ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΔ΄
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 1 - 2
«1. Μετά δε δύο ημέρας ήτο το πάσχα και τα άζυμα και εζήτουν οι αρχιερείς και οι γραμματείς πως να συλλάβωσιν αυτόν με δόλον και να θανατώσωσιν.
2. Έλεγον δε, Μη εν τη εορτή, μήποτε γείνη θόρυβος του λαού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο δόλος είναι στοιχείο των απίστων ο οποίος χρησιμοποιείται εις βάρος του Χριστού και του λαού του Θεού. Πάντως τα λάθη αυτών είναι δόξα του Θεού και του λαού του. Είναι δόξα όμως όταν ο λαός του Θεού έχει φτάσει στο σημείο να βλέπει ότι τα πάντα συνεργούν στο αγαθό τοις αγαπώσι τον Θεόν. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 3 9
«3. Και ενώ αυτός ήτο εν Βηθανία, εν τη οικία Σίμωνος του λεπρού και εκάθητο εις την τράπεζαν, ήλθε γυνή έχουσα αλάβαστρον μύρου, νάρδου καθαράς πολυτίμου και συντρίψασα το αλάβαστρον, έχυσε το μύρον επί της κεφαλής αυτού.
4. Ήσαν δε τινές αγανακτούντες καθ' εαυτούς και λέγοντες, Δια τι έγεινεν η απώλεια αύτη του μύρου;
5. διότι ηδύνατο τούτο να πωληθή υπέρ τριακόσια δηνάρια και να δοθώσιν εις τους πτωχούς και ωργίζοντο κατ' αυτής.
6. Αλλ' ο Ιησούς είπεν, Αφήσατε αυτήν δια τι ενοχλείτε αυτήν; καλόν έργον έπραξεν εις εμέ.
7. Διότι τους πτωχούς πάντοτε έχετε μεθ' εαυτών και όταν θέλητε, δύνασθε να ευεργετήσητε αυτούς εμέ όμως πάντοτε δεν έχετε.
8. Ότι ηδύνατο αύτη, έπραξε προέλαβε να αλείψη με μύρον το σώμά μου δια τον ενταφιασμόν.
9. Αληθώς σας λέγω, Όπου αν κηρυχθή το ευαγγέλιον τούτο εις όλον τον κόσμον και εκείνο το οποίον έπραξεν αύτη, θέλει λαληθή εις μνημόσυνον αυτής».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σαν Θεός δεν είχε ανάγκη το μύρο διότι ο ίδιος ήτο ανώτερος από οποιοδήποτε μύρο. Τιμήθηκε όμως σαν άνθρωπος διότι το μύρο αυτό αλείφτηκε στο σώμα του φανερώνοντας με την πράξη αυτή ότι ήρθε η ώρα της σταύρωσης, του θανάτου και της ανάστασής του. Η γυναίκα αυτή με την κίνησή της φανέρωσε την μεγάλη αγάπη της στον Ιησού, ο οποίος Χριστός γι αυτή της την πράξη θέλησε να τιμηθεί και να μείνει στον αιώνα τον άπαντα ως μνημόσυνο αυτής. Ο Θεός πάντα ανταποδίδει με αιώνια δόξα τα καλά έργα των μαθητών του, το οποίο εύχομαι εις όλα τα παιδιά που μεγαλώνουν πνευματικά μέσα στην Φωνή Θεού ώστε διά των έργων να δοξάζεται Θεός και άνθρωπος στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΙ 10 11
«10. Τότε ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, εις των δώδεκα, υπήγε προς τους αρχιερείς, δια να παραδώση αυτόν εις αυτούς.
11Εκείνοι δε ακούσαντες εχάρησαν και υπεσχέθησαν να δώσωσιν εις αυτόν αργύρια και εζήτει πως να παραδώση αυτόν εν ευκαιρία».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν κάποιος κινείται κρυφά από τον Θεό και οδηγείται στη ζωή του ή μερικές φορές στη ζωή του από την εωσφορική αλήθεια η οποία παρουσιάζεται ως άγγελος φωτός, τότε θα κάνει λάθη, τα οποία λάθη θα τον οδηγήσουν στον απαγχονισμό ψυχής και σώματος ώστε μετέπειτα να έρθει η αιώνια κόλαση. Μη γένοιτο! Όποιος είναι μαθητής του Χριστού κάνει κινήσεις οι οποίες του δίνουν σιγουριά ότι είναι του Θεού και τα αποτελέσματα τον δικαιώνουν. Αν κάποιος κινηθεί αυτούσια χωρίς συμβουλή Χριστού σίγουρα θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Μη γένοιτο σε κανέναν άνθρωπο. Κάνε Κύριε όλοι οι άνθρωποι να εννοήσουν την αλήθεια σου, να την υιοθετήσουν και να μεγαλουργήσουν πάνω σε αυτή ώστε πάντα να τους καλύπτει σοφία Θεού και αιώνια δόξα ζωής. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΙ 13 15
«13. Και αποστέλλει δύο των μαθητών αυτού και λέγει προς αυτούς, Υπάγετε εις την πόλιν και θέλει σας απαντήσει άνθρωπος βαστάζων σταμνίον ύδατος ακολουθήσατε αυτόν,
14. και όπου εισέλθη, είπατε προς τον οικοδεσπότην, ότι ο διδάσκαλος λέγει, που είναι το κατάλυμα όπου θέλω φάγει το Πάσχα μετά των μαθητών μου;
15. Και αυτός θέλει σας δείξει ανώγεον μέγα εστρωμένον έτοιμον εκεί ετοιμάσατε εις ημάς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτός που βαστάζει σταμνίον ύδατος είναι ο απεσταλμένος του Θεού ο οποίος θα μας πάει στον οικοδεσπότη (Θεό) όπου εκεί θα χαιρόμεθα μετά του Χριστού εις τον αιώνα τον άπαντα. Ο Δείπνος συμβολίζει την ημέρα όπου Θεός και άνθρωπος θα καθίσουν στην τράπεζα της ταπείνωσης, της αγάπης, της σοφίας, της ζωής. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 18
«18. Και ενώ εκάθηντο εις την τράπεζαν και έτρωγον, είπεν ο Ιησούς, Αληθώς σας λέγω Ότι εις εξ υμών θέλει με παραδώσει, όστις τρώγει μετ' εμού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Να προσέχουμε στο πως ζούμε μετά του Θεού ώστε να μην προδώσουμε το έργο του και μετά καταδικάσουμε με το λάθος μας τον εαυτό μας σε αιώνιο όλεθρο. Μη γένοιτο εις ημάς! Προσοχή, τα συμπεράσματα που βγάζουμε και η οικειότητα που αποκτούμε με την πάροδο του χρόνου με τον Θεό χρειάζεται να τα ομολογούμε στον πνευματικό μας, ώστε να μην μας οδηγήσουν σε αδιέξοδο. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 19
«19. Οι δε ήρχισαν να λυπώνται και να λέγωσι προς αυτόν εις έκαστος, Μήπως εγώ; και άλλος, Μήπως εγώ;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πάντοτε οι ταπεινοί φοβούνται το λάθος ως προς τον Θεό και ως προς τον συνάνθρωπο. Αυτός ο φόβος τους εξασφαλίζει σοφία η οποία φέρνει σωτηρία ψυχής και σώματος. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 21
«21. Ο μεν Υιός του ανθρώπου υπάγει, καθώς είναι γεγραμμένον περί αυτού ουαί δε εις τον άνθρωπον εκείνον, δια του οποίου ο Υιός του ανθρώπου παραδίδεται καλόν ήτο εις τον άνθρωπον εκείνον, αν δεν ήθελε γεννηθή».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν είχε κανέναν λόγο ο Ιούδας να προβεί σε τέτοια κίνηση. ’λλωστε, ο Κύριος του έδωσε την εξουσία σαν ταμίας που ήτο να απολαμβάνει όλα γενικώς τα αγαθά υλικά και πνευματικά του Θεού. Αυτός κανόνιζε τα πάντα, μάλιστα λέγεται ότι είχε φτιάξει και ένα σπίτι (έπαυλη) όπου πολλές φορές εισέρχονταν και απολάμβανε τα πάντα εκεί. Ο Ιούδας απαγχονίστηκε όχι γιατί μετανόησε αλλά γιατί μεταμελήθηκε και ο λόγος που μεταμελήθηκε είναι γιατί «είχε μία αγελάδα που την άρμεγε και που ο ίδιος την σκότωσε».
