ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε ΕΩΣ Η
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΙ 2 3
«2. Και ως εξήλθεν εκ του πλοίου, ευθύς απήντησεν αυτόν εκ των μνημείων άνθρωπος έχων πνεύμα ακάθαρτον,
3. όστις είχε την κατοικίαν εν τοις μνημείοις και ουδείς ηδύνατο να δέση αυτόν ουδέ με αλύσεις».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο διάβολος καταφέρνει λόγω της άγνοιας που διακατέχονται από παιδικής ηλικίας να κάνει τα τέκνα του Θεού να πιστεύουν ότι εκεί θα καταλήξουν στα μνήματα και έτσι να παραμένουν απαθή στο θάνατο και την φθορά. Όλοι σχεδόν οι άνθρωποι έχουν συμβιβαστεί με την ιδέα του θανάτου και καθώς μεγαλώνουν επισκέπτονται συχνά τα κοιμητήρια, τους αρέσει να πηγαίνουν όπως και ο δαιμονισμένος. Αφήνει να εννοηθεί ότι ο διάβολος οδηγεί τον άνθρωπο στα νεκροταφεία και στο θάνατο, αφού εκεί οδηγούσε και τον δαιμονισμένο. Ω άνθρωπε, αφού έχεις μυαλό και πνεύμα σοφίας γιατί να συμβιβάζεσαι με το θάνατο και να μην κινείς τους μηχανισμούς του μυαλού σου ώστε να βρεις τα μέσα που θα σε αφθαρτοποιήσουν και θα σε αθανατοποιήσουν; ’λλωστε η διδασκαλία του Χριστού αυτό προσφέρει όταν εφαρμοστεί και γι αυτόν τον λόγο ήρθε στον κόσμο ο Χριστός για να καταργήσει το κράτος του θανάτου και να φέρει το πολίτευμα της ζωής. Εμείς όμως δυστυχώς οι άνθρωποι αντί να εννοήσουμε την μέγιστη αποστολή του την μετατρέψαμε σε τύπο, ο οποίος μας αφήνει μακριά από τους καρπούς, τα σημεία, τα χαρίσματα. Ως πότε!
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΣ 13
«13. Και ο Ιησούς ευθύς επέτρεψεν εις αυτούς. Και εξελθόντα τα πνεύματα τα ακάθαρτα εισήλθον εις τους χοίρους και ώρμησεν η αγέλη κατά του κρημνού εις την θάλασσαν (ήσαν δε έως δύο χιλιάδες) και επνίγοντο εν τη θαλάσση».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν είχε προηγούμενα ο Κύριος με τους χοίρους, όμως, με αυτόν τον τρόπο φανερώνει ότι ο διάβολος υπάρχει και εκείνη την ώρα με την εντολή να πάει (ο διάβολος) στους χοίρους, ο άνθρωπος αυτός λύθηκε από τη σχιζοφρένεια και την σύγχυση που του προκαλούσε πολλά χρόνια στη ζωή του. Έτσι δημιουργήθηκε η σύγχυση αυτή στους ήρεμους χοίρους, οι οποίοι δεν την άντεξαν και έφυγαν στο γκρεμό. Εδώ φανέρωσε ο Χριστός τον διάβολο και τα προβλήματα που προκαλεί όταν μπει στον άνθρωπο. Χιλιάδες είναι τα ψυχολογικά προβλήματα και τα ψυχοφάρμακα τα οποία έχουν εισβάλει στη ζωή μας και που δεν φέρνουν θεραπεία.
Μετάνοια και αναγέννηση χρειάζεται ώστε ο διάβολος να μην δύναται να εγκλωβίσει τη ζωή μας.
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΣ 17
«17. Και ήρχισαν να παρακαλώσιν αυτόν να αναχωρήση από των ορίων αυτών. Και ότε εισήλθεν εις το πλοίον, παρεκάλει αυτόν ο δαιμονισθείς να ήναι μετ' αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αν και το θαύμα ήτο πολύ μεγάλο τα συμφέροντα το έπνιξαν και το μηδένισαν. Χρειάζεται αναγέννηση ώστε ο άνθρωπος να συλλάβει την σημασία του συγκεκριμένου θαύματος και την έννοιά του υπό του Κυρίου.
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΙ 28 29
«28. διότι έλεγεν, ότι και αν τα ιμάτια αυτού εγγίσω, θέλω σωθή.
29. Και ευθύς εξηράνθη η πηγή του αίματος αυτής και ησθάνθη εν τω σώματι αυτής ότι ιατρεύθη από της μάστιγος».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το ιμάτιο δεν παρέχει ενέργειες θαυμάτων. Η ζώσα πίστη φέρνει το θαύμα. Διά της πίστεως γίνονται οι ενέργειες θαυμάτων. Η πίστη αυξάνει ή με την προσπάθεια στο να κάνουμε το θέλημα του Θεού ή στην μεγάλη ανάγκη μας να φέρουμε την θεραπεία της ασθένειαςμ η οποία ασθένεια μας οδηγεί στον θάνατο. Με λόγους πραότητας θέλετε να έρθω (μελέτη, προσευχή, εξάπλωση, μετάνοια, αναγέννηση) ή με ράβδο(ασθένεια); Η πίστη όμως πάντα να συνοδεύεται με ταπείνωση διότι χωρίς ταπείνωση όλα γίνονται διάβολος. Χρειάζεται προσοχή, ώστε να βρούμε τον σωστό τρόπο προσέγγισης μετά του Θεού. Αμήν.
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΣ 34
«34. Ο δε είπε προς αυτήν Θύγατερ, η πίστις σου σε έσωσεν ύπαγε εις ειρήνην και έσο υγιής από της μάστιγός σου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η ζώσα πίστη σώζει εκ του θανάτου ενώ η σκιώδης πίστη οδηγεί σε αδιέξοδο. Η πίστη είναι καρπός και αυξάνει όπως και οι άλλοι καρποί με την πάροδο του χρόνου πάνω στην προσπάθεια του καθαρισμού, του αγιασμού διά της μελέτης του Λόγου του Θεού (Παλαιά και Καινή Διαθήκη).
Στο ια κεφάλαιο στην προς Εβραίους επιστολή φανερώνονται τα κατορθώματα της πίστεως, το οποίο κεφάλαιο θέλω όλοι μας να το διαβάζουμε συχνά ώστε να μην χάνουμε την ζώσα πίστη στην οποία χτίζεται όλο το πνευματικό οικοδόμημα. Στην πίστη στηρίζεται ο αγιασμός και η εκπλήρωση όλων των επαγγελιών όπως η κατάργηση της αμαρτίας, η ίδρυση της βασιλείας, η κατάργηση του θανάτου, η δευτέρα παρουσία του Χριστού, η ανάσταση όλων των εν Κυρίω κοιμηθέντων κ.λ.π..
