θέλημα του Θεού στη ζωή μας. Χρειάζεται αφιέρωση, ή ταν ή επί τας. Πιστέψτε το ότι η Φωνή Θεού είναι ο φορέας του θελήματος και της ίδρυσης της βασιλείας του Θεού στη γη. Αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 14
«14. Αφού δε παρεδόθη ο Ιωάννης, ήλθεν ο Ιησούς εις την Γαλιλαίαν, κηρύττων το ευαγγέλιον της βασιλείας του Θεού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το Ευαγγέλιο της βασιλείας είναι το μόνο που μπορεί να μας οδηγήσει στην θέωση και αποτελείται από 4 φάσεις.
Πρώτη φάση είναι το αδιαίρετο. Όλοι οι Χριστιανοί έχουν χωριστεί σε δόγματα και έχουν βγάλει ανόητα πνευματικά συμπεράσματα τα οποία χώρισαν και διαίρεσαν τον λαό του Θεού με φρικτούς πολέμους. Τα παιδιά που ανήκουν στην Φωνή Θεού δεν πρέπει να διαιρούνται με τίποτε αλλά η αγάπη με τους καρπούς της να τα ενώνει.
Δεύτερη φάση του Ευαγγελίου της βασιλείας είναι της συνοχής. Πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τω ονόματί σου ους δέδωκάς μοι, ίνα ώσιν εν καθώς ημείς. Για να το εξασφαλίσουμε αυτό χρειάζεται να ενωνόμαστε σε πράγματα ουσιαστικά και σε αυτά να εξελισσόμαστε.
Αυτά είναι: α) το μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε, β) η αγάπη η ανυπόκριτη και γ) οι εντολές του Θεού. Αυτά θα μας βοηθήσουν ώστε να μας διέπει συνοχή.
Τρίτη φάση είναι το ολοκληρωμένο. Ο Κύριος τόνισε, ο πταίσας εν ενί, γέγονεν πάντων ένοχος. Όλα τα χριστιανικά δόγματα έχουν απορρίψει την ζωή διά της ζωής. Εμείς όμως όχι. Αυτή είναι γραμμένη και φανερώνεται σε όλη την Αγία Γραφή. Πρώτος ο σοφός Σολομών έγραψε ότι ο Θεός ουκ εποίησεν θάνατον ουδέ τέρπεται επ απωλείας ζώντων. Και σωτήριαι αι γενέσεις του κόσμου και ουκ εστίν φάρμακο ολέθρου ουδέ άδου βασίλειον επί γης. ’ρα, ο Θεός είναι μαζί μας.
Τέταρτη φάση είναι αυτή που περικλείει όλες τις προηγούμενες που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Δεν νοείται Υιός Θεού και Θυγατέρα Θεού που δεν έχει εξασφαλίσει τα παραπάνω και δεν έχει πιστέψει σε αυτά.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 15
«15. Και λέγων, Ότι επληρώθη ο καιρός και επλησίασεν η βασιλεία του Θεού μετανοείτε και πιστεύετε εις το ευαγγέλιον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστιν και οι βιασταί αρπάζουσιν αυτήν. Βιαστής είναι ο υπάκουος, αυτός ο οποίος υπακούει τις εντολές του Θεού και την φωνή Θεού. Αυτός ο άνθρωπος θα ιδρύσει την βασιλεία του Θεού μέσα του. Πάντως, η βασιλεία του Θεού δεν είναι βρώσις και πόσις, αλλά δικαιοσύνη και ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι Αγίω. Το ότι επληρώθη ο καιρός σημαίνει ότι ο Κύριος ήρθε και έφερε όλα τα μέσα που χρειάζεται ο άνθρωπος ώστε το ανθρώπινο γένος διά της υπακοής εις αυτόν να ιδρύσει την βασιλεία του Θεού μέσα του. Αυτό θα γίνει πρώτα ατομικά στον καθένα και έπειτα γενικά σε όλο το ανθρώπινο γένος. Η βασιλεία του Θεού ιδρύεται μέσα μας και κατ επέκταση σε όλο τον πλανήτη. Σύμφωνα με τις αρχές του Ευαγγελίου βασιλεία Θεού σημαίνει να μην υπάρχει τίποτα να μας θέτει σε υποτέλεια (σε σκλαβιά) όπως ο θυμός, όπως η άγνοια του Λόγου του Θεού, όπως η φθορά και τελευταία ο θάνατος. Αυτά και άλλα πολλά πρέπει να φύγουν από τη ζωή μας ώστε να ιδρυθεί η βασιλεία του Θεού και να καταργηθεί ο διάβολος, το ψέμα και το κράτος του θανάτου που σήμερα υπάρχει παντού. Πρέπει να πιστεύσουμε εις το Ευαγγέλιο. Το Ευαγγέλιο δεν υπήρχε όταν ήταν ο Χριστός, όμως με τον λόγο του προφήτευσε την παρουσία αυτού του Ευαγγελίου, το οποίο θα γίνει κατανοητό και αντιληπτό ολοκληρωτικά από το σύνολο των ανθρώπων στον μέλλοντα αιώνα, ο οποίος ξεκίνησε μετά το 2000. Η Φωνή Θεού ανέλαβε κατ εντολήν Θεού άνωθεν να το ζωοποιήσει στις καρδιές των Ελλήνων και στις καρδιές όλων των καλοπροαίρετων ανθρώπων οι οποίοι είναι διασκορπισμένοι εις όλον τον πλανήτη. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 17 20
«17. και είπε προς αυτούς ο Ιησούς, Έλθετε οπίσω μου και θέλω σας κάμει να γείνητε αλιείς ανθρώπων.
18. Και ευθύς αφήσαντες τα δίκτυα αυτών, ηκολούθησαν αυτόν.
19. Και προχωρήσας εκείθεν ολίγον, είδε Ιάκωβον τον του Ζεβεδαίου και Ιωάννην τον αδελφόν αυτού και αυτούς εν τω πλοίω επισκευάζοντας τα δίκτυα.
