Έλεος θέλω και ουχί θυσία




<< Έλεος θέλω και ουχί θυσία >>.


Αυτός είναι ο όρος ο οποίος πρέπει να τηρηθεί από όλους τους νέους μαθητές στις μεταξύ μας σχέσεις, αν θέλουν να εισέλθουν δια της ζωής στην Βασιλεία του Θεού. Αφού ο Θεός αγκαλιάζει εμάς και μας δίνει απλόχερα τις ευλογίες του εμείς γιατί παρουσιάζουμε μικρότητες οι οποίες καταλήγουν σε κρίσεις και επικρίσεις για τους αδελφούς; Πρέπει να χαρίζουμε το έλεος χωρίς μέτρο σε όλους φίλους και εχθρούς, αδελφούς και εχθρούς αν θέλουμε να δούμε άσπρη μέρα ώστε να ομοιάσουμε του Κυρίου μας στην συμπεριφορά και στις συνήθειές του. Ο Πέτρος είπε: « πόσες φορές κύριε να συγχωρήσω τον αδελφόν μου; επτά; Και ο Χριστός του απάντησε εβδομηκοντάκις επτά».(Ματθ.κεφ.17) Αυτή η λογική θα πρέπει να διέπει τα τέκνα τα οποία ανήκουν στην Φωνή του Θεού.


Αν δεν δώσουμε έλεος στους συνανθρώπους ομοιάζουμε με εκείνους στην παραβολή που ο Θεός τους χάρισε εκατομμύρια που του τα χρωστούσανε και αυτοί έπνιγαν τον συνάνθρωπό τους για μια δραχμή. Προσοχή διότι αν φερόμεθα έτσι τότε θα χάσουμε τα πάντα, όταν έχουμε το έλεος του Θεού στην ζωή μας τότε δια του ελέους γκρεμίζουμε το μεσότοιχο της έχθρας μεταξύ Θεού και εμάς, αλλα και μεταξύ μας, αλλα και μεταξύ των εχθρών μας, ακομα και μεταξύ του διαβόλου, ώστε και αυτός να γίνεται σε μας παιδαγωγός. Το έλεος το δίνει μόνο όποιος κατάλαβε ότι ο Θεός τον ελέησε. Όποιος νομίζει ότι είναι καλός δεν μπορεί να ελεήσει. Μ   ε το έλεος βλέπουμε ότι «τα πάντα συνεργούν στο αγαθό τοις αγαπώσι το Θεό». Το έλεος λοιπόν να καταδιώκει την ζωή μας σε προσωπικό και σε γενικό επίπεδο και η αναγέννηση να διαμορφώνει την εξέλιξη μας ως υπερβατικά όντα έναντι της παρουσίας του Θεού. Όποιος συλλάβει το έλεος θα το χρησιμοποιήσει, πρώτα στον εαυτόν του, αλλά και σε όλους γύρω του. Το έλεος το έχει μόνο όποιος αγαπά, όποιος δεν αγαπά, δεν μπορεί να δώσει το έλεος. Όποιος δεν έχει το έλεος δεν έχει ακόμα Θεό.





<< Έλθετε προς με, πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι και εγώ θέλω να σας αναπαύσει. Άρατε τον ζυγό μου εφ’ υμάς και μάθετε απ’ εμού διότι πράος είμαι και ταπεινός την καρδία και θέλετε ευρεί ανάπαυσιν εν ταις ψυχαίς υμών. Διότι ο ζυγός μου είναι καλός και το φορτίον μου ελαφρόν >>.



Όταν το διάβασα αυτό ήμουν 22 χρόνων. Αμέσως πήρα την οικογένεια μου και έτρεξα να κάνω το πορευθέντες. Με τον σχετικό αγώνα είδα ότι ο Λόγος του Θεού είναι αληθής, αληθέστατος. Όποιος θέλει ανάπαυση δεν έχει παρά να εφαρμόσει τις εντολές του Θεού. Η σοφία του, το έλεός του, η αγάπη του, η ζώσα πίστη θα φέρουν τον άνθρωπο αυτόν που αφιερώνεται στην ανάπαυση ψυχής και σώματος και επίγνωσης ώστε μετέπειτα να διεξάγει αγώνες με πλήρη σοφία και ταπείνωση για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου και να γίνει ο άνθρωπος αυτός κληρονόμος, συγκληρονόμος και συμμέτοχος της δόξης του.  Ο τολμών νικά.  Μάλιστα όποιος τολμά ίσως πετύχει, όποιος δεν τολμά σίγουρα θα χάσει.


<< Ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών είναι μεγαλύτερος Ιωάννου του βαπτιστή >>.


 Ο λόγος διότι θα εισέλθει από την ζωή στην ζωή.


<< Ότι απέκρυψας ταύτα από σοφών και συνετών και απεκάλυψας αυτά εις νήπια >>.


Ο Θεός δεν θέλει εγωιστές και ξερόλες στην βασιλεία του, γι’ αυτό η σοφία του επιλέγει να αναγεννήσει τους ασήμαντους κατά κόσμο δίνοντας την σοφία του σε αυτούς και να κατεβάσει τους σημαντικούς κατά κόσμο δίνοντας εις αυτούς μωρία, ώστε να φέρει ισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Ας δούμε ποιοι ήταν οι μαθητές του και ας δούμε ότι και εμείς δεν διαφέρουμε πολύ σε πνευματικό επίπεδο.


Δόξα να έχεις Κύριε και βοήθησε μας όταν αναγεννηθούμε να μην νιώθουμε ότι είμεθα κάτι αλλά ότι εσύ με την δική σου δόξα και σοφία μας αναγέννησες ώστε να πάρουμε θάρρος και να εξελιχθούμε συν Θεό ίνα φτάσουμε τους υπερβατικούς στόχους που εσύ δια της πίστεως μας φανέρωσες, Βοήθησε μας Κύριε να γίνουμε ταπεινοί, να γίνουμε αγάπη, η οποία να στρέφεται προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο και εχθρό. Να γίνουμε έλεος, να γίνουμε Κύριε ότι είσαι και εσύ. ΑΜΗΝ



<< Και μακάριος είναι όστις δεν σκανδαλισθή εν εμοί >>.


Ο Ιωάννης είχε μια αποστολή την οποία την έκανε, αυτή ήταν να κηρύττει μετάνοια και να βαπτίζει στο ύδωρ. Όμως στην πορεία είχε μια αποκάλυψη: «εις όποιον ίδης το Πνεύμα να έρχεται ως περιστερά  εις αυτόν, να ξέρεις ότι ούτος είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, εις τον οποίον ευαρεστήθην» (Ιωάν.κεφ.1).  Και ο ίδιος ο Ιωάννης  μαρτύρησε, ότι ο Χριστός είναι ο μεσσίας. Παρόλα αυτά και ο Ιωάννης εσκανδαλίσθη, διότι ο Θεός σε αυτόν έστειλε το μύνημα αυτό. Αν ο Ιωάννης βρέθηκε σε δύσκολη θέση, ας αναλογιστεί ο καθένας μας αν δεν προσέξουμε, τι θα μπορούσε να συμβεί. Σε παρακαλούμε  Κύριε μη εισενέγκης ημάς εις πειρασμόν!


Όλοι μπορούν να σκανδαλιστούν, ειδικά όσοι θέλουν εξουσία, και έχουν φτιάξει Θεό στα μέτρα τους. Αυτοί σκανδαλίζονται και με τον Χριστό όταν χαλούν τα σχέδια τους, όλοι δοκιμάζονται, μάλιστα, δοκιμάζονται και όλοι όσοι έχουν κάποια ευθύνη στον λαό του Θεού, όμως υπηρετούν το ψέμα και ζουν υποκριτικά, δηλαδή «διαμελίζουν τον κώνωπα, και καταπίνουν την κάμηλο». Και ο λόγος διότι με τα λόγια μιλούν για τον Χριστό, ενώ με τη ζωή τους υπηρετούν το ψέμα.


Ο άνθρωπος του Θεού δεν σκανδαλίζεται με τον Χριστό διότι συνειδητά έχει επενδύσει στην δική του σοφία, η οποία κάτω από όλες τις συνθήκες τον καθιστά ταπεινό. Ο ταπεινός έχει επίγνωση, ο ταπεινός δεν εναντιώνεται ποτέ. Είναι μεγάλο γεγονός, να συλλάβουμε το «γεννηθήτω το θέλημα σου» Κύριε. Άμα το συλλάβουμε θα φτάσουμε σύντομα να είμαστε  σύμμορφοι, θα φτάσουμε στο καθ΄εικόνα και ομοίωση . Γένοιτο Αμήν.

Νεότερη Παλαιότερη