Ερμηνεία Κορινθίους Επιστολή Δευτέρα κεφ Σέως Θ


ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Σ ΕΩΣ Θ 

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Σ΄

 ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 1


«1. Όντες δε συνεργοί αυτού, παρακαλούμεν ενταυτώ να μη δεχθήτε την χάριν του Θεού ματαίως·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο μεγαλύτερος κούφος είναι αυτός που δεν θέλει να ακούσει. Αδέλφια μου αφού ήρθε στη ζωή μας ο Λόγος του Θεού, αφού ο Θεός μας επισκέφτηκε διά Πνεύματος Αγίου, αφού μας βοήθησε να γνωρίσουμε την αλήθεια ώστε να επικεντρώσουμε τις πνευματικές μας επιδιώξεις στον στόχο μας, στον πραγματικό στόχο, αφού δημιούργησε την Φωνή Θεού η οποία είναι ισχυρό κίνητρο να υπερβούμε τον εαυτό μας και να πετύχουμε τους στόχους μας ώστε να γνωρίσουμε τον Πατέρα Θεό με τον αληθινό αγώνα ο οποίος φέρνει την θέωση με την μετάνοια, την αναγέννηση, την σοφία του Θεού, να προσέξουμε μήπως υπάρχει καμία ρίζα πικρίας η οποία δεν μας εξελίσσει αλλά μας κάνει να περιφερόμαστε όπως οι Ισραηλίτες γύρω από τα ίδια, τα οποία αιώνες δοκιμάστηκαν από πολλούς που επέλεξαν να συστήνουν εαυτούς ως θεοφόρους ενώστην πραγματικότητα είναι μασκοφόροι αφού αποτέλεσμα δεν έφεραν. Δυστυχώς ο κόσμος κείται στα πονηρά εκ νεότητος αυτού. Πολλά ξένα στοιχεία μπήκαν στη ζωή των ανθρώπων σε σημείο να χωρίζονται ακόμα και τα οικεία πρόσωπα και ο λόγος διότι ο Χριστός που λένε ότι έχουν δεν τους ενώνει. Ο Χριστός μία ημέρα θα βασιλέψει στη ζωή πολλών ανθρώπων. Αν αδιαφορήσουμε θα κλάψουμε πικρά. Αν όμως εννοήσουμε το θέλημα του Θεού το οποίο υφίσταται μέσα στον Λόγο του Θεού και αφιερώσουμε εαυτούς, η ζωή μας θα μεταβληθεί σε θεϊκή με αρχές Χριστού. Αυτό θα μας ωφελήσει, αφού η ζωή μας θα πάρει πραγματική αξία. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 2

«2. διότι λέγει· Εν καιρώ δεκτώ επήκουσά σου και εν ημέρα σωτηρίας σε εβοήθησα· ιδού, τώρα καιρός ευπρόσδεκτος, ιδού, τώρα ημέρα σωτηρίας·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όλοι μας λίγο ή πολύ έχουμε λάβει βοήθεια από τον Θεό και το έλεός του ήταν πάντα μαζί με την χάρη του δίπλα μας. Μήπως σήμερα ήρθε ο καιρός για μας ώστε να μην χάσουμε την ευκαιρία η οποία μας δίνεται, αφού ο ίδιος ενέπνευσε μέσα μας να τον γνωρίσουμε ώστε να ανασυντάξουμε εαυτούς στο δικό του στράτευμα – θέλημα για να δημιουργήσουμε με τον καθαρισμό και την αναγέννηση που προκαλεί ο Λόγος του Θεού τον άνθρωπο του Θεού μέσα μας ως σκεύη εκλογής; Ότι ο καιρός έφτασε αφήνεται να εννοηθεί με το ότι αντιλαμβανόμεθα σήμερα ποιο είναι το θέλημα του Θεού. Ας φύγουμε από τα τυπικά, από τα εντάλματα και ας πάρουμε θέση ευθύνης η οποία δημιουργεί την θέωση. Είναι γραφικό, θεοί εστε και υιοί υψίστου πάντες. Σήμερα που ζούμε έχουμε την ευκαιρία αυτή που θα μας βγάλει στον ουρανό. Αύριο ίσως είναι αργά, διότι το αύριο οδηγεί στην χώρα του ποτέ. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 3

«3. μη δίδοντες μηδέν πρόσκομμα κατ' ουδέν, διά να μη προσαφθή μώμος εις την διακονίαν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Για να μην δίνουμε σε κανέναν μηδέν πρόσκομμα χρειάζεται πνευματική εμπειρία, την οποία για να την αποκτήσουμε παίρνει πολύ χρόνο όσο καλή προαίρεση και αν υπάρχει εκ μέρους μας, αφού καλούμαστε άνωθεν να υπερβούμε τον εαυτό μας και να εμφανίσουμε αγάπη, ζώσα πίστη, δοτικότητα, δικαιοσύνη, ταπεινοφροσύνη, ειρήνη, εμπιστοσύνη κ.λ.π.. Μέχρι να τα αποκτήσουμε όλα αυτά θα κάνουμε λάθη. Υπάρχει μία περίπτωση να αποκτήσουμε πνευματική ωριμότητα. Αυτή είναι η υπακοή όταν βρεθούμε σε ώριμο πνευματικό. Αυτή η υπακοή θα μας βοηθήσει να μην κάνουμε πολλά λάθη βαραίνοντας την συνείδησή μας και ο λόγος διότι παίρνουμε τις πνευματικές βάσεις χωρίς κόπο. Στην συνέχεια μία αλήθεια χρειάζεται για να γίνουμε αλήθεια ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Από εκεί και πέρα η ευλογία συνοδεύεται από μία καινούργια, αφού ο άνθρωπος του Θεού κάνει βεβαία την κλήση του πάνω στις αρχές του Θεού. Όμως θέλω να γνωρίζουμε και αυτό. Όσο καλοπροαίρετοι και αν είμαστε, θα υπάρξουν άνθρωποι οι οποίοι θα συμμετέχουν με χαρά στους αγώνες μας αλλά και άνθρωποι από τους οποίους θα δεχτούμε κριτική δίκαιη ή άδικη. Πάντως σε οποιαδήποτε περίπτωση εμείς θα πρέπει να ανταποκριθούμε με σοφία. Ο Κύριος φανέρωσε, μην κρίνετε ίνα μην κριθήτε, καθώς λοιδορούμενος ουκ αντελοιδόρει. Τα σκάνδαλα, οι πειρασμοί, οι δοκιμασίες είναι μπόρες οι οποίες περνούν γρήγορα. Όταν συμβαίνουν τέτοια γεγονότα εμείς το μόνο που χρειαζόμαστε είναι να εισέλθουμε στο αγιαστήριο και να περιφρονήσουμε τις κακίες λέγοντας το άφες αυτοίς ου γαρ οίδασιν τι ποίουσιν. Ο Κύριος κάτω από όλες τις συνθήκες δεν φέρθηκε σπασμωδικά, δεν φέρθηκε με τον υπέρμετρο εγωισμό ο οποίος στον λόγο δημιουργεί αντίλογο, δεν ζήτησε βοήθεια, δεν εκδήλωσε παράπονα, δεν υπερασπίστηκε τον εαυτό του. Αφέθηκε εκατό τοις εκατό στα χέρια του Πατέρα του. Εξάλλου, αυτό σημαίνει ιδεώδης άνθρωπος με αρχές Θεού. Μακάρι όλοι να μπορέσουμε να φτάσουμε στο πνευματικό του επίπεδο ώστε να χρησιμοποιηθούμε άνωθεν ως σαν σκεύη εκλογής για την δόξα του Θεού η οποία εκδηλώνεται με τα έργα αγάπης. Έτσι η διακονία μας γίνεται αληθινή, θεϊκή γεμάτη σοφία Θεού. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 4 – 10

«4. αλλά εν παντί συνιστώντες εαυτούς ως υπηρέται Θεού, εν υπομονή πολλή, εν θλίψεσιν, εν ανάγκαις, εν στενοχωρίαις,

5. εν ραβδισμοίς, εν φυλακαίς, εν ακαταστασίαις, εν κόποις, εν αγρυπνίαις, εν νηστείαις,

6. εν καθαρότητι, εν γνώσει, εν μακροθυμία, εν χρηστότητι, εν Πνεύματι Αγίω, εν αγάπη ανυποκρίτω,

7. εν λόγω αληθείας, εν δυνάμει Θεού, διά των όπλων της δικαιοσύνης των δεξιών και αριστερών,

8. διά δόξης και ατιμίας, διά δυσφημίας και ευφημίας, ως πλάνοι όμως αληθείς,

9. ως αγνοούμενοι αλλά καλώς γνωριζόμενοι, ως αποθνήσκοντες αλλ ιδού, ζώμεν, ως παιδευόμενοι αλλά μη θανατούμενοι,

10. ως λυπούμενοι πάντοτε όμως χαίροντες, ως πτωχοί πολλούς όμως πλουτίζοντες, ως μηδέν έχοντες και τα πάντα κατέχοντες».  