Ο ψαλμωδός αναφέρει ότι χωρίς πίστη ο άνθρωπος ομοιάζει με δόντι σάπιο και σαν πόδι σπασμένο. Εκτός την μελέτη και τον αγιασμό πρέπει να προσευχόμαστε και να ζητάμε ο Κύριος να μας αυξήσει την πίστη. Γένοιτο, γένοιτο αμήν. Ορισμένα στοιχεία που την διέπουν είναι: α) αγνότης, β) πραότης, γ) ο χρόνος που διαθέτουμε στην προσευχή, δ) οι συνθήκες του περιβάλλοντος. Αγώνα ώστε η πίστη μας να είναι θαυματουργική. Η πίστη αυξάνει διά Πνεύματος Αγίου. Η πίστη χωρίς τα έργα είναι νεκρή. Η ζώσα πίστη πετά όλα τα της μερίμνης του βίου εις τον κάλαθο των αχρήστων. Ημέρα και νύχτα ο νους είναι εις τον αγώνα για την δόξα του Θεού και την σωτηρία των συνανθρώπων. Η υποκριτική πίστη στηρίζεται περισσότερο σε υλικές δυνάμεις. Μη γένοιτο! Η δοκιμασμένη πίστη είναι ον γαρ αγαπά κύριος παιδεύει, μαστιγοί δε πάντα υιόν ον παραδέχεται. Επίσης, η δοκιμασμένη πίστη φέρνει τον αρραβώνα του Πνεύματος. Πάντα όμως επαναλαμβάνω η πίστη να αναπτύσσεται διά αγάπης ενεργουμένης. Χωρίς αγάπη όπου στρέφεται δαιμονίζει τα πράγματα γύρω μας. Μη γένοιτο να έχουμε μία δαιμονισμένη πίστη.
ΚΕΦ. Ε΄ΣΤΙΧΟΣ 37
«37. Και δεν αφήκεν ουδένα να ακολουθήση αυτόν, ειμή τον Πέτρον και Ιάκωβον και Ιωάννην τον αδελφόν Ιακώβου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Χριστός παίρνει κοντά του όσους τον πιστεύουν και με αυτούς εργάζεται την σωτηρία της ανθρωπότητας. Και εμείς να επιλέγουμε ομόπιστους ώστε να μεγαλώνει η πίστη μας στις αρχές και τις επιδιώξεις της Φωνής Θεού, όπου δι αυτής της φωνής θα έρθει η ώρα ώστε να αναγεννηθούν και να φωτιστούν οι λαοί που βρίσκονται στην σκιά του θανάτου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Σ΄
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 2 3
«2. Πόθεν εις τούτον ταύτα; και τις η σοφία η δοθείσα εις αυτόν, ώστε και θαύματα τοιαύτα γίνονται διά των χειρών αυτού;
3. δεν είναι ούτος ο τέκνων, ο υιός της Μαρίας, αδελφός δε του Ιακώβου και Ιωσή και Ιούδα και Σίμωνος; και δεν είναι αι αδελφαί αυτού ενταύθα παρ' ημίν; Και εσκανδαλίζοντο εν αυτώ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν το Αγιο Πνεύμα κατέλθει και βρει σκεύος εκλογής μετατρέπει τον άνθρωπο αυτό σε πηγή σοφίας, ώστε δι αυτής της σοφίας να φανερώνεται η δόξα του Θεού με πολυποίκιλες πνευματικές ενέργειες. Φυσικό είναι οι άνθρωποι του περιβάλλοντος όπου ανήκει το σκεύος εκλογής να απορούν και να προβαίνουν οι καλοπροαίρετοι σε ενέργειες θετικές και αποφάσεις εξέλιξης, οι οποίες τους βοηθούν στην μετάνοια και τελευταία στην αναγέννηση. Όσοι όμως έχουν πνευματική ημιμάθεια και αρνητική ενέργεια μετατρέπουν την σοφία του Θεού σε πολυποίκιλα σκάνδαλα και ο λόγος διότι βλέπουν ότι κάποιος ασήμαντος βρίσκει ανταπόκριση διά της σοφίας του Αγίου Πνεύματος από τους ανθρώπους οι οποίοι τον ακολουθούν εις όλη τους τη ζωή θαυμάζοντας την σοφία του Θεού, η οποία σοφία εξασφαλίζει στους ακολουθούντες ζωή και πνευματική πρόοδο εις όλους τους τομείς.
Θέλω όλοι να γνωρίζουμε ότι ο Θεός δε βλέπει κατ όψιν αλλά βλέπει την καρδιά. Ας έχουμε ανοιχτά αυτιά και ας βλέπουμε την σοφία του Θεού και όχι το πρόσωπο, αν έχει κάποια κοσμική θέση μεγάλη ή όχι για να τον ακολουθήσουμε. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 4
«4. Έλεγε δε πρός αυτούς ο Ιησούς, ότι δεν είναι προφήτης άνευ τιμής, ειμή εν τη πατρίδι αυτού και μεταξύ των συγγενών και εν τη οικία αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι πράγματι δύσκολο να δεχτούν οι οικείοι και οι συγγενείς τον προφήτη που ανήκει στην οικία, όμως, το πολυχρόνιο παράδειγμά του και η μεγάλη αφιέρωση του στο να κάνει το θέλημα του Θεού κάνει και τους οικείους και τους συγγενείς να προβληματιστούν θετικά και να ακολουθήσουν τον προφήτη του Θεού εις όλους τους πνευματικούς στόχους που ο Θεός έβαλε μέσα του. ’λλωστε, η βασιλεία του Θεού ξεκινάει από τον προφήτη, εξαπλώνεται στην οικογένειά του έπειτα στο χωριό, στην πόλη, στο εσωτερικό της χώρας και τελευταία σε όλον τον κόσμο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 5
«5. Και δεν ηδύνατο εκεί ουδέν θαύμα να κάμη, ειμή ότι επί ολίγους αρρώστους επιθέσας τας χείρας, εθεράπευσεν αυτούς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η κακοπιστία εμπόδιζε και τον ίδιο τον Θεό. Πρέπει να το προσέξουμε ώστε εμείς όλα τα τέκνα που ανήκουμε στην Φωνή του Θεού να εξαλείψουμε την κακοπιστία από τη ζωή μας εις όλους τους τομείς. Έτσι, διά της θετικής πίστης να μπορέσουμε να εξελιχτούμε θετικά με φυσική συνέπεια να τείνουμε προς επίτευξη όλων των υπερβατικών μας στόχων που ξεδιπλώνονται μπροστά μας διά του Ευαγγελίου.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 6
«6. Και εθαύμαζε διά την απιστίαν αυτών. Και περιήρχετο τας κώμας κύκλω, διδάσκων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Να θαυμάζει ο Θεός όχι για την απιστία μας αλλά για την ζώσα πίστη των έργων μας. Γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 7
«7. Και προσκαλέσας τους δώδεκα, ήρχισε να αποστέλλη αυτούς δύο δύο και έδιδεν εις αυτούς εξουσίαν κατά των πνευμάτων των ακαθάρτων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δύο δύο τους έστελνε ο Θεός ώστε το περίσσευμα του ενός να εισέρχεται στο υστέρημα του άλλου. Δύο δύο στέλνονται ώστε ο ένας να βοηθά θετικά τον άλλον σε περίπτωση πτώσης. Δύο δύο στέλνονται ώστε ο ένας να κηρύττει και ο άλλος να προσεύχεται.
Όταν γίνουμε όμως τέλειοι τότε αναφέρεται υπό του Ιωάννου του Χρυσοστόμου ότι άνθρωπος ζήλο Θεού πεπυρωμένος δήμον ολόκληρον αναμορφώσας. Οι εξουσίες περί ακάθαρτων πνευμάτων δίνονται μετά την ειλικρινή μετάνοια και δίνονται άνωθεν εις όσους έχουν αποστολή να απαλλάξουν τον άνθρωπο και γενικά το ανθρώπινο γένος από τα ακάθαρτα πνεύματα, τα οποία κατέκλυσαν τον άνθρωπο και γενικότερα όλο το ανθρώπινο γένος.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 8
«8. Και παρήγγειλεν εις αυτούς να μη βαστάζωσι μηδέν εις την οδόν, ειμή ράβδον μόνον μη σακκίον, μη άρτον, μη χαλκόν εις την ζώνην».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι άξιος ο εργάτης του μισθού αυτού. Είναι υποχρεωμένοι οι ακούοντες τον απεσταλμένο του Θεού να φροντίζουν για τα αναγκαία εις αυτόν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 10 11
«10. Και έλεγε προς αυτούς, όπου εάν εισέλθητε εις οικίαν, εκεί μένετε εωσού εξέλθητε εκείθεν.