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 22
«22. Και ενώ έτρωγον, λαβών ο Ιησούς άρτον, ευλογήσας, έκοψε και έδωκεν εις αυτούς και είπε, Λάβετε, φάγετε τούτο είναι το σώμά μου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το σώμα του Κυρίου πρέπει να το φάμε για να το γευτούμε και μετέπειτα να το μιμηθούμε, ώστε να μυρίζει και το δικό μας σώμα την θυσία που υπέστη ο Χριστός. Αυτό συμβολίζει το σώμα του, την θυσία. Η θυσία είναι απαραίτητη και είναι η πόρτα που θα μας βάλει στην τράπεζα του Χριστού την αιώνια. Αυτό είναι και το κοινό όνομα που αναφέρεται στην Αποκάλυψη, ότι όλα τα μέλη της βασιλείας θα έχουν (θυσία).
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΙ 23 24
«23. Και λαβών το ποτήριον, ευχαρίστησε και έδωκεν εις αυτούς και έπιον εξ αυτού πάντες.
24. Και είπε προς αυτούς, Τούτο είναι το αίμά μου το της καινής διαθήκης, το περί πολλών εκχυνόμενον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το αίμα του συμβολίζει ότι πρέπει και εμείς να εργαζόμαστε με αλήθεια και να είμαστε έτοιμοι αν χρειαστεί για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου να το χύσουμε, ώστε αν χρειαστεί ο θάνατος ο δικός μας να φέρει πολύ καρπό και να ποτίσει τον λαό του Θεού με αιώνια δόξα. Αν και αυτό σήμερα δεν προβλέπεται διότι οι συνθήκες είναι διαφορετικές, όμως κατά τα χρόνια του αντιχρίστου ίσως συμβεί. Πάντως εμείς μπορούμε να καυχόμαστε για το αίμα του Χριστού που χύθηκε στο σταυρό χαρίζοντας εις εμάς το μέγα έλεος. Η εκκλησία μας η Ορθόδοξη μας προσφέρει εις ανάμνηση του Κυρίου και της σταυρικής θυσίας του το σώμα και το αίμα διά της πίστεως στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 25
«25. Αληθώς σας λέγω, ότι δεν θέλω πίει πλέον εκ του γεννήματος της αμπέλου, έως της ημέρας εκείνης, όταν πίνω αυτό νέον εν τη βασιλεία του Θεού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Υπό την έννοια ότι θα φύγει από τον κόσμο και δεν θα ξαναπιεί το φυσικό κρασί. Όταν όμως ξανάρθει θα το πίνουμε μαζί του αιώνια με χαρές αιώνιες. Αμήν. Το πνευματικό κρασί θα το πίνουμε στην βασιλεία του με αιώνιες ιδιότητες χαράς και άφθαρτων στοιχείων καθώς με δόξα που θα παρέχει ο Θεός διά της σοφίας του, η οποία σοφία θα μας εξασφαλίσει μία άφθαρτη, πανευδαίμονη, αθάνατη, αιώνια ζωή. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ ΣΤΙΧΟΣ 26
«26. Και αφού ύμνησαν, εξήλθον εις το όρος των Ελαιών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το όρος μας βοηθά να βρισκόμαστε κοντά στον Θεό διότι παρέχει ησυχία (σιωπή). Το χρειάζονταν το όρος ο Κύριος εκείνη την ώρα ώστε διά της προσευχής να λάβει δύναμη εξ ύψους και να εισέλθει μετέπειτα στο εκούσιο πάθος του. Και εμείς όταν εργαζόμεθα πνευματικά να καταφεύγουμε στο όρος ώστε να αντλήσουμε δυνάμεις μέσα από την προσευχή όπως δύναμη αγάπης και θυσίας και δι αυτών να συνεχίζουμε εν δυνάμει το ανθρωποσωτήριο έργο μας, αποφεύγοντας μικρότητες όπως φόβο, ανεμπιστοσύνη, ολιγοπιστία κ.λ.π. τα οποία μπορούν να μας βγάλουν έξω από τους στόχους μας που είναι η ίδρυση της βασιλείας του Θεού μέσα μας και γύρω μας. Στόχοι τους οποίους ο Θεός μας έδωσε και μας κάλεσε ώστε να επιδιώξουμε ίνα δι αυτών να φέρουμε την δευτέρα έλευση του Χριστού στον κόσμο κατασκευάζοντας λαό εκλεκτό, ο οποίος να δύναται διά του αγιασμού να δει τον Θεό πρόσωπο με πρόσωπο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 27 28
«27. Και λέγει προς αυτούς ο Ιησούς, Ότι πάντες θέλετε σκανδαλισθή εν εμοί την νύκτα ταύτην διότι είναι γεγραμμένον, Θέλω πατάξει τον ποιμένα και θέλουσι διασκορπισθή τα πρόβατα.
28. Αφού όμως αναστηθώ, θέλω υπάγει πρότερον υμών εις την Γαλιλαίαν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μία μάνα γνωρίζει τις δυνατότητες του παιδιού της. Ο Κύριος δεν θα γνώριζε την πνευματική δύναμη των μαθητών του; Με τα λόγια του τους προετοίμαζε για να στηριχτούν κατά την ώρα της σύλληψής του και του μαρτυρίου του, ώστε αυτοί μετέπειτα να ενθυμηθούν τα λεγόμενά του και κατά την ανάστασή του να πάρουν δύναμη πνευματική για να τον δοξάσουν με τα λόγια τους και με τα έργα τους όπως και έκαναν.