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτό σημαίνει αγάπη, αυτό σημαίνει ζώσα πίστη, αυτό σημαίνει αυταπάρνηση των πάντων. Κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να υπηρετούμε Χριστό ο οποίος εκφράζει την αλήθεια, τη ζωή, τον καθαρισμό, τον αγιασμό. Αυτό έκανε και ο απόστολος Παύλος αλλά και όλοι όσοι θέλουν να ζήσουν εν Χριστώ ας ξεχάσουν τα προβλήματα που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι προβλήματα παρά μόνο κατά φαντασίαν προβλήματα και ας μένουν κοντά στον Θεό υπηρετώντας το αγαθό. Είναι πολλοί οι οποίοι δεν έχουν κάνει τίποτα που να πηγάζει μέσα από θυσία και συνέχεια διέπονται από παράπονα, από μικρότητες κ.λ.π. στοιχεία τα οποία μπορεί να εκδηλώνει μόνο κάποιος ο οποίος έχει παντελώς άγνοια του θελήματος του Θεού. Θέλω όλοι να γνωρίζουμε ότι έχουμε αποστατήσει οι πάντες από την αλήθεια του Χριστού μας. Έχει αποδειχτεί ότι με τα λόγια δοξάζουμε τον Θεό ενώ η καρδιά μας απέχει από την υγιαίνουσα διδασκαλία, πόσο μάλλον από την δικαιοσύνη η οποία πάντα προσφέρει, από το μέγα έλεος το οποίο πάντα χαρίζεται και χαρίζει. Αδέλφια μου, σήμερα οι συνθήκες είναι δύσκολες, αν κι η θρησκεία είναι νόμιμη και ο λόγος διότι η πάλη ημών δεν είναι προς σάρκα και αίμα αλλά προς τις αρχές και τις εξουσίες του άρχοντα του σκότους του αιώνος τούτου, ο οποίος άρχοντας του σκότους χρησιμοποιεί τους πάντες ανθρώπους και αγγέλους ώστε να επιβουλεύεται το αγαθό με πολλά τεχνάσματα. Αδέλφια μου, η πάλη ημών δεν είναι προς σάρκα και αίμα αλλά προς τα πνεύματα εκείνα τα οποία θέλουν να μας αποσυντονίσουν από την αλήθεια και να μας κρατήσουν μακριά από τον Θεό, όπου αιώνες τώρα λόγω της σκιώδης πίστης το καταφέρνουν. Η επιστροφή μας στην χαμένη πατρίδα θέλει ζώσα πίστη, αγάπη ανυπόκριτη, υπομονή και επιμονή. Είναι γραφικό, εν τη υπομονή κτίσασθε τας ψυχάς σας. Κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να υπηρετούμε Θεό και αγαθό και να είμαστε σίγουροι ότι η χάρη του Θεού θα επισκιάσει τη ζωή μας, χαρίζοντάς μας ουράνια και επίγεια αγαθά. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 14 – 16

«14. Μη ομοζυγείτε με τους απίστους· διότι τίνα μετοχήν έχει η δικαιοσύνη με την ανομίαν; τίνα δε κοινωνίαν το φως προς το σκότος;

15. Τίνα δε συμφωνίαν ο Χριστός με τον Βελίαλ; ή τίνα μερίδα ο πιστός με τον άπιστον;

16. Τίνα δε συμβίβασιν ο ναός του Θεού με τα είδωλα; διότι σεις είσθε ναός Θεού ζώντος, καθώς είπεν ο Θεός ότι θέλω κατοικεί εν αυτοίς και περιπατεί, και θέλω είσθαι Θεός αυτών, και αυτοί θέλουσιν είσθαι λαός μου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στον Λόγο του Θεού αναφέρεται, ουδεμία πηγή είναι δυνατόν να κάμη ύδωρ αλμυρόν και γλυκύ, ή αλμυρόν ή γλυκύ. Είναι απολύτως βέβαιο πως για να μπορέσουμε να εντάξουμε το θέλημα του Θεού στη ζωή μας, το οποίο μας γεμίζει σοφία και μας ελευθερώνει, χρειάζεται να βρούμε χρόνο ώστε να εντρυφούμε μέσα στα δρώμενα του Ευαγγελίου. Όταν απέχουμε από τον κόσμο και το σύστημά του θα ελαφρύνουμε πνευματικά, κατόπιν οι βιοχημικές λειτουργίες του DNA μας θα αποδώσουν στο εκατονταπλάσιο. Η επιστροφή μας στην σιωπή και στο ατομικό αγιαστήριο θα μας επανεντάξουν στον χώρο του Θεού, όπου η συνδιαλλαγή με αυτόν τον Θεό θα γίνει καθοριστική. Εύχομαι να γνωρίσουμε γρήγορα τι παράγει ο κόσμος και τι δημιουργεί μέσα μας ο Θεός.

Πολλοί λόγω του ότι μελετούν σταδιακά τον Λόγο του Θεού και μετέχουν σε πνευματικούς κύκλους, θεωρούν εαυτούς πιστούς και τους άλλους άπιστους. Πιστός είναι αυτός ο οποίος με τον αγώνα του εξασφάλισε μέσα του τον Χριστό, τον οποίον κοινωνεί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Για να μπορέσουμε ξεχωρίσουμε τον άπιστο από τον πιστό θα πρέπει να δούμε τον αγώνα, το έργο που επιτελεί ο κάθε άνθρωπος αλλά και το τι λέει. Αν ο λόγος του είναι πάντα ηρτυμένος με άλας και γεμάτος σοφία, τότε σίγουρα ο Θεός είναι μέσα του. Εάν μία μιλά σωστά και μία βωμολοχεί τότε απέχει. Χρειάζεται προσοχή! Αμήν.

ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 17 – 18

«17. Διά τούτο. Εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αποχωρίσθητε, λέγει Κύριος και μη εγγίσητε ακάθαρτον και εγώ θέλω σας δεχθή,

18. και θέλω είσθαι Πατήρ σας και σεις θέλετε είσθαι υιοί μου και θυγατέρες, λέγει Κύριος παντοκράτωρ».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το αποχωρίσθητε στο αρχαίο κείμενο αναφέρεται ως αφορίσθητε. Τι σημαίνει αυτό; Σήμερα αν κάποιος δεν ζει σύμφωνα με την θρησκεία της χώρας του κινδυνεύει από τις αρχές της όποιας εκκλησίας να αφοριστεί. Εδώ ο απόστολος Παύλος μας λέει να αφορίσουμε εμείς νωρίτερα τον εαυτό μας από τον κόσμο, ο οποίος ίσως να μας αφορίσει για αυτά που πιστεύουμε αλλά δεν εκδηλώνουμε στη ζωή μας. Ο λόγος που πρέπει να αφορίσουμε εαυτούς από τον κόσμο είναι ώστε να βρούμε χρόνο να γίνουμε εκτελεστές του Λόγου και όχι ακροατές. Με την αφιέρωση που δημιουργεί ο αυτεπάγγελτος αφορισμός θα δημιουργήσουμε τον νου του Χριστού. Οι άνθρωποι οι οποίοι έφυγαν από τον κόσμο και υπηρέτησαν Θεό ζώντα έγιναν μέσα στις κοινωνίες φως οικών ανέσπερον, αφού έφτασαν στο σημείο να κοινωνούν την δόξα του μέσα τους αιώνια. Μάλιστα πολλοί που αφόρισαν και νέκρωσαν εαυτούς από τον κόσμο σπουδάζοντας την σοφία του Θεού, κατάφεραν να δημιουργήσουν διά του αγιασμού μεταστοιχείωση καταργώντας ακόμη και τον φυσικό θάνατο. Έτσι έγιναν υιοί Θεού ζώντες οι οποίοι συνοδεύουν με την παρουσία τους τον Θεό και συνοδεύονται από τον Θεό αιώνια. Ο Θεός είναι Θεός ζώντων και ουχί νεκρών. Όταν με την σχετική αφιέρωση φτάσουμε στο σημείο που θέλει ο Πατέρας, τότε θα γίνουμε υιοί και θυγατέρες οι οποίοι θα μετέχουν της κληρονομιάς του, με αποκορύφωμα της κληρονομιάς της άφθαρτης ζωή. Σε αυτούς που θα το καταφέρουν ο Θεός θα είναι Πατέρας και αυτοί οι οποίοι θα κενώσουν εαυτό θα είναι υιοί Θεού ζώντος με σχέση αιώνια μαζί του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.


ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ζ΄

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 1

«1. Έχοντες λοιπόν, αγαπητοί, ταύτας τας επαγγελίας, ας καθαρίσωμεν εαυτούς από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος, εκπληρούντες αγιωσύνην εν φόβω Θεού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι επαγγελίες του Θεού που έχουν απομείνει είναι ένα και το αυτό με τις επιδιώξεις της Φωνής Θεού, αφού δόθηκαν υπό του Θεού σε αυτήν ώστε να λάβουν χώρα σήμερα στην γενιά μας. Οι επιδιώξεις της Φωνής Θεού συγκλίνουν στην ίδρυση της βασιλείας και στην κατάργηση του φυσικού θανάτου, ώστε να ετοιμάσουμε τόπο πρώτα μέσα μας και κατόπιν και γύρω μας. Για να μετέχει ο Θεός ενεργά στους πνευματικούς μας αγώνες, είναι απαραίτητο να υπάρξει λαός του Θεού στη γη ο οποίος θα διαφέρει από τους άλλους λαούς και αυτό διότι θα επιδιώκει μέσα στο αγιαστήριο που καλείται να εισέλθει το πνεύμα του Θεού το οποίο ζωοποιεί. Μόνο με το πνεύμα του Θεού θα συντελεστεί μεταστοιχείωση στο βιολογικό σώμα ώστε ο Χριστός να κάνει την δευτέρα του παρουσία. Δεν μπορεί να έρθει ο Χριστός αν δεν νικηθούν οι εχθροί μας. Έσχατος εχθρός καταργείται ο θάνατος.

Ο μολυσμός του σώματος και του πνεύματος δημιουργείται με την αποστασία του ανθρώπου από τις συνειδητές αρχές του Θεού, αφού ο Πνευματικός κόσμος έθεσε ως σημείο αναφοράς στην σχέση του με τον Θεό τα ανθρώπινα εντάλματα τα οποία δεν ελευθερώνουν από τη φθορά, την ασθένεια, τον θάνατο. Η Φωνή Θεού βλέποντας την κατάσταση της άγνοιας που επικρατεί σε όλους τους ανθρώπους, αφού στηρίζονται στα φάρμακα, στα χρήματα, στα προσωπικά συμφέροντα αποφάσισε να καλέσει όλον τον χριστιανικό κόσμο για να δημιουργήσει ατομικά αγιαστήρια, ώστε μέσα στην σιωπή να γνωρίσει ο κάθε αδελφός τον Θεό. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η αμαρτία πάντα συνοδεύει τη ζωή μας είτε θέλουμε να το καταλάβουμε, είτε όχι. Ο τρόπος; Με το κοινωνικό σύστημα στο οποίο επιδιώκουμε τα του κόσμου, όπως άγνοια του Λόγου του Θεού, ημιμάθεια, αμαρτία με την μορφή μικρών ή μεγάλων αλωπέκων οι οποίες καταστρέφουν τον αμπελώνα εν αγνοία του αμπελουργού (άνθρωπος), η οποία αμαρτία εκδηλώνεται με συμφέροντα, πονηρίες, κρίσεις, επικρίσεις, καταλαλιές, θυμούς, φόβους, εγωισμούς κ.λ.π.. Ο αγιασμός δημιουργείται όταν αποκτήσουμε επίγνωση του θελήματος του Θεού το οποίο σήμερα έχει παρεξηγηθεί, αφού όλοι σχεδόν οι άνθρωποι δεν επιδιώκουν τον αγιασμό ο οποίος είναι επαγγελία και απαιτητός υπό του Θεού «άγιοι γίνεστε καθώς εγώ ειμί». Ήρθε η ώρα να συλλάβουμε το νόημα της παρουσίας του Χριστού, ώστε να επιδιώξουμε τις επαγγελίες εκείνες που αυξάνουν τη ζωή την οποίαν και μεταβάλλουν σε ποιοτική αλλά και σε άφθαρτη. Τα καινούργια κίνητρα τα οποία θα μας βγάλουν από την αμαρτία υπάρχουν μέσα στον Λόγο του Θεού. Ο Θεός διά μέσω της Φωνής Θεού δημιούργησε εδώ και πολλά χρόνια εργαζόμενη μέσα στην σιωπή την διδασκαλία εκείνη η οποία μας χαρίζει ισχυρά κίνητρα που θα μας εξασφαλίσουν την δόξα του Θεού, την σοφία του Θεού επιδιώκοντας ο κάθε μαθητής της αγάπης, του Θεού συγκεκριμένους στόχους. Στην Φωνή Θεού δεν προσπαθούμε να γίνουμε καλοί άνθρωποι, αλλά εικόνα του Θεού του αοράτου με πολυποίκιλες ιδιότητες όπως ζώσα πίστη, αγάπη ανυπόκριτη, χαρά Θεού, αγιασμό. Στην Φωνή Θεού δεν επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε ανώτερους ή κατώτερους. Στην φωνή Θεού όλοι εργαζόμαστε ώστε να συμπληρώνουμε πνευματικά ελλείποντα. Όλοι μέσα στην Φωνή Θεού είναι αλλήλων μέλη. Όλοι θα πρέπει να το καταλάβουμε ότι πρέπει να γίνουμε το σώμα του Χριστού. Γένοιτο, γένοιτο Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 2

«Δέχθητε ημάς εν υμίν· ουδένα ηδικήσαμεν, ουδένα εφθείραμεν, εις ουδένα εστάθημεν πλεονέκται».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Να είσαι ευάρεστος σε όλους είναι δύσκολο, διότι ο κάθε άνθρωπος ανάλογα το πνευματικό του επίπεδο βλέπει λάθη. Είναι πολλοί οι οποίοι έχουν πάντα ένα ευχαριστώ και είναι άλλοι που ό,τι και να τους δώσεις θέλουν και άλλα, εκφράζουν παράπονα και ζουν πυρίκαυστα στις σχέσεις τους με όλους τους συνανθρώπους τους. Η προσπάθειά μας θα είναι πάντα να μην αδικήσουμε ουδένα. Αν καμιά φορά αδικήσουμε κάποιον να ζητούμε το έλεος του Θεού και την συγγνώμη των ανθρώπων. Αν μπορούμε, ας διορθώσουμε το λάθος. Αν όχι, μέσω αυτού θα υποστούμε ταπείνωση. Και τα δύο είναι δόξα Θεού. Δεν μπορούμε να είμεθα τέλειοι στα πάντα. Όταν έχουμε μία ολοκληρωμένη στάση μέσα στις κοινωνίες των ανθρώπων, στην απιστία ορισμένων μπορούμε να το χρησιμοποιούμε και εμείς ότι δεν αδικήσαμε ουδένα όπως και ο απόστολος Παύλος. Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 3

«3. Δεν λέγω τούτο προς κατάκρισίν σας· διότι προείπον ότι είσθε εν ταις καρδίαις ημών, ώστε να συναποθάνωμεν και να συζώμεν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν χρειάζεται να υπερασπίσουμε την στάση μας απέναντι στους αδελφούς δεν θα το κάνουμε με σκοπό να κατακρίνουμε την στάση των αδελφών μας αλλά προς οικοδομή. Αν και σήμερα περάσαμε σε μία άλλη πνευματική διάσταση, αφού διά της συμβουλής του Χριστού πλέον δεν βλέπουμε κανέναν αρνητικά αλλά ούτε και χρειάζεται να δικαιολογήσουμε την οποιαδήποτε στάση μας. Όλοι κάνουμε πνευματικό αγώνα, όλοι είμεθα πνευματικά αδέλφια. Ο καθένας έχει την ιδιαίτερη ξεχωριστή αποστολή του και ο κάθε αδελφός έχει ευθύνη απέναντι στον εαυτό του και απέναντι στον Θεό. Όσοι ζούμε στην Φωνή Θεού δεν ζούμε σε αγέλη αλλά ο Θεός μας ενώνει στην δική του ποίμνη. Αρχηγός όλων μας είναι ο Χριστός και εμείς αδελφοί. Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 4

