Ερμηνεία. Το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον κεφ ΚΕ έως ΚΗ



ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΕ ΕΩΣ ΚΗ


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΕ΄

ΚΕΦ. ΚΕ΄ΣΤΙΧΟΙ 1 – 13

«1. Τότε θέλει ομοιωθή η βασιλεία των ουρανών με δέκα παρθένους, αίτινες λαβούσαι τας λαμπάδας αυτών εξήλθον εις απάντησιν του νυμφίου.
2. Πέντε δε εξ αυτών ήσαν φρόνιμοι και πέντε μωραί.
3. Αίτινες μωραί, λαβούσαι τας λαμπάδας αυτών, δεν έλαβον μεθ' εαυτών έλαιον·
4. αι φρόνιμοι όμως έλαβον έλαιον εν τοις αγγείοις αυτών μετά των λαμπάδων αυτών.
5. Και επειδή ο νυμφίος εβράδυνεν, ενύσταξαν πάσαι και εκοιμώντο.
6. Εν τω μέσω δε της νυκτός έγεινε κραυγή· Ιδού, ο νυμφίος έρχεται, εξέλθετε εις απάντησιν αυτού.
7. Τότε εσηκώθησαν πάσαι αι παρθένοι εκείναι και ητοίμασαν τας λαμπάδας αυτών.
8. Και αι μωραί είπον προς τας φρονίμους· Δότε εις ημάς εκ του ελαίου σας, διότι αι λαμπάδες ημών σβύνονται.
9. Απεκρίθησαν δε αι φρόνιμοι, λέγουσαι· Μήποτε δεν αρκέση εις ημάς και εις εσάς· όθεν υπάγετε κάλλιον προς τους πωλούντας και αγοράσατε εις εαυτάς.
10. Ενώ δε απήρχοντο διά να αγοράσωσιν, ήλθεν ο νυμφίος και αι έτοιμοι εισήλθον μετ' αυτού εις τους γάμους και εκλείσθη η θύρα.
11. Ύστερον δε έρχονται και αι λοιπαί παρθένοι, λέγουσαι· Κύριε, Κύριε, άνοιξον εις ημάς.
12. Ο δε αποκριθείς είπεν· Αληθώς σας λέγω, δεν σας γνωρίζω.
13. Αγρυπνείτε λοιπόν, διότι δεν εξεύρετε την ημέραν ουδέ την ώραν, καθ' ην ο Υιός του ανθρώπου έρχεται».


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι μωρές παρθένες είναι οι Χριστιανοί οι οποίοι έχτισαν την πίστη τους στο πίστευε και μη ερεύνα. Είναι ακόμη όλοι αυτοί οι Χριστιανοί που έχουν υιοθετήσει τους τύπους και όχι την ουσία. Ήμασταν και εμείς πριν γνωρίσουμε την Φωνή Θεού. Είναι αυτοί που πιστεύουν χωρίς να ερευνούν, χωρίς να μελετούν τον Λόγο του Θεού, χωρίς να εφαρμόζουν το θέλημα του Θεού και το πιο χαζό που κάνουν είναι ότι δεν θέλουν να διορθώσουν τον εαυτό τους και να αναγεννηθούν. Έτσι λόγω της έλλειψης καθαρισμού και αγιασμού τα γεγονότα θα τους καταβάλλουν αρνητικά και το λάδι τους θα σωθεί κατά την ημέρα του Κυρίου, διότι η μέρα του Κυρίου θέλει ανθρώπους με στοιχεία Θεού, με ιδιότητες Θεού, με ζώσα πίστη.
Οι σοφές παρθένες είναι όλοι αυτοί οι οποίοι φροντίζουν να αποκτήσουν την σοφία του Θεού διά της μελέτης του Λόγου του Θεού. Τα οποία στοιχεία του Αγίου Ευαγγελίου (σοφία Θεού) θα τα εντάξουν στην ζωή τους ώστε τα γεγονότα να μην μπορούν να τους καταβάλλουν και διά της προσευχής και της πνευματικής καλλιέργειας να δύνανται να γεμίζουν το καντηλάκι τους αιώνια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες βρεθούν με αποτέλεσμα η φλόγα του Χριστού να μην σβήσει ποτέ.
Αυτό που θα ζητήσει ο Χριστός την ημέρα την δική του είναι να μην έχουμε φόβο, εγωισμό, θυμό, υλοφροσύνη, πνευματική υποκρισία και πονηρία. Με λίγα λόγια να μην έχουμε άγνοια του Λόγου του Θεού ώστε να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα γεγονότα και να φτάσουμε την ημέρα του Κυρίου την μεγάλη και επιφανή ζώντες. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΕ΄ΣΤΙΧΟΙ 14 – 30

«14. Διότι θέλει ελθεί ως άνθρωπος, όστις αποδημών εκάλεσε τους δούλους αυτού και παρέδωκεν εις αυτούς τα υπάρχοντα αυτού,
15. και εις άλλον μεν έδωκε πέντε τάλαντα, εις άλλον δε δύο, εις άλλον δε εν, εις έκαστον κατά την ιδίαν αυτού ικανότητα, και απεδήμησεν ευθύς.
16. Υπήγε δε ο λαβών τα πέντε τάλαντα και εργαζόμενος δι' αυτών έκαμεν άλλα πέντε τάλαντα.
17. Ωσαύτως και ο τα δύο εκέρδησε και αυτός άλλα δύο.
18. Ο δε λαβών το εν υπήγε και έσκαψεν εις την γην και έκρυψε το αργύριον του κυρίου αυτού.
19. Μετά δε καιρόν πολύν έρχεται ο κύριος των δούλων εκείνων και θεωρεί λογαριασμόν μετ' αυτών.
20. Και ελθών ο λαβών τα πέντε τάλαντα, προσέφερεν άλλα πέντε τάλαντα, λέγων· Κύριε, πέντε τάλαντα μοι παρέδωκας· ιδού, άλλα πέντε τάλαντα εκέρδησα επ' αυτοίς.
21. Και είπε προς αυτόν ο κύριος αυτού· Εύγε, δούλε αγαθέ και πιστέ· εις τα ολίγα εστάθης πιστός, επί πολλών θέλω σε καταστήσει· είσελθε εις την χαράν του κυρίου σου.
22. Προσελθών δε και ο λαβών τα δύο τάλαντα είπε· Κύριε, δύο τάλαντα μοι παρέδωκας· ιδού, άλλα δύο τάλαντα εκέρδησα επ' αυτοίς.
23. Είπε προς αυτόν ο κύριος αυτού· Εύγε, δούλε αγαθέ και πιστέ· εις τα ολίγα εστάθης πιστός, επί πολλών θέλω σε καταστήσει· είσελθε εις την χαράν του κυρίου σου.
24. Προσελθών δε και ο λαβών το εν τάλαντον, είπε· Κύριε, σε εγνώρισα ότι είσαι σκληρός άνθρωπος, θερίζων όπου δεν έσπειρας και συνάγων όθεν δεν διεσκόρπισας·
25. και φοβηθείς υπήγα και έκρυψα το τάλαντόν σου εν τη γή· ιδού, έχεις το σον.
26. Αποκριθείς δε ο κύριος αυτού, είπε προς αυτόν· Πονηρέ δούλε και οκνηρέ· ήξευρες ότι θερίζω όπου δεν έσπειρα και συνάγω όθεν δεν διεσκόρπισα·
27. έπρεπε λοιπόν να βάλης το αργύριόν μου εις τους τραπεζίτας και ελθών εγώ ήθελον λάβει το εμόν μετά τόκου.
28. Λάβετε λοιπόν απ' αυτού το τάλαντον και δότε εις τον έχοντα τα δέκα τάλαντα.
29. Διότι εις πάντα τον έχοντα θέλει δοθή και περισσευθή, από δε του μη έχοντος και εκείνο το οποίον έχει θέλει αφαιρεθή απ' αυτού.
30. Και τον αχρείον δούλον ρίψατε εις το σκότος το εξώτερον· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Τα τάλαντα είναι τα στοιχεία εκείνα τα οποία μπορούν και δίνουν το δικαίωμα σε ανθρώπους του Θεού να δύνανται να χρησιμοποιούν αυτά ώστε να δημιουργούν πνευματικούς κύκλους και να αφυπνίζουν τον λαό του Θεού για να συλλαμβάνει την αποστολή του και να εξελίσσεται πνευματικά. Ουαί όμως σε όποιον κρύβει το τάλαντό του για προσωπικά συμφέροντα και προσωπικές φιλοδοξίες. Τα τάλαντα, την σοφία, τα χαρίσματα που μας δίνει ο Θεός μας, τα δίνει για να εργαζόμαστε με ειλικρίνεια και αλήθεια για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου, το οποίο εύχομαι εις όλους ημάς. Τα τάλαντα φανερώνουν τα ιδιαίτερα χαρίσματα που ο Θεός λόγω της μετάνοιάς μας ή μέσα από την χάρη του εξασφάλισε στην ζωή μας, όχι όμως για να το παίζουμε έξυπνοι αλλά για να τα χρησιμοποιήσουμε για την δόξα του Θεού και την σωτηρία των ανθρώπων.