11. Και όσοι δεν σας δεχθώσι, μηδέ σας ακούσωσιν, εξερχόμενοι εκείθεν, εκτινάξατε τον κονιορτόν τον υποκάτω των ποδών σας, διά μαρτυρίαν εις αυτούς αληθώς σας λέγω, ελαφροτέρα θέλει είσθαι η τιμωρία εις τα Σόδομα ή Γόμορρα εν ημέρα κρίσεως παρά εις την πόλιν εκείνην».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όπως το λέει διότι όσοι δεχτούν τον απεσταλμένο του Θεού τότε η ειρήνη, η σοφία και η ζωή θα μεγαλώσει σε αυτούς που δέχονται να φιλοξενήσουν τον απεσταλμένο ή τους απεσταλμένους. Όσοι δεν δέχονται τους απεσταλμένους είναι ήδη εγκλωβισμένοι υπό των δαιμονίων, με φυσική συνέπεια να δαιμονίζονται καθ ημέραν και περισσότερο και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι διότι ο Χριστός δεν είναι στη ζωή τους. Έτσι, το πλήγμα των Σοδόμων και Γομόρρων θα λάβει χώρα γρήγορα εις την οικία τους.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 12
«12. Και εξελθόντες, εκήρυττον να μετανοήσωσι».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η μετάνοια δεν γίνεται μία και έξω, χρειάζεται πολυχρόνιος αγώνας ο οποίος πρώτα θα εξασφαλίσει την παχυλότητα της σοφίας του Θεού η οποία και θα ολοκληρώσει την μετάνοιά μας.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΙ 14 16
«14. Και ήκουσεν ο βασιλεύς Ηρώδης, (διότι φανερόν έγεινε το όνομα αυτού) και έλεγεν, ότι Ιωάννης ο Βαπτιστής ανέστη εκ νεκρών και διά τούτο ενεργούσιν αι δυνάμεις εν αυτώ.
15. ’λλοι έλεγον, ότι ο Ηλίας είναι. ’λλοι δε έλεγον, ότι προφήτης είναι, ή ως εις των προφητών.
16. Ακούσας δε ο Ηρώδης, είπεν, ότι ούτος είναι ο Ιωάννης, τον οποίον εγώ απεκεφάλισα αυτός ανέστη εκ νεκρών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μόνο διά Πνεύματος Αγίου γίνεται η αναγνώριση των απεσταλμένων του Θεού, χωρίς Πνεύμα Αγιο υπάρχει σύγχυση. Πολλοί συστήνουν τους εαυτούς τους ως απεσταλμένους εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των συνανθρώπων τους, με φυσική συνέπεια να εγκλωβίζουν τον λαό του Θεού σε θρησκείες με ανώφελους φανατισμούς και ακρότητες ή σε πολυποίκιλες παραδόσεις οι οποίες αφήνουν ακαλλιέργητο το νου. Χρειάζεται προσοχή!
Αυτό που προβληματίζει θετικά άρχοντες και λαό ότι μπροστά τους υπάρχει απεσταλμένος είναι: 1) η σοφία, 2) η αγάπη, 3) η ταπείνωση, 4) οι καρποί, 5) τα χαρίσματα, 6) τα σημεία, τα οποία φανερώνονται εις τον απεσταλμένο ή προφήτη. Καθώς το άψογο παράδειγμά του, η ισχυρή πίστη στη ζωή και ο αγώνας του στο να ευαγγελίσει με τη δάδα της ζωής τους συνανθρώπους του. Η αγάπη του βρίσκει τρόπους και επινοεί συστήματα σωτηρίας τα οποία θα δουλέψουν θετικά για το ανθρώπινο γένος.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 19
«19. Η δε Ηρωδιάς εμίσει αυτόν και ήθελε να θανατώση αυτόν και δεν ηδύνατο».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το μίσος φανερώνει δαιμονισμένο άνθρωπο και ακαλλιέργητο εγκέφαλο ως προς τις αρχές του Αγίου Πνεύματος. Καθώς επίσης το μίσος φανερώνει με την εκδήλωσή του λεγεώνες δαιμονίων οι οποίες όλες μαζί ζητούν το κεφάλι μας επί πίνακι.
Ο Κύριος συμβουλεύει ώστε να μην γίνουμε το κόκκινο πανί στα μάτια του ταύρου: 1) Μην δίνεται το άγιο τοις κυσίν και 2) να είστε μας τονίζει απλοί ως αι περιστεραί και φρόνιμοι ως οι όφεις.
Μίσος βγαίνει από τους μη αναγεννημένους ανθρώπους όταν τους κατηγορούν, όταν θίγονται τα συμφέροντά τους και όταν περιφρονούνται από τους συνανθρώπους τους.
Ποτέ ο αναγεννημένος άνθρωπος δεν παρουσιάζει μικρότητες ή ακρότητες. Ο αναγεννημένος άνθρωπος έχει ευθεία πορεία η οποία συνοδεύεται από την σοφία του Θεού και εκδηλώνεται α) διά της σιωπής και β) λοιδορούμενος ουκ αντελοιδόρει, απειλούμενος ουκ ηπείλει.
