Τρεις τρόποι για να μπούμε στην ζωή την αιώνια.
Ο πρώτος είναι να ζήσεις πνευματικά ή κοσμικά και στη συνέχεια, όπως όλοι, να γεράσεις και να πεθάνεις. Σε αυτήν την περίπτωση, το σώμα πηγαίνει στο χώμα και διαλύεται. Η ψυχή όμως δεν χάνεται. Αυτή πηγαίνει συνοδευόμενη από αγγέλους στην χώρα των πνευμάτων. Ο Κύριος ξέρουμε, ότι πήγε στην χώρα αυτή και είπε στα πνεύματα ότι υπάρχει ανάσταση, ότι όλοι θα αναστηθούν. Τα πνεύματα αυτά περιμένουν στην χώρα αυτή των πνευμάτων, μέχρι να λάβουν χώρα τα γεγραμμένα και να πραγματοποιηθεί η ανάσταση των νεκρών με σώματα που θα πάρουν. Αυτά θα τα δώσει η γη. Αλλά και πολλά σώματα θα τα δημιουργήσει η πνευματικοποιημένη επιστήμη, ώστε να τα δώσει όπου χρειαστεί, διότι πολλά δεν είναι στην γη, έχουν καεί ή βρίσκονται στην θάλασσα. Αυτά αναφέρονται στην Γραφή ως αχειροποίητα σώματα. Όλοι όσοι κοιμήθηκαν από καταβολής κόσμου θα αναστηθούν, θα επανέλθουν στην ζωή. Αυτό θα συμβεί, όταν θα έχει ιδρυθεί η βασιλεία του Θεού στην γη. Μάλιστα, μέσα στην βασιλεία του Θεού, θα αναστηθούν όλοι αυτοί που θα κριθούν. Η κρίση θα είναι απλά μια ερώτηση, «θέλεις να μείνεις εδώ μαζί μας ή όχι;». Με αυτό αφήνεται να εννοηθεί, ότι θα υπάρχει και χώρος όπου οι άνθρωποι δεν θα θέλουν να ζήσουν με τον Χριστό, με τον Θεό.
Ο Δεύτερος τρόπος για να μπει κάποιος στην ζωή, είναι να συμβεί ό,τι και στον Κύριο, ο οποίος πέθανε, ετάφη και ανεστήθη. Έτσι περνά στην ζωή και στην αφθαρσία, χωρίς όμως να χάσει το σώμα του. Θα έχει το ίδιο σώμα, το οποίο θα μεταστοιχειωθεί στο να γίνει σώμα της δόξης. Στη συνέχεια αυτός ο άνθρωπος θα ζει μαζί με τον Θεό. Ο Θεός έχει δημιουργήσει την χώρα των ζώντων και ο άνθρωπος που πέθανε και αναστήθηκε από τον Θεό, εισέρχεται σε αυτή και ζει μαζί με τον Θεό. Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται ότι «Ὁ δίκαιος ἀποθνήσκει καὶ οὐδεὶς βάλλει τοῦτο ἐν τῇ καρδίᾳ αὑτοῦ· καὶ οἱ ἄνδρες ἐλέους συλλέγονται, χωρὶς νὰ ἐννοῇ τις, ἄν ὁ δίκαιος συλλέγεται ἀπ᾿ ἔμπροσθεν τῆς κακίας.» (Ησ. 57:1). Ο Κύριος είπε, «Μὴ ταρασσέσθω ὑμῶν ἡ καρδία· πιστεύετε εἰς τὸν Θεόν, καὶ εἰς ἐμὲ πιστεύετε. ἐν τῇ οἰκίᾳ τοῦ πατρός μου μοναὶ πολλαί εἰσιν· εἰ δὲ μή, εἶπον ἂν ὑμῖν· πορεύομαι ἑτοιμάσαι τόπον ὑμῖν· καὶ ἐὰν πορευθῶ καὶ ἑτοιμάσω ὑμῖν τόπον, πάλιν ἔρχομαι καὶ παραλήψομαι ὑμᾶς πρὸς ἐμαυτόν, ἵνα ὅπου εἰμὶ ἐγώ, καὶ ὑμεῖς ἦτε.» (Ιω. 14:1-3). Έχουμε ακούσει όλοι για την Αγία Ευθυμία, την οποία ανέφερε η Άννα στο προηγούμενο μάθημα και η οποία επισκέφτηκε τον Πατέρα Παΐσιο. Αυτή πέθανε με βασανιστικό τρόπο. Έχουμε πολλούς οι οποίοι κοιμήθηκαν με πολύ βίαιο τρόπο και ήταν κρίμα. Ο Θεός όμως τούς πέρασε στην ζωή μέσα από τον θάνατο. Αυτό είναι και γραφικό «ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὁ τὸν λόγον μου ἀκούων καὶ πιστεύων τῷ πέμψαντί με ἔχει ζωὴν αἰώνιον, καὶ εἰς κρίσιν οὐκ ἔρχεται, ἀλλὰ μεταβέβηκεν ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τὴν ζωήν.» (Ιω. 5:24). Μάλιστα αν το σώμα έχει καταστραφεί, τότε δίνεται σε όποιον θέλει ο Θεός αχειροποίητο σώμα.