Το σκάνδαλο δημιουργείται σε ανθρώπους που δεν εγνώρισαν την διδασκαλία του Χριστού και τα γεμάτα σοφία λόγια του. Τα σκάνδαλα είναι απαραίτητα να γίνουν και θα γίνονται διότι μέσω αυτών αναγεννάται ο καλοπροαίρετος άνθρωπος και αποκτά σοφία Θεού συναρπάζουσα. Τα σκάνδαλα θα φανερώσουν και τους δόκιμους, τους εκλεκτούς. Αρα, τα παιδιά που φροντίζουν να αναγεννηθούν θα περνούν τα σκάνδαλα δοξάζοντας τον Θεό, διότι μέσω αυτών θα ολοκληρώσουν την πνευματική τους υπόσταση δημιουργώντας εις αυτούς υπερβατικές θεϊκές δυνάμεις όπως ταπείνωση, ανυπόκριτη αγάπη προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο ή εχθρό κ.λ.π.. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Πάντοτε όμως όποιο και αν είναι το πνευματικό μας επίπεδο στην προσευχή μας θα λέμε, Κύριε μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 29
«29. Ο δε Πέτρος είπε προς αυτόν Και εάν πάντες σκανδαλισθώσιν, εγώ όμως ουχί».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Πέτρος από αγάπη το είπε και όχι από εγωισμό, όμως δεν μπορούσε να εννοήσει τι θα επισκίαζε τον Κύριό του και τον ίδιο εκείνη την ώρα. Πάντως χωρίς πνευματική εμπειρία τα λόγια είναι φτώχεια. Όταν όμως ο Πέτρος και ο κάθε Πέτρος ωριμάσει πνευματικά θα αντιμετωπίσει τα πάντα με ειρήνη Θεού, λέγοντας γενηθήτω το θέλημά σου Κύριε στους πειρασμούς του. Όταν δεν υπάρχει πνευματική εμπειρία, τον Κύριο τον δοξάζει ο άνθρωπος μόνο όταν τα πράγματα βαίνουν καλά στη ζωή του. Όταν όμως αποκτήσει δυνάμεις Θεού δεν έχει πρόβλημα και αν σε σκιά θανάτου πορευθεί. Το θέμα είναι να αγαπάμε τον Κύριο και να τον δοξάζουμε και στους Εμμαούς αλλά και στον Γολγοθά. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 33 34
«33. Και παραλαμβάνει τον Πέτρον και τον Ιάκωβον και Ιωάννην μεθ' εαυτού και ήρχισε να εκθαμβήται και να αδημονή.
34. Και λέγει προς αυτούς, Περίλυπος είναι η ψυχή μου έως θανάτου μείνατε εδώ και αγρυπνείτε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γιατί επέλεξε τους τρεις να προχωρήσουν μαζί του και όχι όλους; Προσωποληπτούσε εκείνη την ώρα; Σίγουρα όχι. Ο λόγος ήτο διότι αυτοί οι τρεις στα χρόνια των πειρασμών του που γίνονταν κατά την πνευματική του διδασκαλία μέσα στον κόσμο στάθηκαν δίπλα του με σοφία, με αγάπη και με ανωτερότητα πνεύματος. Είναι μεγάλο πράγμα να αποκτήσουμε την εμπιστοσύνη του Θεού ώστε πάντα να μας έχει μαζί του. Είναι πολλοί που όλη την ώρα γκρινιάζουν και το γιατί δεν λείπει ποτέ από τη ζωή τους. Αυτοί δεν μπορούν να ευαρεστήσουν τον Θεό ώστε αυτός να τους έχει πάντα κοντά του. Μόνο όταν το πνευματικό μας επίπεδο πλησιάζει τον Θεό με αγάπη και σεβασμό υπακούοντας τις εντολές του εις το απόλυτο, αδιαφορώντας για την προσωπική μας ευημερία αλλά δείχνοντας ενδιαφέρον για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου, μόνο τότε ο Θεός ευαρεστείται εις εμάς και ευλογεί τη ζωή μας καθώς και ό,τι είναι γύρω μας εις τους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 36
«36. Και έλεγεν, Αββά, ο Πατήρ, πάντα είναι δυνατά εις σε απομάκρυνον απ' εμού το ποτήριον τούτο ουχί όμως ότι θέλω εγώ, αλλ' ότι συ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ήτο μία ανθρώπινη στιγμή. Αλλωστε δεν είναι δυνατόν αυτός που είναι ζωή να δεχτεί τον θάνατο, να θέλει δηλαδή να πεθάνει. Δεν είναι εύκολο πράγμα αυτό, η ζωή να δεχτεί τον θάνατο. Όμως παρ όλα αυτά αφού το θέλημα του Πατέρα του ήτο αυτό, αμέσως διόρθωσε τα λόγια του στην προσευχή του λέγοντας όχι όπως εγώ αλλά όπως εσύ Πάτερ.
