Έχουμε ακούσει όλοι, λίγο ή πολύ, για τον αλγόριθμο.
Πιστεύω ότι ο εγκέφαλός μας θα πρέπει να δουλεύει όπως ο αλγόριθμος. Πολλοί δεν ξέρουν τι σημαίνει αλγόριθμος. Πάντως, και εδώ, ο πρώτος αλγόριθμος εμφανίζεται στην αρχαία Ελλάδα από τον Ευκλείδη. Στις μέρες μας ο Ευκλείδης είναι γνωστός ως «πατέρας» της Γεωμετρίας. Ο Ευκλείδης κατέχει μια κρίσιμη θέση στην ιστορία της Λογικής και των Μαθηματικών, μετά πολλά χρόνια όμως —σήμερα στην εποχή μας— έγινε περισσότερο γνωστός, και ο λόγος διότι πίσω από κάθε μηχανή αναζήτησης δουλεύει ένας αλγόριθμος, και όλοι τον θυμούνται. Μάλιστα, σήμερα ο καλύτερος αλγόριθμος είναι της Google, της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης στον κόσμο. Όταν ψάχνεις κάτι αυτός ο αλγόριθμος μέσα σε εκατομμύρια και δισεκατομμύρια λέξεις σού βγάζει πρώτη αυτή που ψάχνεις. Όλοι ξέρουμε την Google και πoσo μεγάλη είναι η αξία της. Την μεγάλη αξία της Google, που είναι πολλά δισεκατομμύρια, την δημιούργησαν οι αλγόριθμοι. Έτσι και ο εγκέφαλός μας χρειάζεται αλγόριθμο την σοφία του Θεού για να βάζει σε τάξη τα προβλήματα, ώστε να τα λύνει. Ο Απόστολος Παύλος μίλησε για αισθητήρια γεγυμνασμένα. Τον εγκέφαλό μας γι’ αυτό μάς τον έδωσε ο Θεός, για να λύνει προβλήματα.
Τα βήματα δημιουργίας λύσης ενός, ή πολλών προβλημάτων (του αλγόριθμου) είναι:
- Διατύπωση του προβλήματος
- Κατανόηση του προβλήματος
- Έλεγχος της λύσης
- Λύση του προβλήματος
- Αποτελεσματικότητα
Για τον εγκέφαλό μας αποτελεσματικότητα στα προβλήματα σημαίνει ότι με την σοφία του Θεού δημιουργούμε πλήρη θεραπεία και λύση στο πρόβλημα.
Αν ο εγκέφαλός μας δεν δουλεύει αστραπιαία όπως ο αλγόριθμος «άσ’ τα, βράσ’ τα», κόλλησε η βελόνα, μπλόκαρε ο αλγόριθμος του εγκεφάλου μας. Μόνο ο Χριστός ξέρει να τον ξεμπλοκάρει, αλλά και να τον ενεργοποιεί. Θα χρειαστεί όμως στην αρχή και ένας άνθρωπος που να τον διέπει σοφία, που να έχει την εμπειρία, που να έχει ελευθερώσει τον εαυτό του. Ξέρετε, ο Ντοστογιέφσκι, όπως είπα στο πρώτο μέρος της ομιλίας μου, ήταν πάντα αιρετικός, πρώτα γιατί αυτά που έλεγε ήταν ενάντια όλου του συστήματος, αλλά και στη συνέχεια, όταν έγινε πιστός, πάλι κατέληξε αιρετικός διότι έλεγε ότι ένα μικρούλι χρειάζεται για να ζήσουμε Βασιλεία, για να έρθει ο Θεός στη Γη, το «αγαπάτε αλλήλους» και «αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτόν». Δίκιο είχε, αλλά η αγάπη έχει άλλο τρόπο για να διδάξει τον άνθρωπο. Η αγάπη θέλει χρόνο, ενώ η κρίση έχει θυμό, έχει φόβο, δημιουργεί ανακατανομή όταν βιάζεσαι να δικαιωθείς, ας λες και την αλήθεια. Παρ’ όλα αυτά, αν και ήταν για κάποιους αιρετικός, αυτό δεν τον ενοχλούσε καθόλου, διότι ο εγκέφαλός του είχε τις λύσεις και τις απαντήσεις σε ό,τι τον κατηγορούσαν οι άλλοι. Μάλιστα, εμείς καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει σχέδιο. Αυτό που κηρύττουμε στη Φωνή Θεού είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό, το καταλαβαίνουμε, και ο λόγος διότι χαλάει ό,τι υπάρχει. Το είπα και πιο πάνω, ο Χριστός για τους Ιουδαίους ήταν αιρετικός, και ο λόγος διότι με λίγα λόγια γκρέμιζε με την διδασκαλία του την Ιουδαϊκή θρησκεία, όμως οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι αν και μπορεί να πίστευαν στο βάθος ότι είχε δίκιο δεν θέλησαν την ουσία, να δεχτούν την ουσία, και ο λόγος διότι μετά θα έπρεπε να αλλάξουν δουλειά, δεν θα είχε νόημα ο ναός τους, τα τυπικά, όλα όσα έκαναν, τα ζώα (θυσίες), το Πάσχα. Έτσι, αποφάσισαν: «καλύτερα να σκοτώσουμε αυτόν παρά εμείς να αλλάξουμε δουλειά, εδώ είναι όλα τσάμπα, πήραμε αξία, είμαστε κάτι, μετά τί θα είμαστε». Και ξέρετε, αν δεν αλλάζει ο κόσμος ακόμα, είναι διότι ακόμα και σήμερα, αυτοί που έχουν την εξουσία δεν θα ξέρουν τι να κάνουν, αφού με την αγάπη όλα μοιράζονται και όλοι παίρνουν αξία. Όμως όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου και η αγάπη γίνει κατανοητή, τότε όλα θα αλλάξουν, διότι όλοι θα καταλάβουν την αξία των λόγων του Θεού, αγαπάτε αλλήλους, και, αγάπα τον πλησίον σου ως εαυτον (Ιωάννης 13:35 & Μάρκος 12:31).