Όταν βλέπουμε μέσα μας θυμό, μίσος, φθόνο κ.λ.π. να πέφτουμε γόνατο και με πόνο ψυχής να ζητούμε το έλεος του Θεού, αφού η αποστολή μας και η εντολή του Χριστού εις εμάς είναι να αγαπάμε και τους εχθρούς. Μέγα παράδειγμα ο Χριστός ο οποίος πάνω στο σταυρό πριν βγει η ψυχή του είπε τα εξής: Πάτερ, άφες αυτοίς, ου γαρ οίδασιν τι ποιούσιν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 24
«24. Η δε εξελθούσα είπε προς την μητέρα αυτής, Τι να ζητήσω; Η δε είπε, Την κεφαλήν Ιωάννου του βαπτιστού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο άνθρωπος δαιμονιστεί τότε ο διάβολος ενεργεί διά του ανθρώπου αυτού ώστε να προβαίνει σε ακρότητες. Η Ηρωδιάδα ήθελε το κεφάλι του Ιωάννη διότι ο εγκέφαλος του Ιωάννη συλλάμβανε τις δαιμονισμένες ενέργειες και τα διεστραμμένα πάθη της που έπραττε εις βάρος του άνδρα της με τον αδερφό του και βασιλιά Ηρώδη και τα οποία ο ίδιος φανέρωνε διά του στόματός του εις τον λαό. Φυσική συνέπεια ο διάβολος διά της Ηρωδιάδος να ζητήσει το κεφάλι του Ιωάννη ώστε να σταματήσει ο έλεγχος του λόγου που γινόταν σε αυτήν υπό του Ιωάννου. Ο Ιωάννης αν και ο μεγαλύτερος προφήτης είχε κατ εμέ ασοφία στην κίνηση αυτή να ελέγχει, όμως, οι προφήτες έτσι ήταν με αποτέλεσμα όλους να τους σκοτώνουν. Ο λόγος που είχε ασοφία ήταν διότι δεν κέρδισε τίποτα με αυτό, μάλιστα όταν βρέθηκε στην φυλακή έχασε και την πίστη του στον Χριστό. Στην Παλαιά Διαθήκη τονίζεται: έλεγξε σοφό να γίνεις σοφότερος, καθώς έλεγξε μωρό να γίνεις μωρότερος και να σου πάρει το κεφάλι. Χρειάζεται προσοχή! Όσα παιδιά ανήκουν στην Φωνή Θεού απαγορεύεται να ελέγχουν ουδέ ένα άνθρωπο παρά μόνο τον εαυτό τους να ελέγχουν (με έλεος πάντα) και αυτόν να διορθώνουν. Ο έλεγχος θα γίνεται υπό του Θεού ή από το αριστούργημά του τον διάβολο, ο οποίος όταν στραβοπατάμε πνευματικά τις τρώμε, μάλιστα αυτός δεν χαρίζεται σε κανέναν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 31
«31. Και είπε προς αυτούς, Έλθετε σεις αυτοί κατ' ιδίαν εις τόπον έρημον και αναπαύεσθε ολίγον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτή είναι η δόξα του Θεού, να χρειαζόμαστε ανάπαυση από την πνευματική εργασία στο να μελετάμε, στο να προσευχόμαστε και στο να υπηρετούμε τα αδέλφια μας. Εύχομαι η Φωνή Θεού με τα τέκνα της να φτάσει σύντομα στην δόξα αυτή ώστε να ομοιάσει του Χριστού και να εφαρμόσει το ου γαρ ήλθεν διακονηθήναι αλλά διακονήσαι και δούναι την ζωήν αυτού λύτρον αντί πολλών.Με λίγα λόγια, όποιος αγωνιστεί να μην πεθάνει ο συνάνθρωπός του δεν θα πεθάνει ο ίδιος. Ο Χριστός είπε: όστις θέλει να σώση την ζωήν αυτού, θέλει απολέσει αυτήν και όστις απολέση την ζωήν αυτού ένεκεν εμού και του ευαγγελίου, ούτος θέλει σώσει αυτήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 34
«34. Εξελθών δε ο Ιησούς είδε πολύν όχλον και εσπλαγχνίσθη δι' αυτούς, επειδή ήσαν ως πρόβατα μη έχοντα ποιμένα και ήρχισε να διδάσκη αυτούς πολλά».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Βλέπουμε σήμερα μετά την πνευματική πρόοδο που έχουμε στο να συλλαμβάνουμε την σοφία του Θεού η οποία είναι αποκεκρυμμένη στο Ευαγγέλιο του Χριστού, ότι ο χριστιανικός κόσμος είναι πρόβατα χωρίς ποιμένα. Ο λόγος, διότι οι ποιμένες δεν τρέφουν σήμερα τα ποίμνια αλλά την εαυτού κοιλία και τα προσωπικά τους συμφέροντα. Όλοι, λαός και κλήρος πρέπει να μετανοήσουμε και να τείνουμε προς τις υπερβατικές εντολές του Αγίου Ευαγγελίου προς επίτευξη και δημιουργία του κράτους του Θεού όπως στον ουρανό και στη γη.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 37
«37. Ο δε αποκριθείς είπε προς αυτούς, Δότε σεις εις αυτούς να φάγωσι. Και λέγουσι προς αυτόν, Να υπάγωμεν ν' αγοράσωμεν διακοσίων δηναρίων άρτους και να δώσωμεν εις αυτούς να φάγωσιν;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτή είναι η δουλειά των μαθητών του Χριστού τότε και της Φωνής Θεού σήμερα, ώστε να βρει τρόπους και να επινοήσει συστήματα ταπείνωσης, αγάπης, ζωής, σοφίας προς σωτηρία τα οποία θα οδηγήσουν το ανθρώπινο γένος στις πηγές του σωτηρίου και έτσι να βοηθηθεί ο λαός του Θεού (από την Φωνή Θεού) ώστε να χορτάσει πνευματικά και υλικά αγαθά διά του Χριστού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 38
«38. Ο δε λέγει προς αυτούς, Πόσους άρτους έχετε; υπάγετε και ίδετε. Και αφού είδον, λέγουσι, Πέντε και δύο οψάρια».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα πέντε κα τα δύο ψάρια σήμερα είναι 10, μετά 20, μετά 30, μετά 40, μετά 50, μετά 60, μετά 70, μετά 80, μετά 90, μετά 100 αναγεννημένα τέκνα που θα ανήκουν ουσιαστικά στην Φωνή Θεού, κατέχοντας όλη την πνευματική περιουσία που ο Θεός της χάρισε. Τα οποία τέκνα στη συνέχεια θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην πνευματική αναγέννηση των ανθρώπων και μετέπειτα στην υλική τους στήριξη. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 39
«39. Και προσέταξεν αυτούς να καθίσωσι πάντας επί του χλωρού χόρτου συμπόσια συμπόσια».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Διεσπαρμένοι κύκλοι (στα σπίτια) σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και σιγά σιγά σε όλες τις πόλεις του κόσμου, οι οποίοι θα τρέφονται με την σοφία του Αγίου Θεού η οποία σοφία θα τους παρέχει αιώνια (διά των κύκλων αυτών) πνευματικά και υλικά αγαθά. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 50
«50. Διότι πάντες είδον αυτόν και εταράχθησαν. Και ευθύς ελάλησε μετ' αυτών και λέγει προς αυτούς, Θαρσείτε εγώ είμαι, μη φοβείσθε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το θάρρος χρειάζεται. Ο τρόπος να το αποκτήσουμε έρχεται μέσα από την συνεχή και προσεκτική μελέτη του Αγίου Ευαγγελίου καθώς και την ουσιαστική μελέτη της πνευματικής περιουσίας της Φωνής Θεού. Τελευταία, το θάρρος θα έρθει διά της αδιαλείπτου προσευχής η οποία φέρνει την αφιέρωση. Έτσι, διά του θάρρους θα φέρουμε εις πέρας την ύψιστη και υπερβατική αποστολή μας που είναι να γίνουμε δίκαιοι, να γίνουμε αγάπη, να γίνουμε σοφία, να γίνουμε ταπείνωση και τελευταία να γίνουμε ζωή. Ενθουσιασμός και θάρρος πάνε μαζί. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
Ο φόβος είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο και όλοι το έχουμε, ο Χριστός φανερώνει ότι ο φοβούμενος ου τετελείωται εν τη αγάπη.