«4. Πολλήν παρρησίαν έχω προς εσάς, πολλήν καύχησιν έχω διά σας· είμαι πλήρης παρηγορίας, έχω υπερπερισσεύουσαν την χαράν εις όλην την θλίψιν ημών».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η παρρησία σε όσους ακούν το Ευαγγέλιο της βασιλείας από όσους το κηρύττουν κατ’ εντολήν Θεού, δημιουργείται από την καθαρότητα των λόγων και των αγαθών πνευματικών έργων τους, τα οποία έργα δημιουργούνται όταν ο Θεός είναι το κίνητρό τους, ο οποίος Θεός εξασφαλίζει τον καθαρισμό και τον αγιασμό, κατόπιν είναι φυσικό και οι προθέσεις τους να είναι χριστοκεντρικές. Πνευματικός πατέρας και πνευματικά παιδιά χαίρονται αιώνια όταν το κίνητρο είναι ο Χριστός και η αλήθεια στεγάζεται μέσα τους. Εύχομαι όλα τα παιδιά που ακολουθούν την ζώσα φωνή του ζώντος Θεού, την Φωνή Θεού, να εργάζονται το έργο του Κυρίου χωρίς να αποβλέπουν σε προσωπικά οφέλη, ώστε η χαρά να είναι μέσα τους αιώνια ανεκλάλητη. Χαρά Θεού σημαίνει δέντρο ζωής. Η οποία χαρά ζωοποιεί και είναι τόσο σημαντική στη ζωή μας αφού κατέχει την δεύτερη θέση στους καρπούς του Αγίου Πνεύματος μετά την αγάπη, ενώ με την αντίστροφη μέθοδο όπου ανεβαίνουμε την πνευματική σκάλα βρίσκεται η χαρά πριν την αγάπη, η οποία αγάπη είναι θρόνος του Θεού και η χαρά θυγατέρα της αγάπης και της ζωής. Ο άνθρωπος που έχει χαρά έχει σοφία Θεού, έχει καρπούς, έχει χαρίσματα, έχει δραστηριότητα, έχει υπακοή στο θέλημα του Θεού, έχει τα πάντα αφού η χαρά ζει μέσα του. Η χαρά δημιουργεί τη ζωή, την άφθαρτη ζωή αφού αυτή παράγει την ενδορφίνη η οποία ενεργοποιεί τα κύτταρα ώστε να παράγουν καινούργια οργανική ζωή. Οι πηγές της ζωής είναι το πνεύμα του Θεού το οποίο δημιουργεί ζωή, είναι το αγιαστήριο το οποίο αυξάνει την σχέση του ανθρώπου με τον Θεό, είναι η σιωπή η οποία αυξάνει την ενέργεια και την κάνει να μην χάνεται εύκολα, είναι η προσευχή η οποία αυξάνει την ζώσα πίστη. Η προσευχή είναι η κινητήριος δύναμις των πάντων. Είναι τέλος η ταπεινοφροσύνη η οποία καθιστά τον Τριαδικό Θεό συνειδητά ενεργό - υπαρκτό μέσα μας. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 5

«5. Διότι αφού ήλθομεν εις Μακεδονίαν ουδεμίαν άνεσιν έλαβεν η σαρξ ημών, αλλά κατά πάντα εθλιβόμεθα· έξωθεν μάχαι, έσωθεν φόβοι».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η έλλειψη πνευματικής αναγέννησης ενός ή πολλών ανθρώπων ειδικότερα των εθνών, τα οποία απέχουν από την σοφία του Θεού, είναι η κύρια αιτία ώστε να μην μπορούν οι άνθρωποι του Θεού όταν τα επισκέπτονται να βρουν την κατάλληλη ζεστασιά η οποία φέρνει την αναγέννηση, την ενότητα, την ευλογία στη ζωή των ανθρώπων. Αυτό κάνει τους ανθρώπους του Θεού να αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τον εαυτό τους, αφού δεν μπορούν να προσαρμοστούν στις άλογες λογικές και στα συμφέροντα των ανθρώπων των εθνών οι οποίοι επιδιώκουν το ψέμα και εκμεταλλεύονται την άγνοια των συνανθρώπων τους δημιουργώντας πολλές πυρίκαυστες συγκρούσεις μεταξύ τους. Παρόλα αυτά ο Θεός με θαύματα μεγάλα ενεργεί ώστε να εργάζονται όσοι έχουν καλή προαίρεση το αγαθό και να βρίσκουν ανάπαυση, διότι πολλοί άνθρωποι δέχονται την καινούργια διδασκαλία και επιθυμούν να συμμετέχουν στο κάλεσμα του Θεού ώστε όλοι μαζί με την χάρη του Θεού να μετέχουν στην αναγέννηση, η οποία ενεργείται και συντελείται διά Πνεύματος Αγίου με έναν σκοπό, την δημιουργία της οικογένειας του Θεού. Το κακό με τις θρησκείες ή τις εκκλησίες είναι ότι οι άνθρωποι τις μετέτρεψαν από οικογένεια Θεού σε απρόσιτο μηχανισμό ο οποίος επιβάλλει εντάλματα ανθρώπων ή δογματικά στερεότυπα, τα οποία αποξενώνουν τους ανθρώπους από τον Θεό αλλά και μεταξύ τους. Ο λαός του Θεού θα πρέπει να λειτουργεί ως οικογένεια. Εύχομαι να το καταλάβουμε και να το επιδιώξουμε στη ζωή μας ώστε να δούμε Θεού πρόσωπο. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 6 – 7

«6. Αλλ' ο Θεός ο παρηγορών τους ταπεινούς παρηγόρησεν ημάς διά της παρουσίας του Τίτου·

7. και ουχί μόνον διά της παρουσίας αυτού, αλλά και διά της παρηγορίας, την οποίαν παρηγορήθη διά σας, αναγγέλλων προς ημάς τον μέγαν πόθον σας, τον οδυρμόν σας, τον ζήλον σας υπέρ εμού, ώστε περισσότερον εχάρην».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Να το θαύμα που αναφέραμε στον προηγούμενο στίχο για τον απόστολο Παύλο, ο Τίτος, ο οποίος ετοίμασε τόπο γι’ αυτόν ώστε ο Θεός να βρει πρόσφορο έδαφος στις καρδιές των ανθρώπων αλλά και ανάπαυση σε αυτόν που εργάζεται ειδικότερα την αναγέννηση των εθνών. Ο ζήλος πολλών αδελφών έκαναν τον απόστολο Παύλο να χαίρεται διότι ο Θεός συμμετέχει στους αγώνες του, οι οποίοι αδελφοί γεννήθηκαν άνωθεν να συμμετέχουν διά Πνεύματος Αγίου στα δρώμενα του Θεού. Και σήμερα υπάρχουν παντού προβλήματα διότι πολλοί κατάφεραν να διαστρεβλώσουν το αγαθό, όμως εμείς είμεθα οι πλέον τυχεροί και ο λόγος διότι ζούμε σε μία εποχή την οποίαν προείδε ο Θεός και έδωσε την ζωή του λύτρο αντί πολλών. Σήμερα έχει θεμελιωθεί η Δημοκρατία, η ελευθερία του λόγου, η ανεξιθρησκία. Δεν χρειάζεται λοιπόν να φοβόμαστε αλλά να διεξάγουμε αγώνες όπου μας δέχονται και να είμαστε σίγουροι ότι ο Θεός ευλογεί το έργο μας ώστε να γίνει πόλος έλξης για εκατομμύρια ανθρώπους, αφού το πλήρωμα του χρόνου έφτασε με σκοπό να γίνει αποδεκτό το θέλημά του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Ο Λόγος του Θεού αναφέρει ανακύψατε. Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 8 – 9

«8. διότι εάν και σας ελύπησα διά της επιστολής, δεν μετανοώ, αν και μετενόουν· επειδή βλέπω ότι η επιστολή εκείνη, αν και προς ώραν, σας ελύπησε.