20. Και ευθύς εκάλεσεν αυτούς και αφήσαντες τον πατέρα αυτών Ζεβεδαίον εν τω πλοίω μετά των μισθωτών, υπήγον οπίσω αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το πνευματικό κάλος του Κυρίου όπως και το σωματικό (καθαρό πρόσωπο και βλέμμα πνευματικοπύρινο), έκαναν τους πρώτους μαθητές του να τον ακολουθήσουν διότι είδαν πάνω του έναν πλούσιο και πρωτόγνωρο πνευματικό θησαυρό να λάμπει. Καθώς είδαν το υπέρλαμπρο πρόσωπό του και τις γεμάτες σοφία κινήσεις του. Την πρόθεση να τον ακολουθήσουν την έλαβαν και από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή, διότι οι μαθητές αυτοί ήταν πρώτα μαθητές του Ιωάννη. Σε άλλο Ευαγγέλιο αναφέρεται ότι ο Ιωάννης μαρτύρησε στους μαθητές του ότι ο Ιησούς ήτο Υιός Θεού και ότιο οπίσω μου ερχόμενος έμπροσθέν μου γέγονεν ότι πρώτος μου ην. Μετά από μία τέτοια αποκάλυψη και προτροπή, το μόνο που είχε απομείνει ήταν το κάλεσμα του Χριστού. Δεν πήγαν μόνοι τους παρά με κάλεσμα λόγω της ευγενής άμιλλας (σεβασμός) που υπήρχε στους μαθητές. Και δέχτηκαν οι μαθητές το κάλεσμα αυτό με όλες τις φοβίες που θα μπορούσε να έχει ο οποιοσδήποτε άνθρωπος στο να ακολουθήσει έναν άγνωστο μέχρι να αποδειχτεί το ποιος είναι.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 18
«18. Και ευθύς αφήσαντες τα δίκτυα αυτών, ηκολούθησαν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα πολλά θα και τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, καθώς επίσης παρουσιάζουν ελαφρότητα πνεύματος και φαρισαιίστικη συμπεριφορά. Τα γνήσια παιδιά του Χριστού ακούν την φωνή του και τον ακολουθούν εις όλην τους την ζωή παντού και στον κήπο της Γεσθημανής και στον Γολγοθά, εργαζόμενα με θυσία για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Αμήν.
Ακόμη, τα γνήσια τέκνα του Θεού δεν αναβάλλουν αλλά υπακούν στις εντολές τις οποίες και εφαρμόζουν. Όσοι αναβάλλουν, ας γνωρίζουν ότι το αύριο οδηγεί στη χώρα του ποτέ. Μη γένοιτο!
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 22
«22. Και εξεπλήττοντο διά την διδαχήν αυτού διότι εδίδασκεν αυτούς ως έχων εξουσίαν και ουχί ως οι γραμματείς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η εξουσία έρχεται διά Πνεύματος Αγίου. Ο άνθρωπος ο οποίος έχει το Αγιο Πνεύμα γνωρίζει ότι τα ρήματα που εξαγγέλλει είναι λόγια του Θεού Πατέρα τα οποία εναπέθεσε μέσα του δι αποκαλύψεως. Η διδασκαλία των γραμματέων και Φαρισαίων (υποκριτών) είναι ξερός τύπος που επαναλαμβάνεται, με φυσική συνέπεια να φέρνει πνευματική κούραση και μη εξελίξιμη πνευματική πρόοδο. Η διδασκαλία του Αγίου Πνεύματος γεμίζει ζωή, χαρά, ενθουσιασμό και πνεύμα εξέλιξης η οποία πάντα κεντρίζει το ενδιαφέρον αυτών που ακούν. Τα γνήσια τέκνα του Θεού γνωρίζουν ποια διδασκαλία έχει εξουσία και ζωή διότι ζει μέσα τους η φωνή του Θεού.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 23 28
«23. Και ήτο εν τη συναγωγή αυτών άνθρωπος έχων πνεύμα ακάθαρτον και ανέκραξε,
24. λέγων, Φεύ! τι είναι μεταξύ ημών και σου Ιησού Ναζαρηνέ; ήλθες να μας απολέσης; σε γνωρίζω τις είσαι, ο ’γιος του Θεού.
25. Και επετίμησεν αυτό ο Ιησούς, λέγων, Σιώπα και έξελθε εξ αυτού.
26. Και το πνεύμα το ακάθαρτον, αφού εσπάραξεν αυτόν και έκραξε μετά φωνής μεγάλης, εξήλθε εξ αυτού.
27. Και πάντες εξεπλάγησαν, ώστε συνεζήτουν προς αλλήλους, λέγοντες, Τι είναι τούτο; τις αύτη η νέα διδαχή; διότι μετά εξουσίας προστάζει και τα ακάθαρτα πνεύματα και υπακούουσιν εις αυτόν.
28. Εξήλθε δε η φήμη αυτού ευθύς εις όλην την περίχωρον της Γαλιλαίας».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τον δαιμονισμό τον αποκλείει το περιβάλλον εκείνο το οποίο διέπεται από στοιχεία Θεού και πνεύμα Θεού. Το περιβάλλον το οποίο διέπεται από άγνοια, πνευματική φοβία, εντάλματα ανθρώπων και πνευματική ημιμάθεια είναι δαιμονισμένο με φυσική συνέπεια να μεταδίδει τα δαιμόνια αυτά και εις τα τέκνα του. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι το περιβάλλον στο οποίο ζούμε παίζει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξή μας και φέρνουμε μεγάλη ευθύνη για αυτούς που είναι γύρω μας, οι οποίοι εκούσια ή ακούσια υπακούουν εις εμάς και νουθετούνται από εμάς. Η υπακοή στον Λόγο του Θεού και η πνευματική αναγέννησή μας αποκλείει την λάθος συμπεριφορά και τον δαιμονισμό σε εμάς και στους γύρω μας.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 29 31
«29. Και ευθύς εξελθόντες εκ της συναγωγής, ήλθον εις την οικίαν Σίμωνος και Ανδρέου, μετά του Ιακώβου και Ιωάννου.
30. Η δε πενθερά του Σίμωνος ήτο κατάκοιτος πάσχουσα πυρετόν και ευθύς ελάλησαν προς αυτόν περί αυτής.
31. Και πλησιάσας ήγειρεν αυτήν, πιάσας την χείρα αυτής και αφήκεν αυτήν ο πυρετός ευθύς και υπηρέτει αυτούς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτός ήτο ο λόγος που ο Πέτρος αρνήθηκε τον Χριστό αργότερα όταν του δόθηκε η ευκαιρία. Θύμωσε που ο Χριστός θεράπευσε την πεθερά του. (Πλάκα κάνω, να γελάσετε!)
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 32 34
«32. Αφού δε έγεινεν εσπέρα, ότε έδυσεν ο ήλιος, έφεραν προς αυτόν πάντας τους πάσχοντας και τους δαιμονιζομένους
33. και η πόλις όλη ήτο συνηγμένη έμπροσθεν της θύρας.