ΚΕΦ. ΚΕ΄ΣΤΙΧΟΣ 40

«40. Και αποκριθείς ο Βασιλεύς θέλει ειπεί προς αυτούς· Αληθώς σας λέγω, καθ' όσον εκάμετε εις ένα τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εις εμέ εκάμετε».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Πολλοί δοξάζουν τον Θεό καυχούμενοι για τις ευλογίες και τις δωρεές που τους έδωσε. Η σωστή δόξα φανερώνεται στους στίχους 31-46. Η σωστή δόξα είναι η πρόοδος και η ευημερία των αδελφών μας, οι οποίοι ευλογήθηκαν από τις ευλογίες και τις δωρεές που μας έδωσε ο Θεός. Έτσι δοξάζεται ο Θεός. Ο Χριστός δεν ευλογήθηκε με τις δωρεές και τα χαρίσματα που έλαβε άνωθεν αλλά με την ευσπλαχνία και την αγάπη υλική ή πνευματική που έδωσε στους φτωχούς αδελφούς ανεβάζοντας αυτούς στο δικό του επίπεδο. Έτσι δοξάζεται ο Θεός, με το να έρχεται φτώχεια εις εμάς και δόξα στους γύρω μας. Προσοχή, πρέπει να ερευνήσουμε και να βρούμε τον σωστό τρόπο που δοξάζεται ο Θεός, ώστε ο σωστός τρόπος να μας ευλογήσει τόσο που τα έργα αγάπης και θυσίας προς τον Θεό και τους αδελφούς να μας βγάλουν στον ουρανό και να μας βάλουν στην βασιλεία του Θεού εις τους αιώνες τους άπαντες. Αμήν.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΣ΄

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΙ 6 – 13

«6. Ότε δε ο Ιησούς ήτο εν Βηθανία εν τη οικία Σίμωνος του λεπρού,
7. προσήλθε προς αυτόν γυνή έχουσα αλάβαστρον μύρου βαρυτίμου και κατέχεεν αυτό επί την κεφαλήν αυτού, ενώ εκάθητο εις την τράπεζαν.
8. Ιδόντες δε οι μαθηταί αυτού, ηγανάκτησαν λέγοντες· Εις τι η απώλεια αύτη;
9. διότι ηδύνατο τούτο το μύρον να πωληθή με πολλήν τιμήν και να δοθή εις τους πτωχούς.
10. Νοήσας δε ο Ιησούς, είπε προς αυτούς· Διά τι ενοχλείτε την γυναίκα; διότι έργον καλόν έπραξεν εις εμέ.
11. Διότι τους πτωχούς πάντοτε έχετε μεθ' εαυτών, εμέ όμως πάντοτε δεν έχετε.
12. Επειδή χύσασα αύτη το μύρον τούτο επί του σώματός μου, έκαμε τούτο διά τον ενταφιασμόν μου.
13. Αληθώς σας λέγω, όπου εάν κηρυχθή το ευαγγέλιον τούτο εν όλω τω κόσμω, θέλει λαληθή και τούτο, το οποίον έπραξεν αύτη, εις μνημόσυνον αυτής».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Φανταστείτε μέχρι και οι μαθητές του που τον ζούσαν από κοντά αγανακτούσαν μαζί του, πόσο μάλλον οι Φαρισαίοι και ο κόσμος. Αυτό το αναφέρω διότι πολλοί σήμερα παρουσιάζουν τους εαυτούς τους ότι έχουν μεγάλη σχέση και αγάπη προς τον Θεό. Αν όμως ήταν στην εποχή του και ο καθένας μας πιστεύω ότι ούτε θα τον ακολουθούσαμε αλλά ούτε θα επαινούσαμε τα έργα του, εκτός αν ήταν δοσμένο άνωθεν να τον ακολουθήσουμε και να δώσουμε την ζωή μας για την δόξα του Θεού. Πολλοί οι κλητοί ολίγοι οι εκλεκτοί. Όμως και σήμερα ποιος τον ακολουθεί ώστε να εφαρμόσει την εντολή που τόνισε ο ίδιος να αγαπάτε τον πλησίον ως εαυτόν; Ο Χριστός δεν αγαπιέται με λόγια αλλά με έργα. Για να μην πέσουμε στην παγίδα της αγανάκτησης, χρειάζεται να μελετούμε σε λεπτομέρεια τον Λόγο του Θεού και μέσα από αυτόν να τον γνωρίσουμε ουσιαστικά ώστε να του ομοιάσουμε. Όταν έρθει πειρασμός ή δοκιμασία στην ζωή μας, τότε θα φανεί το πόσο μεγάλη είναι η αγάπη μας για τον αδελφό και τον Θεό. Μέχρι τότε να εξελισσόμαστε πνευματικά διότι θα χρειαστούμε συνειδητοποίηση του θελήματός του και όχι λόγια ή έργα που απέχουν από την αγάπη και τα οποία εκδηλώνουν οι θρησκείες όπως τύποι, εντάλματα ανθρώπων κ.λ.π. ενώ απέχουν στην πραγματικότητα από το θέλημα του Θεού όσο απέχει ο ουρανός από την γη. Να γνωρίσουμε την αλήθεια η οποία είναι μέσα στον Λόγο του Θεού και να εντάξουμε τον εαυτό μας σε αυτήν, ώστε την ημέρα του Κυρίου να μην ακούσουμε το φύγετε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομία αλλά το ευ δούλε αγαθέ και πιστέ· εις τα ολίγα εστάθης πιστός, επί πολλών θέλω σε καταστήσει. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 25

«25. Αποκριθείς δε ο Ιούδας, όστις παρέδιδεν αυτόν, είπε· Μήπως εγώ είμαι, Ραββί; Λέγει προς αυτόν· Συ είπας».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η υποκρισία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου και το μεγαλύτερο δαιμόνιο που υπάρχει. Θεός να φυλάξει τα τέκνα του από την υποκρισία. Όλα τα ουαί ο Θεός τα εξαπέλυσε στους υποκριτές. Είναι πολύ κουτό να λέμε άλλα και να σχεδιάζουμε άλλα μάλιστα ενώπιον του Θεού και υποτίθεται κρυφά απ’ αυτόν. Μην στρουθοκαμηλίζουμε άλλο στην ζωή μας αφού όλα είναι γυμνά και τετραχηλισμένα ενώπιόν του. Αυτός ο Θεός γνωρίζει και τις τρίχες της κεφαλής, πόσο μάλλον το τι σχεδιάζουμε.
Ο Ιούδας φαίνεται καθαρά ότι τρία χρόνια κοντά του δεν κατάλαβε ποιος είναι, δεν πίστεψε την εξουσία που τον διακατείχε, ώστε να φανερώνει έστω τον εαυτό του στον Θεό και να τον συμβουλεύεται στα πάντα. Έτσι νόμισε ότι θα μπορούσε να τον ξεγελάσει τον Θεό. Δυστυχώς αυτά παθαίνει όποιος διακατέχεται από πνευματική επιπολαιότητα. Ο Θεός να μας φυλάξει διότι πολλές φορές κάνουμε τα ίδια λάθη. Εύχομαι να ωριμάσουμε πνευματικά ώστε η ζωή μας να είναι αληθινή για να είναι και αιώνια. Εξάλλου να θυμόμαστε ότι ο Θεός από την κρυφή μας ζωή δεν απέχει και αυτή την κρυφή μας ζωή ευλογεί. Ο ίδιος φανέρωσε, είσελθε εις το ταμείον σου και κλείσας την θύραν σου προσευχήθητι εις τον Πατέρα σου τον εν τω κρυπτώ και ο Πατήρ σου ο βλέπων εν τω κρυπτώ θέλει σοι ανταποδώσει εν τω φανερώ. Αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 29