Στη ζωή μας πολλές φορές ίσως να μην νιώθουμε την παρουσία του Θεού και να περνάμε δύσκολες στιγμές. Ο λόγος είναι για να φανεί η παρακαταθήκη του αγώνα μας, ώστε εκείνη την ώρα που υπάρχει θλίψη στη ψυχή μας να επικρατήσει η σοφία του Θεού και όχι η λογική του κόσμου η οποία πολλές φορές μας παροτρύνει να το βάλουμε στα πόδια. Μέσα από την λογική εκδηλώνεται το ατομικό συμφέρον και όχι το θέλημα του Θεού, το οποίο θέλημα εκδηλώνεται με το γενικό συμφέρον. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 38
«38. Αγρυπνείτε και προσεύχεσθε, δια να μη εισέλθητε εις πειρασμόν το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σάρξ ασθενής».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο πειρασμός είναι στιγμιαίος, η δοκιμασία μπορεί να κρατήσει πολλά χρόνια. Ο Κύριος ήξερε τι θα συμβεί και τους το τόνισε ώστε να μη χάσουν την πίστη τους ως προς αυτόν εκείνη την ώρα αλλά μέσα από την προσευχή να φωτιστούν και να ενισχυθούν πνευματικά προσευχόμενοι. Πρέπει να προσευχόμαστε πάντα, στον δρόμο όταν περπατάμε, στο αμάξι, στη δουλειά, παντού. Να προσευχόμεθα αδιάλειπτα με την νοερά προσευχή ώστε να φρουρούμεθα από το Αγιο Πνεύμα. Η νοερά προσευχή γίνεται παντού. Η αδιάλειπτη προσευχή επιτυγχάνεται στο βουνό, στην έρημο ή στο δωμάτιο μακριά από τον κόσμο. Η κρυφή προσευχή (το γόνατο) γίνεται σε περίπτωση κινδύνου ή μεγάλης ευχαρίστησης η οποία εξέρχεται με συντριβή καρδιάς και δάκρυα ως αν θρόμβοι αίματος. Η προσευχή είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων της παρούσης και της μελλούσης ζωής. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 45
«45. Και ότε ήλθεν, ευθύς πλησιάσας εις αυτόν, λέγει, Ραββί, Ραββί και κατεφίλησεν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Υπάρχουν τρία είδη φιλιών:
1) της προδοσίας
2) το ερωτικό
3) το αληθινό, το πνευματικό το οποίο κρύβει χαρά και ευλογία Θεού. Ο πνευματικός άνθρωπος δύναται να τα ξεχωρίσει αλλά και ο κοσμικός πολλές φορές καταλαβαίνει την πρόθεση του φιλιού.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 60 61
«60. Και σηκωθείς ο αρχιερεύς εις το μέσον, ηρώτησε τον Ιησούν, λέγων, Δεν αποκρίνεσαι ουδέν; τι μαρτυρούσιν ούτοι κατά σου;
61. Ο δε εσιώπα και δεν απεκρίθη ουδέν. πάλιν ο αρχιερεύς ηρώτα αυτόν, λέγων προς αυτόν, Συ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Ευλογητού;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η σιωπή είναι χρυσός και φανερώνει άνθρωπο πνευματικά ολοκληρωμένο. Η σιωπή του Κυρίου κατά την ώρα της δίκης του δείχνει πλήρη εμπιστοσύνη και ολοκληρωμένη επίγνωση της παρουσίας του ουρανίου Πατρός στη ζωή του. Ο Κύριος διακατέχονταν από την σιωπή κατά την ώρα της δίκης του και ο λόγος ήτο διότι δεν περίμενε την απόφαση των ανθρώπων αλλά την απόφαση του Θεού Πατέρα, την οποία προεγνώριζε και διεξήγγειλε πολλές φορές στους μαθητές του τα τρία χρόνια που βρίσκονταν μαζί τους. Αρα, η σιωπή σε δύσκολες φαινομενικά στιγμές έρχεται μέσα από επίγνωση Θεού, την οποίαν εύχομαι εις όλους εμάς. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 62
«62. Ο δε Ιησούς είπεν, Εγώ είμαι και θέλετε ιδεί τον Υιόν του ανθρώπου καθήμενον εκ δεξιών της δυνάμεως και ερχόμενον μετά των νεφελών του ουρανού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Εννοεί την δευτέρα έλευσή του την οποίαν εύχομαι η γενιά μας να ευτυχίσει να δει. Ο Χριστός λέγονταν Υιός Θεού και Υιός ανθρώπου. Υιός Θεού λέγονταν διότι πατέρας του ήτο ο Θεός ο οποίος τον δημιούργησε διά Πνεύματος Αγίου. Υιός ανθρώπου διότι η μητέρα του ήτο άνθρωπος (η παρθένος Μαρία).
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΙ 63 65
«63. Τότε ο αρχιερεύς διασχίσας τα ιμάτια αυτού, λέγει, Τι χρείαν έχομεν πλέον μαρτύρων;
64. ηκούσατε την βλασφημίαν τι σας φαίνεται; Οι δε πάντες κατέκριναν αυτόν, ότι είναι ένοχος θανάτου.
65. Και ήρχισάν τινες να εμπτύωσιν εις αυτόν και να περικαλύπτωσι το πρόσωπον αυτού και να γρονθίζωσιν αυτόν και να λέγωσι προς αυτόν, Προφήτευσον. Και οι υπηρέται έτυπτον αυτόν με ραπίσματα».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι να λυπάσαι για την λογική που επικρατούσε και επικρατεί ακόμη και σήμερα για τον Δημιουργό. Φυσικά σήμερα αλλά και τότε οι άνθρωποι έδειχναν ότι είναι θρησκόληπτοι και ότι αγαπούν πολύ τον Θεό, όμως, τα έργα τότε των Ιουδαίων και τα έργα σήμερα των χριστιανών δεν έχουν καμιά σχέση με την ουσία του Αγίου Ευαγγελίου και των εντολών που ο Θεός θέλει να εννοήσει και να εφαρμόσει ο άνθρωπος, δηλαδή να εννοήσει το θέλημά του το οποίο θέλημα θα τον οδηγήσει στην χώρα των ζώντων. Αφού ακόμα και σήμερα οι άνθρωποι πεθαίνουν και ειδικά ο χριστιανός άνθρωπος, ενώ ο Χριστός πέθανε για να μην πεθάνει ο άνθρωπος αυτός, πάει να πει ότι η θρησκόληπτη πίστη και όχι η ουσιαστική συνεχίζεται. Πρέπει ο καθένας να το σκεφτεί καλά και να προσεγγίσει τον Θεό και το Αγιο Ευαγγέλιό του με ειλικρίνεια και όχι με θρησκόληπτη, φανατική, υποκριτική πίστη που διακατέχει σήμερα τον χριστιανικό κόσμο.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 68
«68. Ο δε ηρνήθη, λέγων, Δεν εξεύρω, ουδέ καταλαμβάνω τι συ λέγεις. Και εξήλθεν έξω εις το προαύλιον και ο αλέκτωρ εφώναξε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η άρνηση που κατέλαβε τον Πέτρο εκείνη την ώρα προήλθε από τον φόβο μήπως οδηγηθεί στον σταυρό. Ο φόβος όταν έρθει στη ζωή μας δημιουργεί την κόλαση. Αφού ο Πέτρος δεν είχε αναγεννηθεί ήτο φυσικό να τον καταλάβει το συναίσθημα της άρνησης εκείνη την ώρα, όμως, επειδή στους μαθητές πίσω από κάθε ενέργειά τους κρύβεται ο Θεός, γι αυτόν τον λόγο παραχώρησε την άρνηση ώστε μέσω αυτής να τον φρουρήσει και να του σώσει τη ζωή. Διαφορετικά, αν δεν αρνιόταν θα εισέρχονταν στο δικαστήριο και θα σταυρώνονταν μαζί με τον Κύριό του. Αρα, θεία ενέργεια ήτο ώστε να έρθει πρώτον ταπείνωση στον Πέτρο που είναι απαραίτητη, δεύτερον να σωθεί η ζωή του και τρίτον να επιτελέσει πνευματικό έργο μετέπειτα. Ο Θεός λοιπόν ενεργεί πολυποίκιλα ώστε να σώσει το δικό του τέκνο.
