Ερμηνεία το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον κεφ Η έως ΙΓ




ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η ΕΩΣ ΙΓ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  Η΄

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 8

«8. Και αποκριθείς ο εκατόνταρχος είπε· Κύριε, δεν είμαι άξιος να εισέλθης υπό την στέγην μου· αλλά μόνον ειπέ λόγον και θέλει ιατρευθή ο δούλος μου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η αμαρτία είναι αυτή που εμποδίζει τον Χριστό να έρθει στην στέγη μας. Η αναμαρτησία και η εφαρμογή των εντολών του Θεού φέρνουν τον Θεό στην στέγη μας, στην οικία μας. Παρόλα αυτά ο Θεός, ο Χριστός είναι αγάπη και δεν λογίζει αμαρτία στον έχοντα άγνοια, αλλά και στον έχοντα γνώση όταν λάβει χώρα η μετάνοια. Ο Θεός δεν εμποδίζεται από μικρότητες ώστε να συνδιαλλαγεί με τον άνθρωπο, γι’ αυτό πάντα παίρνει πρωτοβουλία και έρχεται στην οικία μας. Με πολλούς τρόπους ο Θεός κάνει την παρουσία του, αρκεί να το καταλάβουμε. Ο λόγος διότι βλέπει στην καρδιά και όχι στα επιπόλαια λόγια ή έργα που προέρχονται από άγνοια. Αν βρεθούμε άξιοι θα μείνει για πάντα στην ζωή μας και η ευλογία του θα λούσει όλον τον οίκο που διαμένουμε, χαρίζοντάς μας σοφία απ’ την σοφία του και ζωή απ’ την ζωή του. Το σώμα ημών είναι ναός του Θεού. Σε αυτό εισέρχεται η δόξα του και εκδηλώνεται με τα άφθαρτα στοιχεία που εναποθέτει μέσα μας. Εύχομαι όλοι να ζούμε σε καθημερινή βάση τον Θεό στην ζωή μας. Όταν αυτό συμβεί, τότε κάθε χρόνος που θα περνά θα είναι γεμάτος Θεό, γεμάτος υγεία, γεμάτος σοφία Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 12

«12. οι δε υιοί της βασιλείας θέλουσιν εκβληθή εις το σκότος το εξώτερον· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στην αρχή οι Εβραίοι ήταν ο περιούσιος λαός του Θεού, παραχώρηση Θεού όμως διότι η σοφία του το θέλησε να επέλθει τύφλωση στον λαό του Ισραήλ, ώστε να ξεχυθεί η σοφία του στα έθνη. Οι Εβραίοι δεν δέχτηκαν τον Χριστό και τώρα περιπλανιούνται στο λάθος, στηρίζοντας την ζωή τους στο υλικό στοιχείο. Μετέπειτα είναι έξω της βασιλείας του Θεού όσοι νομίζουν ότι είναι του Θεού και ότι είναι εις την βασιλεία (Χριστιανοί: Ορθόδοξοι, Καθολικοί, Πεντηκοστιανοί κ.λ.π. ), όμως δεν εφαρμόζουν την ουσία του Ευαγγελίου και αναπαύονται σε ξερούς τύπους. Αυτοί όλοι είναι μακριά από το θέλημα του Θεού. Για να καταλάβουμε πότε είμεθα έξω θα το εννοήσουμε όταν αναπτύσσουμε θρησκείες οι οποίες είναι γεμάτες εντάλματα ανθρώπων. Το ότι είμεθα στο σκότος το καταλαβαίνουμε διότι η φθορά και ο θάνατος επισκιάζει την ζωή μας. Αφού ο Θεός είναι ζωή άφθαρτη και αθάνατη και εμείς δεν ζούμε την άφθαρτη ζωή στα σώματά μας είμεθα εκτός. Ο Θεός είναι Θεός ζώντων και ουχί νεκρών, μάλιστα δεν μπορούμε λόγω της ημιμάθειας ή της πνευματική αφέλειας που μας διέπει να τον αναζητούμε στην μεταθανάτια ζωή. Αυτή η πίστη είναι πλάνη. Η πίστη που φέρνει τον Θεό μέσα μας και τον ζωοποιεί στο σώμα ημών είναι η υγιής διδασκαλία η οποία βρίσκεται στον Λόγο του Θεού. Αν θέλουμε να μην μείνουμε έξω της ζωής, ας φροντίσουμε να εντάξουμε στην ζωή μας το θέλημα του Θεού το οποίο είναι διατυπωμένο στον Λόγο του Θεού, όλα τα άλλα περισσεύουν. Σε τι ωφελεί να γεμίζουν οι εκκλησίες κόσμο ο οποίος δεν έχει αγάπη, δεν έχει χαρίσματα, δεν έχει ζωή; Είναι έξω και ας λένε ότι είναι μέσα στην βασιλεία. Αυτό έπαθαν οι Εβραίοι, πίστευαν ότι ο Χριστός δεν ήταν του Θεού και τον σταύρωσαν και εμείς πιστεύουμε ότι είμεθα του Χριστού όμως απέχουμε από την ουσία των λόγων του Θεού. Αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 19

«19. Και πλησιάσας εις γραμματεύς είπε προς αυτόν, Διδάσκαλε, θέλω σοι ακολουθήσει όπου αν υπάγης».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αφιέρωση σημαίνει να κάνω βεβαία την κλίση. Ουδείς επιβαλών την χείρα έπ’ άροτρο και βλέπων εις τα οπίσω είναι αρμόδιος για την βασιλεία του Θεού. Όποιος αφιερώνεται δημιουργεί νέα ζωή, νέα οικογένεια, νέους φίλους, νέους αδερφούς, νέα πνευματική περιουσία. Κάποιος κάποτε αφιερώθηκε στον Θεό. Όταν αφιερώθηκε μετά από λίγο χρόνο κληρονόμησε μία μεγάλη περιουσία. Αυτός αμέσως έφυγε να πάει να την μοιράσει στους φτωχούς. Κάποιος του είπε, τι κάνεις; Κάποιος λέει να έχει περιουσία και εσύ την μοιράζεις; Αυτός απάντησε: Εγώ όταν αφιερώθηκα στον Θεό είπα: Εγώ Κύριε σήμερα πέθανα κατά κόσμο και ζω τώρα κατά Θεό. Πώς είναι τώρα δυνατόν αφού πέθανα κατά κόσμο να αναστηθώ πάλι και να ασχοληθώ με τα κοσμικά και τα συμφέροντα; Αυτό λοιπόν σημαίνει αφιέρωση. Τίποτε να μην δύναται να μας παρεκκλίνει από την απόφασή μας να αφιερωθούμε και να ολοκληρωθούμε πνευματικά. ’μα θέλουμε να ακολουθήσουμε τον Θεό να μελετάμε τον Λόγο του μέρα και νύχτα. Δεύτερον, να κενώσουμε τον εαυτό μας στις εντολές του ώστε να τον υποτάξουμε σε αυτές και ας φαίνονται στην αρχή δύσκολες, μέσα από την ειλικρινή μας προσπάθεια ο Θεός θα μας επισκιάσει και θα μας συμπληρώσει τα ελλείποντα και τότε θα δοξάζουμε τον Θεό μέρα-νύχτα διότι η ζωή μας θα γίνει ένας άπειρος μπαξές από ιδιότητες Θεού με καρπούς, με χαρίσματα, με δυνάμεις κ.λ.π. Αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 2Ο

«20. Και λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Αι αλώπεκες έχουσι φωλεάς και τα πετεινά του ουρανού κατοικίας, ο δε Υιός του ανθρώπου δεν έχει που να κλίνη την κεφαλήν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτό θα πει αφιέρωση. Μακάρι να καταλάβουμε ότι η ύλη χωρίς Θεό είναι ένα φίδι (βόας) που κάθε μέρα μας τυλίγει και στο τέλος μας πνίγει. Καταλήγουμε: Είσαι πλούσιος, έχεις χωράφια, έχεις αμπέλια, έχεις μεγάλη κοινωνική θέση; Πέταξε τα όλα στον κάλαθο των αχρήστων και έλα να με ακολουθήσεις να κάνεις ό,τι κάνω και εγώ, να κηρύττεις το Ευαγγέλιο της βασιλείας του Θεού. Αν δεν μπορούμε να τα πετάξουμε όλα, ας ξεκινήσουμε να κάνουμε τον αγώνα και ας γίνουμε στην συνέχεια καλοί διαχειριστές της υλικής και της πνευματικής περιουσίας του Θεού. Είναι το ίδιο και ο λόγος διότι χρησιμοποιούμε τα πάντα για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 21

