Ιησούς Χριστός, το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση.



Ιησούς Χριστός, το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση.



Ο Κύριος, ερχόμενος στον κόσμο, φανέρωσε ότι η ασθένεια, ο θάνατος, η αμαρτία και η μεταθανάτια ζωή δεν είναι στοιχεία αποδεκτά από τον Θεό, αλλά είναι οι εχθροί του Θεού, και όπου τα στοιχεία αυτά είχαν επικρατήσει σε ανθρώπους που είχαν άγνοια αιώνες τώρα, ο Κύριος με την παρουσία του και δια του λόγου του, τα ανέτρεπε, τα εξαφάνιζε από το σώμα και από το πνεύμα τους. Ο τρόπος που ο Θεός ελευθέρωνε τον άνθρωπο από την διαβολή, από την φθορά, από τον θάνατο ήτο το «ἀκολούθει μοι» (Μαρκ. 2:14), μετέπειτα τα εξαφάνιζε από το πνεύμα δια της αφιέρωσης. Έτσι ο άνθρωπος που τα είχε κάνει κτήματά του, καταδυναστεύοντας και οδηγώντας σε αδιέξοδο τον εαυτό του, δια του Χριστού, λάμβανε εξουσία να αναπτύσσει ουσιαστικά τη ζωή του Χριστού μέσα του, μεταμορφώνοντας το σώμα και το πνεύμα του σε σώμα Χριστού και πνεύμα, γεμάτο Σοφία Θεού συναρπάζουσα. Ο Ιησούς,  την άγια ζωή που έφερε, την ονομάζει απεριόριστη ζωή, αιώνια ζωή η οποία ζωή δια του Χριστού, γίνεται αιώνια και ο λόγος, επειδή προέρχεται από την αιώνια ύπαρξη του Θεού. Είναι ιδιότητα του Θεού, που θα πρέπει να πιστευτεί, ώστε να γίνει και δική μας ιδιότητα. Το χωρίο αναφέρει, «τοῦ σώσαντος ἡμᾶς καὶ καλέσαντος κλήσει ἁγίᾳ, οὐ κατὰ τὰ ἔργα ἡμῶν, ἀλλὰ κατ᾿ ἰδίαν πρόθεσιν καὶ χάριν, τὴν δοθεῖσαν ἡμῖν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ πρὸ χρόνων αἰωνίων, φανερωθεῖσαν δὲ νῦν διὰ τῆς ἐπιφανείας τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καταργήσαντος μὲν τὸν θάνατον, φωτίσαντος δὲ ζωὴν καὶ ἀφθαρσίαν διὰ τοῦ εὐαγγελίου.» (Β Τιμ. 1:9-10). Άρα ο θάνατος κατηργήθη. Όμως το αν ακόμη ενεργεί μέχρι σήμερα, αυτό σημαίνει ότι η πίστη μας και η αγάπη μας, στο να προβούμε σε ενέργειες που καθιστούν τη ζωή αιώνια και φανερώνονται στον Λόγο του Θεού (ο οποίος εκδηλώνει το θέλημα του Θεού), είναι σκιώδεις. Αδέλφια μου, ο Κύριος είναι ο μόνος που μπορεί να κάνει τη ζωή μας να έχει αξία και να την ζει ο καθένας μας εν δυνάμει, γεμάτη ευλογίες πάνω στο θέλημα του Θεού και σε όλους γενικότερα τους τομείς. Ο Λόγος του Θεού ακόμη φανερώνει, ότι εν αυτώ ήτο ζωή, και η ζωή ήτο το φως των ανθρώπων. Εμείς τώρα είμεθα φως, είμεθα αγάπη, είμεθα όπως ο Χριστός ή απλά αναπνέουμε και κινούμεθα επιπόλαια, μη γνωρίζοντας τον λόγο της ύπαρξης, τον σκοπό της παρουσίας μας, τον λόγο της δημιουργίας