«29. Σας λέγω δε ότι δεν θέλω πίει εις το εξής εκ τούτου του γεννήματος της αμπέλου έως της ημέρας εκείνης, όταν πίνω αυτό νέον μεθ' υμών εν τη βασιλεία του Πατρός μου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αν και έφερε την αποστολή θυσίας εις πέρας και ενώ θα έπρεπε να είναι σε μεγάλη χαρά και ευφορία, δεν μπορεί να υιοθετήσει τα στοιχεία αυτά της ανθρώπινης χαράς διότι το ανθρώπινο γένος πάσχει πνευματικά. ’ρα, μέχρι ο άνθρωπος να εννοήσει την αποστολή του και να την ολοκληρώσει, ο Θεός θα συμπάσχει μαζί του μέχρι τέλος. Αυτό το πνεύμα πρέπει να μας διακατέχει. Μπορεί στην δική μας ζωή να βαίνουν όλα καλά, όμως, αν στην ζωή των αδελφών μας δεν πάνε καλά τα πράγματα πρέπει να μην ξεχνιόμαστε και να συμπάσχουμε. Μάλιστα να μας διακατέχει το πνεύματου Κυρίου ώστε να φροντίζουμε να γίνονται και τα αδέλφια μας καλά είτε με την προσευχή μας είτε με τα έργα μας, όπως και ο ίδιος δίδει παράδειγμα στο να συνεχίζει να συμμετέχει στους αγώνες μας διά Πνεύματος Αγίου για να ξαναπιούμε το κρασί της αμπέλου στην υγειά του Θεού. Όλοι μαζί να χαιρόμαστε, ειδικότερα όταν όλα τα προβλήματα όλων θα έχουν λυθεί διά Πνεύματος Αγίου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 31

«31. Τότε λέγει προς αυτούς ο Ιησούς· Πάντες υμείς θέλετε σκανδαλισθή εν εμοί την νύκτα ταύτην· διότι είναι γεγραμμένον, Θέλω πατάξει τον ποιμένα και θέλουσι διασκορπισθή τα πρόβατα της ποίμνης·».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το δαιμόνιο (σκάνδαλο) βρίσκεται πάντα δίπλα μας και ανάλογα την πνευματική μας πορεία δύναται να μένει δίπλα μας ή να μπαίνει μέσα μας. Ο αγώνας του καθαρισμού, της εξάπλωσης και η πνευματική σοβαρότητα που θα μας διακατέχει, θα μας δίνει την δύναμη να αποφεύγουμε το σκάνδαλο και να το καταλαβαίνουμε πριν έρθει ώστε να το αποφεύγουμε. Αν πληρούμεθα με Πνεύμα ’γιο, θα το αντιμετωπίζουμε με σοφία Θεού και ποτέ δεν θα μας οδηγεί σε αδιέξοδο. Πολλοί αδιαφορούν ή τεμπελιάζουν στο κάλεσμα του Χριστού, έτσι είναι φυσική συνέπεια το σκάνδαλο να υποχειριάζει την ζωή τους καθ’ ημέραν με ερωτήματα και πολλές απορίες. Ο Θεός να μας φυλάει από τα σκάνδαλα. Πάντως αναγεννημένοι είναι αυτοί οι οποίοι όλα τα παίρνουν ότι τα πάντα συνεργούν στο αγαθό τοις αγαπώσιν τον Θεό και δεν επηρεάζονται από τα στερεότυπα ή αδιέξοδα που προκαλεί το μεταπτωτικό σύστημα του κόσμου. Έτσι με αυτό το πνεύμα ησυχάζουν και μέσω των σκανδάλων φτάνουν στον θρόνο του Θεού αφού διά Πνεύματος Αγίου ξεπερνούν τα πάντα. Τα σκάνδαλα ομοιάζουν με την σκάλα του Ιακώβ όπου όταν τα περνάμε με σιωπή σπουδάζοντας από αυτά φτάνουμε στον θρόνο του Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 33

«33. Αποκριθείς δε ο Πέτρος, είπε προς αυτόν· Και αν πάντες σκανδαλισθώσιν εν σοι, εγώ ποτέ δεν θέλω σκανδαλισθή».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο ενθουσιασμός όταν δεν υπάρχει επίγνωση κρύβει επιπόλαιες απαντήσεις. Για να μην σκανδαλιζόμαστε με τίποτα χρειάζεται επίγνωση, πολυχρόνιος αγώνας με άπειρες εμπειρίες. Να πέσουμε με τα μούτρα στον αγώνα του καθαρισμού και της εξαπλώσεως ώστε να φτάσουμε στο σημείο να λέμε με επίγνωση όπως ο Παύλος, δεν ζω πλέον εγώ αλλά ζει εν εμοί Χριστός. Το έλεος και η σοφία είναι δύο στοιχεία του Θεού Πατέρα που θα μας εξασφαλίσουν την άφθαρτη ζωή και θα αποτρέψουν τα σκάνδαλα από την ζωή μας. Τα οποία στοιχεία εύχομαι εις όλους εμάς να αποκτήσουμε γρήγορα και που όταν τα εξασφαλίσουμε αποκλείουν εις ημάς τον σκανδαλισμό, τον δαιμονισμό.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 39

«39. Και προχωρήσας ολίγον έπεσεν επί πρόσωπον αυτού, προσευχόμενος και λέγων· Πάτερ μου, εάν ήναι δυνατόν, ας παρέλθη απ' εμού το ποτήριον τούτο· πλην ουχί ως εγώ θέλω, αλλ' ως συ».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η προσευχή είναι η κινητήριος δύναμη των πάντων του παρόντα και του μέλλοντα αιώνα. Εδώ ο Κύριος δείχνει την αδυναμία από την οποία διακατέχεται η ανθρώπινη φύση του, όμως, το θέλημα του Θεού και η σοφία που έχει εξασφαλίσει άνωθεν του παρέχουν δυνάμεις να συνεχίσει το ανθρωποσωτήριο έργο του. Και εμείς όταν φτάνουμε σε αδιέξοδο μην απελπιζόμαστε, αλλά να πέφτουμε γόνατο στην προσευχή και ο Θεός θα κάνει αισθητή την παρουσία του με άπειρες ευλογίες. Ποτέ δεν θα αφαιρούμε από την ζωή μας την παντοδυναμία του Θεού. Θα κρούομε συνέχεια στον Θεό να μας βοηθήσει να νικήσουμε τον έτερο κακό εαυτό μας και τα πνεύματα που επιβουλεύονται την ζωή μας, διότι η πάλη ημών δεν είναι προς σάρκα και αίμα αλλά προς τις αρχές του κοσμοκράτορα του σκότους του αιώνος τούτου. Αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 41