Ο φόβος φεύγει αφού αποφασίσουμε να πέσουμε με τα μούτρα στο να αφιερώσουμε αυτή την μικρή ζωούλα που έχουμε στο να μελετούμε μέρα και νύχτα τον Λόγο του Θεού ουσιαστικά, ώσπου να αποκτήσουμε επίγνωση και ’γιο Πνεύμα το οποίο θα εκδηλώνεται εις εμάς με καρπούς, σημεία και χαρίσματα πολυποίκιλα όπου θα χρησιμοποιήσουμε προς σωτηρία δική μας και των συνανθρώπων μας. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
Ο φόβος είναι ένα από τα μεγαλύτερα δαιμόνια. Αγώνα θέλει, ο νικών θέλει κληρονομήσει τα πάντα. Θάρρος λοιπόν, αγάπη στον Χριστό και αδιαφορία στα κατηγορώ, αμήν (ο τολμών νικά). Όταν βγάλουμε τον φόβο θα λέμε και θα γίνεται. Όταν βγει ο φόβος έρχονται όλες οι δυνάμεις του Αγίου Θεού εις εμάς, τις οποίες θα χρησιμοποιούμε δι αγάπης ενεργουμένης. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 52
«52. Διότι δεν ενόησαν εκ των άρτων, επειδή η καρδία αυτών ήτο πεπωρωμένη».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η καρδιά είναι πεπωρωμένη όταν το σύστημα του κόσμου υπερέχει μέσα μας από το σύστημα του Θεού. Χρειάζεται προσοχή! Να πάρουμε τον Λόγο του Θεού στα χέρια μας ουσιαστικά, το τονίζω ουσιαστικά και να αρχίσουμε έρευνες εις αυτό. Χωρίς να το καταλάβουμε σιγά σιγά ο κόσμος αυτός που μέχρι χτες βασίλευε μέσα μας θα χαθεί, όπως το διαστημόπλοιο το οποίο όταν φορτωθεί με καύσιμα, ενέργεια και τεθούν οι τουρμπίνες του σε λειτουργία ωθείται προς τα πάνω με φυσική συνέπεια ο κόσμος αυτός της φθοράς να χάνεται πίσω του και ένας νέος κόσμος άφθαρτος, αθάνατος, γεμάτος αγάπη με νέους ουρανούς και νέα γη προβάλλεται έμπροσθεν του που είναι ο τριαδικός Θεός, ο Πατέρας μας, η σοφία του και η πολυποίκιλη απείρου κάλους γνώση του κ.λ.π. τα οποία θα μας εξασφαλίσουν ουράνια και επίγεια αγαθά. Αιώνιες ευλογίες μετά του Χριστού θέλουμε λάβει. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Σ΄ΣΤΙΧΟΣ 56
«56. Και όπου εισήρχετο εις κώμας, ή πόλεις, ή αγρούς, έθετον εις τας αγοράς τους ασθενείς και παρεκάλουν αυτόν να εγγίσωσι καν το κράσπεδον του ιματίου αυτού και όσοι ήγγιζον αυτό, εθεραπεύοντο».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σίγουρα οι αναγεννημένοι θα κάνουν με την προσευχή τους και θαύματα (σεις πλειότερα τούτων θέλετε ποιήσει), όμως το μεγαλύτερο θαύμα θα το δουν στη ζωή τους. Αυτό θα είναι η μετάνοια, η αναγέννηση, η αγία ζωή τους και η εν Χριστώ γεμάτη αγάπη ζωή τους που θα την προσφέρουν ανιδιοτελώς προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο ή εχθρό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄
ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 6 7
«6. Ο δε αποκριθείς είπε προς αυτούς, Ότι καλώς προεφήτευσεν ο Ησαϊας περί υμών των υποκριτών, ως είναι γεγραμμένον, ούτος ο λαός διά των χειλέων με τιμά, η δε καρδία αυτών μακράν απέχει απ' εμού
7. εις μάτην δε με σέβονται, διδάσκοντες διδασκαλίας εντάλματα ανθρώπων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Εδώ και χιλιάδες χρόνια η προφητεία αυτή της υποκρισίας εφαρμόζεται από όλες τις γενιές. Ο λόγος είναι διότι το ανθρώπινο γένος δεν έφτασε στο σημείο να εννοήσει την αξία του Θεού, ώστε με ειλικρίνεια να τείνει στην απόλυτη υπακοή του θελήματός του προς επίτευξη όλων των επαγγελιών για την ίδρυση της βασιλείας του Θεού μέσα του και γύρω του. Η ζωή είναι ωραία, έτσι οι άνθρωποι ξεγελιούνται και βολεύονται με μικρότητες επενδύοντας σε υλικά συμφέροντα μη εξαγοραζόμενοι τον καιρό με φυσική συνέπεια να έρχεται ο όλεθρος (γήρας, φθορά, θάνατος). Εύχομαι, να είμεθα η γενιά εκείνη η οποία θα εννοήσει τα εντάλματα διά του Ευαγγελίου ώστε να τα απορρίψει, καθώς να εννοήσει την υποκριτική δοξολογία των λόγων και τα μάταια σεβάσματα που προσκυνά αιώνες τώρα ο άνθρωπος χωρίς πνευματικά ή ουσιαστικά οφέλη. Ας το καταλάβουμε άπαξ δια παντός, πνεύμα ο Θεός και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνειν. Όσοι θέλουν ας το αποφασίσουν, ας τείνουν ώστε η καρδιά να κλίνη γόνυ και όχι τα χείλη (λόγια). Καθώς να πάρουμε τον Λόγο του Θεού ανά χείρας και να εφαρμόζουμε ό,τι υπάρχει εκεί, αποφεύγοντας όμως τις παγίδες (προσοχή) στις οποίες αιώνες τώρα έπεσαν πολλές αλώπεκες αποδεικνύοντας ότι δεν ήταν απόστολοι του Χριστού αλλά ψευδαπόστολοι, κατευθύνοντας τους λαούς σε ακρότητες δογματικές γεμάτες δοξασίες φανατικές και άσκοπες τυπολατρίες. Μπορούμε αδελφάκια μου αν το πιστέψουμε να φέρουμε ανατροπή ώστε να φανεί η δόξα του Θεού χτισμένη μέσα μας και γύρω μας, καταργώντας όλα τα φθοροποιά στοιχεία που εισέβαλαν διά της παρακοής του θελήματος του Θεού στο ανθρώπινο γένος. Ο τρόπος είναι η ανυπόκριτη αγάπη, αυτή θα είναι ο υψιπέτης αετός της οικογένειας του Θεού και αυτή θα είναι η πόλις πάνω όρους όπου τα έθνη θέλουσι συρρέει. Ο Κύριος είπε: εν τούτω γνώσονται πάντες ότι εμοι μαθηταί εστε, εάν αγάπην εχητε εν αλλήλοις. Ένας ξεκινάει, μετά έρχεται άλλος ένας, όταν γίνουν δύο ή και περισσότεροι τότε εκπληρώνεται η προφητεία η οποία έχει ως εξής: εάν δύο συμφωνήσωσιν επί της γης, περί παντός πράγματος, περί του οποίου ήθελον κάμει αίτησιν, θέλει γίνει εις αυτούς.
Μετά οι δύο ή και περισσότεροι θα γίνουν ένα μικρό ποίμνιο. Αυτό το ποίμνιο θα έχει νόμο την αγάπη, ο Χριστός θα πορεύεται ώστε να εξομαλύνει τας σκολιάς οδούς ώστε κάποια μέρα θα του πει, μη φοβού, μικρόν ποίμνιον διότι ο Πατήρ σας ευδόκησε να σας δώση την βασιλείαν των ουρανών, χαρίζοντας εις αυτούς χιλιάδες ανθρώπους ιδρυτές της βασιλείας του Θεού. Η πίστη μας ακλόνητη στα παραπάνω. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 10
«10. Τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλοί ξεχνάνε ότι και αυτοί θα γεράσουν μία μέρα, ότι και αυτοί θα παραξενέψουν, ότι και αυτοί θα χρειαστούν φροντίδα, αγάπη και περιποίηση, ότι και αυτοί θα χρειαστούν παρέα κ.λ.π. και φέρονται με μικρότητα, με ντροπή, με αυστηρότητα, με εγωισμό, με περιφρόνηση κ.λ.π. προς τους γονείς τους. Για να συνέλθουμε λίγο! Τους γονείς τους τιμάς αδερφέ ή αδερφή με το να τους βοηθάς στα πάντα, να τους αγαπάς ουσιαστικά και να τους συγχωρείς τις παραξενιές τους. Εξάλλου, σε αυτούς χρωστάμε την παρούσα ζωή και στον Θεό χρωστάμε την αιώνια ζωή. Πολλοί λένε, (και ντρέπομαι μόνο που τους ακούω να κάνουν τους πνευματικούς), αν είναι π.χ. δύο αδέρφια ή τρία λένε για τους γονείς τους, εγώ τους πήρα δέκα μέρες στο σπίτι, ο άλλος εγώ τους πήρα ένα μήνα, εγώ λέει ο άλλος δεν ευκαιρώ και έβαλα γυναίκα να τους προσέχει, άλλος λέει θα τους πάω στο γηροκομείο κ.λ.π.. Όποιος θέλει να πάθει τα ίδια ας κάνει τα παραπάνω. Όποιος θέλει τέλεια και άγια γηρατειά ας κάνει το σωστό που είναι να τους τιμά ουσιαστικά και όχι μία φορά κάθε χρόνο με ένα δώρο, μη γένοιτο, όπως έκαναν οι Φαρισαίοι. Ουσιαστικά σημαίνει να ελέγχουμε τη ζωή τους ώστε να έχουν τα απαραίτητα, να τους επισκεπτόμαστε τακτικά, να μην ντρεπόμεθα να τους έχουμε κοντά μας αν χρειαστεί, να τους μιλάμε ώστε να έχουν θάρρος να μας μιλούν και αυτοί. Να ξέρετε ότι όποιος τους τιμά θα είναι και μακροχρόνιος. Ακόμη, τα παιδιά βλέποντας την συμπεριφορά των γονιών τους θα θυμούνται και αυτά να πράξουν το σωστό, διότι θα δουν πως συμπεριφέρονταν οι γονείς τους στους παππούδες και γιαγιάδες τους. Εντολή λοιπόν, τίμα τον πατέρα σου και τη μητέρα σου ίνα μακροχρόνιος επί της γης είσαι.