«21. ’λλος δε εκ των μαθητών αυτού είπε προς αυτόν· Κύριε, συγχώρησόν μοι να υπάγω πρώτον και να θάψω τον πατέρα μου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αφήνει να εννοηθεί ότι και αυτοί που θάβουν νεκρό είναι νεκροί. Για να μην είναι, να φροντίσουν να αναγεννηθούν ώστε η αμαρτία, η φθορά και ο θάνατος να πάψουν να ενεργούν και να υπάρχουν στην ζωή τους.
Στην ζωή μας τα ήδη υπάρχοντα θα υπάρχουν και οι συνήθειες δεν αλλάζουν. Μόνο αν βρεθούν άνθρωποι και συλλάβουν το θέλημα του Θεού, την ζωή και εργαστούν πάνω στο θέλημα του Θεού εγκαταλείποντας σήμερα το σύστημα το οποίο μας οδηγεί σε αδιέξοδο, στον ανυπέρβλητο θάνατο θα δούμε άσπρη μέρα και μαζί με εμάς και όλο το ανθρώπινο γένος. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
Σε άλλο κάλεσμα του Χριστού κάποιος είπε σαν δικαιολογία το να τακτοποιήσω την οικογένειά μου. Ο Χριστός απάντησε, ουδείς βαλών την χείρα αυτού επί άροτρον και βλέπων εις τα οπίσω είναι αρμόδιος διά την βασιλείαν του Θεού. Κάποτε αναρωτήθηκα ότι η δικαιολογία αυτή είναι σωστή, όμως, πήρα μία απάντηση: Θωμά, σε εβδομήντα με ογδόντα χρόνια από σήμερα ποιος θα ζει μέσα στην οικογένειά σου; Είπα, μάλλον κανείς. Τότε ποια τακτοποίηση μπορείς παιδί μου εσύ να κάνεις ή να προσφέρεις στην οικογένειά σου; Όταν λοιπόν λαμβάνουμε το κάλεσμα του Χριστού ας μην παραθέτουμε δικαιολογίες των οποίων δεν δυνάμεθα να καταλάβουμε το τέλος αυτών. Ας εμπιστευθούμε τον Χριστό και ας τον ακολουθήσουμε και είναι σίγουρο ότι η οικογένεια θα εξελιχθεί, θα αναπτυχθεί, θα αναγεννηθεί και θα πάρει την αποστολή της συν Θεό ώστε να εργάζεται για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Μόνο έτσι έρχεται η εξασφάλιση στην οικογένεια.
Αιώνες τώρα οι άνθρωποι αυτές τις δικαιολογίες χρησιμοποιούν όταν λαμβάνουν κάλεσμα από τον Θεό. Γι’ αυτό και ο κόσμος παρέμεινε διχασμένος, απρόβλεπτος, γεμάτος συμφέροντα και φιλοδοξίες στηριζόμενος στην ύλη η οποία κλέβει τον χρόνο με τις μέριμνες, ο οποίος χρόνος χρειάζεται για να εννοηθεί και να αναπτυχθεί το θέλημα του Θεού. Ας δοκιμάσουμε σήμερα που ο Θεός άνοιξε μπροστά μας θύρα ανεωγμένη και ουδείς δύναται να κλείσει, διότι είδαμε την σοφία της θύρας αυτής, είδαμε την αποστολή μας, είδαμε τον Θεό. Ο τολμών νικά, ας αλλάξουμε τον κόσμο διά του Ευαγγελίου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 24

«24. Και ιδού, τρικυμία μεγάλη έγεινεν εν τη θαλάσση, ώστε το πλοίον εσκεπάζετο υπό των κυμάτων· αυτός δε εκοιμάτο».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν λείπει ο Χριστός από την ζωή μας σηκώνονται μεγάλα κύματα στην καθημερινότητά μας σε σημείο να έχουμε πολλά άλυτα προβλήματα τα οποία συνεχώς αυξάνονται. Όταν όμως έρθει ο Χριστός, τότε τα κύματα (προβλήματα) σωπαίνουν και το πλοίο που είναι ο εαυτός μας ταξιδεύει εν ειρήνη με οδηγό τον Ιησού. Αν θέλουμε ειρήνη, ας ακολουθήσουμε την ειρήνη (τον Χριστό). Αυτός είναι ο αρχηγός της ειρήνης, αυτός ξέρει με την σοφία που τον διακατέχει πώς να την μεταλαμπαδεύσει και σε εμάς διότι η ειρήνη είναι ο μέγας καρπός της ζωής, της αφθαρσίας, της σοφίας του Θεού. Χωρίς αυτή είμαστε απλά δαιμονισμένοι διότι δεν μπορούμε να έχουμε ευφορία, χαρά, γαλήνη, σοφία κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες βρεθούμε. Ο Χριστός μέχρι και τον σταυρό τον κουβάλησε με σιωπή, με ειρήνη. Έτσι και εμείς, ας σηκώσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε με αξιοπρέπεια διότι η δική μας άγνοια τα δημιούργησε. Μέχρι να φτάσουμε στον στόχο μας ας φροντίσουμε να ζούμε με ειρήνη, με Χριστό. Αμήν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 2

«2. Και ιδού, έφερον προς αυτόν παραλυτικόν κείμενον επί κλίνης· και ιδών ο Ιησούς την πίστιν αυτών, είπε προς τον παραλυτικόν· Θάρρει, τέκνον· συγκεχωρημέναι είναι εις σε αι αμαρτίαι σου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η πίστις είναι η κινητήριος δύναμις των πάντων, όμως, υπάρχουν δύο είδη πίστης. Η μία είναι η σκιώδης πίστη στην οποία επαναπαύονται οι Χριστιανοί σήμερα με μηδαμινά αποτελέσματα και στηρίζουν την ζωή τους στα χρήματα και στα φάρμακα. Η άλλη πίστη είναι η ζώσα πίστη την οποίαν θέλει ο Θεός και κάνει τον άνθρωπο Θεό, τον αναγεννά και τον ανεβάζει στο επίπεδο του Θεού, όμως, η πίστη να είναι διά αγάπης ενεργουμένη. Απαραίτητη προϋπόθεση, διότι διαφορετικά ο άνθρωπος γίνεται διάβολος χωρίς να το εννοεί και να το καταλαβαίνει επικαλούμενος ακόμη και το όνομα του Χριστού.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 5

«5. Διότι τι είναι ευκολώτερον, να είπω, Συγκεχωρημέναι είναι αι αμαρτίαι σου, ή να είπω, Εγέρθητι και περιπάτει;».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν υπάρχει στην ζωή του ανθρώπου η αμαρτία τότε τα αποτελέσματα είναι το αδιέξοδο, διακατεχόμενος από πνευματική μικρότητα η οποία εκδηλώνεται με πόνο, ασθένεια, φθορά και θάνατο. Όταν όμως ο Θεός συγχωρέσει την αμαρτία με την ειλικρινή μετάνοια, τότε ο αμαρτωλός που οδήγησε τον εαυτό του με τον λάθος τρόπο ζωής που επέλεξε εν αγνοία του στον θάνατο και στην αμαρτία εκούσια ή ακούσια, θεραπεύεται και έρχεται η ζωή, η χαρά, η υγεία, η ευεξία, ο Χριστός. Ο Κύριος όταν συγχωρούσε αμαρτίες ο άνθρωπος θεραπεύονταν αμέσως πρώτα στο πνεύμα του αλλά και στο βιολογικό του σώμα. Φανταστείτε τι σημαίνει συγχωρώ αμαρτίες. Τι συμβαίνει στο σώμα όταν φεύγει η αμαρτία. Εμείς θα πρέπει να το προσέξουμε όταν λέμε ότι συγχωρούμε αμαρτίες και το πρόβλημα που μας διέπει παραμένει. Τότε χρειάζεται να αλλάξουμε τρόπο που προσεγγίζουμε τον Θεό. Όταν ο Θεός μας συγχωρεί αμαρτίες πάει να πει ότι η θεραπεία ήρθε. Ό,τι ο Θεός έλεγε με τα λόγια του είχε σαν φυσική συνέπεια να υλοποιείται στο βιολογικό σώμα αλλά και στο υλικό στοιχείο (φύση). Ο Κύριος τόνισε, ό,τι εγώ ποιώ και σεις δύνασθε να ποιήσετε, αν ακόμα εμείς δεν τα καταφέρνουμε δεν θα κάνουμε εικονικές πνευματικές εκδηλώσεις πιστεύοντας οι συνάνθρωποί μας ότι έχουμε εξουσίες. Αν αυτά που λέμε δεν γίνονται, να αλλάξουμε πνευματική ρότα και να εμβαθύνουμε πάνω στο θέλημα του Θεού μέχρι να τα καταφέρουμε. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 13