9. Τώρα χαίρω, ουχί ότι ελυπήθητε, αλλ' ότι ελυπήθητε προς μετάνοιαν· διότι ελυπήθητε κατά Θεόν, διά να μη ζημιωθήτε εξ ημών εις ουδέν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στίχος 8, 9: Αν ένας άνθρωπος στέκεται στο βήμα του Θεού Πατέρα και εργάζεται την εν Θεώ αναγέννηση των συνανθρώπων του κατ’ εντολήν Θεού, τότε οι ακούοντες εάν έχουν αποδεχτεί την αποστολή του ξεκαθαρίζοντας μέσα τους στην συνείδηση τους ότι είναι καθαρά υπό του Θεού ο άνθρωπος αυτός, όλα όσα συμβαίνουν και συντελούνται στη ζωή τους και στην συναναστροφή τους με τον άνθρωπο του Θεού ολοκληρώνουν το αγαθό. Δεν είμαστε τέλειοι, είμαστε μαθητές και ο δάσκαλος δεν έχει την πρόθεση να προσβάλλει τον μαθητή του. Η καλή εξέλιξη του μαθητή είναι η χαρά του καθηγητή. Ο απεσταλμένος ξέρει πότε θα νουθετήσει ώστε να ενθαρρύνει και πότε θα νουθετήσει ώστε να διορθώσει. Ας μην επεμβαίνουμε στην νουθεσία αλλά με αγάπη να δεχόμεθα αυτήν. Αν ο άνθρωπος που ήρθε στη ζωή μας δεν βαδίζει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού και μας οδηγεί σε συγκρούσεις, στοιχειοθετώντας στη ζωή μας εντάλματα ανθρώπων και επιβάλλοντάς μας εξουσία, τότε έχουμε το δικαίωμα όχι να εναντιωθούμε αλλά να αποστραφούμε μια διδασκαλία η οποία δεν μας ελευθερώνει, δεν μας χαρίζει ευλογία και δεν την πιστεύουμε. Όταν όμως πρόκειται για σκεύος εκλογής, η θλίψη που μπορεί να έλθει μέσα από την νουθεσία γεννά μετάνοια προς σωτηρία και η χαρά μας περισσεύει, διότι σπουδάσαμε το σωστό και εξελιχθήκαμε. Η νουθεσία όταν προέρχεται από σκεύος εκλογής έχει πρόθεση να μας περάσει σε ένα άλλο πνευματικό επίπεδο το οποίο μας φέρνει κοντά στον Θεό. Αμήν. Σήμερα ζούμε σε μία άλλη εποχή. Δεν χρειάζεται η νουθεσία με αυστηρό πνεύμα μεταξύ μας, ούτε χρειάζεται να είμαστε αρεστοί σε ανθρώπους οι οποίοι νομίζουν ότι είναι απεσταλμένοι κ.λ.π.. Ο λόγος διότι όλοι έχουμε γνώση και όλοι έχουμε τον διδάσκαλο Χριστό, τον Λόγο του Θεού. Ας εντρυφούμε νύχτα και μέρα με έναν σκοπό, να μάθουμε την αποστολή μας, τον προορισμό μας. Σήμερα δεν επιτρέπεται να μπαίνουμε στη ζωή των άλλων ως ποιμένες, προφήτες, απεσταλμένοι. Η εποχή αυτή τελείωσε. Μην θέλουμε να γίνουμε οι άνθρωποι εκείνων των χρόνων, δεν θα μπορέσουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας ο οποίος επιβάλλει το καθ’ ομοίωση. Όσοι προσπαθούν να μιμηθούν πνευματικά τους ανθρώπους που εργάστηκαν διαχρονικά μετά τον Χριστό, θα γίνουν άνθρωποι προϊστορικοί πνευματικά. Όπως δεχόμαστε την εξέλιξη του κόσμου και μας αρέσει, έτσι να δεχόμαστε και την εξέλιξη του Θεού η οποία υπάρχει μόνο στα λόγια του Χριστού. Αν θέλουμε να γίνουμε Θεοί, ας ακολουθήσουμε τον Θεό, το πρωτότυπο αφού σήμερα η χριστιανική θρησκεία είναι νόμιμη. Οι απόστολοι, οι απεσταλμένοι, οι προφήτες, οι άγιοι είχαν σκοπό μέσα από έργα θυσίας να δημιουργήσουν την εκκλησία του Χριστού στη γη. Αφού σήμερα η εκκλησία υπάρχει σε όλον τον κόσμο ως νόμιμη, δεν χρειάζεται να μένουμε στα ίδια. Ας γίνουμε όλοι οι άνθρωποι του Θεού συμπληρώνοντας ο ένας στον άλλον μέσα από την ελεύθερη βούλησή μας πνευματικά ελλείποντα προς οικοδομή. Αν θέλουμε να φτιάξουμε εκκλησία, ας ακολουθήσουμε όσους εργάστηκαν να δημιουργήσουν εκκλησίες. Όσοι θέλουν εξουσίες ας κινηθούν έτσι. Εμείς στην Φωνή Θεού θέλουμε να γίνουμε μαθητές Χριστού, υιοί και θυγατέρες. Μεταξύ μας όλοι είμαστε αδέλφια. Αυτός είναι ο τίτλος που επιθυμεί ο ίδιος ο Θεός να έχουμε, αφού φανέρωσε σεις μην ονομασθήτε καθηγηταί· διότι εις είναι ο καθηγητής σας, ο Χριστός, πάντες δε σεις αδελφοί είσθε. Ήρθε η ώρα να γίνουμε παιδιά Θεού. Μεταξύ μας στην Φωνή Θεού ας γίνουμε όλοι φίλοι, αυτό είναι το συμφέρον μας, διαφορετικά θα πέσουμε σε εκατοντάδες παγίδες. Διαχρονικά έχει αποδειχθεί, αφού δύο χιλιάδες χρόνια όλοι λένε ότι είναι του Θεού και κανένας δεν είναι. Όλοι κρύβονται και στηρίζουν τη ζωή τους στην εξέλιξη των ανθρώπων όπως φάρμακα, χρήματα, συμφέροντα, δόγματα, θρησκείες, μεταθανάτια ζωή κ.λ.π.. Τι λέτε; Θα καταλάβουμε ποιο είναι το θέλημα του Θεού σήμερα; Εύχομαι να το καταλάβουμε και αμέσως θα γευτούμε την σοφία και την δόξα του Θεού μέσα μας αλλά και μεταξύ μας. Σήμερα είναι εγωιστικό να θέλουμε τίτλο, αφού όλοι ξέρουν γράμματα και όλοι μπορούν αν θέλουν να κάνουν το θέλημα του Θεού. Έχουμε μία ομιλία στο διαδύκτιο η οποία υπάρχει στην σελίδα της πνευματικής ανασύνταξης και στweb television της Φωνής Θεού και λέγεται «Οι εξουσίες των ανθρώπων και του Θεού». Ας την ακούσουμε, θα μας ωφελήσει πολύ. Σίγουρα όλα αυτά που λέμε δεν συμφέρουν πολλούς, διότι κατεβαίνουν από τον θρόνο και γίνονται λαός Θεού, ποίμνιο Χριστού. Εμάς όμως δεν μας ενδιαφέρει τι θέλουν οι μερικοί αλλά τι θέλει ο Θεός από εμάς. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 10 – 12

«10. Διότι η κατά Θεόν λύπη γεννά μετάνοιαν προς σωτηρίαν αμεταμέλητον· η λύπη όμως του κόσμου γεννά θάνατον.

11. Διότι ιδού, αυτό τούτο, το ότι ελυπήθητε κατά Θεόν, πόσην σπουδήν εγέννησεν εις εσάς, αλλά απολογίαν, αλλά αγανάκτησιν, αλλά φόβον, αλλά πόθον, αλλά ζήλον, αλλ' εκδίκησιν. Κατά πάντα απεδείξατε εαυτούς ότι είσθε καθαροί εις τούτο το πράγμα.