μας; Η   ζωή   ας  γνωρίζουμε, ότι  δόθηκε εις ημάς υπό του Θεού, έχοντας σαν σκοπό, να γνωρίσουμε τον Θεό και να μετέχουμε των ιδιοτήτων του. Αυτή λοιπόν αδέλφια μου, είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίσουμε τον μόνον αληθινόν Θεόν, τον οποίον απέστειλε ο Πατέρας και δεν είναι άλλος από τον Ιησού Χριστό. Για να την βρούμε όμως αυτή τη ζωή, χρειάζεται υπομονή. Θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι η θάλασσα έχει μέσα της, στα βάθη της, κρυμμένα όστρακα τα οποία κρύβουν μέσα τους μαργαριτάρια ανεκτίμητης αξίας. Μερικοί βουτάνε μια φορά και γρήγορα απελπίζονται, άλλοι όμως επιμένουν και αυτοί τα βρίσκουν. Οι έχοντες αποστολή, λαμβάνουν εξουσίες Χριστού, ώστε να μπορούν ως αναγεννημένοι άνθρωποι, να μεταλλάσσουν και να εξουσιάζουν τον χρόνο ζωής σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, τον οποίον δύναται να τον χρησιμοποιήσουν ποιοτικά και ποσοτικά. Δεν  χρειάζεται  λοιπόν να προστεθούν μόνο χρόνια στη ζωή μας  αλλά χρειάζεται να προστεθεί και  ζωή στα χρόνια μας, η οποία ζωή να μετέχει της ζωής, της Σοφίας του Χριστού πάνω στα δρώμενα του Λόγου του Θεού. Χωρίς τον Ιησού Χριστό, είμαστε νεκροί ακόμη και αν ζούμε. Αν λοιπόν θέλουμε, ο Κύριος μπορεί να μας κάνει αληθινά ζωντανούς. Ο ίδιος φανέρωσε, «ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὁ τὸν λόγον μου ἀκούων καὶ πιστεύων τῷ πέμψαντί με ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ εἰς κρίσιν οὐκ ἔρχεται, ἀλλὰ μεταβέβηκεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωήν.» (Ιω. 5:24). Χρειάζεται  να συντελεστεί ο καθαρισμός του πνεύματος, ώστε τα ξένα στοιχεία που έχει αναπτύξει το σύστημα του κόσμου σε εμάς και ονομάζονται γραφικά αμαρτία, να εξαφανιστούν, ώστε να μην ενεργούν στη ζωή ενός ή πολλών ανθρώπων. Όταν γίνει αυτό, ο αγιασμός ενεργοποιείται. Αυτός ο αγιασμός προκαλεί θείο έρωτα, ο οποίος παράγει αφιέρωση. Αφιέρωση σημαίνει συνεχόμενη ενασχόληση με τα δρώμενα του αγίου Ευαγγελίου, ώστε η έκχυση του Αγίου Πνεύματος να στοιχειοθετήσει τη ζωή μας αιώνια, εκδηλώνοντας ο καθένας μας έργα αγάπης που να έχουν αιώνιο κύρος, κάνοντας τον Θεό να μετέχει των αγώνων μας και να βραβεύει καθ’ εκάστην ημέρα τα έργα μας με την παρουσία του στη ζωή μας. Χρειάζεται όμως να μας διέπει ο Χριστός, ώστε να επιτευχθεί υπομονή και επιμονή. Άλλωστε «ὁ δὲ ὑπομείνας εἰς τέλος, οὗτος σωθήσεται.» (Ματθ. 24:13) καθώς «ἐν τῇ ὑπομονῇ ὑμῶν κτήσασθε τὰς ψυχὰς ὑμῶν.» (Λουκ. 