«13. Υπάγετε δε και μάθετε τι είναι, Έλεον θέλω και ουχί θυσίαν. Διότι δεν ήλθον διά να καλέσω δικαίους αλλά αμαρτωλούς εις μετάνοιαν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Πολλοί τρέχουν για να δικαιολογήσουν την λάθος συμπεριφορά τους στους συνανθρώπους τους και να δικαιολογήσουν τις αμαρτίες τους στον Θεό πηγαίνοντας δώρα εις αυτόν ή να θυσιάσουν κάτι, όμως, ο Θεός δεν ευαρεστείται σε τέτοιες θυσίες. Η μόνη θυσία που κάνει τον Θεό να κλίνει γόνυ ενώπιον μας είναι το έλεος το οποίο πρέπει να μας διέπει έναντι των συνανθρώπων μας. Αυτή την θυσία θέλει ο Θεός. Στο πάτερ ημών λέμε: άφες ημίν τα οφειλήματα ημών ως και ημείς αφίεμε τοις οφειλέτες ημών. Μήπως ψευδόμεθα; ’λλη θυσία είναι να παραστήσουμε τα σώματα ημών θυσία ευάρεστη στον Θεό, ώστε τα λόγια μας και τα έργα μας να είναι θυσία η οποία να στρέφεται προς πάντα συνάνθρωπο φίλο και εχθρό. Τα έργα αγάπης και θυσίας θα μας βγάλουν στον ουρανό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 22

«22. Ο δε Ιησούς επιστραφείς και ιδών αυτήν είπε· Θάρρει, θύγατερ· η πίστις σου σε έσωσε. Και εσώθη η γυνή από της ώρας εκείνης».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η ζώσα πίστη των έργων θα μας οδηγήσει στον θρόνο του Θεού. Η σκιώδης πίστη των λόγων θα μας οδηγήσει στην απώλεια. Η ζώσα πίστη αναπτύσσεται με τον πολυχρόνιο πνευματικό αγώνα. Η ζώσα πίστη διά της υγιαινούσας διδασκαλίας που υπάρχει σήμερα στον Λόγο του Θεού, αλλά και στην πνευματική περιουσία της Φωνής Θεού θα μας βγάλει στον ουρανό. Μόνο με την ειλικρινή μετάνοια και την αναγέννηση θα ενεργήσει η ζώσα πίστη στο να κινηθούν οι μηχανισμοί της άφθαρτης ζωής. Η οποία άφθαρτη ζωή είναι ήδη μέσα μας και περιμένει το πνεύμα του Θεού για να ενεργοποιηθεί σε εμάς διά του Λόγου του Θεού, ώστε ο Λόγος του Θεού και η θέληση η δική μας να παράγουν την άφθαρτη αιώνια ζωή, η οποία κοσμείται και εμπλουτίζεται με καρπούς, με χαρίσματα, με σημεία και ιδιότητες Θεού. Εύχομαι, όλοι μας να αναπτύξουμε την ζώσα πίστη μέσα μας και τότε θα καταλάβουμε τι σημαίνει εξουσία στα πάντα. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 35

«35. Και περιήρχετο ο Ιησούς τας πόλεις πάσας και τας κώμας, διδάσκων εν ταις συναγωγαίς αυτών και κηρύττων το ευαγγέλιον της βασιλείας και θεραπεύων πάσαν νόσον και πάσαν ασθένειαν εν τω λαώ».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

’ρα, όταν κηρύττουμε το Ευαγγέλιο της βασιλείας θα αποκτήσουμε υγεία ψυχής και σώματος. Μάλιστα όσοι γίνονται αποδέκτες του Ευαγγελίου της βασιλείας και αυτοί θα θεραπεύουν σιγά-σιγά τον εαυτό τους. Αφού σήμερα κηρύττεται το Ευαγγέλιο και οι άνθρωποι δεν θεραπεύονται, πάει να πει ότι δεν κηρύττουν οι πνευματικοί ηγέτες το Ευαγγέλιο της βασιλείας αλλά άλλο Ευαγγέλιο το οποίο δεν είναι της βασιλείας και το οποίο έχει την εξουσία να οδηγεί τους ανθρώπους σε συμφέροντα και φιλοδοξίες ή τους πνευματικούς ηγέτες και τον λαό στην αμάθεια.
Το Ευαγγέλιο της βασιλείας έχει τέσσερις φάσεις:
Το πρώτο στοιχείο του είναι το αδιαίρετο. Για κανέναν λόγο δεν θα πρέπει να διαιρούμεθα, αφού έχουμε όλοι τον ίδιο Θεό και Πατέρα. Την διαίρεση την κάνει ο διάβολος με το να κατηγορεί τον αδερφό μας διαμέσου μας ενώπιον Θεού και ανθρώπων ημέρα και νύχτα.
Το δεύτερο στοιχείο του Ευαγγελίου της βασιλείας είναι της συνοχής. Αφού υπάρχει διαφορετικός τρόπος προσέγγισης στις αρχές του Ευαγγελίου, αυτό δεν θα πρέπει να μας χωρίζει. Θα σεβόμαστε τις πνευματικές συνήθειες των συνανθρώπων μας και θα μας διέπει συνοχή στα βασικά στοιχεία του Ευαγγελίου. Πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τω ονόματι σου, ους δέδωκάς μοι ίνα ώσιν εν καθώς ημείς. Θα πρέπει μέσα από τον Λόγο του Θεού να βρίσκουμε στοιχεία τα οποία μας ενώνουν χωρίς να καταργούν την προσωπικότητά μας.
Το τρίτο στοιχείο του Ευαγγελίου της βασιλείας είναι το ολοκληρωμένο. Αυτό δηλαδή που δεν απορρίπτει την ζωή διά της ζωής. Όλα τα χριστιανικά δόγματα απέρριψαν την ζωή διά της ζωής καιμετέφεραν την βασιλεία του Θεού στον ουρανό ενώ είναι επαγγελία να γίνει το θέλημά του και στη γη.
Το τέταρτο στοιχείο του Ευαγγελίου της βασιλείας είναι αυτό που ενώνει όλα τα προηγούμενα. Θα πρέπει λοιπόν ένας Χριστιανός να έχει τα ανωτέρω.  

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 1

«1. Και προσκαλέσας τους δώδεκα μαθητάς αυτού, έδωκεν εις αυτούς εξουσίαν κατά πνευμάτων ακαθάρτων, ώστε να εκβάλλωσιν αυτά και να θεραπεύωσι πάσαν νόσον και πάσαν ασθένειαν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι εξουσίες υπάρχουν και δίδονται πάντα υπό του Θεού. Εκείνο που χρειάζεται είναι να γίνουμε μαθητές του Χριστού ώστε τις εξουσίες που θα λάβουμε να τις κάνουμε αγαθή χρήση και να εξουσιάζουμε διά αγάπης ενεργουμένης και προς το συμφέρον του Θεού και της ανθρωπότητας. Η μεγαλύτερη εξουσία είναι να είμεθα ιδεώδεις άνθρωποι του Θεού με αρχές Θεού ώστε η εξουσία να μην χάσει την αξία της και γίνει εωσφορική. Ο τρόπος να σπουδάσουμε την εξουσία, την αρετή των αρετών την ταπεινοφροσύνη είναι να κενώσουμε τον εαυτό μας και την ζωή μας να την αναλάβει ο Πατέρας Θεός. Εμείς να τείνουμε με όλη μας την δύναμη στους καρπούς του Αγίου Πνεύματος. Όλα μαζί αυτά τα στοιχεία θα μας κάνουν ευάρεστους στον Θεό και θα μας φέρουν στον θρόνο του. Αμήν. Μόνο όσους επιλέξει ο Θεός θα αποκτήσουν εξουσία. Όσοι την αρπάξουν με δόλο θα βρίσκονται σε πνευματικό αδιέξοδο κάθε στιγμή, τελευταία θα απολεστούν και δυστυχώς θα ακούσουν το φύγετε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομία. Μη γένοιτο! Θέλω να γνωρίζετε ότι η μεγαλύτερη αμαρτία είναι να κάνεις τον ποιμένα, τον δάσκαλο, τον απεσταλμένο και να εκμεταλλεύεσαι την άγνοια και την ημιμάθεια των συνανθρώπων σου. Δυστυχώς σήμερα συμβαίνει αυτό υπέρ κόρον στην εποχή μας. Μακάρι ο Θεός να φέρει τους δικούς του ανθρώπους, οι οποίοι θα διαμορφώσουν τον κόσμο μας σε έναν επίγειο παράδεισο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 6