«41. αγρυπνείτε και προσεύχεσθε, διά να μη εισέλθητε εις πειρασμόν. Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το πνεύμα συλλαμβάνει την σοφία του Θεού και θέλει να την υιοθετήσει και να την ακολουθήσει, όμως, η σάρκα ασθενεί, πάσχει ώστε να ακολουθήσει το πνεύμα. Όταν συμβαίνει αυτό στην ζωή μας χρειαζόμαστε προσευχή και αγρυπνία ώστε να καλλιεργηθούμε πνευματικά. Η αγρυπνία χρειάζεται για να βρούμε χρόνο ώστε να μελετούμε τον Λόγο του Θεού και να αντλούμε από αυτόν τα στοιχεία εκείνα που χρειάζονται για να χτίσουμε μέσα μας το θέλημα του Θεού, το οποίο πρέπει να ακολουθήσουμε εις όλην μας την ζωή. Η προσευχή χρειάζεται ώστε το πνεύμα μας να συμμαχήσει με το πνεύμα του Θεού και να ενισχυθεί για να υποτάξει την σάρκα και να την ζωοποιήσει εις το εκατονταπλάσιο. Ο Χριστός είπε, η σαρξ ουκ ωφελεί ουδέν, το πνεύμα εστί το ζωοποιούν. Εάν το πνεύμα μας δεν ζωοποιεί την σάρκα μας, να αλλάξουμε πνεύμα ώστε να βρούμε το πνεύμα του Χριστού που θα μας ζωοποιήσει. Ο απόστολος Παύλος αναφέρει, ει δε το πνεύμα του εγείραντος Ιησούν εκ νεκρών οικεί εν υμίν ο εγείρας τον Χριστόν εκ νεκρών ζωοποιήσει και τα θνητά σώματα υμών διά αυτού εν υμίν. Αυτό το πνεύμα του Θεού ερευνά πολλά χρόνια τώρα η Φωνή Θεού και έχει σήμερα μία πνευματική περιουσία που κεντρίζει το ενδιαφέρον και γίνεται αγαπητή από πολλούς ανθρώπους, η οποία διανέμεται δωρεάν και μεγάλο μέρος αυτής είναι στο internet στην σελίδα http://foni-tom.blogspot.com ή βρίσκοντάς την γράφοντας στο Google ΦΩΝΗ ΘΕΟΥ. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 42

«42. Πάλιν εκ δευτέρου υπήγε και προσευχήθη, λέγων· Πάτερ μου, εάν δεν ήναι δυνατόν τούτο το ποτήριον να παρέλθη απ' εμού χωρίς να πίω αυτό, γενηθήτω το θέλημά σου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Είναι φυσικό όταν κάποιος έχει γνώση των πραγμάτων και των στοιχείων που διακατέχουν τον Θεό και την ζωή να μην θέλει να υποστεί τον φυσικό θάνατο, διότι ο Θεός είναι ζωή. Όμως, εμπρός του θελήματος του Θεού το οποίο θέλημά του είναι να αναγεννήσει τον άνθρωπο, να τον εξελίξει και να σώσει τα τέκνα του, εισέρχεται ο πραγματικός Υιός, ο φυσικός Υιός, ο Χριστός στα κατώτερα μέρη ώστε το παράδειγμά του να σηκώσει και να φέρει τον κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτου δόγματος ή κοινωνικής τάξης στο επίπεδο του Θεού. Κύριε δεν έχουμε λόγια να σε ευχαριστήσουμε για την μεγάλη θυσία και για το άπλετο μέγα έλεος που χάρισες προς όλες τις κατευθύνσεις για την σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Είναι λοιπόν φυσικό να κομπιάζει κάποιος στην θυσία του θανάτου. Εδώ πολλοί έχουν άπειρες υλικές ή πνευματικές ευλογίες που τους έδωσε ο Θεός και κομπιάζουν να χαρίσουν έστω και ένα χαμόγελο, πόσο μάλλον οτιδήποτε άλλο που θα τους στερήσει κάτι. Και είναι πολλοί που κάνουν κάτι για τον Θεό και του ζητούν πολύ περισσότερα, αποδεικνύοντας ότι δεν έχουν Θεό αλλά συμφέροντα και προσωπικές φιλοδοξίες. Θα πρέπει να γνωρίζουν οι κύριοι αυτοί ότι κάτω από τέτοιες συνθήκες ευλογία Θεού δεν έρχεται. Θέλω όλοι να ξέρουμε ότι με τον Θεό μαζί θα πηγαίνουμε με χαρά και στον Γολγοθά και στο όρος Θαβώρ. Είναι ψεύτικη η αγάπη μας όταν θέλουμε να πηγαίνουμε μόνο στους Εμμαούς-Θαβώρ με τον Χριστό και στα δύσκολα να τον εγκαταλείπουμε. Να θυμόμαστε, ο δάσκαλος είναι το βουνό και ο μαθητής η σκιά του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 46

«46. Εγέρθητε, ας υπάγωμεν· Ιδού, επλησίασεν ο παραδίδων με».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μου κάνει μεγάλη εντύπωση η απόφαση και η πνευματική ωριμότητά του να γνωρίζει ότι πορεύεται για θυσία και να ετοιμάζεται λες και πάει σε πανηγύρι. Πράγματι είναι ανωτερότητα ψυχής και πνεύματος που μας αφήνει άναυδους αυτή η ενέργεια του Κυρίου. Εύχομαι όλοι μας με χαρά να πράττουμε έργα θυσίας και με χαρά να πηγαίνουμε την οδό της διαπαιδαγώγησης ώστε να λαμβάνουμε χαρά. Μόνο το πνεύμα του Θεού μπορεί να δημιουργήσει τέτοιες πνευματικές συνθήκες σε έναν άνθρωπο. Μόνο με το πνεύμα του Θεού μπορούμε να εφαρμόσουμε τον Λόγο του Κυρίου που έχει ως εξής: και αν σε σκιά θανάτου πορευθώ ου φοβηθήσομαι ότι μετ’ εμού ο Κύριος είναι.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 50

«50. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτόν· Φίλε, διά τι ήλθες; Τότε προσελθόντες επέβαλον τας χείρας επί τον Ιησούν και επίασαν αυτόν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο φίλος μπορεί να είναι και προδότης και εχθρός, αλλά και φίλος με την αληθινή έννοια του φίλου. Εμείς όμως θα στηριχτούμε στον Θεό και στους αδελφούς οι οποίοι με το άψογο παράδειγμά τους αποδεικνύουν ότι είναι μαθητές του Χριστού. Είναι δύσκολο να κάνουμε φίλο. Θέλει πολύ πνεύμα Θεού και μεγάλη υπομονή. Πάντως αν κάποιος βρει φίλο, θα βρει τον Θεό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 52

«52. Τότε λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Επίστρεψον την μάχαιράν σου εις τον τόπον αυτής· διότι πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν διά μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η μάχαιρα που πιάνουμε κάθε μέρα ο καθένας μας δεν είναι απαραίτητα να είναι μάχαιρα (μαχαίρι). Πολλές φορές μαχαιρώνουμε με τα λόγια μας, με τα έργα μας, με την συμπεριφορά μας κ.λ.π. ακρωτηριάζοντας τους συνανθρώπους μας σιγά-σιγά. Σίγουρα η πράξη αυτή του Πέτρου έγινε από μεγάλη επιπολαιότητα και με ανθρώπινη λογική για προστασία του δασκάλου του. Όμως, ο δάσκαλός του δεν είχε τέτοιες αρχές και δεν επιδίωκε ανθρώπινη σχιζοφρενική συμπεριφορά προστασίας αλλά ουράνια προστασία γεμάτη Θεού σοφία. Την οποίαν εξασφάλισε η μεγάλη αγάπη του στον Πατέρα Θεό, αγάπη μέχρι θυσία και σήμερα κέρδισε και τον διακατέχει η αγάπη του Πατέρα του στον αιώνα των αιώνων διά της άφθαρτης ζωής. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΣ 56

«56. Τούτο δε όλον έγεινε διά να πληρωθώσιν αι γραφαί των προφητών. Τότε οι μαθηταί πάντες αφήσαντες αυτόν έφυγον».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Χωρίς Πνεύμα ’γιο τίποτα δεν μπορεί να στηριχτεί ούτε να αξιοποιηθεί, γι’ αυτό και οι μαθητές του τον εγκατέλειψαν την ώρα του πειρασμού του, όμως, υπάρχει και το γεγονός ότι ο Κύριος προσευχήθηκε να τους φυλάξει ο Πατέρας του από τον πονηρό. Η σοφία του Θεού παραχώρησε αυτό το γεγονός στους μαθητές ώστε να μην βρεθούν και αυτοί στον σταυρό. Πάντως χωρίς εμπειρίες και χωρίς Πνεύμα ’γιο δεν μπορούμε να ποιήσουμε έργο αγάπης προς δόξα Θεού και σωτηρία του κόσμου. Μετέπειτα όμως οι μαθητές παίρνοντας το ’γιο Πνεύμα κατά την ημέρα της Πεντηκοστής έλαβαν άπειρες δυνάμεις και τους βοήθησε να εγκαταλείψουν τις φοβίες τους και να ξεχυθούν εν δυνάμει στα έθνη. ’ρα, χωρίς Πνεύμα ’γιο θα εγκαταλείπουμε τον Θεό και την σοφία του.