12. Λοιπόν, αν και σας έγραψα, δεν έκαμον τούτο διά τον αδικήσαντα, ουδέ διά τον αδικηθέντα, αλλά διά να φανερωθή προς εσάς η σπουδή ημών, την οποίαν έχομεν διά σας ενώπιον του Θεού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στίχος 10: Η αιτία των ερεθισμάτων ανεξαρτήτως πηγής που δημιουργούνται στην πνευματική μας αναγέννηση όπως χαρά ή λύπη προσδιορίζουν την πνευματική μας εξέλιξη και ο λόγος διότι η κάθε δοκιμασία, ο κάθε πειρασμός για τον άνθρωπο που διέπεται από άγνοια γίνεται μάστιγα γιατί δεν γνωρίζει την λύση ή δεν θέλει να δεχτεί την λύση του Θεού ώστε να σπουδάσει την σοφία του Θεού, η οποία γεννά μετάνοια προς σωτηρία φέρνοντας το θαύμα της αναγέννησης. Πολλοί καταλαβαίνουν ότι στην αρχή θα χάσουν κάνοντας το θέλημα του Θεού και δεν το επιθυμούν, αφού θα χρειαστεί να μπουν σε μια διαδικασία η οποία δημιουργεί ταπείνωση. Όλοι το αποφεύγουν αυτό εκτός από τα παιδιά του Θεού. Η ταπείνωση είναι η δόξα του Θεού. Ο Χριστός έφτασε μέχρι θανάτου και σήμερα είναι Θεός πάντων. Είναι φυσικό η κατάσταση αυτή της δοκιμασίας σε κάποιον που δεν δέχεται να ταπεινωθεί να γίνεται μάστιγα διότι αγωνίζεται να μην συμβεί κάτι το οποίο καλείται να χάσει ενώ έχει δεθεί μαζί του, πολλές φορές και με αδυναμία αν και αυτό τον βλάπτει. Παρόλα αυτά επιμένει στο δικό του. Θα πρέπει όμως να γνωρίζει ότι ο κόσμος έχει τόσες διαφορές και το σύστημα δημιουργεί τόσα σκάνδαλα που αν δεν πέσει σε μία παγίδα θα πέσει σίγουρα σε κάποια άλλη, όταν ο Θεός απέχει από τη ζωή του. Όταν η δοκιμασία έλθει και ο Θεός είναι ισχυρός σύμμαχος μέσα του, τότε μπορεί να αντιμετωπίσει την οποιαδήποτε δοκιμασία με σοφία, διότι όταν καταλάβει ότι πρέπει να χάσει κάτι το δέχεται και πολλές φορές το παραδίδει μόνος του ακόμα και στον εχθρό. Έτσι δείχνει εμπιστοσύνη και ο Θεός τον ευλογεί, αφού του προσθέτει κάτι καινούργιο. Η ζωή του ανθρώπου είναι ένα βιβλίο που οι οδηγίες του στο τέλος τον κάνουν Θεό. Τι συμβαίνει όμως; Θα φέρω ένα παράδειγμα: Σήμερα π.χ. το μάθημα είναι να πετύχεις σε έναν τομέα. Αύριο είναι να χάσεις. Αν και τα δύο τα δέχεσαι με χαρά ως θέλημα Θεού κέρδισες, διότι ακολουθείς τον Θεό στο Θαβώρ και στον Γολγοθά. Ο άνθρωπος του Θεού δεν επιδιώκει τίποτα παρά να είναι αρεστός στον Θεό και εμπιστεύεται αυτόν στα πάντα. Η κόλαση και ο παράδεισος είναι μία κατάσταση πολύ οικεία και πολύ κοντά. Ανάλογα το πνευματικό επίπεδο θα ζήσουμε ή την κόλαση ή τον παράδεισο. Αν θέλουμε να ζούμε με τον Θεό, ας εντρυφούμε μέσα στον Λόγο του Θεού και ο Θεός θα γίνει φίλος μας, αδελφός μας, οδηγός μας. Αμήν.

Στίχοι 11, 12: Οι δοκιμασίες φανερώνουν την αγάπη μεταξύ μας αλλά και την αγάπη που έχουμε για τον Θεό. Πολλές φορές οι νουθεσίες, τα σκάνδαλα, οι πειρασμοί φανερώνουν πολύ Θεό όπως εδώ στην περίπτωση των Κορινθίων. Εύχομαι στη ζωή όλων των παιδιών που ανήκουν στην Φωνή Θεού τα πάντα να συνεργούν στο αγαθό. Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 13

«13. Διά τούτο παρηγορήθημεν διά την παρηγορίαν σας, και έτι περισσότερον εχάρημεν διά την χαράν του Τίτου, ότι ανεπαύθη το πνεύμα αυτού παρά πάντων υμών·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο απόστολος Παύλος χαίρεται που δέχτηκαν οι Κορίνθιοι τον Τίτο (μαθητή του Παύλου) όπως θα δέχονταν και τον ίδιο. Είναι πολλές οι πηγές απ’ όπου θα πάρουμε χαρά όταν αποφασίσουμε να υπηρετήσουμε Θεό και άνθρωπο. Μπορεί στην αρχή να νιώθουμε όπως ο Ηλίας μόνοι, όμως θα αποδειχθεί ότι είναι πολλοί που αγαπούν τον Θεό και είναι θέμα χρόνου να ενωθούμε μαζί τους. Ο Θεός μεριμνά για μας πριν από εμάς. Ας εμμένουμε στις πνευματικές του προτροπές και να είμαστε σίγουροι ότι θα απολαύσουμε αιώνια τις άπειρες ευεργεσίες του. Αμήν.

ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 14 – 16

«14. διότι εάν εκαυχήθην τι προς αυτόν διά σας, δεν κατησχύνθην, αλλά καθώς σας ελαλήσαμεν πάντα εν αληθεία, ούτω και η καύχησις ημών η προς τον Τίτον έγεινεν αλήθεια.

15. Και η αγάπη αυτού αυξάνει περισσότερον προς εσάς, όταν ενθυμήται την υπακοήν πάντων υμών, πως μετά φόβου και τρόμου εδέχθητε αυτόν.

16. Χαίρω λοιπόν ότι κατά πάντα έχω θάρρος εις εσάς».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Είναι καύχημα του ανθρώπου του Θεού αλλά και του ίδιου του Θεού όταν οι ακούσαντες στοιχειοθετούν στη ζωή τους το θέλημα του Θεού, αφού μέσω της οικογένειας του Θεού συνυπάρχει Θεός και άνθρωπος. Εύχομαι η παρουσία μας να γίνει χριστοκεντρική ώστε ο Θεός να δοξάζεται διαμέσου μας. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Η΄

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΙ 1 – 6

«1. Γνωστοποιούμεν δε εις εσάς, αδελφοί, την χάριν του Θεού την δεδομένην εις τας εκκλησίας της Μακεδονίας,

2. ότι η περισσεία της χαράς αυτών, ενώ εδοκίμαζον μεγάλην θλίψιν, και η βαθεία πτωχεία αυτών ανέδειξαν εκ περισσού τον πλούτον της ελευθερότητος αυτών·

3. διότι υπήρξαν κατά δύναμιν, μαρτυρώ τούτο, και υπέρ δύναμιν αυτοπροαίρετοι,

4. παρακαλούντες ημάς μετά πολλής παρακλήσεως να δεχθώμεν την χάριν και την κοινωνίαν της διακονίας της εις τους αγίους,

5. και ουχί μόνον καθώς ηλπίσαμεν, αλλ' εαυτούς έδωκαν πρώτον εις τον Κύριον και εις ημάς διά θελήματος του Θεού,

6. ώστε παρεκαλέσαμεν τον Τίτον, καθώς ήρχισεν, ούτω και να τελειώση προς εσάς και την χάριν ταύτην».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν η μετάνοια είναι μεγάλη τότε η αναγέννηση εξελίσσεται με επίγνωση, φυσική συνέπεια και η χάρη να είναι χωρίς μέτρο. Χάρις Θεού σημαίνει νους διαποτισμένος από τις αρχές του Θεού. Ο Θεός φροντίζει και τον καιρό ακόμη της άγνοιάς μας η χάρη του να είναι στη ζωή μας, αφού ξέρουμε ότι βρέχει για δικαίους και αδίκους. Πόσο μεγαλύτερη θα μπορούσε να γίνει όταν η μετάνοιά μας έφτανε την απόφαση των Μακεδόνων, οι οποίοι έθεσαν εαυτούς στην υπηρεσία του Θεού εργαζόμενοι με θυσία το αγαθό. Ο Παύλος συστήνει τους Μακεδόνες στους Κορίνθιους παράδειγμα προς μίμηση. Εύχομαι όλοι να εννοήσουμε την χάρη που εξ αρχής μας εξασφάλισε ο Πατέρας μας, αφού μας δημιούργησε λογικά όντα ώστε να προβούμε στις ενέργειες που μας εξασφαλίζουν την θέωση. Η χάρη του Θεού όταν περισσεύει στη ζωή μας τότε μοιράζουμε ακόμα και το υλικό στοιχείο στα μέτρα που μπορούμε, όπως έκαναν οι Μακεδόνες και καλεί ο απόστολος Παύλος να κάνουν και οι Κορίνθιοι, ώστε το έργο της αγάπης να επισκιάζει και τους αδύναμους αδελφούς αλλά και το έργο που διεξάγουμε να φτάνει στα άκρα του κόσμου. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 7