«6. υπάγετε δε μάλλον προς τα πρόβατα τα απολωλότα του οίκου Ισραήλ».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Τα απολωλότα πρόβατα είναι οι άνθρωποι που απέκτησαν μία θρησκεία χωρίς να έχουν επίγνωση αυτής ή όλοι αυτή οι οποίοι δεν γνώρισαν τον Θεό και τον Υιόν του. Τελευταία δεν γνώρισαν το ’γιο Πνεύμα με όλα τα ουρανόδρομα πνευματικά στοιχεία που το διέπουν. Έτσι οι άνθρωποι αυτοί που δεν γνώρισαν τον Θεό είναι ορφανοί. Υπάρχουν πολλά τέτοια πρόβατα ανάμεσά μας, μάλιστα απολωλότα ήμασταν πριν και όλοι εμείς. Δόξα όμως στον Θεό που θέλησε να γνωρίσουμε την Φωνή Θεού και τώρα δεν είμεθα πλέον απολωλότα αλλά γινόμεθα διά της φωνής του Θεού Υιοί του Θεού. Ο τρόπος, αναπτύσσοντας τον Λόγο του Θεού στην ζωή μας και το ’γιο θέλημά του. Εύχομαι να γνωρίσουμε τον Χριστό και να συμμετέχουμε και εμείς στην αναγέννηση των ανθρώπων που έχουν άγνοια του θελήματος του Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 8

«8. Ασθενούντας θεραπεύετε, λεπρούς καθαρίζετε, νεκρούς εγείρετε, δαιμόνια εκβάλλετε· δωρεάν ελάβετε, δωρεάν δότε».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όσοι δεχτούν τον Χριστό, την διδασκαλία του και το ’γιο Ευαγγέλιό του θα θεραπευτούν. Μόνο έτσι έρχεται η θεραπεία η ουσιαστική που τόσο πολύ έχουμε ανάγκη και αυτό να συστήνουμε στους συνανθρώπους μας, την αναγέννηση. Αυτή θεραπεύει ψυχή και σώμα. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και προσπάθεια. Για να φτάσει κάποιος στο σημείο αυτό να μπορεί να θεραπεύει, να έχει την εξουσία αυτή την οποίαν να χρησιμοποιεί όπου υπάρχει πρόβλημα υγείας, χρειάζεται να έχει ευαρεστήσει τον Θεό και να έχει σίγουρα πρώτα θεραπεύσει τον εαυτό του. Εγώ τόσα χρόνια που εργάζομαι έχω ζήσει και στον εαυτό μου αλλά και στους συνανθρώπους μου, πνευματικούς αδερφούς, μέρος πίστεως. Για να την έχει κάποιος συνέχεια, θα πρέπει να τον εμπιστευθεί ο Θεός εκατό τοις εκατό αλλά και πάλι παίζει ρόλο και η πίστη του πάσχοντος, αν δηλαδή είναι εκατό τοις εκατό στον Χριστό αλλά και σε όποιον επικαλείται το όνομα του Χριστού, ώστε να έλθει η θεραπεία. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 9  10

«9. Μη έχετε χρυσόν μηδέ άργυρον μηδέ χαλκόν εις τας ζώνας σας,
10. μη σακκίον διά την οδόν μηδέ δύο χιτώνας μηδέ υποδήματα μηδέ ράβδον· διότι ο εργάτης είναι άξιος της τροφής αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Στον κόσμο που ζούμε τα χρήματα έχουν τον πρώτο ρόλο. Έναν καφέ να πάρεις θέλεις χρήματα. Τα χρήματα όταν τα κάνεις καλή χρήση και διαθέτεις μέρος αυτών για την δόξα του Θεού και για την σωτηρία, την αναγέννηση του ανθρώπου είναι το μεγαλύτερο έργο αγάπης. Εγώ εργάζομαι πολλά χρόνια πνευματικά. Θυμάμαι πως για να κηρύξω το Ευαγγέλιο χρειάστηκε να έχω πιο παλιά μία αίθουσα. Έτσι την ενοικίασα διότι δεν μου την χορηγούσαν δωρεάν. Σήμερα για να επιτελέσω ένα έργο αναγέννησης και να δημιουργήσω την Φωνή Θεού διέθεσα μία αίθουσα δική μου την οποία είχα ενοικιασμένη και έπαιρνα κάποια χρήματα γύρω στα 400 ευρώ. Για να γράψω CDS χρειάζεται να τα αγοράσω, για να φιλοξενήσω ανθρώπους στο σπίτι μου χρειάζομαι χρήματα, για να δώσω βιβλία χρειάζομαι χρήματα για να τα φωτοτυπήσω, για να κάνω ταξίδια ώστε να μεγαλώσει το έργο χρειάζομαι χρήματα. Κάνω ό,τι μπορώ, τα χρήματα τα βρίσκω από την δουλειά μου και τα χρησιμοποιώ όλα για την δόξα του Θεού. Όλα αυτά τα κάνω μέσα από την ελεύθερη βούλησή μου γνωρίζοντας ότι αυτό είναι το ουσιαστικό θέλημα του Θεού. Για μένα το να συμμετέχουν και άλλοι άνθρωποι - αδελφοί αν το νιώθουν δίνει την δύναμη η προσφορά τους να κινούμαστε όλοι πνευματικά πιο εύκολα για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου, αφού στον κόσμο αυτόν που ζούμε όλα αγοράζονται. Αν φυσικά το νιώθουν. Αν δεν το νιώθουν δεν πειράζει, εμείς θα συνεχίσουμε μέχρι ο Θεός να στείλει τους κατάλληλους ανθρώπους που θα το καταλάβουν αυτό και θα συμμετέχουν. Καταλήγουμε λοιπόν ότι όπως το λέει ο απόστολος Παύλος έχει δίκιο, δεν μπορείς να εργάζεσαι ένα έργο και ουδείς να μην θέλει να βοηθήσει. Δεν είναι δυνατόν να αναγεννάς και να ελευθερώνεις ανθρώπους από τα δεσμά του θανάτου και αυτοί να μην σου δίνουν τα αναγκαία. ’ξιος λοιπόν ο εργάτης του μισθού αυτού.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 11

«11. Εις οποίαν δε πόλιν ή κώμην εισέλθητε, εξετάσατε τις είναι άξιος εν αυτή και εκεί μείνατε εωσού εξέλθητε».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η πνευματική εξέταση ενός ανθρώπου γίνεται από το άψογο πνευματικό παράδειγμά του και το θεάρεστο έργο το οποίο παρουσιάζει στην καθημερινότητά του. Οι εκλεκτοί είναι οι άξιοι στο να γνωρίζουν τα μυστήρια της βασιλείας και του Χριστού ώστε να τα υιοθετήσουν. Η εξέταση γίνεται και φανερώνεται από το άψογο παράδειγμα και τον τρόπο που δέχονται τον απεσταλμένο του Θεού. Ανάξιοι είναι όλοι αυτοί που δεν εφαρμόζουν τον Λόγο του Θεού και αυτοί που έχουν σαν θεωρία τους το ου με πείσεις και αν με πείσεις. ’ξιοι είναι αυτοί οι οποίοι σπουδάζουν σαν μαθητές την σοφία του Θεού και κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν κοντά τους τον απεσταλμένο του Θεού. Όταν ολοκληρωθούν πνευματικά συνεργάζονται ουσιαστικά με κοινό στόχο με τον απεσταλμένο του Θεού για την ίδρυση της βασιλείας του Θεού.
Εκλεκτός ακόμη είναι αυτός που τηρεί την ουσία και δεν κατηγορεί τον τύπο, μάλιστα ο εκλεκτός, ο άξιος μελετά, προσεύχεται και διαλαλεί με αγάπη το θέλημα του Θεού στους γύρω του. Επίσης παρακολουθεί σε λεπτομέρεια τον εαυτό του ώστε να τον διορθώνει καθημερινά. Ανάξιος είναι αυτός ο οποίος μελετά, προσεύχεται, κηρύττει για το θεαθήναι των ανθρώπων, όμως, τίποτα δεν εφαρμόζει και το σπουδαιότερο δεν παρουσιάζουν τα έργα του θυσία, η οποία χρειάζεται για την αναγέννηση των συνανθρώπων μας.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 16