ΚΕΦ. ΙΔ΄ΣΤΙΧΟΣ 72
«72. Και ο αλέκτωρ εφώναξε εκ δευτέρου. Και ενεθυμήθη ο Πέτρος τον λόγον, τον οποίον είπε προς αυτόν ο Ιησούς, Ότι πρίν ο αλέκτωρ φωνάξη δίς, θέλεις με αρνηθή τρίς. Και ήρχισε να κλαίη πικρώς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η άρνηση του Πέτρου φανερώνει ότι ήρθε από φόβο διότι κινδύνευσε η ζωή του. Και σήμερα ο Θεός μας παροτρύνει να τείνουμε στην επίτευξη των στόχων που το Αγιο Πνεύμα εξαγγέλλει εις εμάς. Αν δεν προσέξουμε τι εξαγγέλλει το Αγιο Πνεύμα, η καθημερινότητα και ο παρόν βίος του κόσμου θα μας εγκλωβίσουν ώστε ο χρόνος της καθημερινότητάς μας να πλημμυρίσει τη ζωή μας με κοσμικές επιδιώξεις οι οποίες θα φέρουν μέσα μας άρνηση ως προς το θέλημα του Θεού. Φυσική συνέπεια το κλάμα, η στενοχώρια και ο φόβος του θανάτου να λειτουργήσει στη ψυχή μας και να καταβάλλει το είναι μας και τη ζωή μας. Προσοχή λοιπόν διότι ο Θεός θέλει όλοι εμείς, αν φυσικά το θέλουμε και εμείς, να είμεθα η γενιά εκείνη που θα πραγματοποιήσει τις επαγγελίες και θα δημιουργήσει συνθήκες ίδρυσης της βασιλείας του μέσα μας και γύρω μας. Αρκεί να το πιστέψουμε! Όταν το πιστέψουμε η άρνηση και η σκιώδης πίστη θα εκλείψει από τη ζωή μας.
Λέγεται ότι ο Πέτρος όταν μετέπειτα άκουγε τον αλέκτορα να λαλεί το πρωί πάντα έκλεγε, ο λόγος διότι ενθυμούνταν την προδοσία. Ο αλέκτωρ συμβολίζει τον άνθρωπο που έχει εγωισμό. Ο αλέκτωρ με το λάλημά του προδίδει την θέση του με φυσική συνέπεια να τον βρίσκει η αλεπού και να τον τρώει. Το ίδιο κάνει και ο εγωιστής με τον εγωισμό, δίνει δικαιώματα ώστε ο διάβολος να τον συνθλίβει ή πνευματικά ή μέσω πολλών άλλων ανθρώπων που θέλουν να τον συνθλίψουν λόγω του εγωισμού που φανερώνει. Μη γένοιτο εις εμάς. Σοφία Θεού χρειάζεται και ταπείνωση ουσιαστική. Αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΕ΄
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 5
«5. Ο δε Ιησούς έτι δεν απεκρίθη ουδέν, ώστε ο Πιλάτος εθαύμαζε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η σιωπή χρειάζεται όταν οι ερωτήσεις προέρχονται από πνεύμα ειρωνικό όπως του Πιλάτου και οι προθέσεις δεν είναι αγαθές. Χρειάζεται και εμείς να ξεχωρίζουμε τις προθέσεις που πολλοί άνθρωποι έχουν ως προς εμάς, ώστε μέσα από σοφία Θεού να ανταποκρινόμαστε ανάλογα εις αυτές. Με λόγους νουθεσίας όταν οι προθέσεις είναι αγαθές ή με σιωπή όταν οι προθέσεις κρύβουν πονηρία η οποία θα φέρει εμπαιγμό, αντιλογία και διαμάχη. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 15
«15. Ο Πιλάτος λοιπόν θέλων να κάμη εις τον όχλον το αρεστόν, απέλυσεν εις αυτούς τον Βαραββάν και παρέδωκε τον Ιησούν, αφού εμαστίγωσεν αυτόν, διά να σταυρωθή».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Βαραββάς συμβολίζει τον διάβολο ο οποίος μέχρι σήμερα κινείται ελεύθερα και εκπληροί τις επιθυμίες του μέσω του ανθρώπου εις βάρος του Θεού. Ο Ιησούς συμβολίζει τον Θεό ο οποίος μέχρι σήμερα φοράει το ακάνθινο στεφάνι και βρίσκεται στο σταυρό του Γολγοθά. Εύχομαι το ανθρώπινο γένος να εννοήσει και να επιλέξει σήμερα να δέσει τον διάβολο και να ελευθερώσει τον Ιησού, ο οποίος Ιησούς είναι απαραίτητος διά της νουθεσίας του για την θετική εξέλιξη του ανθρωπίνου γένους. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Αυτό το έργο επιτελεί σήμερα με σοφία Θεού στη γενιά μας η Φωνή Θεού.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΙ 16 20
«16. Οι δε στρατιώται έφεραν αυτόν ένδον της αυλής, το οποίον είναι το πραιτώριον και συγκαλούσιν όλον το τάγμα των στρατιωτών.
17. Και ενδύουσιν αυτόν πορφύραν και πλέξαντες ακάνθινον στέφανον βάλλουσι περί την κεφαλήν αυτού.
18. και ήρχισαν να χαιρετώσιν αυτόν, λέγοντες, Χαίρε, βασιλεύ των Ιουδαίων.
19. Και έτυπτον την κεφαλήν αυτού με κάλαμον και ενέπτυον εις αυτόν καί γονυπετούντες, προσεκύνουν αυτόν.
20. Και αφού ενέπαιξαν αυτόν, εξέδυσαν αυτόν την πορφύραν και ενέδυσαν αυτόν τα ιμάτια αυτού και έφεραν αυτόν έξω, διά να σταυρώσωσιν αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτά και άλλα περισσότερα αυτών δύναται να επιτελεί ο μη αναγεννημένος άνθρωπος στον Θεό και στον συνάνθρωπο όταν τα συμφέροντά του το επιβάλλουν. Πρέπει να προσέξουμε τα έργα μας να μην κινούνται εις βάρος του Θεού, του συνανθρώπου μας και της Δημιουργίας που ο Θεός μας έδωσε ώστε μέσω αυτής να ολοκληρωθεί η πνευματική μας θεϊκή υπόσταση. Πάντως να γνωρίζουμε ότι ένας άνθρωπος δεν πεθαίνει μόνο με μία σφαίρα αλλά και με έναν κακό λόγο. Όταν αναγεννηθούμε σίγουρα τα έργα μας και τα λόγια μας θα φρουρούν την δόξα του Θεού, την σωτηρία τη δική μας και την εν Χριστώ θετική εξέλιξη του συνανθρώπου μας, έτσι ώστε να αποφύγουμε μέσω της αναγέννησης δυσάρεστες συνέπειες που κρύβει η μη αναγέννησή μας. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 21
«21. Και αγγαρεύουσί τινα Σίμωνα Κυρηναίον διαβαίνοντα, ενώ ήρχετο από του αγρού, τον πατέρα του Αλεξάνδρου και ρούφου, διά να σηκώση τον σταυρόν αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Σίμων ο Κυρηναίος συμβολίζει σήμερα κάποιον άνθρωπο του Θεού ο οποίος βοηθά τον απεσταλμένο του Θεού όταν αυτός χρειάζεται βοήθεια υλική ή πνευματική ώστε να φέρει την αποστολή του εις πέρας. ’λλη ερμηνεία είναι ότι ο Κυρηναίος συμβολίζει τον εκλεκτό του Θεού, τον απεσταλμένο του Θεού ο οποίος πολλές φορές φορτώνεται το σταυρό μας μέχρι οι ίδιοι να δυναμώσουμε πνευματικά. Καθώς μεγαλώνει η αποστολή μεγαλώνουν και οι Κυρηναίοι. Πρέπει να καταλάβουμε ότι ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη αλλά πολλοί μαζί, γι αυτό να γίνουμε όλοι Κυρηναίοι ο ένας στον άλλον. Το περίσσευμα του ενός στο υστέρημα του άλλου.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΙ 29 32
«29. Και οι διαβαίνοντες εβλασφήμουν αυτόν, κινούντες τας κεφαλάς αυτών και λέγοντες, Ουά, ο χαλών τον ναόν και διά τριών ημερών οικοδομών,
30. σώσον σεαυτόν και κατάβα από του σταυρού.