ΚΕΦ. Ζ΄ ΣΤΙΧΟΣ 15
«15. Δεν είναι ουδέν εισερχόμενον έξωθεν του ανθρώπου εις αυτόν, το οποίον δύναται να μολύνη αυτόν, αλλά τα εξερχόμενα απ' αυτού, εκείνα είναι τα μολύνοντα τον άνθρωπον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Εισερχόμενα εδώ εννοεί τα φαγητά. Όλοι έχουμε μυαλό ώστε να μην τρώμε πράγματα που θα μας βλάψουν. Όσοι τώρα έχουν πάθη μεγάλα όπως λαιμαργία χάνουν και το μυαλό και έτσι δεν μπορούν να δουν τι πρέπει να φάνε και πόσο. Πρέπει να έχουμε εγκράτεια και να σηκωνόμαστε από το τραπέζι πριν νιώσουμε βάρος. Εξάλλου δεν μας το παίρνει κανείς το φαγητό, το βάζουμε στο ψυγείο και αν ξαναπεινάσουμε τρώμε πάλι αργότερα. Εγώ δύο ή τρεις μέρες την εβδομάδα δεν τρώω τίποτα εκτός από καμία φρυγανιά με νερό, ώστε ο οργανισμός να οξυγονώνεται και τα κύτταρα να ανανεώνονται με ευκολία. Ή να τρώμε κανένα φρούτο μερικές μέρες την εβδομάδα αντί για φαγητό. Το πολύ φαγητό δημιουργεί πολλά προβλήματα. Η επιστήμη μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε τις ζημιές που προκαλεί η λαιμαργία. Χρειάζεται προσοχή και εγκράτεια! Εάν λοιπόν τα εισερχόμενα ελέγχονται δεν μολυνόμαστε, αυτό όμως που μας μολύνει είναι τα εξερχόμενα όπως κρίσεις, επικρίσεις, ζήλιες, εγωισμοί, πονηρίες, πλεονεξίες, βλασθημίες κ.λ.π..
Η ορθόδοξη εκκλησία έχει πολλές νηστείες, ας τις κάνουν όσοι μπορούν, όσοι δεν μπορούν να τρώνε λίγο (εγκράτεια). Αμήν.
Με λίγα λόγια τα εισερχόμενα δεν βλάπτουν όταν τα τρώμε με σοφία, μυαλό τα εξερχόμενα βλάπτουν. Κύριε θέσε φύλακα περί των χειλέων μας. Σοφία είναι η σιωπή. Να μιλάμε όταν πρέπει ή όταν μας ρωτάνε και να μιλάμε με σοφία Θεού. Αμήν.
ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΙ 27 28
«27. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτήν, ’φες πρώτον να χορτασθώσι τα τέκνα, διότι δεν είναι καλόν να λάβη τις τον άρτον των τέκνων και να ρίψη εις τα κυνάρια.
28. Η δε απεκρίθη και λέγει προς αυτόν, ναί, Κύριε αλλά και τα κυνάρια υποκάτω της τραπέζης τρώγουσιν από των ψιχίων των παιδίων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Κύριος ουδέποτε θέλει να προσβάλλει ουδένα άνθρωπο. Αυτό που ήθελε να δείξει εκείνη την ώρα είναι την μεγάλη ταπείνωση της γυναίκας αυτής. Αποδεικνύοντας έτσι σε όλους ότι η ταπείνωση είναι αποδεκτή από Θεό και ανθρώπους, με φυσική συνέπεια να έρχεται η ευλογία (θεραπεία) ακόμη και σε οποιονδήποτε αλλόθρησκο. Καμιά φορά ο Θεός μας δοκιμάζει. Χρειάζεται προσοχή, υπομονή και ταπείνωση για να ολοκληρώσει ο Θεός πάνω μας το δικαίωμα ώστε να λάβουμε από αυτόν άπειρες ευλογίες, δυνάμεις ουσιαστικές θαυμάτων, καρπούς, χαρίσματα, σοφία και άπειρα σημεία τα οποία θα μας καταστήσουν σκεύη εκλογής μέσα στον κόσμο. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 35
«35. Και ευθύς ηνοίχθησαν τα ώτα αυτού και ελύθη ο δεσμός της γλώσσης αυτού και ελάλει ορθώς».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όλες τις παθήσεις, όλες τις ασθένειες ο Χριστός τις αποκαλεί δαιμονιάκια ή δαιμόνια μεγάλα. Όταν βρεθεί άνθρωπος με εξουσία τότε ο πάσχων ελευθερώνεται διά της προσευχής και της εξουσίας που έχει πάνω στα δαιμόνια όπως ο Κύριος στην προκειμένη περίπτωση. Για να βρεθεί τέτοιος άνθρωπος, χρειάζεται να έχει διεξάγει πολλά χρόνια πνευματικό αγώνα και αφιέρωση στην προσευχή και στην μελέτη. Προσευχή και μελέτη λοιπόν απαιτείται ώστε να μην χρειαστεί να μας ελευθερώσει κανείς από ανίατες ή αθεράπευτες ασθένειες, διότι αφήνουν τραύματα μεγάλα και κλέβουν πολύ χρόνο. Ο διάβολος μπαίνει στη ζωή μας σιγά σιγά. Το δικαίωμα το δίνουμε εμείς από παιδικής ηλικίας με την άγνοια που μας διακατέχει πάνω στα θέματα Πατέρας, Υιός, Πνεύμα Αγιο. Η μελέτη, η εφαρμογή και η αδιάλειπτη προσευχή αποκλείει τον δαιμονισμό. Αμήν.
ΚΕΦ. Ζ΄ΣΤΙΧΟΣ 36
«36. Και παρήγγειλεν εις αυτούς να μη είπωσι τούτο εις μηδένα πλην όσον αυτός παρήγγελεν εις αυτούς τόσον περισσότερον εκείνοι εκήρυττον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Να έχουμε το ίδιο πνεύμα με του Χριστού, να κρύβουμε τα καλά μας έργα. Τώρα, από κει και πέρα τι θα κάνει ο Θεός είναι δικό του θέμα αυτό. ’λλο είναι να διαφημίζεις εσύ τον εαυτό σου και άλλο να διαφημίζει ο Θεός εσένα. Γένοιτο, Γένοιτο Αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΙ 11 12
«11. Και εξήλθον οι Φαρισαίοι και ήρχισαν να κάμνωσιν ερωτήσεις προς αυτόν και εζήτουν παρ' αυτού σημείον από του ουρανού, πειράζοντες αυτόν.