34. Και εθεράπευσε πολλούς πάσχοντας διαφόρους αρρωστίας και δαιμόνια πολλά εξέβαλε και δεν άφινε τα δαιμόνια να λαλώσιν, επειδή εγνώριζον αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν κάποιος κηρύττει το Ευαγγέλιο της βασιλείας έχει δυνάμεις ώστε να ελευθερώνει τους αδύνατους αδελφούς του από τα διάφορα πνευματικά δαιμόνια τα οποία προκαλούν ασθενήματα στο σώμα. ’λλωστε ο Κύριος είπε, σημεία δε εις τους πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί ταύτα, εν τω ονόματί μου θέλουσιν εκβάλλει δαιμόνια, θέλουσι λαλεί νέας γλώσσας.
Όφεις θέλουσι πιάνει και εάν θανάσιμόν τι πίωσι δεν θέλει βλάψει αυτούς, επί αρρώστους θέλουσιν επιθέσει τας χείρας και θέλουσιν ιατρεύεσθαι.
Όσοι δεν έχουν τα ανωτέρω πρέπει να εντατικοποιήσουν τον αγώνα τους τον πνευματικό για να τα αποκτήσουν ώστε να αποδείξουν διά αυτών των σημείων ότι είναι του Χριστού και ότι η πίστη τους δεν είναι σκιώδης αλλά ζώσα. Γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 35
«35. Και το πρωί, ενώ ήτο όρθος βαθύς, σηκωθείς εξήλθε και υπήγεν εις έρημον τόπον και εκεί προσηύχετο».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η κρυφή προσευχή είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων της παρούσης και μελλούσης ζωής. Όλοι μας πρέπει να έχουμε την κρυφή προσευχή στη πρώτη θέση της ζωής μας και σίγουρα να γίνεται σε χώρο ο οποίος παρέχει τη σιωπή, διότι στη σιωπή υπάρχει ο Θεός.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΙ 37 39
«37. Και ευρόντες αυτόν, λέγουσι προς αυτόν, ότι πάντες σε ζητούσι.
38. Και λέγει προς αυτούς, ας υπάγωμεν εις τας πλησίον κωμοπόλεις, διά να κηρύξω και εκεί επειδή διά τούτο εξήλθον.
39. Και εκήρυττεν εν ταίς συναγωγαίς αυτών, εις όλην την Γαλιλαίαν και εξέβαλλε τα δαιμόνια».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σήμερα πολλοί υποτίθεται αναγεννημένοι χριστιανοί κυνηγάνε τους ανθρώπους να τους προσηλυτίσουν και στην συνέχεια να τους φανατίσουν και να τους δαιμονίσουν. Όμως, οι άνθρωποι το καταλαβαίνουν και φεύγουν όσο πιο μακριά γίνεται. Όταν όμως ένας ή πολλοί άνθρωποι αναγεννηθούν και γίνουν του Θεού τότε οι πάντες θα τους ζητούν και παντού θα τους συστήνει ο Θεός. Αυτοί είναι οι γνήσιοι μαθητές του Χριστού. Ο Κύριος έκανε το πορευθέντες και κήρυττε το Ευαγγέλιο της βασιλείας με αξιοπρέπεια και όχι με απαιτήσεις, εγωισμούς, παρακάλια, κρίσεις και επικρίσεις. Ο ίδιος έλεγε, όστις θέλει οπίσω μου ελθείν. Γι αυτό παρήλθαν δύο χιλιάδες χρόνια από την παρουσία του και η βασιλεία δεν έχει ιδρυθεί διότι ο Θεός περιμένει τον άνθρωπο μέσα από την ελευθερία του να ακολουθήσει την ζώσα φωνή του ζώντος Θεού που είναι η Φωνή Θεού. Η οποία φωνή όταν μπει μέσα στον άνθρωπο θα τον αναγεννήσει, θα τον εξελίξει και θα τον ζωοποιήσει. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Α΄ΣΤΙΧΟΣ 44
«44. και λέγει προς αυτόν, Πρόσεχε, μη είπης προς μηδένα μηδέν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλοί άνθρωποι λόγω του εγωισμού όταν κάνουν κάτι καλό το διατυμπανίζουν και φροντίζουν οι ίδιοι να πάρει έκταση μεγάλη εν αντιθέσει με την σοφία του Κυρίου όπου ο ίδιος μίκραινε τις ευεργεσίες του, όμως, ο Πατέρας του τις διατυμπανίζει μέχρι σήμερα. Αυτό είναι σοφία Θεού, αυτό είναι ταπείνωση. Και εμείς αν θέλουμε την ευλογία του Θεού έτσι να κινούμεθα. ’λλωστε ο Κύριος είπε, μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 5
«5. Ιδών δε ο Ιησούς την πίστιν αυτών, λέγει προς τον παραλυτικόν, τέκνον, συγκεχωρημέναι είναι εις σε αι αμαρτίαι σου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν η πίστη η δική μας δεν μας παρέχει σωτηρία τότε ο Θεός στέλνει άλλους αδελφούς οι οποίοι έχουν την πίστη ώστε να μας βοηθήσουν. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αφεθούμε στα χέρια τους ώστε να μας βοηθήσουν να εννοήσουμε τον Χριστό και να πάμε σε αυτόν. Είναι πολλοί που ζητούν βοήθεια όμως λόγω του εγωισμού και της πονηρίας τους θέλοντας να εκπληρώσουν προσωπικά συμφέροντα, αντιδικούν με τους απεσταλμένους και μάλιστα πουλάνε και πνεύμα όπως λέει και ο κόσμος. Φυσική συνέπεια να εκδηλώνουν εις όλη τους τη ζωή μικρότητες και αποφάσεις μη αφιέρωσης.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 7
«7. Διά τι ούτος λαλεί τοιαύτας βλασφημίας; τις δύναται να συγχωρή αμαρτίας ειμή εις, ο Θεός;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