«7. Καθώς λοιπόν περισσεύετε εν παντί, εν πίστει και λόγω και γνώσει και πάση σπουδή και της προς ημάς αγάπης σας, ούτω σπουδάσατε να περισσεύσητε και εν ταύτη τη χάριτι».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όπως περισσεύουμε σήμερα σε σοφία Θεού μέσα στην Φωνή Θεού, έτσι να περισσεύουμε και στην διαχείριση του υλικού στοιχείου με αγάπη. Είναι θέλημα Θεού το περίσσευμα του ενός να συμπληρώνει το υστέρημα του άλλου. Να στηρίζουμε υλικά ακόμα και μέσα από την φτώχεια μας το έργο που κάνουμε, ώστε η αγάπη μας να μην είναι μόνο στα λόγια αλλά και στα έργα. Από τότε που με κάλεσε ο Θεός χρειάστηκε να αφιερώσω πολύ χρόνο μόνος μέσα στην σιωπή στο αγιαστήριο για να αντλήσω αυτό που εκθέτουμε σήμερα στο διαδίκτυο, αλλά και για να μεταδώσω το θέλημα του Θεού διέθετα και διαθέτω με μεγάλη χαρά σχεδόν όλα τα υλικά μου. Δεν μπορείς να φιλοσοφείς και να μην συμμετέχεις σε αυτό που πιστεύεις με όλες σου τις δυνάμεις ότι είναι το θέλημα του Θεού. Έτσι η χάρη, η σοφία, η αγάπη γίνονται βεβαιότερα, γίνονται ενυπόστατα. Ο Χριστός δεν είχε απλώς λόγια αλλά και έργα αγάπης με αποκορύφωμα να δώσει και την ίδια του τη ζωή για την δόξα του Θεού και την σωτηρία και αναγέννηση του κάθε ανθρώπου. Ο Χριστός έγινε φτωχός στα πάντα για να γίνουμε εμείς πλούσιοι στα πάντα. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 8

«8. Δεν λέγω τούτο κατ' επιταγήν, αλλά διά να δοκιμάσω διά της σπουδής των άλλων και την γνησιότητα της αγάπης σας·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το να συμμετέχει κάποιος στην αναγέννηση του ανθρωπίνου γένους και με το υλικό στοιχείο δεν είναι διαταγή, αλλά δείχνει την γνησιότητα της αγάπης του ως προς τον Θεό και τον αδελφό, δείχνει την καταγωγή του. Ας ενθυμηθούμε την χήρα η οποία έβαλε ό,τι είχε. Μην φοβόμαστε την προσφορά. Ο ελεών πτωχόν Θεόν δανείζει. Ό,τι εκάματε εις έναν τον μικρόν τούτον εις εμέ εκάματε. Ο Θεός θέλει τα παιδιά του να έχουν εξουσία αγαθή στο υλικό και στο πνευματικό στοιχείο. Ο Θεός δεν επιτιμά κανέναν πλούτο, την κακή διαχείριση καταδικάζει. Αυτή να αλλάξουμε ώστε στα μέτρα που μπορούμε να δώσουμε αγάπη. Αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 9

«9. διότι εξεύρετε την χάριν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, ότι πλούσιος ων επτώχευσε διά σας, διά να πλουτήσητε σεις με την πτωχείαν εκείνου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όσοι αγαπούν τον Θεό το ίδιο θα κάνουν. Οι άνθρωποι του Θεού θυσιάζουν τα πάντα, δεν είναι Ανανίας. Όποιος πιστεύει στον Θεό ας γίνει φτωχός για να μετέχει της δόξης του Θεού. Ο Θεός ευλογεί τον άνθρωπο όπως και αν χαρίζει την αγάπη του και υπέρ ευλογεί τον άνθρωπο όταν αυτός είναι εκατό τοις εκατό αφιερωμένος στο θέλημά του. Ο άνθρωπος του Θεού φτωχαίνει υλικά για να φτάσει το Ευαγγέλιο της βασιλείας σε όλον τον κόσμο. Ο άνθρωπος του Θεού θεωρεί ως μόνη αξία στη ζωή του να γνωρίσουν οι πάντες το Ευαγγέλιο της βασιλείας, το οποίο απολυτρώνει την ψυχή και το σώμα.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΙ 10 – 14

«10. Και εις τούτο γνώμην δίδω· διότι τούτο συμφέρει εις εσάς, οίτινες ηρχίσατε από πέρυσιν ουχί μόνον το να κάμητε, αλλά και το να θέλητε·

11. τώρα δε τελειώσατε και το να κάμητε, ώστε καθώς υπήρξεν η προθυμία του θέλειν, ούτω να υπάρχη και το τελειώσαι αφ' όσα έχετε.

12. Διότι εάν προϋπάρχη η προθυμία, είναι τις ευπρόσδεκτος καθ' όσα έχει, ουχί καθ' όσα δεν έχει.

13. Επειδή δεν θέλω να ήναι εις άλλους άνεσις, εις εσάς δε στενοχωρία

14. αλλά να γείνη εν ισότητι, ώστε εν τω παρόντι καιρώ το περίσσευμά σας να αναπληρώση την στέρησιν εκείνων, διά να χρησιμεύση και το περίσσευμα εκείνων εις την στέρησίν σας, ώστε να γείνη ισότης».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όλοι έχουμε κάτι να δώσουμε. Άλλος γράφει ομιλίες, άλλος ανοίγει κύκλους, άλλος συμμετέχει, άλλος ενεργεί θαύματα. Αρα ο μόνος υγιής όρος μεταξύ του λαού του Θεού είναι ο ένας να συμπληρώνει το υστέρημα του άλλου. Σε τι περισσεύει ο καθένας; Αυτός και μόνο αυτός το ξέρει. Στην Γραφή αναφέρεται, όπου είναι δύο ή τρεις συνηγμένοι εις το όνομά μου, εκεί είμαι εγώ εν τω μέσω αυτών. Με το να μοιράζονται οι αδελφοί αποδεικνύουν την πνευματική ωριμότητά τους και ότι μέσα τους ζει ο Αγιος Θεός. Για να μοιράζεται κάποιος πάει να πει ότι έχει μέσα του αρχές Θεού. Εύχομαι να καταλάβουμε την έννοια αυτών των στίχων και να συμμετέχουμε στο κάλεσμα που λάβαμε. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 15

«15. καθώς είναι γεγραμμένον· Όστις είχε συνάξει πολύ δεν ελάμβανε πλειότερον, και όστις ολίγον δεν ελάμβανεν ολιγώτερον».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Θεός ξέρει πόσο έχει συνάξει ο κάθε άνθρωπος. Το αν ένας έχει πολύ και ο άλλος λίγο, αυτό ανήκει στην σοφία του Θεού ώστε να φανεί η αγάπη η οποία καθιστά τον Θεό ανάμεσα μας, φυσική συνέπεια να γίνουμε όλοι πλούσιοι. Στην αρχή της πνευματικής ζωής δεν έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στον Θεό, έτσι κρυβόμαστε. Όταν όμως η αγάπη μας στον Θεό και στον αδελφό μεγαλώσει, τότε είναι σίγουρο ότι θα μοιραζόμαστε τα πάντα και ουδείς δεν θα στερείται. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 21

«21. προνοούντες τα καλά ουχί μόνον ενώπιον του Κυρίου, αλλά και ενώπιον των ανθρώπων».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Κύριος αυτό μας μαθαίνει. Να αναγεννηθούμε ώστε να παίξουμε έναν θετικό ρόλο μέσα στην Δημιουργία και να συμβάλλουμε με τα λόγια μας και με τα έργα μας στην αναγέννηση των ανθρώπων. Είναι γραφικό, ό,τι εκάματε εις έναν τον μικρόν τούτον εις εμέ εκάματε, καθώς παράδειγμα έδωκα εις εσάς. Το παράδειγμα είναι να εργαζόμαστε ώστε με το πνεύμα του Θεού να αυξάνουν δίπλα μας οι άνθρωποι πνευματικά αλλά και υλικά. Η διαφορά στις μεταξύ μας σχέσεις προ της ελεύσεως του Χριστού με την τωρινή μας ζωή όπου ο Θεός ενεργεί διά Πνεύματος Αγίου, είναι να δίνουμε αγάπη ο καθένας μας στα μέτρα που μπορεί χωρίς να περιμένουμε ανταπόδοση. Η δικαιοσύνη των ανθρώπων απαιτεί του Θεού προσφέρει.

Προνοούμε τα καλά έργα σημαίνει ότι φροντίζουμε να αναγεννηθούμε. Αυτή η λογική προνοεί και την θετική εξέλιξη των συνανθρώπων μας. Να προνοούμε το θέλημα του Θεού το οποίο να αυξάνει διά της μερικής ή ολικής αφιέρωσης. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Θ΄

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΙ 6 – 7

«6. Τούτο δε λέγω, ότι ο σπείρων με φειδωλίαν και με φειδωλίαν θέλει θερίσει, και ο σπείρων με αφθονίαν και με αφθονίαν θέλει θερίσει.