12. Τότε αναστενάξας εκ καρδίας αυτού, λέγει, δια τι η γενεά αύτη σημείον ζητεί; αληθώς σας λέγω, δεν θέλει δοθή εις την γενεάν ταύτην σημείον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλοί είναι αυτοί που θέλουν σημεία. Το έχω ξαναπεί. Τα σημεία (θαύματα) είναι πυροτεχνήματα τα οποία χάνονται και από τον ουρανό και από το μυαλό. Εγώ φωνάζω, μελέτη, προσευχή, εφαρμογή και να είμεθα σίγουροι ότι το μεγαλύτερο σημείο θα το δούμε μέσα μας. Αυτό θα είναι ο Πατέρας, ο Υιός, το Αγιο Πνεύμα με όλες τις αρετές τους οι οποίες θα λειτουργούν μέσα μας αιώνια.
Ο ίδιος ο Χριστός με το αψευδές στόμα του φανέρωσε τα εξής: Εάν τις με αγαπά, τον λόγον μου θέλει φυλάξει και ο Πατήρ μου θέλει αγαπήσει αυτόν, και προς αυτόν θέλομεν ελθεί και εν αυτώ θέλομεν κατοικήσει. Αυτό το θαύμα να επιδιώξουν όλα τα τέκνα που ανήκουν στην Φωνή Θεού.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 15
«15. Και παρήγγελλεν εις αυτούς, λέγων, βλέπετε, προσέχετε από της ζύμης των Φαρισαίων και της ζύμης του Ηρώδου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η ζύμη των Φαρισαίων είναι υποκρισία. Παρουσιάζονται ως λειτουργοί του Θεού ή απεσταλμένοι του Θεού όμως δεν έχουν καμιά σχέση με τον Θεό. Μιλούν για το γράμμα του νόμου όμως οι ίδιοι είναι άνομοι, γεμάτοι εντάλματα ανθρώπων και ειδωλολατρικές δοξασίες. Ξεχνούν ακόμη ότι ο Θεός είναι πνεύμα και τον προσκυνούν ή τον λατρεύουν ειδωλολατρικά. Και οι Φαρισαίοι και ο Ηρώδης χρησιμοποιούν πονηριές ώστε να πετύχουν τους συμφεροντολογικούς στόχους τους. Οι πρώτοι χρησιμοποιούν τον Θεό για να φοβίζουν τους ανθρώπους τους οποίους κρατούν κάτω από τα πέπλα της άγνοιας και της ημιμάθειας του Λόγου του Θεού που και οι ίδιοι από αυτά διακατέχονται. Ο λόγος είναι απλός. Θέλουν να εμπορεύονται πνευματικά και υλικά τον άνθρωπο και όλο το ανθρώπινο γένος. Ο απόστολος Παύλος τονίζει να αποφεύγουμε τους πνευματικούς εμπόρους. Ακόμη, η διδασκαλία τους είναι ουσιαστικά φόβος και όχι εξέλιξη η οποία θεοποιεί και ελευθερώνει.
Η δεύτερη μερίδα, Ηρώδης (πολιτικοί), χρησιμοποιούν τον λαό ότι δήθεν ενδιαφέρονται γι αυτόν, όμως το αποτέλεσμα είναι ψίχουλα για τον λαό ενώ αυτοί κληρονομούν εξουσίες, τίτλους, περιουσίες, προσωπική δόξα και υλικά συμφέροντα. Από τις δυο ζύμες αυτές να απέχουμε. Συμβουλεύω τους νέους μαθητές του Χριστού ανεξαρτήτως ηλικίας να μην ακολουθούν ή να μην εμπιστεύονται κανέναν άνθρωπο που κηρύττει το Ευαγγέλιο (κληρικό ή λαϊκό), αν πρώτα οι ίδιοι δεν έχουν μελετήσει πολλές φορές το Ευαγγέλιο του Χριστού ώστε να αντιλαμβάνονται αν ο κηρύττων που ήρθε στη ζωή τους είναι απεσταλμένος του Θεού ή άγγελος φωτός. Ώστε μετέπειτα μέσα από επίγνωση να τον εμπιστευθούν και να τον ακολουθήσουν προς επίτευξη όλων των γεγραμμένων του Αγίου Ευαγγελίου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΙ 24 25
«24. Και αναβλέψας, έλεγε, βλέπω τους ανθρώπους, ότι ως δένδρα βλέπω περιπατούντας
25. Έπειτα πάλιν επέθεσε τας χείρας επί τους οφθαλμούς αυτού και έκαμεν αυτόν να αναβλέψη και αποκατεστάθη η όρασις αυτού και είδε καθαρώς άπαντας».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο άνθρωπος επισκέπτεται από τον Θεό πρώτη φορά και αρχίζει να εννοεί τα γραφικά δρώμενα του Αγίου Ευαγγελίου βλέπει τους γύρω του σαν δέντρα ψηλά να περπατούν (με εγωισμό). Όταν ο Θεός έρθει για δεύτερη φορά στον άνθρωπο με περισσότερη πληρότητα πνεύματος και αναγέννηση, τότε τα πράγματα αλλάζουν και ο άνθρωπος γίνεται πιο συγκαταβατικός διότι γνωρίζει τον εαυτό του, ότι και αυτός είναι άνθρωπος και πάσχει όπως οι άλλοι. Μάλιστα καταλαβαίνει τους γύρω του ότι είναι άνθρωποι με άγνοια και πολλές φορές συμπάσχει και τους κατανοεί. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 29
«29. Και αυτός λέγει προς αυτούς, Αλλά σεις τίνα με λέγετε, ότι είμαι; Και αποκριθείς ο Πέτρος, λέγει προς αυτόν, Συ είσαι ο Χριστός».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Πολλές φορές θα έρθουμε στην θέση των αποστόλων ώστε να αναρωτηθούμε ποιος είναι αυτός που μας μιλά για τον Θεό. Μόνο μέσα από την γνώση και την επίγνωση που θα μας διακατέχει με την πάροδο του χρόνου θα εννοήσουμε τον άνθρωπο που έστειλε ο Θεός στη ζωή μας. Αν ο άνθρωπος αυτός παρουσιάζει μικρότητες όπως (τύπος και εντάλματα ανθρώπων), τότε είναι υπό των ανθρώπων διορισμένος. Όταν όμως ο απεσταλμένος μας οδηγεί στην αναγέννηση με σοφία Θεού προς την επίτευξη των ανώτατων στόχων μας διά των οποίων ο Χριστός έδωσε τη ζωή του λύτρον αντί πολλών χαρίζοντας σε μας τον τρόπο σωτηρίας, είναι εκ του Θεού. Η διδασκαλία που φέρει είναι 1ον ) η απολύτρωση των σωμάτων, 2ον ) οι καρποί του Αγίου Πνεύματος, 3ον ) τα χαρίσματα, 4ον ) τα σημεία, 5ον ) η ταπείνωση, 6ον ) η πολυποίκιλη σοφία του Θεού η οποία θα μας χαροποιεί και θα μας ζωοποιεί και 7ον ) η ανυπόκριτη αγάπη η οποία θα στρέφεται προς πάντα συνάνθρωπο, φίλο και εχθρό. Τότε ο απεσταλμένος, αυτός που φανερώνει τα ανωτέρω στοιχεία εις εμάς είναι εκ του Θεού.