’ρα αν τείνουμε στην κατάργηση της αμαρτίας με πρώτη την άγνοια του Λόγου του Θεού, η οποία είναι η πιο μεγάλη αμαρτία, τότε η θεραπεία του σώματος θα λάμψει, θα υπέρ λάμψει έτσι ώστε αυτό το σώμα μας να διάγει, να χαίρει άκρας υγείας και το πνεύμα μας να γίνει του Χριστού, με αποτέλεσμα να λειτουργήσουν ξανά μέσα μας τα δέντρα της ζωής με όλους τους καρπούς τους όπως χαρίσματα, καρποί, σημεία, σοφία, ταπείνωση. Αυτά θα μας εξασφαλίσουν πλήρη υγεία ψυχής και σώματος. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Πράγματι μόνο ο Θεός θα μας βγάλει από την αμαρτία διά του απεσταλμένου του, διά του Ευαγγελίου του και διά του Παρακλήτου. Αμήν.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 11
«11. Προς σε λέγω, σηκώθητι και έπαρε τον κράββατόν σου και ύπαγε εις τον οίκον σου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το πνευματικό στάδιο του παραλυτικού ήταν να σηκώσει τον κράββατόν του και να υπάγει εις τον οίκο του. Το δικό μας σήμερα είναι να φύγουμε από το κρεβάτι μας (βόλεψή μας) και να πάμε στη βασιλεία του Θεού εννοώντας και εφαρμόζοντας τις εντολές του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 17
«17. Και ακούσας ο Ιησούς, λέγει προς αυτούς, Δεν έχουσι χρείαν ιατρού οι υγιαίνοντες, αλλ' οι πάσχοντες δεν ήλθον διά να καλέσω δικαίους, αλλ' αμαρτωλούς εις μετάνοιαν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όλοι οι άνθρωποι έχουν ανάγκη το κάλεσμα του Χριστού και όλοι μηδενός εξαιρουμένου είναι αμαρτωλοί λίγο ή πολύ. Μερικοί λόγω της ημιμάθειας που τους διακατέχει και του εγωισμού νομίζουν ότι είναι άγια λάδια. Μέχρι να αποδειχτεί το αντίθετο αδιαφορούν στο κάλεσμα του Χριστού. Όμως, υπάρχουν και πολλοί άνθρωποι που αναγνωρίζουν τα λάθη τους και σπεύδουν στο κάλεσμα του Χριστού, διότι είδαν ότι ο λάθος τρόπος ζωής και η αμαρτία τους κατέστρεψε τη ζωή. Και εμείς πρέπει να νιώθουμε αμαρτωλοί ώστε να πλησιάζουμε το θρόνο του Θεού και να αντλούμε από αυτόν όλα εκείνα τα μέσα που θα μας ελευθερώσουν.
Υπάρχει και η άλλη ερμηνεία, η αγαθή. Κάποιος να κάνει το θέλημα του Θεού και να είναι δίκαιος. Αυτός σίγουρα είναι μετά του Θεού. Όμως, δεν σταματάμε στο δίκαιος αλλά στο Αγιος, η οποία αγιοσύνη εκπληροί όλες τις προϋποθέσεις να είμαστε πάντα κοντά στον Θεό ζώντες μετ αυτού, έχοντας όλα τα στοιχεία που μας κάνουν βασιλείς και ιερείς του Θεού του υψίστου. Σίγουρα τότε δεν έχουμε ανάγκη το κάλεσμα, είμαστε ήδη καλεσμένοι. Αμήν.
Οι Αγιοι θέλουσι παραλάβει το βασίλειο και θέλουσι έχουσι αυτό εις τον αιώνα των αιώνων. Οι Αγιοι θέλουσι κρίνει τον κόσμο.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 18
«18. Οι μαθηταί δε του Ιωάννου και οι των Φαρισαίων ενήστευον και έρχονται και λέγουσι πρός αυτόν, διά τι οι μαθηταί του Ιωάννου και οι των Φαρισαίων νηστεύουσιν, οι δε μαθηταί σου δεν νηστεύουσι;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι πολλοί οι οποίοι έχουν υιοθετήσει μία πνευματική διδασκαλία και δεν μπορούν να υιοθετήσουν μία νέα και ας την έφερε και ο ίδιος ο Χριστός. Αφήνει να εννοηθεί ότι άλλος μεν ούτως, άλλος δε ούτως.
Σε εμάς ο Θεός έφερε μία καινούργια διδασκαλία. Ο γύρω μας πνευματικός κόσμος την παρεξηγεί και μάλιστα δεν την καταλαβαίνει πολύ και απαιτεί να υιοθετήσουμε την διδασκαλία του η οποία δεν βοηθά τον ίδιο και δεν τον ελευθερώνει. Εμείς όμως θα σεβαστούμε τον τρόπο που ενώνονται με τον Θεό οι συνάνθρωποί μας αυτοί και θα υιοθετήσουμε την νέα διδασκαλία την οποία μας έφερε ο Χριστός χωρίς να το παίζουμε έξυπνοι, διότι τότε τα αποτελέσματα θα είναι μηδαμινά. Τώρα όσοι μας παρεξηγούν ή μας κατηγορούν αργά ή γρήγορα θα το πληρώσουν διότι τα βάζουν με τον Θεό και γίνονται θεομάχοι.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΣ 19
«19. Και είπε πρός αυτούς ο Ιησούς, μήπως δύνανται οι υιοί του νυμφώνος, ενόσω ο νυμφίος είναι μετ' αυτών, να νηστεύωσιν; όσον καιρόν έχουσι τον νυμφίον μεθ' εαυτών δεν δύνανται να νηστεύωσι».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όπου το πνεύμα του Θεού εκεί ελευθερία. Όπου δεν είναι ο Θεός επικρατεί ο νόμος, ο όρος, οι απειλές, οι φοβίες, οι νηστείες κ.λ.π.. Όλοι οι άνθρωποι να βρουν τους κατάλληλους εργάτες του Θεού οι οποίοι φέρουν τη νέα διδασκαλία του Χριστού και να ελευθερώσουν εαυτόν και τους γύρω τους. Πάντως αδελφάκια μου όποιος σας φοβίζει, σας στενοχωρεί, σας απελπίζει και σας απειλεί χρησιμοποιώντας τάχα τον Θεό ή έχοντας μορφή ευσεβείας να φεύγετε μακριά απ αυτόν, δεν είναι του Θεού άνθρωπος και να μην του δίνετε καμία σημασία. Καλύτερα να βάλετε τραγούδια στο ραδιόφωνο και να χαλαρώσετε παρά να ακούσετε έναν τέτοιο άνθρωπο. Εγώ είχα άγνοια και έδωσα τον εαυτό μου σε ανθρώπους που πίστεψα ότι είναι του Θεού, οι οποίοι μάλιστα είχαν και μορφή ευσεβείας. Με όλα όσα μου λέγανε κόντεψαν να με τρελάνουν, νόμοι και παρανόμοι, φοβίες και απειλές δεκαπέντε χρόνια πέρασαν για να καταλάβω. Δόξα να έχει όμως ο Χριστός ο οποίος με φώτισε και έφυγα μακριά από όλους αυτούς τους πνευματικούς εμπόρους.