«16. Ιδού, εγώ σας αποστέλλω ως πρόβατα εν μέσω λύκων· γίνεσθε λοιπόν φρόνιμοι ως οι όφεις και απλοί ως αι περιστεραί».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν ο άνθρωπος έχει άγνοια του θελήματος του Θεού συμπεριφέρεται σαν λύκος ο οποίος δύναται να ξεσχίσει ό,τι καλό βρει γύρω του για να χορτάσει την πείνα του. Να προσέχουμε μέχρι να αναγεννήσουμε τους συνανθρώπους μας ώστε να συμπεριφέρονται με κατανόηση και αγάπη. Χρειάζεται προσοχή ώστε να μην δώσουμε το άγιο τοις κυσίν μήπως στραφέντες μας διασχίσωσιν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 21

«21. Θέλει δε παραδώσει αδελφός αδελφόν εις θάνατον και πατήρ τέκνον και θέλουσιν επαναστή τέκνα κατά γονέων και θέλουσι θανατώσει αυτούς·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η πνευματική ζήλια και η ημιμάθεια είναι η κινητήριος δύναμη στο να οδηγήσουμε άθελα μας τα αδέλφια μας στον θάνατο. Χρειάζεται να προσέχουμε τον άγγελο φωτός ο οποίος ενεργεί διά της ζήλιας μέσα μας αλλά και γύρω μας. Η ζήλια δεν χρειάζεται να υπάρχει στην ζωή μας. Εμείς θα πρέπει να καταλάβουμε άπαξ διαπαντός ότι η πρόοδος του αδελφού μας σε οποιονδήποτε τομέα θα μας εξασφαλίσει σωτηρία, διότι αυτός θα μοιραστεί την ευλογία που ο Θεός του χάρισε μαζί μας. Είναι συμφέρον μας λοιπόν η πρόοδος του αδελφού μας. Υπάρχουν και άνθρωποι που παρά το κάλεσμα αναγέννησης που έλαβαν, δεν αλλάζουν. Να προσέχουμε από αυτόν που ζηλεύει, ώστε να μην γίνουμε αιτία να αυξάνει η ζήλια μέσα του διότι μετά θα είμεθα το κόκκινο πανί στα μάτια του. Εμείς να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους οι οποίοι διακατέχονται από το θέλημα του Θεού και το οποίο αναπτύσσουν σε καθημερινή βάση στην ζωή τους. Αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 24

«24. Δεν είναι μαθητής ανώτερος του διδασκάλου ουδέ δούλος ανώτερος του κυρίου αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όποιος αγωνίζεται με το σκεπτικό να γίνει ανώτερος δεν έχει Θεό μέσα του, έχει μάλλον συμφέροντα, φιλοδοξίες, εγωισμό και μικρότητες που θα τον οδηγήσουν αργά ή γρήγορα στην απώλεια. Όταν θελήσουμε να φτάσουμε κάπου, να φτάσουμε εφαρμόζοντας το Λόγο του Θεού και όχι τον λόγο του πονηρού όπου τα ψέματα και ο εγωισμός θα μας αναδείξουν (είναι καθαρός εγωισμός η σκέψη να γίνουμε ανώτεροι μη εφαρμόζοντας τον Λόγο του Θεού). Εξάλλου, ο Θεός δεν θέλει να κρύψει την σοφία του από κανέναν άνθρωπο. ’ρα ο ειλικρινής αγώνας θα μας οδηγήσει στο να δικαιωθούμε συν Θεό αν μας διέπουν στοιχεία Θεού και συμπεριφορά Χριστού. Αν ένας άνθρωπος σπουδάζει την σοφία του Θεού διαμέσου μας και δεν έχει έστω σεβασμό κατά την ώρα της σπουδής ή και μετά, ας τον αφήσουμε στα χέρια του Θεού ώστε να τον αναγεννήσει μέσω της ταπείνωσης την οποία προκαλεί εις αυτόν η εκπαίδευση. Ο Θεός γνωρίζει για ποιο λόγο κάποιος άνθρωπος εκπαιδεύεται και εμείς γνωρίζουμε διότι έρχεται στην ζωή μας με δόλο. Μάλιστα θα καταλάβουμε αργά ή γρήγορα ότι άλλα λένε τα χείλη του και άλλα η καρδιά του. Αν όμως μετανοήσει ειλικρινά, τότε θα ζήσει την χάρη και την σοφία του Θεού, στοιχεία τα οποία θα αναπτυχθούν στην ζωή του και η ευλογία θα είναι πολυμορφική. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 39

«39. Όστις εύρη την ζωήν αυτού θέλει απολέσει αυτήν και όστις απολέση την ζωήν αυτού δι' εμέ θέλει ευρεί αυτήν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Με λίγα λόγια όποιος αγωνιστεί να μην πεθάνει ο αδελφός του, ο συνάνθρωπος του δεν θα πεθάνει ο ίδιος διότι με όποια κρίση κρίνεις θα κριθείς. Αυτό σημαίνει να απολέσει κάποιος την ζωή του για τον συνάνθρωπο και για τον Χριστό. Ο Χριστός είναι ο πλησίον σήμερα. Για να αναγεννηθούμε θα χρειαστεί χρόνος στο να σπουδάσουμε την σοφία του Θεού και χρόνος για να την εντάξουμε στην ζωή μας. Αυτός ο χρόνος καθορίζεται υπό του Θεού ανάλογα την ακαθαρσία, την άγνοια ή την δυσπιστία του καθενός. Αφιέρωση ζητά ο Θεός, ο Πατέρας στον στίχο αυτό από όλους εμάς, να απολέσουμε αυτή την μικρή ζωή που έχουμε ώστε να την πάρουμε μεγάλη και παντοτινή αιώνια ζωή, άφθαρτη ζωή. Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να κάνουμε αυτή την θυσία η οποία στρέφεται προς πάντα συνάνθρωπο φίλο και εχθρό και γίνεται για την δόξα του Θεού και την αναγέννησή μας. Μετά από μία τέτοια απόφαση να είμεθα σίγουροι ότι ο Θεός τίποτα δεν θα μας στερήσει. Εξάλλου η ζωή για μένα αρχίζει μετά την αναγέννηση. Αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 40

«40. Όστις δέχεται εσάς εμέ δέχεται και όστις δέχεται εμέ δέχεται τον αποστείλαντά με».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο απεσταλμένος γνωρίζεται από τον πολυχρόνιο αγώνα τον οποίον διεξάγει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Απεσταλμένος είναι αυτός που φέρει την γνήσια διδασκαλία του Χριστού η οποία θεραπεύει, αναγεννά και ζωοποιεί τον άνθρωπο και ειδικότερα τους νέους μαθητές του Χριστού. Απεσταλμένος Θεού είναι αυτός που ενδιαφέρεται για την αναγέννηση του λαού του Θεού και ειδικά για το ποίμνιο που ο Θεός του έδωσε ώστε να εργάζεται με θυσία μέρα και νύχτα. Απεσταλμένος Θεού είναι αυτός ο οποίος αντιμετωπίζει τα πράγματα σύμφωνα με τις εντολές του Θεού και το πνεύμα του Θεού. Απεσταλμένος Θεού είναι αυτός που σε όλη του την ζωή βοηθά τον λαό του Θεού. Μάλιστα αγωνίζεται να αναγεννήσει τον λαό του Θεού και να τον οδηγήσει στο θρόνο του Θεού. Απεσταλμένος Θεού είναι αυτός που δεν ενδιαφέρεται για τίτλους και τιμές. Ο τίτλος που φέρει και επιδιώκει είναι να έχει αγάπη προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο και εχθρό, ταπείνωση με τα στοιχεία που την διέπουν (δεν είμαι τίποτα, δεν έκανα τίποτα, δεν ξέρω τίποτα), σοφία Θεού ώστε δι’ αυτών των στοιχείων να γίνει αδελφός Χριστού και αδελφός με τον αδελφό (συνάνθρωπο). Απεσταλμένος είναι αυτός που εργάζεται να ζωοποιήσει τον άνθρωπο και όλο το ανθρώπινο γένος χωρίς να προσωποληπτείθυσιάζοντας τα πάντα. Απεσταλμένος στη γη πιστεύω ότι είναι η Φωνή του Θεού. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 42