Ο λόγος διότι ανοίγει τον δρόμο και έχει τον τρόπο της επίτευξης όλων αυτών των άφθαρτων στοιχείων έτσι ώστε να έρθουν στη ζωή μας. Μόνο κάνοντας τον σχετικό αγώνα θα γνωρίσουμε τον απεσταλμένο του Θεού. Εξάλλου και οι μαθητές στο τέλος κατάλαβαν ποιος τους οδηγεί, αφού εννόησαν τις γραφές. Εύχομαι και εμάς όλους να μας οδηγεί ο Χριστός, το Αγιο Πνεύμα και ο απεσταλμένος του. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 33
«33. Ο δε επιστραφείς και ιδών τους μαθητάς αυτού, επετίμησε τον Πέτρον, λέγων, Ύπαγε οπίσω μου Σατανά διότι δεν φρονείς τα του Θεού, αλλά τα των ανθρώπων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο άνθρωπος έχει επίγνωση και γνώση του Πατέρα Θεού, ειδικά ο Χριστός ως Υιός αυτού και κάποιος άνθρωπος κινούμενος μέσα από αδυναμία ή μέσα από συμφέροντα θελήσει να τον παρεκκλίνει από την υπακοή και την αποστολή που έλαβε άνωθεν, τότε χωρίς να το θέλει γίνεται ο άνθρωπος του Θεού αυστηρός και απότομος. Ο λόγος διότι μιλά στον διάβολο που εκείνη την ώρα χρησιμοποιεί τον άνθρωπο. Συμβουλή! Όχι οικειότητα και συμβιβασμό με τον διάβολο από όπου και αν μιλά αυτός. Μη γένοιτο! Αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 34
«34. Και προσκαλέσας τον όχλον μετά των μαθητών αυτού, είπε προς αυτούς, Όστις θέλει να έλθη οπίσω μου, ας απαρνηθή εαυτόν και ας σηκώση τον σταυρόν αυτού και ας με ακολουθή».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Χριστός δεν τάζει προίκα και πανωπροίκια σε όσους τον ακολουθούν. Είναι απόλυτος. Ζητά θυσία και υπακοή στο θέλημα του Πατέρα του. Ακόμη, ο Χριστός δεν έχει δόλο ώστε να προσελκύσει οπαδούς με ψέματα αλλά όποιος θέλει να τον ακολουθήσει ας σηκώσει το σταυρό του που είναι ο έτερος κακός εαυτός του ο οποίος δημιουργήθηκε από το σύστημα του κόσμου και ας τον σταυρώσει στο όρος της μετάνοιας και της αναγέννησης, ώστε να πεθάνει. Φυσική συνέπεια αυτού, όταν αναστηθεί ο άνθρωπος αυτός να είναι ένας νέος άνθρωπος εν Χριστώ κατά πάντα. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 35
«35. Διότι όστις θέλει να σώση την ζωήν αυτού, θέλει απολέσει αυτήν και όστις απολέση την ζωήν αυτού ένεκεν εμού και του ευαγγελίου, ούτος θέλει σώσει αυτήν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αξίζει τον κόπο να θυσιάσουμε την μικρή, μικρή ζωούλα των 50 ή 90 χρόνων που έχουμε ώστε να την πάρουμε μεγάλη και παντοτινή αιώνια ζωή (είτε ζώμεν είτε αποθνήσκομεν του Κυρίου να είμεθα). Χρειάζεται μελέτη, προσευχή, κήρυγμα, εφαρμογή ώστε να γίνουμε ένα με τον Θεό. Αυτό το να γίνουμε δηλαδή ένα με τον Θεό δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο στον κόσμο. Τι και αν όλον τον κόσμο κερδίσεις άνθρωπε αν την ψυχή σου απολέσεις, ποιο το νόημα; Το να απολέσουμε από τη ζωή μας και την ψυχή μας τον κόσμο και το σύστημά του για τον Χριστό και το Ευαγγέλιό του, πάει να πει ότι εννοήσαμε την μεγάλη δόξα που μας επωμίζει ο Χριστός διά της αφιέρωσης εις αυτόν. Πιστέψτε με, αξίζει τον κόπο.
Μόνο όπου δει ο Θεός ειλικρινή αφιέρωση θα ανοίξει τις πόρτες της αναγέννησης και της ζωής, ώστε οι χυμοί του δέντρου της ζωής του Θεού να πλημμυρίσουν τον εσωτερικό μας και εξωτερικό μας κόσμο. Όσοι είναι χλιαροί τιμούν τον Θεό με τα χείλη ενώ η καρδιά στηρίζεται στις υλικές επενδύσεις. Μη γένοιτο ο Θεός να ανοίξει σε αυτούς τις πόρτες της θέωσης. Η ευλογία της ύλης έρχεται από τον Θεό όταν κάποιος εργάζεται τα του Θεού με στέρηση σε όλους τους υλικούς τομείς, ώστε μετέπειτα να την φέρει ο Θεός πολλαπλάσια χωρίς να αφιερώσει ούτε μία ώρα για την απόκτησή της. Ξεκινάμε αφιέρωση από σήμερα του ελεύθερου χρόνου και να είμεθα βέβαιοι ότι θα λάβουμε εκατονταπλάσια πνευματικά ή υλικά αγαθά. Πρέπει να ξέρουμε ότι πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον, είναι άνωθεν, καταβαίνον από του Πατρός των φώτων. Ας γίνουμε ένα με τον Χριστό και το Ευαγγέλιό του και οι ποταμοί του ουρανού θα πλημμυρίσουν εμάς και τους γύρω μας από άπειρες ευλογίες. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Η΄ΣΤΙΧΟΣ 38
«38. Ος γαρ εάν επαισχύνθη με και τους εμούς λόγους εν τη γενεά ταύτη τη μοιχαλίδι και αμαρτωλώ και ο υιός του ανθρώπου επαισχυνθήσεται αυτόν όταν έλθη εν τη δόξη του πατρός αυτού μετά των αγγέλων των αγίων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι πολλοί οι οποίοι εννόησαν τι πρέπει να κάνουν και αποφεύγουν να το κάνουν συστηματικά. Ο λόγος, για να μην θεωρηθούν αποσυνάγωγοι. Δυστυχώς, σε αυτή την παγίδα έπεσαν πολλοί άνθρωποι με φυσική συνέπεια να χάσουν την αποστολή που έλαβαν άνωθεν και λόγω του εγωισμού τους ποτέ να μη μπορέσουν να μπουν στην βαθιά σοφία, την αποκεκρυμμένη σοφία του Θεού ώστε να την λάβουν για την απολύτρωση των σωμάτων τους. Να σηκώσουμε ψηλά την δάδα της ζωής, του αγιασμού, της σοφίας του Αγίου Ευαγγελίου, της ταπείνωσης και να προχωρήσουμε μέσα στις κοινωνίες των ανθρώπων αδιαφορώντας για τα κατηγορώ και τις κοροϊδίες που θα εξαπολύουν μερικοί εις εμάς λόγω του ότι υπηρετούμε τον Χριστό και το Αγιο Ευαγγέλιό του. Καλύτερα αδελφάκια μου να ντρέπεται ο κόσμος για εμάς παρά ο Θεός για εμάς. Να θυμόμαστε όλοι το εξής για να παίρνουμε θάρρος: Μη φοβού, μικρόν ποίμνιον διότι ο Πατήρ ευδόκησε να μας δώση την βασιλείαν του Θεού, δημιουργώντας την εκκλησία της Φιλαδέλφειας στην Φωνή Θεού. Πίστη χρειάζεται και αφιέρωση. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.