Να διαβάσετε το Ευαγγέλιο και όποιος φέρει την διδασκαλία του Ευαγγελίου με αυτόν να συντρώγετε, διαφορετικά μακριά. Καλύτερα να έχεις μία ασθένεια παρά να βρίσκεσαι σε πνευματική σύγχυση. Να με συγχωρείτε που τα λέω έτσι αυστηρά αλλά ταλαιπωρήθηκα πολύ με ανθρώπους που λένε ότι είναι του Θεού και δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν.
Τα χαρακτηριστικά τους είναι:
1) Δογματισμένοι
2) Φανατικοί
3) Ψεύτες
4) Η διδασκαλία τους δεν είναι του Χριστού
5) Δεν εργάζονται να ιδρυθεί η βασιλεία στη γη αλλά στον ουρανό
6) Δεν πιστεύουν στην κατάργηση της αμαρτίας και του φυσικού θανάτου
7) Τους διακατέχει πνευματική σύγχυση κ.λ.π.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΙ 21 22
«21. Και ουδείς ράπτει επίρραμμα αγνάφου πανίου επί ιμάτιον παλαιόν ει δε μη, το αναπλήρωμα αυτού το νέον αφαιρεί από του παλαιού και γίνεται σχίσμα χειρότερον.
22. Και ουδείς βάλλει οίνον νέον εις ασκούς παλαιούς ει δε μη, ο οίνος ο νέος διασχίζει τους ασκούς και ο οίνος εκχέεται και οι ασκοί φθείρονται αλλά πρέπει οίνος νέος να βάλληται εις ασκούς νέους».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η παλιά διδασκαλία είναι αυτή των γραμματέων και Φαρισαίων (Παλιά Διαθήκη). Ο νέος οίνος είναι η διδασκαλία του Χριστού (Καινή Διαθήκη). Να προσέχουμε σε ποιον μιλάμε για τη νέα διδασκαλία. Όποιος επιμένει ώστε να θέλει οι άνθρωποι του νόμου να καταλάβουν το έλεος του Χριστού (νέα διδασκαλία), διέπεται από εγωισμό και τα αποτελέσματα είναι μηδαμινά. Προσοχή!Μη δώτε το άγιον τοις κυσίν.
ΚΕΦ. Β΄ΣΤΙΧΟΙ 27 28
«27. Και έλεγε πρός αυτούς, το σάββατον έγεινε διά τον άνθρωπον, ουχί ο άνθρωπος διά το σάββατον.
28. Ώστε ο Υιός του ανθρώπου κύριος είναι και του Σαββάτου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το Σάββατο συμβολίζει το νόμο ο οποίος είναι ανεφάρμοστος. Ο άνθρωπος συμβολίζει το έλεος και το νόμο του Χριστού το οποίο είναι ανώτερο του νόμου (του Σαββάτου). Στο έλεος λοιπόν θα στηρίξουμε τη σωτηρία μας και όχι στο νόμο (Σάββατο). Ο νόμος γίνεται παγίδα σε όσους δε εννοούν το έλεος του Θεού και την σταυρική θυσία του. Μη γένοιτο εις ημάς. Η βασιλεία του Θεού χωράει με μία ειλικρινή μετάνοια και τον δίκαιο αλλά και τον ληστή καθώς και τον πιο χειρότερο αμαρτωλό. Αμήν.
Πρέπει να καταλάβουμε άπαξ διαπαντός ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το Σάββατο και όχι το Σάββατο τον άνθρωπο. Ο νόμος μπροστά στην αγάπη χάνει την αξία του. Αγάπα λοιπόν και κάνε ό,τι θες.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΣ 2
«2. Και παρετήρουν αυτόν, αν εν τω σαββάτω θέλη θεραπεύσει αυτόν, διά να κατηγορήσωσιν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλοί θα μας παρατηρούν και εμάς. Όμως αδελφάκια μου μην μας νοιάζει τίποτε! Να λέμε ποιο είναι το θέλημα του Θεού και να ποιούμε αυτό και μη μας νοιάζει που θα μας παρατηρούν αρνητικά ή θα μας κατηγορούν. Ο τολμών νικά! Εξάλλου εμείς δεν δίνουμε τη μεγάλη σοφία που μας έδωσε ο Θεός σε όσους παρατηρούν αλλά σε όσους εργάζονται τα του Θεού και έχουν μέσα τους κύτταρο εξέλιξης.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΣ 6
«6. Και εξελθόντες οι φαρισαίοι, συνεβουλεύθησαν ευθύς μετά των Ηρωδιανών κατ' αυτού, διά να απολέσωσιν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο φανατισμός και η ζήλια οδηγούν τους ανθρώπους σε σκέψεις πώς να μας απολέσουν να μην υπάρχουμε καθόλου στα πόδια τους. Πάντως μέχρι ο Θεός να μας ενισχύσει να τους αποφεύγουμε, διότι είμεθα το κόκκινο πανί στα μάτια του ταύρου. Οι φανατισμένοι είναι αυτοί που πήραν τον αμπελώνα να τον εργαστούν και αυτοί δεν δίνουν και δεν επιτρέπουν σε κανέναν να συμμετέχει εις αυτόν. Όμως ο Θεός κακούς κακώς θα τους απολέσει και θα φέρει γνήσιους εργάτες οι οποίοι θα μοιράζουν τους καρπούς του αμπελώνα δίκαια σε όλους τους ανθρώπους, ώστε οι καρποί του αμπελώνα να είναι εις θεραπείαν όλων των εθνών.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΙ 14 15
«14. Και έκλεξε δώδεκα, διά να ήναι μετ' αυτού και διά να αποστέλλη αυτούς να κηρύττωσι.
15. και να έχωσιν εξουσίαν να θεραπεύωσι τας νόσους και να εκβάλλωσι τα δαιμόνια».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δώδεκα εξέλεξε συμβολίζοντας τα δώδεκα παιδιά του Ιακώβ τα οποία δημιούργησαν τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ. Εξάλλου αυτοί οι δώδεκα ήταν αρκετοί για να βεβαιώσουν αυτά τα οποία άκουσαν και έζησαν μετά του Κυρίου, τα οποία και μετέπειτα μεταβίβασαν
σε όλους τους καλώς έχοντας προς σωτηρία και αναγέννηση του ανθρωπίνου γένους.