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΙ 67 – 68

«67. Τότε ενέπτυσαν εις το πρόσωπον αυτού και εγρόνθισαν αυτόν, άλλοι δε ερράπισαν,
68. λέγοντες· Προφήτευσον εις ημάς, Χριστέ, τις είναι όστις σε εκτύπησεν;».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δυστυχώς μέχρι σήμερα όλοι οι άνθρωποι με τα λόγια τους και με τα έργα τους ραπίζουν τον Χριστό, τον Θεό, τον Δημιουργό. Πολλοί νομίζουν ότι με τον φανατισμό και με τα λόγια αγαπούν τον Θεό ενώ τα έργα τους απέχουν πολύ απ’ αυτόν. Χρειάζεται να πέσουμε με τα μούτρα στην μελέτη του Λόγου του Θεού ώστε να έρθει επίγνωση αληθινή και να εννοήσουμε ότι όστις φυλάξει τις εντολές αυτός έχει ουσιαστική σχέση με τον Θεό και δεν ραπίζει τον Χριστό. Όσοι δεν έχουν επίγνωση της Αγίας Γραφής και ουσιαστική σχέση μαζί της, τότε εκούσια ή ακούσια ραπίζουν τον Χριστό. Τον Χριστό ραπίζουν και όσοι έχουν φανατιστεί με θρησκείες και αναπτύσσουν τύπους, ενώ απέχουν συνειδητά από το θέλημα του Θεού. Μη γένοιτο!

ΚΕΦ. ΚΣ΄ΣΤΙΧΟΙ 69 – 75

«69. Ο δε Πέτρος εκάθητο έξω εν τη αυλή και προσήλθε προς αυτόν μία δούλη, λέγουσα· Και συ ήσο μετά Ιησού του Γαλιλαίου.
70. Ο δε ηρνήθη έμπροσθεν πάντων, λέγων· Δεν εξεύρω τι λέγεις.
71. Και ότε εξήλθεν εις τον πυλώνα, είδεν αυτόν άλλη και λέγει προς τους εκεί, Και ούτος ήτο μετά Ιησού του Ναζωραίου.
72. Και πάλιν ηρνήθη μεθ' όρκου ότι δεν γνωρίζω τον άνθρωπον.
73. Μετ' ολίγον δε προσελθόντες οι εστώτες, είπον προς τον Πέτρον· Αληθώς και συ εξ αυτών είσαι· διότι η λαλιά σου σε κάμνει φανερόν.
74. Τότε ήρχισε να καταναθεματίζη και να ομνύη ότι δεν γνωρίζω τον άνθρωπον. Και ευθύς εφώναξεν ο αλέκτωρ.
75. Και ενεθυμήθη ο Πέτρος τον λόγον του Ιησού, όστις είχεν ειπεί προς αυτόν ότι πριν φωνάξη ο αλέκτωρ, τρίς θέλεις με απαρνηθή· και εξελθών έξω έκλαυσε πικρώς».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η άρνηση και ο καταναθεματισμός έρχεται από τον φόβο και από την ανεμπιστοσύνη στον Δημιουργό την ώρα του πειρασμού. Έτσι δύναται ο άνθρωπος αυτός όταν καταβάλλεται από τα παραπάνω δαιμόνια να αρνείται με λόγια και με έργα τον Δημιουργό. Είναι πολλοί αυτοί που όταν τα πράγματα βαίνουν καλά στην ζωή τους δοξάζουν τον Θεό και όταν έρχεται η πρώτη σοβαρή δυσκολία τον αρνούνται, απορούν, προβληματίζονται και παρουσιάζουν άρνηση ως προς αυτόν και ως προς αυτούς που τους τον γνώρισαν, μη γνωρίζοντας ότι ο Θεός μέσα από το καλό και το κακό αναγεννά, εξελίσσει, ευλογεί τον κάθε άνθρωπο. Θα πρέπει να φτάσουμε στο σημείο ώστε να έχουμε επίγνωση των πραγμάτων και να φερόμεθα με ειλικρίνεια όταν βρεθούμε έμπροσθεν σε δύσκολες καταστάσεις δοξάζοντας τον Θεό και έχοντας πλήρη εμπιστοσύνη στις βουλές του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΖ΄

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 3

«3. Τότε ιδών Ιούδας ο παραδόσας αυτόν ότι κατεδικάσθη, μεταμεληθείς επέστρεψε τα τριάκοντα αργύρια εις τους πρεσβυτέρους».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η μεταμέλεια δεν έχει καμία σχέση με την μετάνοια. Η μεταμέλεια περιέχει εμπορικούς σκοπούς. Ο Ιούδας δεν μετανόησε αλλά μεταμελήθη. Δηλαδή είδε ότι παραδίδοντας τον Χριστό έχασε την αγελάδα (το εμπόρευμά του) που γέμιζε το ταγαράκι του, πράγμα για το οποίο δεν μπορούσε να συγχωρήσει τον εαυτό του. Παρέδωσε το εμπόρευμά του για 30 αργύρια, ενώ γνώριζε ότι ο Χριστός ήταν εμπόρευμα ανεκτίμητης αξίας στην ζωή του. Η μετάνοια κρύβει πολλά δάκρυα και επίγνωση του λάθους, το οποίο λάθος μετά εννόησες και δεν θέλεις να το ξανακάνεις. Καμία σχέση η μετάνοια π.χ. του Πέτρου με την μεταμέλεια του Ιούδα.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΙ 13 – 14

«13. Τότε λέγει προς αυτόν ο Πιλάτος· Δεν ακούεις πόσα σου καταμαρτυρούσι;
14. Και δεν απεκρίθη προς αυτόν ουδέ προς ένα λόγον, ώστε ο ηγεμών εθαύμαζε πολύ».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο θαυμασμός του Πιλάτου προερχόταν από τον τρόπο που ο Κύριος αντιμετώπιζε τις κατηγορίες. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν δίκιο και υπερασπίζονται τον εαυτό τους με ψευδομάρτυρες, με δικηγόρους κ.λ.π. πόσο μάλλον αν ένας καταλάβαινε ότι θα καταδικάζονταν άδικα για κάτι που δεν έπραξε, θα είχε ξεσηκώσει τους πάντες ώστε να τον υπερασπίσουν και ο ίδιος θα διεκδικούσε το δίκιο του με φωνές. Ο Κύριος όμως είχε τόσο εμπιστοσύνη στον Πατέρα του που περίμενε την δική του απόφαση θετική ή αρνητική, την οποίαν το πνευματικό του επίπεδο επέτρεπε να υιοθετεί ως ευλογία Θεού και θέλημα ΘεούΓι’ αυτόν τον λόγο σιωπούσε ο Κύριος στα κατηγορητήρια. Εξάλλου, ο ίδιος τόνισε στα δημόσια κηρύγματά του, Μακάριοι είσθε, όταν σας ονειδίσωσι και διώξωσι ψευδόμενοι ένεκεν εμού. Μακάριοι είσθε, διότι ο μισθός σας είναι πολύς εν τοις ουρανοίς διότι το ίδιο έκαναν στους προφήτες τους προ υμών.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΙ 20 – 21