«42. Και όστις ποτίση ένα των μικρών τούτων ποτήριον μόνον ψυχρού ύδατος εις όνομα μαθητού, αληθώς σας λέγω, δεν θέλει χάσει τον μισθόν αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός που δεν θα χάσει τον μισθό του είναι αυτός που τον μοιράζει, είτε πνευματικό μισθό είτε υλικό μισθό με στόχο την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου. Αυτού ο μισθός θα υπάρχει πάντα, των άλλων που τον έχουν για τον εαυτό τους θα κοπεί αργά ή γρήγορα. Όταν τα διαθέτουμε όλα για την δόξα του Θεού τότε θα αποκτήσουμε πολλούς μισθούς.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄

ΚΕΦ. ΙΑ΄ΣΤΙΧΟΣ 3

«3. και είπε προς αυτόν· Συ είσαι ο ερχόμενος, ή άλλον προσδοκώμεν;».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Για να μην πέσουμε σε αυτή την παγίδα, να μελετούμε τον Λόγο του Θεού ουσιαστικά, εμπεριστατωμένα και σε λεπτομέρεια. Το σπουδαιότερο όλων να εφαρμόζουμε ό,τι βρίσκουμε στον Λόγο του Θεού. Μην κάνουμε τους μεγάλους και τους τρανούς πριν την ώρα μας, χρειάζονται χρόνια για να αναγεννηθούμε. Ας το προσέξουμε αυτό. Να μιλάμε με αγάπη μέχρι ο Θεός να αναλάβει και να συμβουλεύει την ζωή μας. Η αφιέρωση και το άψογο πνευματικό παράδειγμα ή πνευματικό επίπεδο διεπόμενο από έργα αγάπης, καθιστούν έναν άνθρωπο απεσταλμένο του Θεού. Μάλιστα το αποκορύφωμά του είναι ότι δεν χάνει την πίστη του και δεν αφήνει τον αγώνα του κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και αν βρίσκεται, αντιμετωπίζοντας τα πάντα ως θέλημα του Θεού το οποίο έχει υιοθετήσει σαν πρώτη αρχή στην καθημερινότητά του. Αυτός είναι απεσταλμένος. Δεν κάνουν απεσταλμένο έναν που τα λέει καλά, αλλά έναν που κάτω από πολυποίκιλους πειρασμούς συνεχίζει ακάθεκτος στο να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Μπροστά στο θέλημα του Θεού όλα γι’ αυτόν τον απεσταλμένο λαμβάνουν δεύτερη θέση στην ζωή του. Αμήν.

ΚΕΦ. ΙΑ΄ΣΤΙΧΟΣ 6

«6. και μακάριος είναι όστις δεν σκανδαλισθή εν εμοί».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μη γένοιτο Κύριε εις ημάς. Σε παρακαλούμε Κύριε μη εισενέγκης ημάς εις τέτοιον πειρασμό. Ο σκανδαλισμός λαμβάνει χώρα στον μη αναγεννημένο άνθρωπο. Το πνευματικό μας επίπεδο μπορούμε να το καταλάβουμε εύκολα. Αν σκανδαλιζόμαστε και χάνουμε την ειρήνη μας κάθε στιγμή, τότε θέλουμε δουλειά. Αν όμως καλύπτουμε τα λάθη των συνανθρώπων μας και εμείς συμπεριφερόμαστε με αγάπη, τότε φτάσαμε στην θέωση. Πάντως αυτός που σκανδαλίζει και αυτός που σκανδαλίζεται βρίσκονται στην ίδια μοίρα. Αμήν.

ΚΕΦ. ΙΑ΄ΣΤΙΧΟΣ 11

«Αληθώς σας λέγω, μεταξύ των γεννηθέντων υπό γυναικών δεν ηγέρθη μεγαλήτερος Ιωάννου του βαπτιστού· πλην ο μικρότερος εν τη βασιλεία των ουρανών είναι μεγαλήτερος αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο λόγος διότι θα εισέλθει από την ζωή στην ζωή. Οι άνθρωποι οι οποίοι ακολούθησαν τον Θεό προ της ημέρας όπου ο Θεός θα δημιουργήσει τον περιούσιο λαό ο οποίος θα ενδυθεί την θέωση καθιστώντας την βασιλεία του Θεού μέσα του και γύρω του με όλες τις ιδιότητες του Θεού, θα καταλάβουν ότι ο χρόνος και η εξέλιξη δημιούργησε το έθνος το ’γιο του Θεού, διότι θα αποκωδικοποιήσει όλα τα μυστήρια εκείνα του Θεού τα οποία θα θέσει και μέσα του ώστε να λειτουργούν στην καθημερινότητά του όπως ο Κύριος.

ΚΕΦ. ΙΑ΄ΣΤΙΧΟΣ 25

«25. Εν εκείνω τω καιρώ αποκριθείς ο Ιησούς είπε· Δοξάζω σε, Πάτερ, κύριε του ουρανού και της γης, ότι απέκρυψας ταύτα από σοφών και συνετών και απεκάλυψας αυτά εις νήπια·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Θεός δεν θέλει εγωιστές και ξερόλες στην βασιλεία του, γι’ αυτό η σοφία του επιλέγει να αναγεννήσει τους ασήμαντους κατά κόσμο δίνοντάς τους την σοφία του και να κατεβάσει τους σημαντικούς κατά κόσμο δίνοντας εις αυτούς μωρία, ώστε να φέρει ισότητα μεταξύ των ανθρώπων. Ας δούμε ποιοι ήταν οι μαθητές του και ας δούμε ότι και εμείς δεν διαφέρουμε πολύ σε πνευματικό επίπεδο από αυτούς. Δόξα να έχεις Κύριε και βοήθησέ μας όταν αναγεννηθούμε να μην νιώθουμε ότι είμεθα κάτι αλλά ότι εσύ με την δική σου δόξα και σοφία μας αναγέννησες ώστε να πάρουμε θάρρος και να εξελιχθούμε συν Θεό ίνα φτάσουμε τους υπερβατικούς στόχους που εσύ διά της πίστεως μας δίνεις και διά του Ευαγγελίου σου με σκοπό να γίνουμε ταπεινοί, να γίνουμε αγάπη η οποία στρέφεται προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο και εχθρό, να γίνουμε έλεος, να γίνουμε ό,τι και εσύ. ΑΜΗΝ.

ΚΕΦ. ΙΑ΄ΣΤΙΧΟΙ 28  30

«28. Έλθετε προς με, πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι και εγώ θέλω σας αναπαύσει.
29. ’ρατε τον ζυγόν μου εφ' υμάς και μάθετε απ' εμού, διότι πράος είμαι και ταπεινός την καρδίαν και θέλετε ευρεί ανάπαυσιν εν ταις ψυχαίς υμών·
30. διότι ο ζυγός μου είναι καλός και το φορτίον μου ελαφρόν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν το διάβασα αυτό το 1988 πήρα την οικογένειά μου και έτρεξα να κάνω το πορευθέντες. Στο πορευθέντες γνώρισα τον εαυτό μου μέσα από τους συνανθρώπους μου. Έτσι, αφού συνεχίζω τον αγώνα αυτόν, συνεχίζω να σπουδάζω την σοφία του Θεού την οποίαν προσπαθώ να θέτω μέσα μου. Με τον σχετικό αγώνα είδα ακόμη ότι ο Λόγος του Θεού είναι αληθής, αληθέστατος, χρήσιμος και ωφέλιμος για όλους τους ανθρώπους. Μάλιστα κατέληξα ότι χωρίς τα στοιχεία του Θεού ο άνθρωπος δεν είναι άνθρωπος. Όποιος θέλει ανάπαυση δεν έχει παρά να εφαρμόσει τις εντολές του Θεού. Η σοφία του, το έλεός του, η αγάπη του, η ζώσα πίστη, οι εντολές του, η αναγέννηση συντελούν στην διαμόρφωση ενός χαρακτήρα γεμάτου πνεύμα Θεού και σοφίας Θεού. Αυτός ο Λόγος του Θεού θα φέρει τον άνθρωπο που αφιερώνεται στην ανάπαυση ψυχής και σώματος καθώς και στην επίγνωση ώστε μετέπειτα διεξάγοντας αγώνες με πλήρη σοφία και ταπείνωση για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου, να γίνει κληρονόμος, συγκληρονόμος και συμμέτοχος της δόξης του Θεού. Να ξέρετε ότι ο τολμών νικά.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄

ΚΕΦ. ΙΒ΄ΣΤΙΧΟΣ 7

«7. Εάν όμως εγνωρίζετε τι είναι, Έλεον θέλω και ουχί θυσίαν, δεν ηθέλετε καταδικάσει τους αθώους».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτός είναι ο όρος ο οποίος πρέπει να τηρηθεί απ’ όλους τους νέους μαθητές αν θέλουν να εισέλθουν διά της ζωής στην βασιλεία του Θεού. Αφού ο Θεός αγκαλιάζει εμάς και μας δίνει απλόχερα τις ευλογίες του, εμείς γιατί παρουσιάζουμε μικρότητες οι οποίες καταλήγουν σε κρίσεις και επικρίσεις για τους αδελφούς; Πρέπει να χαρίζουμε το έλεος χωρίς μέτρο σε όλους φίλους και εχθρούς, αδελφούς και εχθρούς αν θέλουμε να δούμε άσπρη μέρα, ώστε να ομοιάσουμε του Κυρίου μας στην συμπεριφορά και στις συνήθειές του. Ο Πέτρος είπε: Πόσες φορές κύριε να συγχωρήσω τον αδελφόν μου; επτά; Και ο Χριστός του απάντησε εβδομηκοντάκις επτά. Αυτή η λογική θα πρέπει να διέπει τα τέκνα τα οποία ανήκουν στην Φωνή του Θεού. Αν δεν δώσουμε έλεος στους συνανθρώπους θα ομοιάζουμε με εκείνους στην παραβολή που ο Θεός τους χάρισε τα εκατομμύρια που του χρωστούσαν και αυτοί έπνιγαν τον συνάνθρωπό τους για μία δραχμή. Προσοχή, διότι αν φερόμεθα έτσι τότε θα χάσουμε τα πάντα. Όταν έχουμε το έλεος του Θεού στην ζωή μας, τότε δι’ αυτού του ελέους γκρεμίζουμε το μεσότοιχο της έχθρας μεταξύ Θεού και εμάς, μεταξύ των αδελφών μας, μεταξύ των εχθρών μας, μεταξύ του διαβόλου ώστε και αυτός να γίνεται σε μας παιδαγωγός. Διότι με το έλεος βλέπουμε ότι τα πάντα συνεργούν στο αγαθό τοις αγαπώσιν τον Θεόν. Το έλεος λοιπόν να καταδιώκει την ζωή μας σε προσωπικό και σε γενικό επίπεδο και η αναγέννηση να διαμορφώνει την εξέλιξή μας ως υπερβατικά όντα έναντι της παρουσίας του Θεού.

ΚΕΦ. ΙΒ΄ΣΤΙΧΟΣ 30

«30. Όστις δεν είναι μετ' εμού είναι κατ' εμού και όστις δεν συνάγει μετ' εμού σκορπίζει».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο λόγος διότι όταν ένας άνθρωπος δεν έχει Θεό ώστε να ξέρει τι να συνάξει και τι να πετάξει θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο αργά ή γρήγορα. Κατά του Θεού είμεθα όταν τα λόγια μας λένε άλλα και τα έργα μας πράττουν άλλα.

ΚΕΦ. ΙΒ΄ΣΤΙΧΟΣ 31

«31. Διά τούτο σας λέγω, Πάσα αμαρτία και βλασφημία θέλει συγχωρηθή εις τους ανθρώπους, η κατά του Πνεύματος όμως βλασφημία δεν θέλει συγχωρηθή εις τους ανθρώπους·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η βλασφημία του πνεύματος γίνεται από εμάς όταν δεν πιστεύουμε στα χαρίσματα, στα σημεία, στους καρπούς και όταν δεν πιστεύουμε ότι δυνάμεθα να γίνουμε μέτοχοι αυτών. Με λίγα λόγια όταν δεν πιστεύουμε ότι συν Θεό μπορούμε να ζήσουμε και να ευλογηθούμε υπέρ κόρον εις όλους τους τομείς λαμβάνοντας εις την ζωή μας όλες τις δωρεές του Θεού. Ακόμη βλασφημία του πνεύματος είναι όταν δεν πιστεύουμε στον Πατέρα, στον Υιό και στο ’γιο Πνεύμα. Είναι πολύ τρελό και παράλογο να βλέπουμε όλη αυτή την κοσμογονία και να αδιαφορούμε για τον Δημιουργό ή να πιστεύουμε ότι τυχαία εξελίχτηκε, αναπτύχθηκε και έφτασε ως εδώ και ότι δεν κρύβεται πίσω από αυτή ο ουράνιος Πατέρας Θεός. Ειδικά με την παρουσία του ανθρώπου ως λογικό ον μέσα στην κτίση.

ΚΕΦ. ΙΒ΄ΣΤΙΧΟΣ 37

«37. Διότι εκ των λόγων σου θέλεις δικαιωθή και εκ των λόγων σου θέλεις καταδικασθή».
υ θέλεις καταδικασθή >>.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Προσοχή λοιπόν, εκ της πολυλογίας δεν λείπει η αμαρτία. Όταν τα λόγια μας εφαρμόζονται θα δικαιωθούμε και όταν τα λόγια μας δεν εφαρμόζονται θα καταδικαστούμε. Την δικαίωση ή την καταδίκη θα την κάνει ο καθένας μόνος του με την συνείδησή του. Συνείδηση ελέους χρειάζεται να έχουμε για να δικαιωθούμε και να μην καταδικαστούμε. Μία ημέρα είπε η γλώσσα στον εγκέφαλο, καλημέρα και ο εγκέφαλος απάντησε, από σένα θα εξαρτηθεί. Χρειάζεται λοιπόν να θέτουμε φύλακα περί των χειλέων ώστε να μην κουράζουμε το είναι μας, το σώμα μας, το μυαλό μας και το οδηγούμε σε αδιέξοδο με πονοκεφάλους και ανίατες, αθεράπευτες ασθένειες.

ΚΕΦ. ΙΒ΄ΣΤΙΧΟΣ 48

«48. Ο δε αποκριθείς προς τον ειπόντα τούτο προς αυτόν είπε· Τις είναι η μήτηρ μου και τίνες είναι οι αδελφοί μου;».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η σαρκική οικογένεια είναι ενωμένη και υπάρχει μέχρι τον θάνατο, η πνευματική μένει εις τον αιώνα. ’ρα η οικογένειά μας είναι αυτοί οι οποίοι ακούνε τον Λόγο του Θεού και τηρούν αυτόν. Ο Χριστός ήταν ιδεώδης άνθρωπος και δεν επηρεαζόταν η προσωπικότητά του ή τα συναισθήματά του από τα οικεία πρόσωπα. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι οι σχέσεις που έχουμε θα πρέπει να διέπονται από στοιχεία ευγενούς άμιλλας και από ανυπόκριτη αγάπη, όμως, μπροστά στο θέλημα του Θεού όλα να λαμβάνουν δεύτερη θέση ξεκαθαρίζοντας την θέση μας με όλους τους ανθρώπους όπως εδώ ο Χριστός. Αν δεν θέλουν να ακολουθήσουν οι συνάνθρωποί μας ή τα οικεία πρόσωπα τον δρόμο που χάραξε μπροστά μας ο Πατέρας μας, ο Θεός τότε να συνεχίσουμε ώστε να φέρουμε την αποστολή μας εις πέρας αδιαφορώντας για το τι θέλουν να επιβάλλουν σε εμάς μέσα από συναισθήματα τα οποία εκδηλώνουν αδυναμία, τα οποία αν τα υιοθετήσουμε είναι ικανά να μας αφήσουν έξω της βασιλείας του Θεού. Καλύτερα να ντρέπονται οι φίλοι μας, οι αδερφοί μας, οι συνάνθρωποί μας για εμάς παρά ο Πατέρας Θεός μας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΓ΄

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 11

«11. Ο δε αποκριθείς είπε προς αυτούς· Διότι εις εσάς εδόθη να γνωρίσητε τα μυστήρια της βασιλείας των ουρανών, εις εκείνους όμως δεν εδόθη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μυστήριο είναι ό,τι δεν εννοούμε ή ό,τι δεν καταλαβαίνουμε όπως ο Θεός, όπως η Δημιουργία, όπως η αγάπη, όπως ο ύπνος, όπως η άφθαρτη αιώνια ζωή, όπως ο Πατέρας, ο Υιός και το ’γιο Πνεύμα ή όπως τα χαρίσματα, τα σημεία, οι καρποί, όπως ο άνθρωπος, όπως η λογική που εξασφάλισε ο άνθρωπος από τον Θεό. Όταν λοιπόν τα εννοήσουμε όλα αυτά και τα αποκωδικοποιήσουμε τότε θα είμεθα ένας από αυτούς που ευαρέστησαν τον Θεό και του δόθηκαν ώστε να τα γνωρίζει ουσιαστικά και να τα κληρονομήσει, διότι μέσα σε αυτά κρύβεται ο αγιασμός, η σοφία του Θεού, η άφθαρτη ζωή, η αιώνια ζωή. Όταν δεν τα γνωρίσουμε και δεν τα εννοήσουμε ουσιαστικά θα ανήκουμε εις εκείνους που ο Θεός τα έκρυψε. Μη γένοιτο! Δηλαδή τα ανωτέρω που ανέφερα όταν δεν γνωρίζουμε τον τρόπο παρουσίας τους και την εξέλιξή τους, τότε δεν μπορούμε να αναγεννηθούμε και να ολοκληρωθούμε.