Η εξουσία να θεραπεύουμε έρχεται διά της ζώσης πίστεως των λόγων στο όνομα πάντα του Χριστού. Η ολοκληρωμένη θεραπεία έρχεται διά της μετάνοιας και της αναγέννησης. Το θαύμα αστραπή που μας ελευθερώνει από χρόνιο πρόβλημα έρχεται διά πίστεως και διά Πνεύματος Αγίου. Χρειάζεται όμως αφιερωμένος άνθρωπος πάνω στο θέλημα του Θεού ο οποίος πρώτα έχει θεραπεύσει τον εαυτό του.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΣ 17
«17. και επωνόμασεν αυτούς Βοανεργές, το οποίον σημαίνει, Υιοί βροντής».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το Πνεύμα το Αγιο όταν μπει μέσα στον άνθρωπο τον κάνει υιό βροντής, υιό δυνάμεων. Όταν λείπει το Πνεύμα το Αγιο τότε ο άνθρωπος υποχειριάζεται από τον διάβολο και γίνεται υιός δαιμόνων γεμάτος πονηρίες, συμφέροντα και δαιμονισμένη συμπεριφορά.
Όσοι καλλιεργούν τα του Θεού και έχουν το Πνεύμα το Αγιο στη ζωή τους, στο είναι τους γίνονται υιοί βροντής με σημεία πίστεως, με καρπούς και με χαρίσματα στο εκατονταπλάσιο, το οποίο εύχομαι εις όλους εμάς.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΣ 27
«27. Ουδείς δύναται να αρπάση τα σκεύη του δυνατού, εισελθών εις την οικίαν αυτού, εάν πρώτον δεν δέση τον δυνατόν και τότε θέλει διαρπάσει την οικίαν αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν καταλάβουμε ότι ο δυνατός (διάβολος) κατάφερε να εισέλθει εις την οικία του Θεού η οποία είναι το σώμα μας και μάλιστα διά των παθών καταστρέφει αυτή, τότε μόνο θα συνειδητοποιήσουμε ότι φύγαμε από τον Θεό που οικοδόμησε την οικία μας και θα σπεύσουμε να καλέσουμε βοήθεια από τον Πατέρα μας Θεό. Εύχομαι να βρούμε έστω εκείνη την ώρα τον δυνατότερο όλων, τον Χριστό διά της βοήθειας που θα καλέσουμε, ο οποίος όταν σπεύσει θα πετάξει τον διάβολο και θα υποχειριάσει την οικία (άνθρωπος) διά των δικών του όπλων όπως καρπούς, χαρίσματα, σημεία διά των οποίων θα θεραπεύσει, διορθώσει, αναγεννήσει και εξελίξει την οικίαν μας προς σωτηρία ψυχής και σώματος. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΣ 29
«29. Όστις όμως βλασφημήση εις το Πνεύμα το ’γιον, δεν έχει συγχώρησιν εις τον αιώνα, αλλ' είναι ένοχος αιωνίου καταδίκης».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν υπάρχει τέτοια βλαστημία. Ο Θεός το κάλυψε το Αγιο Πνεύμα ώστε να μην το προσβάλλει ουδείς εκούσια ή ακούσια και απολεστεί. Όμως, πολλές φορές βλαστημείται με την απιστία μας στον Λόγο του Θεού, στους καρπούς του Αγίου Πνεύματος, στα χαρίσματα, στα σημεία. Η βλαστημία έγκειται στην απιστία ως προς τον Υιό και Λόγο του Θεού του ζώντος και στην κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, στο να μην πιστεύει δηλαδή κάποιος ότι ο Θεός ενεργεί μέσω αυτών των στοιχείων για την αναγέννηση και σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Με φυσική συνέπεια να μην μπορεί ο άνθρωπος αυτός να απεγκλωβιστεί από την παχυλότητα της ύλης και την φθορά του σώματος ώστε να αναγεννηθεί, με αποτέλεσμα να ομοιάζει τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και να μιμείται αυτά. Μη γένοιτο εις ημάς.
ΚΕΦ. Γ΄ΣΤΙΧΟΙ 33 35
«33. Και απεκρίθη προς αυτούς, λέγων, Τις είναι η μήτηρ μου, ή οι αδελφοί μου;
34. Και περιβλέψας κύκλω προς τους καθημένους περί αυτόν, λέγει, Ιδού η μήτηρ μου και οι αδελφοί μου.
35. Διότι όστις κάμη το θέλημα του Θεού, ούτος είναι αδελφός μου, και αδελφή μου, και μήτηρ ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η σαρκική οικογένεια έχει αποστολή να είναι ενωμένη στα μέτρα που μπορεί μέχρι την ώρα του θανάτου της, μετά ο καθένας ανάλογα τον πνευματικό αγώνα και την αγάπη που έχει στον Χριστό πηγαίνει είτε στα δεξιά του Θεού, είτε στα δεξιά του πονηρού και η οικογένεια χάνεται αιώνια. Η πνευματική οικογένεια είτε ζει, είτε πεθαίνει είναι πάντα ενωμένη. Π.χ. τον Χριστό και τους αγίους του τους προσκυνούμε, τους τιμούμε και τους συμβουλευόμαστε αιώνια. Πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να αναγεννηθούμε ώστε αιώνια να ανήκουμε στην οικογένεια του Χριστού. Όταν βγει η αδυναμία προς τα οικεία πρόσωπα τότε ενωνόμαστε με την πνευματική οικογένεια και αυτή η ένωση μας κάνει ιδρυτές της βασιλείας του Θεού. Όταν δεν φύγει η αδυναμία τότε είμαστε υπόδουλοι της φθοράς και του θανάτου. Θα προσευχόμαστε για τα κοντινά μας πρόσωπα αλλά θα εμπιστευόμαστε τα πνευματικά αδέλφια, αυτά που έχουν τον Χριστό σύμβουλο και οδηγό τους.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 1
«1. Και πάλιν ήρχισε να διδάσκη πλησίον της θαλάσσης και συνήχθη πρός αυτόν όχλος πολύς, ώστε εισελθών εις το πλοίον, εκάθητο εις την θάλασσαν και πάς ο όχλος ήτο επί της γης πλησίον της θαλάσσης».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Να ξέρουμε ότι πολλοί οι κλητοί (όχλος) ολίγοι οι εκλεκτοί. Οι εκλεκτοί ακολουθούν τον Χριστό και την Φωνή του Θεού παντού χωρίς συμφέροντα και φιλοδοξίες. Οι κλητοί έρχονται για λίγο κοντά στον Χριστό και φεύγουν έπειτα. Μάλιστα είναι γεμάτοι δαιμόνια και λάθος πνευματική γνώση και κατάρτιση και ο εγωισμός που τους διέπει τους αφήνει ακαλλιέργητους αιώνια. Μη γένοιτο εις ημάς. Αγώνα μέχρι θανάτου ώστε να γίνουμε εκλεκτοί. Μπορούμε! Προσοχή, χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Ο δε υπομείνας εις τέλος ούτος σωθήσεται.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 2
«2. Και εδίδασκεν αυτούς διά παραβολών πολλά».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Με παραβολές ο Θεός μιλά σε όσους λόγω της πνευματικής ημιμάθειας που τους διέπει προσπαθεί να τους βοηθήσει και απεγκλωβίσει από τον διάβολο και το πανούργο σύστημα του θανάτου το οποίο έθεσε μέσα τους. Εάν κάποιοι είναι σκεύη εκλογής θα προβληματιστούν από την παραβολή και θα ξεκινήσουν τον αγώνα του καθαρισμού και του αγιασμού.