«20. Οι δε αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι έπεισαν τους όχλους να ζητήσωσι τον Βαραββάν, τον δε Ιησούν να απολέσωσι.
21. Και αποκριθείς ο ηγεμών είπε προς αυτούς· Τίνα θέλετε από των δύο να σας απολύσω; οι δε είπον· Τον Βαραββάν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Από τότε μέχρι σήμερα βασιλεύει ο Βαραββάς ο οποίος αντιπροσωπεύει το ψέμα, τον εγωισμό, την πονηρία, το θυμό, τον σκανδαλισμό κ.λ.π. Ο δε Χριστός παραμένει ακόμη με το ακάνθινο στεφάνι. Ο οποίος Χριστός αντιπροσωπεύει την αγάπη, την ταπείνωση, την σοφία, την άφθαρτη ζωή. Με λίγα λόγια τους καρπούς, τα χαρίσματα, τα σημεία. Η Φωνή Θεού ετοιμάζει λαό ώστε το ακάνθινο στεφάνι να βγει από τον Ιησού και να βασιλεύσει μέσα στις καρδιές των ανθρώπων. Μόνο η αναγέννηση, η ζώσα πίστη και η άφθαρτη ζωή αφαιρεί το ακάνθινο στεφάνι του Κυρίου. Ο λόγος, διότι βάζει τον Κύριο με όλη την δόξα του στην ζωή μας, ώστε τα έργα μας να δοξάζουν τον βασιλιά Χριστό. Έτσι δοξάζεται ο Θεός, διά της θέωσης του ανθρώπου ώστε να έρθει και να κυβερνήσει σε όλη την κτίση του και σε όλα τα λογικά όντα (άνθρωπος). Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 24

«24. Και ιδών ο Πιλάτος ότι ουδέν ωφελεί, αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται, λαβών ύδωρ ένιψε τας χείρας αυτού έμπροσθεν του όχλου, λέγων· Αθώος είμαι από του αίματος του δικαίου τούτου· υμείς όψεσθε».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αν το ύδωρ είχε την δυνατότητα να ξεπλένει την αμαρτία μας, τότε όλοι θα τρέχαμε σε αυτό πράττοντας συνειδητά μεγάλες και απάνθρωπες λανθασμένες κινήσεις εις βάρος των συνανθρώπων μας. Ο Πιλάτος στην προκειμένη περίπτωση για να μην βρεθεί αντιμέτωπος με τον λαό και με την εξουσία του Καίσαρα, παρέδωσε τον αθώο Ιησού προς θάνατο σταυρού.
Θα πρέπει εμείς να βάζουμε την αλήθεια πάνω από τα συμφέροντα όποια και αν είναι αυτά, διότι αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσουμε την δικαιοσύνη του Θεού. Καλύτερα στα κάτεργα με τον Χριστό παρά στα παλάτια με τον διάβολο. Ας κάνουμε το θέλημα του Θεού και ας μην υπολογίζουμε τίποτα. Εκ πείρας σας μιλώ. Πάνω απ’ όλα ο Θεός και τα πάντα θα ευλογούνται. Ας ακολουθήσουμε τον Χριστό (την αλήθεια) και ας γνωρίζουμε ότι ο Θεός δεν θα αφήσει κανέναν μας που να μην τον επισκιάσει αργά ή γρήγορα. Όταν ο Θεός μας δοκιμάζει με σκοπό την αναγέννησή μας και όταν την δοκιμασία αυτή την περάσουμε με αξιοπρέπεια, να ξέρουμε ότι εκατονταπλασίως θέλουμε ευλογηθεί. Όταν με υπομονή και σοφία Θεού αντιμετωπίζουμε τα πάντα θα ευλογηθούμε αργά ή γρήγορα υπέρ κόρον. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.



ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 35

«35. Αφού δε εσταύρωσαν αυτόν διεμερίσθησαν τα ιμάτια αυτού, βάλλοντες κλήρον, διά να πληρωθή το ρηθέν υπό του προφήτου, Διεμερίσθησαν τα ιμάτιά μου εις εαυτούς και επί τον ιματισμόν μου έβαλον κλήρον».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Βλέπουμε και θαυμάζουμε το προφητικό χάρισμα και την μεγάλη αξία του το οποίο φανερώνεται διά Πνεύματος Αγίου από πολύ πριν, ώστε οι προφητείες να λαμβάνουν χώρα μετά πολλών αιώνων. Οι μαθητές όταν ανελήφθη ο Χριστός είδαν και κατάλαβαν ότι ο προφητικός λόγος είναι βεβαιότερος της δικής τους παρουσίας. Το θέμα είναι ότι οι προφητείες εννοούνται διά Πνεύματος Αγίου και ερμηνεύονται από προφήτη. Η λέξη προφήτης σημαίνει ότι κάποιος πρώτος φυτεύει τις αλήθειες του Θεού στους μελλοντικούς μαθητές του Χριστού, ώστε δι’ αυτών να εξελίσσεται η ανθρωπότητα. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο προφήτης προλαβαίνει αρνητικές καταστάσεις που γεννά η αμαρτία, αλλά προαναγγέλλει και θετικά γεγονότα τα οποία γίνονται επαγγελίες και λαμβάνουν χώρα στους πιστεύσαντες. Μακάρι να γνωρίσουμε τον προφήτη του Θεού, ώστε να συντάξουμε τον εαυτό μας στην ουσία του θελήματος του Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.


ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 46

«46. περί δε την εννάτην ώραν ανεβόησεν ο Ιησούς μετά φωνής μεγάλης, λέγων· Ηλί, Ηλί, λαμά σαβαχθανί; τουτέστι, Θεέ μου, Θεέ μου, διά τι με εγκατέλιπες;».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δεν είναι εύκολο η ζωή να δεχτεί τον θάνατο, όμως, για να εκπληρωθούν τα γεγραμμένα και να ολοκληρωθεί η αποστολή του Κυρίου έπρεπε να εγκαταλείψει ο Θεός το σκήνωμα του Κυρίου. Ο Υιός δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς το πνεύμα του Πατέρα του, έτσι βγήκε το Θεέ μου, Θεέ μου γιατί με εγκατέλειψες. Πολλοί άνθρωποι νιώθουν την εγκατάλειψη αυτή στην ζωή τους, όμως σκοπό έχει η εγκατάλειψη αυτή να φανεί η δόξα του Θεού Πατέρα, ο οποίος κάνει την εμφάνισή του με θαύματα μεγάλα που εξιτάρουν και χαροποιούν εις το εκατονταπλάσιο. Πολλοί στα δύσκολα τα βάζουν με ανθρώπους και Θεό μη γνωρίζοντας πολλές φορές τι λόγια εκφέρουν κατηγορώντας τους πάντες. Χρειάζεται προσοχή! Ο Ιησούς μία εβδομάδα υπέστη εμπαιγμό, ξυλοδαρμό και περιφρόνηση, επομένως είναι δικαιολογημένη η αγανάκτηση αυτή. Όμως ο Πατέρας αμέσως πραγματοποίησε την ανάστασή του και του πρόσθεσε αιώνια δόξα στους αιώνες των αιώνων. Και εμείς την ώρα της εγκατάλειψης λίγα λόγια, υπομονή και θα περάσει ώστε να έρθει και σε μας η ευλογίαΗ δοκιμασία η δική μας δεν θα μας οδηγήσει στον θάνατο αλλά στην αναγέννηση. Χρειάζεται θυσία για να αναγεννηθεί το ανθρώπινο γένος, η οποία θυσία έχει αιώνια δόξα.


ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 48

«48. Και ευθύς έδραμεν εις εξ αυτών και λαβών σπόγγον και γεμίσας όξους και περιθέσας εις κάλαμον επότιζεν αυτόν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο Κύριος ζήτησε νερό και αυτοί του πήγαν ξύδι. Αυτό προφητεύτηκε από τον προφήτη Δαβίδ (ψαλμός ξθ΄:21) και έδωκαν εις εμέ χολήν διά φαγητόν μου και εις την δίψαν μου με επότισαν όξος. Ο Χριστός δεν ζήτησε ξύδι αλλά νερό. Φανταστείτε τι εξουσία έχει η προφητεία όταν εξέρχεται από τον προφήτη. Ο ουρανός και η γη μπορεί να παρέλθουν, οι προφητείες όμως θα εκπληρωθούν, πόσο μάλλον όταν προέρχονται από τον Ιησού ο οποίος προλέγει την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, την ίδρυση της βασιλείας και τον αφανισμό του αμαρτωλού στοιχείου. Όλα θα γίνουν και γίνονται. Η Φωνή Θεού πήρε την θέση της έναντι του Θεού και έναντι της Δημιουργίας. Εύχομαι όλοι μας να εννοήσουμε το κάλεσμα που κάνει και να ενταχτούμε ουσιαστικά στους κόλπους της.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 50

«50. Ο δε Ιησούς πάλιν κράξας μετά φωνής μεγάλης, αφήκε το πνεύμα».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δεν ήταν σπουργιτάκι ώστε να δεχτεί τον θάνατο χωρίς να ξέρει τι του συμβαίνει. Ήταν η ζωή. Δεν μπορούσε να βγει έτσι η ζωή απλά από το πνεύμα του, από μέσα του, χρειάζονταν κραυγή ώστε να βγει. Η ζωή είναι αιώνια, δεν πεθαίνει. Φανταστείτε πώς ένιωσε. Παρόλα αυτά έβαλε την ζωή του λύτρο αντί πολλών.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 51

«51. Και ιδού, το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη εις δύο από άνωθεν έως κάτω και η γη εσείσθη και αι πέτραι εσχίσθησαν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το καταπέτασμα του ναού είναι αυτό που χώριζε τα ’για των Αγίων (το Ιερό σήμερα) που έμπαινε τότε ο Μωυσής και σήμερα μπαίνει ο Ιερέας. Το καταπέτασμα χωρίζει τον κυρίως ναό που εισέρχεται το πλήρωμα από τα Αγια των Αγίων που εισέρχεται ο Ιερέας. Ο Χριστός με την σταυρική του θυσία και το μέγα έλεος που χάρισε απλόχερα σε όλους μας, με μία ειλικρινή μετάνοια δυνάμεθα να εισερχόμεθα στα ’για των Αγίων (στο Ιερό). Όμως αυτό δεν εννοήθηκε ακόμα, με φυσική συνέπεια ο λαός να μην δύναται να βλέπει τον Θεό πρόσωπο προς πρόσωπο. Η Φωνή του Θεού σήμερα βοηθάει τον λαό αυτό να εννοεί και να δύναται να εισέρχεται διά της πίστεως εις αυτά τα ’για των Αγίων, με φυσική συνέπεια και αυτός ο λαός να συνομιλεί με τον Θεό, ώστε οι πάντες να γίνουν λειτουργοί του Θεού, δηλαδή να αντλούν την σοφία του Θεού ώστε δι’ αυτής να γίνονται οι πάντες διδακτοί Θεού. Δεν χρειάζονται πλέον μεσάζοντες. Όλοι μας μπορούμε να συνομιλούμε με τον Θεό εισερχόμενοι στο αγιαστήριο διά του καθαρισμού και του αγιασμού, τον οποίον παρέχει εις ημάς ο Λόγος του Θεού που θα πρέπει να έχουμε συνέχεια στην ζωή μας. Απαραίτητα στοιχεία η μετάνοια, η αφιέρωση, η αναγέννηση, η απόφαση. Στοιχεία τα οποία φέρνουν τον Θεό στην ζωή μας. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.


ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 60

«60. και έθεσεν αυτό εν τω νέω αυτού μνημείω, το οποίον ελατόμησεν εν τη πέτρα, και προσκυλίσας λίθον μέγαν εις την θύραν του μνημείου ανεχώρησεν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Δεν πέθανε λόγω της αμαρτίας, πέθανε για να σώσει τον άνθρωπο. Έπρεπε λοιπόν το σώμα του να τεθεί σε πέτρα και όχι στο χώμα. Ο λόγος, διότι ο Πατέρας του θα τον έβγανε από τον τάφο διά της αναστάσεως. Δεν ήταν δυνατόν ο Πατέρας να μην είχε φροντίσει για το που θα τεθεί το ’γιο σώμα του Υιού του την ώρα που ο ίδιος δεν μπορούσε να προστατεύσει το σώμα του. Το προστάτευσε ο ίδιος ο Πατέρας Θεός.

ΚΕΦ. ΚΖ΄ΣΤΙΧΟΣ 61

«61. Ήτο δε εκεί Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία, καθήμεναι απέναντι του τάφου».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτές οι δύο γυναίκες ήταν πάντα δίπλα του και υπηρετούσαν αυτόν εκ των υπαρχόντων τους. Δεν θα μπορούσαν λοιπόν να λείπουν αυτή την δύσκολη στιγμή από δίπλα του. Η αγάπη που βάζει ο Θεός στους ανθρώπους είναι μεγάλη και είναι πάντα ενεργή κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Και εγώ έχω ζήσει δύσκολες στιγμές στην πνευματική ζωή μου. Δεν μπορώ να ξεχάσω την αγάπη όλων των αδελφών που υπήρξαν στην ζωή μου τις δύσκολες στιγμές. Και θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους οι οποίοι δεν ήθελαν να είμαι στενοχωρημένος και ενήργησαν ώστε να μην στενοχωριέμαι. Σας ευχαριστώ μέσα από τα βάθη της καρδιάς μου. Γνωρίζουν αυτοί ποιοι είναι. Ευχαριστώ! Προσεύχομαι ο Θεός να ευλογεί την ζωή τους στο εκατονταπλάσιο. Προσεύχομαι όμως και γι’ αυτούς που αδιαφόρησαν στα προβλήματά μου ή και γι’ αυτούς που με πολέμησαν. Ο Θεός να τους έχει όλους καλά. Αμήν.



ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΗ΄

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΣ 2

«2. Και ιδού έγεινε σεισμός μέγας· διότι άγγελος Κυρίου καταβάς εξ ουρανού ήλθε και απεκύλισε τον λίθον από της θύρας και εκάθητο επάνω αυτού».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Και στον θάνατό του πάνω στο σταυρό έγινε σεισμός αλλά και στην ανάστασή του. Ο σεισμός στην προκειμένη περίπτωση τάραξε πιο πολύ τον πνευματικό κόσμο, ο οποίος δόξασε τον Θεό και οι άγγελοι φώναξαν το στώμεν καλώς. Ο Θεός λοιπόν δόξασε τον Υιό του ο οποίος εκπλήρωσε δικαιοσύνη ενώπιον Θεού και ανθρώπου με πολυποίκιλα σημεία και στον φυσικό αλλά και στον πνευματικό τομέα. Το παράδειγμά του αυτό μας δίνει το δικαίωμα ώστε και εμείς αν τηρήσουμε δικαιοσύνη να δικαιωθούμε και να εκπληρωθεί και σε εμάς το στώμεν καλώς στην ζωή, στην αγάπη, στην ταπείνωση, στην πίστη. Αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΣ 3