Ο Τρίτος τρόπος είναι, όταν ο άνθρωπος ζει και αναγεννιέται πνευματικά, δηλαδή εξελίσσεται και πιστεύει. Τότε, φεύγει από την σκιώδη πίστη και με τον αγώνα του αποκτά ζώσα πίστη, αποκτά ένα μεγάλο μέρος αγιασμού και φωτισμού με πάρα πολλές δυνατότητες. Στη συνέχεια καθώς αγαθοποιείται ο άνθρωπος του Θεού, μεταστοιχειώνεται. Ο εγκέφαλός μας, ανάλογα με τα λόγια, με τις σκέψεις αλλά και με το τι ακούμε, επηρεάζεται. Συγκεκριμένα, επηρεάζονται οι βιοχημικές του διεργασίες, με συνέπειες, ή να ζωοποιούν το σώμα ή να το θανατώνουν. Ξέρετε ο Μωυσής είπε «Ἰδού, ἐγὼ ἔθεσα ἐνώπιόν σου σήμερον τὴν ζωήν καὶ τὸ ἀγαθόν, καὶ τὸν θάνατον καὶ τὸ κακόν· καθότι ἐγὼ προστάζω εἰς σὲ σήμερον νὰ ἀγαπᾷς Κύριον τὸν Θεὸν σου, νὰ περιπατῇς εἰς τὰς ὁδοὺς αὐτοῦ καὶ νὰ φυλάττῃς τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ καὶ τὰ διατάγματα αὐτοῦ καὶ τὰς κρίσεις αὐτοῦ, διὰ νὰ ζῇς καὶ νὰ πληθύνησαι καὶ διὰ νὰ σὲ εὐλογήσῃ Κύριος ὁ Θεὸς σου ἐν τῇ γῇ, εἰς τὴν ὁποίαν εἰσέρχεσαι διὰ νὰ κληρονομήσῃς αὐτήν. Ἐὰν ὅμως παρεκτραπῇ ἡ καρδία σου καὶ δὲν ὑπακούσῃς, ἀλλὰ ἀποπλανηθῇς καὶ προσκυνήσῃς ἄλλους θεοὺς καὶ λατρεύσῃς αὐτούς, ἐγὼ ἀναγγέλλω πρὸς ἐσᾶς σήμερον ὅτι ἐξάπαντος θέλετε ἀφανισθῆ· δὲν θέλετε μακροημερεύσει ἐπὶ τῆς γῆς, πρὸς τὴν ὁποίαν διαβαίνεις τὸν Ἰορδάνην, διὰ νὰ εἰσέλθητε ἐκεῖ νὰ κατακληρονομήσητε αὐτήν. Διαμαρτύρομαι πρὸς ἐσᾶς σήμερον τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν, ὅτι ἔθεσα ἐνώπιόν σας τὴν ζωήν καὶ τὸν θάνατον, τὴν εὐλογίαν καὶ τὴν κατάραν· διὰ τοῦτο ἐκλέξατε τὴν ζωήν, διὰ νὰ ζῆτε σὺ καὶ τὸ σπέρμα σου· διὰ νὰ ἀγαπᾷς Κύριον τὸν Θεὸν σου, διὰ νὰ ὑπακούῃς εἰς τὴν φωνήν αὐτοῦ, καὶ διὰ νὰ ἦσαι προσηλωμένος εἰς αὐτόν· διότι τοῦτο εἶναι ἡ ζωή σου καὶ ἡ μακρότης τῶν ἡμερῶν σου· διὰ νὰ κατοικῇς ἐπὶ τῆς γῆς, τὴν ὁποίαν ὥμοσεν ὁ Κύριος πρὸς τοὺς πατέρας σου, πρὸς τὸν Ἀβραάμ, πρὸς τὸν Ἰσαὰκ καὶ πρὸς τὸν Ἰακώβ, νὰ δώσῃ εἰς αὐτούς.» (Δευτ. 30:15-20) και εννοούσε τον νόμο. Αν θέλετε επιλέξτε την ζωή. Αν όχι, απλά θα πεθάνετε. Ο άνθρωπος με τον αγώνα του και την βοήθεια του Θεού, μπορεί να αποκτήσει το σώμα της δόξης, όπως ο Ενώχ, ο Ηλίας ο Θεσβίτης, ο Μωυσής, η μητέρα του Κυρίου μας, ο Ιωάννης ο Θεολόγος κλπ. και να περάσει από την ζωή στην ζωή, «εἶπεν αὐτῇ ὁ Ἰησοῦς· ἐγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή. ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, κἂν ἀποθάνῃ, ζήσεται· καὶ πᾶς ὁ ζῶν καὶ πιστεύων εἰς ἐμὲ οὐ μὴ ἀποθάνῃ εἰς τὸν αἰῶνα. πιστεύεις τοῦτο; λέγει αὐτῷ· ναί, Κύριε, ἐγὼ πεπίστευκα ὅτι σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ ὁ εἰς τὸν κόσμον ἐρχόμενος.» (Ιω. 11:25-27). Ο Απ. Παύλος μάς είπε «δεῖ γὰρ τὸ φθαρτὸν τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀφθαρσίαν καὶ τὸ θνητὸν τοῦτο ἐνδύσασθαι ἀθανασίαν.» (Α Κορ. 15:53). Ο σοφός Σολομών μάς φανέρωσε, «ὅτι ὁ Θεὸς θάνατον οὐκ ἐποίησεν, οὐδὲ τέρπεται ἐπ᾿ ἀπωλείᾳ ζώντων. ἔκτισε γὰρ εἰς τὸ εἶναι τὰ πάντα, καὶ σωτήριοι αἱ γενέσεις τοῦ κόσμου, καὶ οὐκ ἔστιν ἐν αὐταῖς φάρμακον ὀλέθρου οὔτε ᾅδου βασίλειον ἐπὶ γῆς.» (Σοφ. Σολομ. 1:13-14).