31. Ομοίως δε και οι αρχιερείς, εμπαίζοντες προς αλλήλους μετά των γραμματέων, έλεγον, ’λλους έσωσεν, εαυτόν δεν δύναται να σώση
32. ο Χριστός ο βασιλεύς του Ισραήλ ας καταβή τώρα από του σταυρού, διά να ίδωμεν και πιστεύσωμεν. Και οι συνεσταυρωμένοι μετ' αυτού ωνείδιζον αυτόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι πολλοί αυτοί που εμπαίζουν, κακολογούν και κατακρίνουν την αγαθή πρόθεση του Θεού και του απεσταλμένο του. Χρειάζεται προσοχή! Αυτή είναι, μην κρίνεις ίνα μην κριθείς. Ο λόγος, διότι διά της κρίσεως θα γίνεις αναπολόγητος όπως και έγιναν όλοι αυτοί που δεν εννόησαν και κατέκριναν την θυσία του Χριστού κατά την ημέρα της αναστάσεως του.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 33
«33. Ότε δε ήλθεν η έκτη ώρα, σκότος έγεινεν εφ' όλην την γην, ως ώρας εννάτης».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Υιός Θεού πεθαίνει, Αγιος Υιός ο οποίος δικαιώθηκε εξ έργων ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Είναι δυνατόν να μην συμπάσχει η Δημιουργία αλλά και η κτίση ολόκληρη;
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 34
«34. Και την ώραν την εννάτην εβόησεν ο Ιησούς μετά φωνής μεγάλης, λέγων, Ελωϊ, Ελωϊ, λαμμά σαβαχθανί; το οποίον μεθερμηνευόμενον είναι, Θεέ μου, Θεέ μου, διά τι με εγκατέλιπες;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν έχεις μέσα σου ζωή δεν μπορείς να πεθάνεις παρά μόνο με φωνή και κραυγή μεγάλη. Μόνο έτσι θα μπορούσε να εξέλθει η ψυχή του Κυρίου από το Αγιο σκήνωμά του. Θεέ μου, Θεέ μου ίνα τι με εγκατέλειπες; Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Έπρεπε να γίνει η εγκατάλειψη εκείνη την ώρα ώστε μετέπειτα να έρθει η μεγάλη δόξα της αναστάσεως, την οποία εύχομαι σε όλους τους εν Κυρίω κοιμηθέντες καθώς επίσης και την πνευματική ανάσταση των εν Κυρίω ζώντων. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 38
«38. Και το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη εις δύο, από άνωθεν έως κάτω».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το καταπέτασμα του ναού είναι το τέμπλο που χωρίζει τον κυρίως ναό (ιερό) από τον χώρο που συγκεντρώνεται ο λαός. Μέχρι πριν να σχισθεί, στο ιερό εισέρχονταν μόνο ο ιερέας και μόνο αυτός επικοινωνούσε με τον Θεό. Αυτό το τείχος με τον θάνατο του Κυρίου καταργήθηκε, εσχίστηκε ώστε στο ιερό, στα Αγια των Αγίων να μπορεί να εισέλθει διά της μετανοίας και μετέπειτα διά της αναγέννησης ο καθένας άνθρωπος δίκαιος ή άδικος που πιστεύει και ελπίζει εις τον Θεό και έτσι να μπορούν όλοι να επικοινωνούν με τον ζώντα Θεό και να αντλούν από αυτόν όλα τα σωτήρια πνευματικά μέσα που θα κάνουν τον άνθρωπο κατ εικόνα και καθ ομοίωση του Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Η Φωνή Θεού σήμερα αυτό το αποδεικνύει διά των αναγεννημένων παιδιών της διότι όλα επικοινωνούν με τον Θεό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 39
«39. Ιδών δε ο εκατόνταρχος, ο παριστάμενος απέναντι αυτού, ότι ούτω κράξας εξέπνευσεν, είπεν, Αληθώς ο άνθρωπος ούτος ήτο Υιός Θεού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι πολλοί που επιλέγουν πρώτα να πάθουν και μετά να μάθουν, όμως τα παιδιά που ανήκουν στην Φωνή Θεού ας γνωρίζουν ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο. Πάντως η καλή πρόθεση σώζει την ψυχή και το σώμα, το οποίο εύχομαι ολόψυχα εις όλους μας. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΙ 40 41
«40. Ήσαν δε και γυναίκες από μακρόθεν θεωρούσαι μεταξύ των οποίων ήτο και Μαρία η Μαγδαληνή και Μαρία η μήτηρ του Ιακώβου του μικρού και του Ιωσή και η Σαλώμη,