«3. Ήτο δε η όψις αυτού ως αστραπή και το ένδυμα αυτού λευκόν ως χιών».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν γνωρίζει κάποιος τον Θεό το πρόσωπο από σκοτεινό γίνεται φωτεινό. Και η σημερινή επιστήμη φανερώνει ότι όταν ένας άνθρωπος έχει χαρά, έχει ειρήνη, έχει σοφία Θεού, δεν τον καταβάλλει η καθημερινότητα τότε έχει μεγάλη κινητικότητα ηλεκτρονίων και η αναπαραγωγή κυττάρων είναι ισχυρή, κάνοντας τον μηχανισμό της ζωής όχι απλώς να λειτουργεί αλλά να ζωοποιείται στο εκατονταπλάσιο. Πόσο μάλλον όταν πεθάνει για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου και ο Πατέρας τον δικαιώσει διά της αναστάσεως. Σίγουρα το πρόσωπο αυτό θα αστράφτει εις τους αιώνες τους άπαντες. Όταν κάποιος δίνει αγάπη έχει Θεό, έχει ζωή, έχει χαρά κ.λ.π. Ας φανταστούμε τον Κύριο όπου η αγάπη του υπερέβη κάθε ανθρώπινης φαντασίας, διότι ο άνθρωπος δίνει την ζωή του για κοντινά του πρόσωπα και όχι πάντα ενώ αυτός έδωσε την ζωή του για τον δίκαιο αλλά και για τον αμαρτωλό. Εύχομαι, όλοι να πράξουμε το θέλημα του Θεού στην ζωή μας ώστε το πρόσωπό μας να λάμψει στο εκατονταπλάσιο. Μην ξεχνάμε ότι για να δικαιωθούμε ενώπιον Θεού, θα πρέπει να κάνουμε αγώνα αγιασμού. Μόνο έτσι ο Θεός θα μας δικαιώσει. ’λλη λοιπόν η δόξα του ανθρώπου και άλλη η δόξα του Θεού και να γνωρίζουμε ότι αστέρας διαφέρει από αστέρα κατά την δόξα. Η ζώσα πίστη, ο αγιασμός και ο αγώνας της εξάπλωσης θα συντελέσουν στην διαφορά της δόξας που θα ενδυθούμε. Μην απελπίζεται κανείς, όλοι μας μπορούμε με την δύναμη του Θεού να φτάσουμε στον θρόνο του Θεού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΣ 10

«10. Τότε λέγει προς αυτάς ο Ιησούς· Μη φοβείσθε· υπάγετε, απαγγείλατε προς τους αδελφούς μου, διά να υπάγωσιν εις την Γαλιλαίαν· και εκεί θέλουσι με ιδεί».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όταν συμβαίνουν τέτοια μεγάλα γεγονότα είναι φυσικό να επέρχεται φόβος τον οποίον όμως τον καλύπτει ανεκλάλητη χαρά. Η δε χαρά βέβαια μας δυναμώνει εις το εκατονταπλάσιο με ενθουσιασμό, ο οποίος μας ανεβάζει στους ουρανούς και μας δημιουργεί συνθήκες ζωής. Κατόπιν έρχεται και η επίγνωση, ώστε να συντάσσουμε τον εαυτό μας στην σημερινή κατάσταση του κόσμου και να μην ονειροπολούμε αλλά να ζούμε στην καθημερινότητά μας τον Θεό μέσα μας παρουσιάζοντας αυτόν με την ζωή μας. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΙ 11 – 15

«11. Ενώ δε αυταί απήρχοντο, ιδού, τινές των φυλάκων ελθόντες εις την πόλιν απήγγειλαν προς τους αρχιερείς πάντα τα γενόμενα,
12. Και συναχθέντες μετά των πρεσβυτέρων και συμβουλευθέντες έδωκαν εις τους στρατιώτας αργύρια ικανά,
13. λέγοντες· Είπατε ότι οι μαθηταί αυτού ελθόντες διά νυκτός έκλεψαν αυτόν, ενώ ημείς εκοιμώμεθα.
14. Και εάν ακουσθή τούτο ενώπιον του ηγεμόνος, ημείς θέλομεν πείσει αυτόν και εσάς θέλομεν κάμει αμερίμνους.
15. Εκείνοι δε λαβόντες τα αργύρια, έπραξαν ως εδιδάχθησαν. Και διεφημίσθη ο λόγος ούτος παρά τοις Ιουδαίοις μέχρι της σήμερον».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το ψέμα αυτό παραμένει στους Εβραίους μέχρι σήμερα, όμως, οι μαθητές ξεχύθηκαν στα έθνη όπου ο Χριστός υιοθετήθηκε από αυτά. Το κάλυμμα αυτό θα παραμένει μέχρι να πληρωθούν τα έθνη. Τελευταία θα εννοήσουν και οι Εβραίοι την μέγιστη αποστολή του Χριστού και θα υιοθετήσουν αυτόν ως Θεό τους. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΙ 16 – 17

«16. Οι δε ένδεκα μαθηταί υπήγον εις την Γαλιλαίαν, εις το όρος όπου παρήγγειλεν εις αυτούς ο Ιησούς.
17. Και ιδόντες αυτόν προσεκύνησαν αυτόν, τινές δε εδίστασαν».



ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτοί που διστάζουν είναι όλοι αυτοί που δεν μπορούν να εννοήσουν την μέγιστη αποστολή του Χριστού και τον τρόπο σωτηρίας που έχει ετοιμάσει ο Θεός για τον άνθρωπο. Εύχομαι τις αρχές του Θεού και την πάνσοφη γεμάτη ζωή διδασκαλία του, τα τέκνα που ανήκουν στην Φωνή Θεού να τα υιοθετήσουν και να μην βρεθεί κανείς που θα διστάσει να τα αποδεχτεί, να τα καλλιεργήσει και να τα ζωοποιήσει μέσα του και γύρω του. Γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΣ 18

«18. Και προσελθών ο Ιησούς, ελάλησε προς αυτούς, λέγων· Εδόθη εις εμέ πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γης».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Όλοι μας παίρνουμε εν μέρει εξουσίες. Όταν όμως αποδειχτούμε τέκνα φωτός μέσα από διάφορους πειρασμούς ή δοκιμασίες θα λάβουμε εξουσία στα πάντα. Ό,τι έχει ο Θεός θέλει να το δώσει και σε όλους τους ανθρώπους, ώστε διά της νουθεσίας του να φτάσουν στο σημείο να γίνουν κληρονόμοι Θεού, συγκληρονόμοι Χριστού και συμμέτοχοι της δόξης του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

ΚΕΦ. ΚΗ΄ΣΤΙΧΟΙ 19 – 20

«19. Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος,
20. διδάσκοντες αυτούς να φυλάττωσι πάντα όσα παρήγγειλα εις εσάς· και ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος. Αμήν».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη μας δημιουργεί πνευματική διαπαιδαγώγηση διά των ανθρώπων, ώστε μετέπειτα δια των μαθητών μας να εξασφαλίσουμε τον αγιασμό (αγιάζω υπέρ των μαθητών μου). Μάλιστα μέσα από το πορευθέντες διαμορφώνουμε και τον χαρακτήρα μας ώστε να φτάσουμε στο σημείο το αγαθό να γίνει ένα με μας. Κατόπιν να φτάσουμε διά την εν Χριστώ αναγέννηση στο σημείο να γίνουμε αυτάγαθοι όπως είναι ο Πατέρας μας, ο Θεός. Τρία είναι τα πρόσωπα που δημιούργησαν την Δημιουργία ολόκληρη και όλον τον κτιστό και άκτιστο πάνσοφο κόσμο που βλέπουμε. Δεν μπορούμε να συστήσουμε κάποιον άλλον στους ανθρώπους που δεν μπορούν να συλλάβουν σήμερα τον Τριαδικό Θεό. Στο όνομα λοιπόν του Πατέρα, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος θα πρέπει να τους ενώνουμε τους ανθρώπους και να τους βαπτίζουμε. Αφού βαπτιστούν πρώτα στο νερό που συμβολίζει την μετάνοια, στην συνέχεια στο ’γιο Πνεύμα που φέρνει την αναγέννηση. Έπειτα θα τους σπουδάζουμε τις αρχές του Τριαδικού Θεού διά του Αγίου Ευαγγελίου. Όταν συλληφθούν και υιοθετηθούν, προχωράμε στην ίδρυση της βασιλείας μέσα μας και γύρω μας με τα όπλα του Αγίου Ευαγγελίου, όστις εκτελέση και διδάξη ούτος μέγας θέλει ονομασθή, καθώς ο ποήσας ταύτα ζήσετε. Αμήν.



ΦΩΝΗ ΘΕΟΥ
ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ

 ΘΩΜΑΣ
Νεότερη Παλαιότερη