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 12

«12. Διότι όστις έχει, έτι θέλει δοθή εις αυτόν και θέλει περισσευθή· όστις όμως δεν έχει και ό,τι έχει θέλει αφαιρεθή απ' αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όποιος έχει Θεό, ουσιαστικά Θεό στην ζωή του θα του δοθούν όλα τα του Θεού και όλα τα του κόσμου. Όποιος δεν έχει Θεό, με τον λάθος τρόπο χειρισμού τον οποίον επέλεξε μέσα από την αμαρτία στοιχειοθετώντας τον εαυτό του εις αυτήν, αυξάνοντας μέσα από την άγνοια η οποία συνεχίζει να υπάρχει στην ζωή του, θα τα χάσει όλα όσα έχει διά της μωρίας του εγωισμού που του εξασφαλίζει το σύστημα του κόσμου. Ο τρόπος που θα τα χάσει είναι διά της φθοράς και διά του θανάτου. Μη γένοιτο σε εμάς.

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 15

«15. διότι επαχύνθη η καρδία του λαού τούτου και με τα ώτα βαρέως ήκουσαν και τους οφθαλμούς αυτών έκλεισαν μήποτε ίδωσι με τους οφθαλμούς και ακούσωσι με τα ώτα και νοήσωσι με την καρδίαν και επιστρέψωσι και ιατρεύσω αυτούς».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ζούμε σε μία εποχή των εσχάτων χρόνων όπου η αμαρτία φτάνει στο πλήρες και θα είναι ευχής έργον όλοι εμείς οι οποίοι προσπαθούμε να αναπτύξουμε το αγαθό στην ζωή μας, να εντείνουμε τον αγώνα μας ώστε να φέρουμε ανθρώπους στον Χριστό και να συμβάλλουμε στο να αυξηθεί το αγαθό στον κόσμο. Ο διάβολος, όταν ο άνθρωπος είναι μακριά από τον Θεό βρίσκει έδαφος και καταστρέφει τις αισθήσεις του, καταστρέφει την πνευματική εξέλιξή του, καταστρέφει την λογική του Θεού μέσα του και γύρω του, ώστε να μην δύναται να συλλάβει το θέλημα του Θεού, τις αρχές του Θεού. Με λίγα λόγια καταστρέφει τον άνθρωπο διά των παθών, διά των αδυναμιών, διά της αμαρτίας. Η καταστροφή γίνεται, προέρχεται λόγω της παχυλότητας του υλιστικού στοιχείου το οποίο εξασφάλισε σήμερα σε όλους τους ανθρώπους την πολυποίκιλη αμαρτία, η οποία εκδηλώνεται με εωσφορικά στοιχεία μεταξύ των ανθρώπων, ώστε όλοι να έχουν θεοποιήσει την ύλη και το χρήμα. Καθώς έκλεισαν όλων τα πνευματικά μάτια και αυτιά και η καρδιά δεν εκδηλώνει πλέον αγαθά συναισθήματα. Όλοι έχουν σκληρύνει. Ο τρόπος που κλείνουν όλα τα του Θεού είναι το παρόν δαιμονισμένο σύστημα του κόσμου. Τελευταία η αμαρτία και η αποστασία όλων των ανθρώπων ώστε να απέχουν συνειδητά από τον Θεό. Πρέπει να προσέξουμε, διότι αν συνεχίσουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε επώδυνες καταστάσεις, όχι μόνο σε προσωπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 46

«46. όστις ευρών ένα πολύτιμον μαργαρίτην, υπήγε και επώλησε πάντα όσα είχε και ηγόρασεν αυτόν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο μαργαρίτης είναι ο Χριστός, η άγια διδασκαλία του και ο απεσταλμένος του. Όταν κάποιος εννοήσει τον ’γιο Ιησού, την διδασκαλία του και τον απεσταλμένο του όλα θα τα πουλήσει, όλα θα τα πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων και θα ασχοληθεί με αυτούς. Ο λόγος είναι διότι αυτοί ξέρουν τι θα του μεταδώσουν και πώς θα τον αναγεννήσουν, ώστε η ζωή του να ευλογηθεί. Πάντως όλα είναι χρήσιμα και απαραίτητα στην ζωή του ανθρώπου, όταν όμως γνωρίσει τον μαργαρίτη (τον Χριστό, την διδασκαλία του και τον απεσταλμένο του) όλα τα άλλα μπαίνουν σε δεύτερη θέση χωρίς να απορρίπτονται, διότι και αυτά ανήκουν στην σοφία του Θεού όταν διέπεται από σοφία Θεού ο άνθρωπος και παίρνουν αξία. Κάποτε σε μία πόλη έγινε ένας πόλεμος. Όλοι έφυγαν στα βουνά και στα χέρια τους κουβαλούσαν είδη πρώτης ανάγκης. Ένας πήρε το Ευαγγέλιο του Χριστού στα χέρια του και έναν άνθρωπο και πήγαινε και αυτός στο βουνό. Τον ρώτησε κάποιος, γιατί κουβαλάς αυτόν στην πλάτη σου; Αυτός απάντησε, είναι ο πνευματικός μου και είναι ό,τι πιο πολύτιμο έχω. Έτσι να κάνουμε και εμείς, να κουβαλάμε τον Χριστό και τον πνευματικό μας. Αν χάσουμε αυτά είναι θέμα χρόνου να χάσουμε τα πάντα από την ζωή μας.

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 50

«50. και θέλουσι ρίψει αυτούς εις την κάμινον του πυρός· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μακριά από τον ζώντα Χριστό υπάρχει η κάμινος του πυρός, η οποία θα υπάρχει πάντα στην ζωή μας και είναι η αμαρτία η οποία προέρχεται από το μεταπτωτικό σύστημα του κόσμου που στηρίζεται στα χρήματα. Αν δεν εννοήσουμε τον Χριστό και την διδασκαλία του, η κάμινος θα αυξάνει σε καθημερινή βάση στην ζωή μας. Εν όσο λοιπόν έχουμε καιρό ας μαζέψουμε αμάραντο θησαυρό ώστε ο θησαυρός αυτός που είναι ο Χριστός να μας αποτρέψει από την κάμινο του πυρός η οποία ανάβει μόνο μέσα μας.

ΚΕΦ. ΙΓ΄ΣΤΙΧΟΣ 52

«52. Ο δε είπε προς αυτούς· Διά τούτο πας γραμματεύς, μαθητευθείς εις τα περί της βασιλείας των ουρανών, είναι όμοιος με άνθρωπον οικοδεσπότην, όστις εκβάλλει εκ του θησαυρού αυτού νέα και παλαιά».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Τα νέα και τα παλαιά υπάρχουν στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη. Θέλω να ερευνούμε τον Λόγο του Θεού και να αντλούμε ό,τι καλό και αγαθό υπάρχει σε αυτόν, ό,τι δεν το εννοούμε να το αφήνουμε ίσως αργότερα να το εννοήσουμε. Νέα και παλαιά υπάρχουν σε όλη την παγκόσμια πνευματική αλλά και ανθρώπινη ιστορία. Νέα και παλαιά υπάρχουν σε όλον τον πνευματικό κόσμο, σε όλον τον επιστημονικό, ιατρικό κόσμο. Νέα και παλαιά υπάρχουν μέσα στην Δημιουργία, νέα και παλαιά υπάρχουν σήμερα πάνω στην ζωή την άφθαρτη, στον θάνατο και στην ζωή. Να σπουδάζουμε τα πάντα, να μελετάμε τα πάντα, να γνωρίζουμε ότι η πνευματική μας εξέλιξη θα μας φέρει στον θρόνο του Θεού και ο λόγος διότι η σοφία του είναι παντού. Να προσέξουμε κάτι, να μην απορρίψουμε ποτέ τίποτα, να μην δογματιστούμε ποτέ με τίποτα, να είμεθα ανοιχτοί στο μυαλό και να αλλάζουμε εύκολα όταν συντελείται κάτι καινούργιο στην ζωή μας. Αμήν.
Νεότερη Παλαιότερη