41. αίτινες και ότε ήτο εν τη Γαλιλαία, ηκολούθουν αυτόν και υπηρέτουν αυτόν και άλλαι πολλαί αίτινες συνανέβησαν μετ' αυτού εις Ιεροσόλυμα».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι γυναίκες αυτές επιλέχτηκαν και εστάλθηκαν από τον Θεό ώστε να είναι πάντα δίπλα στον Ιησού και με τα υπάρχοντά τους και με την μεγάλη αγάπη που είχαν στον εκλεκτό του Θεού να υπηρετούν με θυσία τον Κύριό τους και τους μαθητές του. Αυτές οι γυναίκες ήτο πάντα δίπλα του και τα στοιχεία που τις χαρακτήριζαν ήταν απόλυτη υπακοή και μεγάλη αγάπη, την οποία εκδήλωναν στον Υιό και Λόγο του Θεού του ζώντος ποικιλοτρόπως. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 46
«46. Και ούτος αγοράσας σινδόνα και καταβιβάσας αυτόν, ετύλιξε με την σινδόνα και έθεσεν αυτόν εν μνημείω, το οποίον ήτο λελατομημένον εκ πέτρας και προσεκύλισε λίθον επί την θύραν του μνημείου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μία τρίχα δεν πέφτει άνευ του θελήματος του Πατρός. Ο Πατέρας λοιπόν φρόντισε μέσω του Ιωσήφ το σώμα του Υιού του να φυλαχτεί για τρεις μέρες μέχρι να γίνει η ανάστασή του στο καλύτερο μνήμα της εποχής, το οποίο παρείχε απόλυτη καθαριότητα ώστε το σώμα του να μην έχει καμιά επαφή ούτε με το χώμα ούτε με διάφορους μικροοργανισμούς που υπάρχουν εις αυτό. Και εμείς να είμεθα σίγουροι ότι όταν ο αγώνας μας γίνεται με ειλικρίνεια, ο Θεός θα φροντίσει να σώσει την ψυχή και το σώμα μας. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΣ΄
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 3
«3. Και έλεγον προς εαυτάς, Τις θέλει αποκυλίσει εις ημάς τον λίθον εκ της θύρας του μνημείου;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο λίθος συμβολίζει την αμαρτία η οποία εμποδίζει τον άνθρωπο και γενικά όλο το ανθρώπινο γένος να συλλάβει την ουσία της ταφής και της ανάστασης του Κυρίου. Όμως, ο Θεός σε όσους έχουν καλή προαίρεση στέλνει άγγελο Κυρίου, ώστε να βοηθήσει τον καλοπροαίρετο χριστιανό να αποκυλίσει τον λίθο αυτόν (αμαρτία) από τη ζωή του. Ο Χριστός αδελφάκια μου πέθανε για να μην πεθάνουμε εμείς. Πλήρωσε δηλαδή με τον θάνατό του την αμαρτία που μας καταβάλλει από παιδικής ηλικίας και με το μέγα έλεος που μας έχει εξασφαλίσει μέσω του σταυρικού θανάτου δυνάμεθα να γίνουμε αναμάρτητοι καθώς κληρονόμοι, συγκληρονόμοι και συμμέτοχοι της μεγάλης δόξης του. Το έλεος λοιπόν που μας χάρισε μας καταδιώκει πάσας τας ημέρας της ζωής μας και χρειάζεται σε οποιαδήποτε πτώση μας να το αρπάζουμε ώστε ο έλεγχος που προκαλεί η αμαρτία και η φθορά που μας καταβάλλει στην καθημερινότητα να μην δύναται να μας οδηγήσει στον θάνατο. Αν όμως το πιστέψουμε έτσι όπως το φανερώνουμε. Έτσι και μόνο έτσι πρέπει να λειτουργεί εις εμάς ο θάνατος του Κυρίου και το μέγα έλεος που μας χάρισε. Ο ιερός Χρυσόστομος αναφέρει, και αν καθ ημέραν αμαρτάνεις καθ ημέραν μετανόει, μέχρι να φτάσουμε στην αναμαρτησία. Όταν το εννοήσουμε θα αποφύγουμε την φθορά και τον θάνατο.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 9
«9. Αφού δε ανέστη το πρωί της πρώτης της εβδομάδος, εφάνη πρώτον εις την Μαρίαν την Μαγδαληνήν, εξ ης είχεν εκβάλει επτά δαιμόνια».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γιατί φανερώθηκε πρώτα στην Μαρία την Μαγδαληνή; Πιστεύω ότι αυτής της γυναίκας, λόγω του ότι ο Κύριος την ελευθέρωσε από πολλά δαιμόνια, άρα θα είχε και τον μεγαλύτερο αγιασμό και σίγουρα την μεγαλύτερη αγάπη ως προς αυτόν, ο θάνατός του σίγουρα θα της έφερε μεγάλη θλίψη μέσα της και ανίκητη στενοχώρια. Σκοπός της παρουσίας του Κυρίου εις αυτήν θα ήτο να της αφαιρέσει την θλίψη ώστε να την μετατρέψει με την παρουσία του σε μεγάλη χαρά.
Ποια είναι τα εφτά δαιμόνια που της είχε βγάλει;
1) πονηρία, εγωισμός
2) πορνεία
3) άγνοια του θελήματος του Θεού
4) φιλαργυρία
5) ακηδία (πνευματική τεμπελιά) και ψέμα
6) υποκρισία
7) λαιμαργία
Αυτά είναι τα πιο μεγάλα και εμφανή δαιμόνια που της έβγαλε με την γνωριμία τους. Τα άλλα που είναι η κρίση, ο θυμός, η ζήλια, ο φόβος, η στενοχώρια κ.λ.π. βγαίνουν με την πάροδο του χρόνου κατανοώντας πρώτα ο άνθρωπος το θέλημα του Θεού και κάνοντας μακροχρόνιο πνευματικό αγώνα μέσα στον κόσμο όπως προσευχή, πνευματικούς κύκλους, μελέτη κ.λ.π..