7. Έκαστος κατά την προαίρεσιν της καρδίας αυτού, ουχί με λύπην ή εξ ανάγκης· διότι τον ιλαρόν δότην αγαπά ο Θεός».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Πολλοί είναι αυτοί που αρέσκονται να μιλάνε για τον Θεό όμως με τίποτα δεν θέλουν να γίνουν θεοί και ο λόγος διότι καταλαβαίνουν τι γράφει το Ευαγγέλιο του Χριστού και δεν θέλουν να προβούν σε ενέργειες θυσίας. Πρέπει να γίνουμε σοβαροί. Πάμε για θάνατο. Ο Θεός μας άνοιξε θύρα ζωής. Κάθε μέρα που αναπνέουμε την έχει εξαγοράσει ο Υιός και Λόγος του Θεού του ζώντος. Ας μην παίζουμε με τις λέξεις και όλο αναβάλλουμε. Η Φωνή Θεού θέλει οι άνδρες και οι γυναίκες που υπηρετούν Χριστό να μπουν στο αγιαστήριο, ώστε να συνειδητοποιήσουν και να αναπτύξουν το θέλημα του Θεού στη ζωή τους ώστε να δημιουργήσουν τον νου του Χριστού. Ο λόγος, διότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται η παρουσία του Θεού ο οποίος κινούμενος διά Πνεύματος Αγίου εν δυνάμει μέσα από σκεύη εκλογής στους εν Χριστώ αφιερωμένους άνδρες και γυναίκες θα ενεργήσει για την ανασύνταξη και επανένταξη του ανθρώπου στις αρχές του Θεού παγκόσμια. Μην φοβόμαστε να αγαπάμε τον Θεό μέχρι θανάτου. Όταν ο Θεός δει τέτοια αγάπη θα φροντίσει να ζήσουμε. Ειλικρίνεια και αφιέρωση χρειάζονται. Οι άνδρες και οι γυναίκες να αφήσουν τις κουβέντες περί Θεού, τα σχόλια και να εισέλθουν στο αγιαστήριο. Δεν χρειάζεται ο κόσμος σήμερα δασκάλους και μαθητές, ούτε ο Θεός. Ο Θεός θέλει, απαιτεί την αφιέρωση. Στο αγιαστήριο ο Θεός θα δημιουργήσει τον άνθρωπο του Θεού με πνεύμα Θεού. Αν θέλουμε να έχουμε επιτυχία σε ό,τι καλεστήκαμε να υπηρετήσουμε σήμερα το οποίο αντιπροσωπεύει την άφθαρτη ζωή, ας το συνειδητοποιήσουμε και ας το σπουδάσουμε οι ίδιοι πρώτοι για να το συνειδητοποιήσουν και να το καταλάβουν μέσα από το παράδειγμά μας και οι γύρω μας. Γένοιτο αμήν.

Όταν χρειάζεται να δώσουμε το υλικό στοιχείο ή το πνευματικό να το δίνουμε με όλη μας την καρδιά, με τα σπλάχνα μας και όχι με λύπη, όχι με τσιγκουνιά. Με όποιο μέτρο συμμετέχουμε στην δόξα του Θεού και στην αναγέννηση του ανθρώπου, με αυτό το μέτρο θα συμμετέχει και ο Θεός στη ζωή μας. Πόσο τυχεροί είμαστε. Όταν ο καθένας καταλάβει τι σημαίνει αφιέρωση, τι σημαίνει αγιαστήριο, τι σημαίνει τον ιλαρό δότη αγαπάει ο Θεός θα χαίρεται που γνώρισε την Φωνή Θεού, τον ζώντα Θεό. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΙ 8 – 9

«8. Δυνατός δε είναι ο Θεός να περισσεύση πάσαν χάριν εις εσάς, ώστε έχοντες πάντοτε εν παντί πάσαν αυτάρκειαν να περισσεύητε εις παν έργον αγαθόν,

9. καθώς είναι γεγραμμένον· Εσκόρπισεν, έδωκεν εις τους πένητας· η δικαιοσύνη αυτού μένει εις τον αιώνα».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Θεός έκανε μέσω των αγγέλων την Σάρρα να γελά αφού σε ηλικία ενενήκοντα ετών τις είπε ότι θα γεννήσει παιδί. Ο Θεός αδέλφια μου μας δοκιμάζει. Ας γίνουμε καθρέφτης απέναντί του και να είμαστε σίγουροι ότι η χαρά που θα μας χαρίσει θα είναι αιώνια, αφού θα ενεργοποιήσει μέσα μας με την παρουσία του το δέντρο της ζωής. Η παρουσία του Θεού γίνεται έντονη και η χαρά άπειρη όταν και εμείς τον εμπιστευόμαστε και δεν δυστροπούμε στο κάλεσμά του. Η παρουσία του Θεού στη ζωή μας θα μας χαρίσει αιώνια, άπειρη, ανεκλάλητη χαρά, ευφορία, σοφία, υγεία, ζωή. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 10

«10. Ο δε χορηγών σπόρον εις τον σπείροντα και άρτον προς τροφήν είθε να χορηγήση και να πληθύνη τον σπόρον σας και να αυξήση τα γεννήματα της δικαιοσύνης σας·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο χορηγός όλων, των πάντων στη ζωή μας αλλά και σε ό,τι υπάρχει είναι ο Θεός. Αυτός μας χορηγεί κάθε καλό και αγαθό. Ας πούμε μέσα από την καρδιά μας ένα μεγάλο ευχαριστώ σε ό,τι χορηγεί σε εμάς και ένα αιώνιο, μεγάλο, αληθινό ευχαριστώ στον Υιό του Θεού ο οποίος έδωσε την ζωήν του λύτρο αντί πολλών σε σημείο να γίνει αιτία να μας εξαγοράσει και να μας επανεντάξει διά της πίστεως από τον θάνατο στη ζωή. Γλυκά μου αδέλφια να είμαστε σίγουροι ότι αυτός ο Θεός όταν γίνουμε αλήθεια θα αυξήσει τον δικό του σπόρο ώστε να σπείρουμε την σοφία του Θεού μέσα μας αλλά και σε όλα τα έθνη, αφού το πλήρωμα του χρόνου έφτασε. Μην απιστούμε! Μας δόθηκε η μέγιστη αποστολή όλων των αιώνων. Με τι αξίζει να την ανταλλάξουμε; Με τίποτα! Όλα τα πλούτη του κόσμου είναι μία χούφτα άμμου μπροστά στο κάλεσμα που λάβαμε. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 11

«11. πλουτιζόμενοι κατά πάντα εις πάσαν ελευθεριότητα, ήτις εργάζεται δι' ημών ευχαριστίαν εις τον Θεόν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Σε ευχαριστούμε Πατέρα μας που μας ελευθέρωσες από την αμαρτία, από τη φθορά, από τον θάνατο. Συγχώρεσέ μας για εκούσια και ακούσια λάθη και βοήθησέ μας να φτάσουμε όλοι ζώντες την ημέρα την δική σου. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΙ 12 – 15

«12. Διότι η διακονία της υπηρεσίας ταύτης ουχί μόνον προσαναπληροί τας στερήσεις των αγίων, αλλά και περισσεύει διά πολλών ευχαριστιών προς τον Θεόν·

13. επειδή δοκιμάζοντες την διακονίαν ταύτην δοξάζουσι τον Θεόν διά την υποταγήν της εις το ευαγγέλιον του Χριστού ομολογίας σας και διά την ελευθεριότητα της προς αυτούς και προς πάντας μεταδόσεως,

14. και διά της υπέρ υμών δεήσεως αυτών, οίτινες σας επιποθούσι διά την προς εσάς υπερβάλλουσαν χάριν του Θεού.

15. Χάρις δε εις τον Θεόν διά την ανεκδιήγητον αυτού δωρεάν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Η διακονία μας, η προσφορά μας πνευματική αλλά και υλική να γίνει δωρεά αιώνια. Μην φοβηθούμε την προσφορά στους εν Χριστώ Αγίους, ειδικότερα σε όσους εργάζονται έργο σωτηρίας και αναγέννησης. Να συμμετέχουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην δόξα του Θεού η οποία συντελείται μέσα από σκεύη εκλογής για την αναγέννηση του ανθρωπίνου γένους. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
Νεότερη Παλαιότερη