Πάντως στους μαθητές του ο Χριστός μιλάει, α) πρόσωπο με πρόσωπο, β) διά του Παρακλήτου, τον οποίον ο κόσμος ούτε βλέπει, ούτε γνωρίζει, γ) διά των αγγέλων, δ) διά του απεσταλμένου του. Όταν κάποιος υπακούσει σε έναν από τους τέσσερις τότε αυτός ο άνθρωπος γίνεται Υιός Θεού όπου η θεότητα λειτουργεί μετέπειτα αιώνια μέσα του.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 11
«11. Και έλεγε πρός αυτούς, εις εσάς εδόθη να γνωρίσητε το μυστήριον της βασιλείας του Θεού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα μυστήρια είναι:
1) Δημιουργία, η πτώση του Αδάμ και το σημείο του θανάτου που επικράτησε παντού σε όλους τους λαούς της γης.
2) Ο Ενώχ, ο Μωυσής, ο Ηλίας.
3) Οι προφήτες οι οποίοι εξήγγειλαν την έλευση του Χριστού.
4) Η γέννηση του Αγίου Κυρίου μας διά Πνεύματος Αγίου.
5) Η φυγή του εις την έρημο ώστε να πειρασθεί υπό του διαβόλου.
6) Τα θαύματα και η αγία διδασκαλία του.
7) Τα πάθη της μεγάλης εβδομάδας.
8) Η σταυρική θυσία και ο θάνατος.
9) Η ταφή και η ανάσταση.
10) Η ανάληψη και η κάθοδος.
11) Ο Παράκλητος.
12) Η κατάργηση της αμαρτίας, η ίδρυση της βασιλείας και η ανάσταση των εν Κυρίω κοιμηθέντων.
13) Η παράδοση της βασιλείας στον Χριστό Υιό και Λόγο του Θεού του ζώντος από τον Παράκλητο.
14) Η παράδοση της βασιλείας από τον Κύριο στον Πατέρα ώστε τα πάντα εν πάση να είναι Θεός. Από εδώ αρχίζει η βασιλεία, η αναγέννηση και η απόκτηση όλης της φυσικής και υπερφυσικής κληρονομιάς. Γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 21
«21. Και έλεγε προς αυτούς, μήπως ο λύχνος έρχεται, διά να τεθή υπό τον μόδιον, ή υπό την κλίνην; ουχί διά να τεθή επί τον λυχνοστάτην;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο λύχνος είναι ο Χριστός και η διδασκαλία του και αν κάποιοι θέλουν αιώνες τώρα να την βάζουν κάτω από το τραπέζι λόγω προσωπικών φιλοδοξιών ώστε να μην γίνει κατανοητή και την εννοήσουν οι άνθρωποι δεν θα τους περάσει. Η Φωνή Θεού είναι αποφασισμένη να βάλει τον Χριστό και την διδασκαλία του πάνω στο λυχνοστάτη, ο οποίος λυχνοστάτης είναι ο εγκέφαλος του πιστού όπου το φως αυτό όταν μπει μέσα του εξέρχεται εκ του στόματός του λόγος ζωής και σοφίας. Μάλιστα αυτό το φως θα φέρει και την καθολική λαμπρότητα του φωτός στο Ναό του Θεού (το σώμα μας).
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 22
«22. Διότι δεν είναί τι κρυπτόν, το οποίον δεν θέλει φανερωθή ουδ' έγεινέ τι απόκρυφον, το οποίον δεν θέλει ελθεί εις το φανερόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα κρυπτά των άλλων μας ενδιαφέρουν μόνο όταν είμαστε ακάθαρτοι ώστε να τα ελέγχουμε ή να τα περιγελούμε καυχούμενοι ότι εμείς εν αντιθέσει με αυτούς είμεθα άγια λάδια.
Εδώ ο Κύριος δεν μιλά για αυτά τα κρυπτά αλλά μιλάει για τα κρυπτά που υπάρχουν μέσα μας (αμαρτία).
Όταν έρθει ο Παράκλητος τα κρυπτά αυτά θα μας τα φανερώσει ώστε με τον σχετικό αγώνα, προσευχή, μελέτη, κήρυγμα να τα αποβάλλουμε και να δούμε πρόσωπο Θεού.