21:19). Ο Ιησούς φανέρωσε, «τὸ πνεῦμά ἐστι τὸ ζωοποιοῦν, ἡ σὰρξ οὐκ ὠφελεῖ οὐδέν· τὰ ῥήματα ἃ ἐγὼ λαλῶ ὑμῖν, πνεῦμά ἐστι καὶ ζωή ἐστιν.» (Ιω. 6:63). Άρα όσοι συνεχίζουν να γίνονται κτίστες του πύργου της Βαβέλ, θα υποστούν αργά ή γρήγορα την σύγχυση. Αν θέλουμε να ζήσουμε και να εγκαταλείψουμε άπαξ δια παντός τη σφαίρα του θανάτου, θα πρέπει να κάνουμε το θέλημα του Θεού, ώστε αυτός ο Θεός να στείλει τον Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα το οποίο δίνει την ζωή. Μάλιστα δίνει ζωή απεριόριστη και σε ποιότητα και σε ποσότητα. Θα πρέπει όλοι εμείς σήμερα, να πιστέψουμε στον Κύριο ο οποίος φανερώνει τα εξής: «ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐάν τις τὸν λόγον τὸν ἐμὸν τηρήσῃ, θάνατον οὐ μὴ θεωρήσῃ εἰς τὸν αἰῶνα.» (Ιω. 8:51). Τι χρειάζεται; Είναι απλό, να εμπιστευθούμε τον Λόγο του Θεού ο οποίος εμπεριέχει την υπόσχεση του Ιησού. Ένα χρειαζόμαστε, να ακολουθήσουμε τον Λόγο της καθοδήγησής του, ο οποίος μας παροτρύνει να ζωοποιηθούμε με το Άγιο Πνεύμα και να είμεθα σίγουροι ότι δεν θα δούμε θάνατο. Αν αυτό δεν το προσέξουμε και αδιαφορήσουμε, ο χρόνος της ζωής μας σ’ αυτή τη γη θα τελειώσει και το πνεύμα μας θα παραδοθεί εις τον Θεόν όστις έδωκεν αυτό, έτσι φανερώνει ο Εκκλησιαστής. Η επιθυμία μας λοιπόν να ζήσουμε παντοτινά, είναι υγιής και είναι δοσμένη εις ημάς υπό του Θεού. Όμως στους ανθρώπους που έχουν άγνοια και διέπονται από εγωισμούς, υπάρχει κάτι άρρωστο, και αυτό είναι, ότι θέλουν να ζήσουν με ανθρώπινες προσπάθειες οι οποίες διέπονται από την αμαρτία. Είναι λοιπόν υγιές να θέλουμε την αθανασία, την ζωή την αιώνια, επειδή και ο ίδιος ο Θεός θέλει να έχουμε αθανασία. Είναι όμως άρρωστο να σκεφτόμαστε, ότι η αθανασία μπορεί να αποκτηθεί χωρίς να εντάξουμε τα στοιχεία του Θεού στη ζωή μας. Η ζωή η αιώνια και η ανάσταση των εν Κυρίω κοιμηθέντων, είναι δώρο του Θεού, δεν μπορεί να γίνει δικό μας επίτευγμα, ειδικότερα όταν η αμαρτία εξουσιάζει ημάς. Ο Ιησούς αδέλφια μου, είναι αυτός που έφερε στο φως την ζωή και την αφθαρσία, την οποίαν στη συνέχεια μεταβάλει σε αθανασία. Η ζωή λοιπόν που κηρύττουμε και η οποία τείνει στην αφθαρσία και στην αθανασία, δεν είναι μυστικό και δεν είναι απαραίτητο να περιμένουμε καμιά επιστημονική ανακάλυψη. Δεν χρειάζεται καμιά νέα θρησκευτική αποκάλυψη. Η ανάσταση έχει γίνει ήδη πραγματικότητα στο πρόσωπο του Ιησού και αυτός υποσχέθηκε να χαρίσει την αιώνια ζωή σε όλους εκείνους που τον εμπιστεύονται.

Νεότερη Παλαιότερη