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 12
«12. Μετά δε ταύτα εφανερώθη εν άλλη μορφή εις δύο εξ αυτών, ενώ περιεπάτουν και επορεύοντο εις τον αγρόν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η άλλη μορφή δεν ήταν ότι άλλαξε πρόσωπο, απλώς είχε αλλάξει ενδυμασία και ίσως άλλο λούκ παρουσίας προσώπου όπως λέει και ο κόσμος (π.χ. αν είχε γένια να ήταν ξυρισμένος, αν είχε πολλά μαλλιά να ήταν κουρεμένος). Καθώς άλλη μορφή σημαίνει ότι πριν τον ήξεραν ως έναν άνθρωπο που μιλούσε με παρρησία το θέλημα του Θεού και τώρα ως έναν ταξιδιώτη που συνάντησε δύο ανθρώπους και επικοινωνούσε μαζί τους σαν να είναι ένας απλός άνθρωπος κάνοντας με απορία καθημερινές, απλές ερωτήσεις εις αυτούς. Δηλαδή δεν φάνηκε με δόξα όπως τον ήξεραν, μετέπειτα όμως τους αποκαλύφθηκε. Εξάλλου, όταν πας στην κηδεία κάποιου δεν μπορείς να πιστέψεις ή να φανταστείς ότι αυτός που αργότερα συνταξιδεύει μαζί σου είναι ο νεκρός ο οποίος έχει αναστηθεί. Το πολύ πολύ να φανταστείς ότι είναι κάποιος που του μοιάζει. Πρέπει για να πιστέψεις ότι είναι αναστημένος να προβεί ο ίδιος σε μία κίνηση που έκανε μόνο αυτός έτσι ώστε να πιστέψεις ότι είναι ο δικός σου γνωστός, ο δικός σου φίλος, ο δικός σου αδελφός, ο δικός σου Θεός. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 14
«14. Ύστερον εφάνη εις τους ένδεκα ενώ εκάθηντο εις την τράπεζαν και ωνείδισε την απιστίαν αυτών και σκληροκαρδίαν, διότι δεν επίστευσαν εις τους ιδόντας αυτόν αναστάντα».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γιατί δεν εμφανίστηκε κατευθείαν στους μαθητές και εμφανίστηκε στην Μαρία και στους δύο; Ο λόγος ήταν διότι με την παρουσία του ήθελε να γκρεμίσει την απιστία των μαθητών του σε ατομικό και γενικό επίπεδο, ώστε μετά την ανάληψή του να διέπονται από στοιχεία ευγενής άμιλλας και θετικής πίστης που έπρεπε ο ένας μαθητής να έχει απέναντι στον άλλον, καθώς και καλή προαίρεση. Στοιχεία που πρέπει και εμείς να έχουμε στη ζωή μας. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 15
«15. Και είπε προς αυτούς, Υπάγετε εις όλον τον κόσμον και κηρύξατε το ευαγγέλιον εις όλην την κτίσιν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι μαθητές του το πορευθέντες δεν το φοβήθηκαν και αυτό τους εξασφάλισε αιώνια δόξα καθώς πνευματικό και υλικό πλούτο που χρησιμοποιήθηκε για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Σήμερα όμως οι νέοι μαθητές λόγω της ύλης και των συμφερόντων που τους παρέχει η τοπική κοινωνία δεν πιστεύουν την εντολή του Θεού, με φυσική συνέπεια να χάνουν την δόξα στο να γίνουν κληρονόμοι, συγκληρονόμοι και συμμέτοχοι της μεγάλης δόξας του Θεού. Η δόξα αυτή είναι: 1) πνευματική περιουσία που θα χρησιμοποιηθεί για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου, 2) πνευματική οικογένεια, 3) υλική περιουσία η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου και 4) η άφθαρτη, αθάνατη, αιώνια ζωή μετά του Θεού η οποία θα ιδρύσει την βασιλεία και θα ενεργήσει ουσιαστικά για την δευτέρα έλευση του Χριστού. Εύχομαι οι νέοι μαθητές να τείνουν στην ομολογία της πνευματικής περιουσίας της Φωνής Θεού διά του πορευθέντες ώστε μέσω αυτής να δοξαστεί ο Πατέρας, ο Υιός, το Αγιο Πνεύμα και ο άνθρωπος ουσιαστικά. ’λλωστε, το πρώτο πράγμα που ζήτησε ο Θεός από την Φωνή Θεού είναι το πορευθέντες το οποίο είκοσι και πλέον τώρα χρόνια εκπληροί, ώστε μέσω της υπακοής στην εντολή του Θεού (του πορευθέντες) να δημιουργείται και να λαμβάνει σήμερα σιγά σιγά η Φωνή Θεού την πρώτη υπόσχεση του Θεού που είναι η πνευματική περιουσία. Στην συνέχεια θα έρθει εις αυτή η πνευματική οικογένεια του Θεού. Αναμένεται η υλική περιουσία που θα της εξασφαλίσει αφιέρωση στο θέλημα του Θεού και δραστηριότητα στον φωτισμό των εθνών, καθώς και βοήθεια στους πάσχοντες υλικά και πνευματικά αδελφούς. Τελευταία η Φωνή Θεού θα λάβει την άφθαρτη και αθάνατη ζωή η οποία θα φέρει την δευτέρα παρουσία του Χριστού στον κόσμο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 16
«16. Όστις πιστεύση και βαπτισθή, θέλει σωθή όστις όμως απιστήση, θέλει κατακριθή».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όποιος πιστέψει (σκιώδης πίστη) και βαπτιστεί χωρίς να έχει έργα θα σωθεί διά της αναστάσεως.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 17
«17. Σημεία δε εις τους πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί ταύτα, Εν τω ονόματί μου θέλουσιν εκβάλλει δαιμόνια θέλουσι λαλεί νέας γλώσσας».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όποιος πιστέψει ουσιαστικά και παρουσιάζει έργα μετανοίας όπως του πορευθέντες, της μετάνοιας και αναγέννησης θα λάβει σημεία, τα οποία είναι απαραίτητα να έχει αυτός που έχει ουσιαστική πίστη. Όποιος δεν έχει σημεία δεν έχει ουσιαστική πίστη αλλά σκιώδης ή απλή ή υποκριτική. Πολλά παιδιά σήμερα αντιλαμβάνονται ότι εις αυτά λειτουργούν σιγά σιγά οι καρποί, τα χαρίσματα και τα σημεία. Εύχομαι γρήγορα σε ατομικό και γενικό επίπεδο να πληρωθούν οι πάντες την αποκεκρυμμένη σοφία του Θεού, ώστε δι αυτής να διάγουν τον παρόντα και το μέλλοντα αιώνα εν δυνάμει. Αμήν.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 19
«19. Ο μεν λοιπόν Κύριος αφού ελάλησε προς αυτούς, ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν υπάρχει ουρανός και γη. Όλα ζουν και κινούνται μέσα στον ουρανό και αυτός τα αγκαλιάζει. Τα πάντα είναι ουρανός. Αρα, όταν λέει ότι ο Κύριος εκάθισε στα δεξιά, εννοεί ότι μπορεί να είναι και δίπλα μας αλλά δεν μπορούμε να το καταλάβουμε. Ζει δηλαδή σήμερα στην βασιλεία του Θεού η οποία δεν έχει σχέση με το κοσμικό στοιχείο ή το ανθρώπινο ώστε αυτό να τον καταβάλλει ή να τον φθείρει. Ο νικών πάντως θέλει κληρονομήσει την σοφία του Θεού η οποία θα του εξασφαλίσει τα δεξιά του Θεού, αφού όμως πρώτα εκπληρώσει το θέλημα του Θεού στη ζωή του και φέρει την αποστολή του εις πέρας.
ΚΕΦ. ΙΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 20
«20. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, συνεργούντος του Κυρίου και βεβαιούντος το κήρυγμα δια των επακολουθούντων θαυμάτων. Αμήν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το ίδιο να κάνουμε και εμείς ώστε να δούμε άσπρη μέρα και να γεμίσει η ζωή μας θαύματα. Το μεγαλύτερο θαύμα να ξέρουμε όλοι είναι η μετάνοια, που σημαίνει ότι μετά από το κήρυγμα που άκουσα εννόησα. Το δεύτερο μεγάλο θαύμα που θα δούμε να ενεργεί στη ζωή μας είναι η αναγέννηση, που σημαίνει άνωθεν γεννιέμαι διά του Θεού, διά Πνεύματος Αγίου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΦΩΝΗ ΘΕΟΥ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΑΥΤΟΥ
ΘΩΜΑΣ