Και ό,τι τώρα απόκρυφα έπαιξαν ρόλο αρνητικό ώστε ο άνθρωπος να πέσει στο επίπεδο του κτήνους θα τα εννοήσουμε από την παγκόσμια ιστορία και μέσω των ηγετών (πολιτικών) θα τα εντοπίσουμε ώστε ποτέ πια να μην επηρεάσουν αρνητικά το λαό του Θεού και τον αναγεννημένο άνθρωπο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 23
«23. Όστις έχει ώτα διά να ακούη, ας ακούη».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Για να γίνουμε καλοί ομιλητές θα πρέπει να γίνουμε πρώτα καλοί ακροατές. Πολλοί διαβάζουν μία ή δύο ή δέκα ή είκοσι φορές το Ευαγγέλιο και κάνουν ότι τα ξέρουν όλα και γλώσσα δε βάζουν μέσα τους, καθώς τα χείλη τους δεν κλείνουν ποτέ από τη βαττολογία. Μη βιαζόμαστε να πούμε. Θα έρθει η ώρα που ο Θεός ενώ καθόμαστε στη σιωπή (τελευταία θέση) θα μας φέρει στην πρώτη θέση (διότι θα μιλάμε με τη ζωή μας), ώστε ο λαός του Θεού να τρέφεται εκ των λόγων μας και εκ των έργων μας. Απαραίτητο είναι τα λόγια μας να στηρίζονται και με τα έργα μας. Αυτός είναι σοφός και αναγεννημένος άνθρωπος και αυτού του ανθρώπου να τείνουμε ώστε να του ομοιάσουμε. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 24
«24. Και έλεγε πρός αυτούς, προσέχετε τι ακούετε με οποίον μέτρον μετρείτε, θέλει μετρηθή εις εσάς και θέλει γείνει προσθήκη εις εσάς τους ακούοντας».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
1) Πολλά πνεύματα εισήλθαν εις τον κόσμο. Το πνεύμα του Χριστού να ακούμε το οποίο κρύβει τη ζώσα φωνή του ζώντος Θεού και όχι τα εντάλματα των ανθρώπων ή τα δόγματα των θρησκειών.
2) Με το μέτρο το αγαθό να μετρούμε και να βλέπουμε τη ζωή των άλλων συνανθρώπων μας και όχι με το πνεύμα του εγωισμού και της κατάκρισης.
3) Η προσθήκη γίνεται σε όποιον έχει καλή προαίρεση και κάνει ειλικρινή προσπάθεια στο να εφαρμόζει τον Λόγο του Θεού. Η προσθήκη είναι οι καρποί, τα χαρίσματα, τα σημεία και όλα τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού προς σωτηρία δική του και των συνανθρώπων του.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 25
«25. Διότι όστις έχει, θέλει δοθή εις αυτόν και όστις δεν έχει και εκείνο το οποίον έχει, θέλει αφαιρεθή απ' αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όποιος έχει πίστη και αληθινή αγάπη στον Χριστό θα γνωρίσει όλα τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού. Όποιος τώρα έχει χλιαρή ή σκιώδης πίστη και αδιαφορία στο θέλημα του Θεού και στις εντολές αυτού, θα χάσει με τα σκάνδαλα και τις αντιξοότητες της παρούσης ζωής και αυτή την σκιώδη πίστη που έχει. Μη γένοιτο!
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΙ 37 39
«37. Και γίνεται μέγας ανεμοστρόβιλος και τα κύματα εισέβαλλον εις το πλοίον, ώστε αυτό ήδη εγεμίζετο.
38. Και αυτός ήτο επί της πρύμνης κοιμώμενος επί το προσκεφάλαιον και εξυπνίζουσιν αυτόν και λέγουσι πρός αυτόν, διδάσκαλε, δεν σε μέλει ότι χανόμεθα;
39. Και σηκωθείς επετίμησε τον άνεμον και είπε πρός την θάλασσαν, Σιώπα, ησύχασον. Και έπαυσεν ο άνεμος και έγεινε γαλήνη μεγάλη».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο Χριστός κοιμάται πνευματικά μέσα μας λόγω της πνευματικής τεμπελιάς και λόγω της αδιαφορίας που δείχνουμε εις όλη μας τη ζωή στις εντολές του, τότε σηκώνονται μεγάλα κύματα στη καθημερινότητά μας λόγω της άγνοιας και της πνευματικής οκνηρίας που μας διέπει. Όταν όμως ο Χριστός ξυπνάει μέσα μας δια της μελέτης, δια της προσευχής, δια του αγιασμού, η ειρήνη και η γαλήνη πλημμυρίζει τη ζωή μας και ο διάβολος σωπαίνει, το οποίο εύχομαι σε όλα τα τέκνα που ανήκουν στη φωνή του Θεού και αγωνίζονται να εντάξουν στη ζωή τους το θέλημα του Θεού.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 40
«40. Και είπε πρός αυτούς, διά τι είσθε ούτω δειλοί; πως δεν έχετε πίστιν;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ό,τι αν ζητάμε εις την προσευχή έχοντας πίστη θα το λαμβάνουμε. Η δειλία φανερώνει πνευματικά ακαλλιέργητο άνθρωπο η οποία προέρχεται εκ της πολυποίκιλης μορφής του εγωισμού και της παχυλότητας της ύλης που τον διέπει. Η δειλία εγκλωβίζει την εν Χριστώ πνευματική πρόοδο και οδηγεί σε αδιέξοδο τη ζωή του δειλού εγκλωβίζοντάς τον και περιορίζοντάς τον σε έναν μικρόκοσμο και αν δεν βρεθεί κανένας Πέτρος με ζώσα και ακράδαντη πίστη ουδείς δύναται να απεγκλωβίσει τον άνθρωπο αυτόν που ο διάβολος δαιμόνισε διά της δειλίας και του πολυμορφικού εγωισμού.
ΚΕΦ. Δ΄ΣΤΙΧΟΣ 41
«41. Και εφοβήθησαν φόβον μέγαν και έλεγον πρός αλλήλους, Τις λοιπόν είναι ούτος, ότι και ο άνεμος και η θάλασσα υπακούουσιν εις αυτόν;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο άνθρωπος υπακούσει στον Χριστό τότε θα του δοθούν οι εξουσίες του Χριστού, ώστε να υπακούν εις αυτόν οι άπειρες δυνάμεις της φύσης. Τότε ο άνθρωπος αυτός θα τις εξουσιάζει διά της αγάπης για το συμφέρον το δικό του, του συνανθρώπου του και της απείρου κάλους Δημιουργίας του Αγίου Θεού, με συνέπεια καμιά δύναμη να μην δύναται να αναστατώσει ή σκοτώσει τον άνθρωπο και γενικά όλο το ανθρώπινο γένος.
Σήμερα η φύση λόγω της πτώσης του ανθρώπου συμπεριφέρεται και αυτή σπασμωδικά όπως ο άνθρωπος, ώστε την μία να κινείται ανήλεα και την επομένη στιγμή να είναι χαρά Θεού. Η πτώση του ανθρώπου μας έφερε την κατάσταση αυτή, ώστε πολλές φορές η φύση να κινείται εναντίον μας με εκατομμύρια θύματα. Όταν ακολουθήσουμε τον Χριστό ουσιαστικά, τότε θα εκπληρωθεί η προφητεία ότι και αυτή η φύση συστενάζει και περιμένει την φανέρωση των Υιών και των Θυγατέρων του Θεού.