ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 1
«1. Και έλεγε προς αυτούς, Αληθώς σας λέγω, ότι είναι τινές των εδώ ισταμένων, οίτινες δεν θέλουσι γευθή θάνατον εωσού ίδωσι την βασιλεία του Θεού ελθούσαν μετά δυνάμεως».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Θεός είναι και δύνονταν σε όσους ευαρεστούνταν να τους κάνει αθάνατους, ώστε να μην δουν θάνατο μέχρι την δευτέρα έλευσή του. Δηλαδή μετά θα πεθάνουν; Αν είναι δυνατόν σώμα 2000 χρονών και πλέον να το αγγίξει η φθορά. Αφού οι άνθρωποι αυτοί κατάφεραν να ζήσουν χωρίς την παρουσία του Χριστού 2000 και πλέον χρόνια θα πεθάνουν με την παρουσία του; Φύσει αδύνατον!
Ίσα-ίσα θα έχουν κατασκευάσει και λαό που θα πληροί τις προϋποθέσεις και προδιαγραφές ώστε να συναντήσουν άφθαρτοι τον Χριστό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 2
«2. Και μεθ' ημέρας εξ παραλαμβάνει ο Ιησούς τον Πέτρον και τον Ιάκωβον και τον Ιωάννην και αναβιβάζει αυτούς εις όρος υψηλόν κατ' ιδίαν μόνους και μετεμορφώθη έμπροσθέν αυτών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτοί οι τρεις κρίθηκαν άξιοι ώστε να συνοδεύσουν τον Χριστό στο όρος όπου μεταμορφώθηκε έμπροσθέν τους. Ο λόγος που κρίθηκαν άξιοι ήταν η πλήρης υποταγή και υπακοή στον Υιό και Λόγο του Θεού του ζώντος.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 3
«3. Και τα ιμάτια αυτού έγειναν στιλπνά, λευκά λίαν ως χιών, οποία λευκαντής επί της γης δεν δύναται να λευκάνη».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η μεταμόρφωση είναι η μέλλουσα επαγγελία η οποία θα φέρει την πληρότητα του Θεού μέσα μας, λευκαίνοντας όχι μόνο την ψυχή και το σώμα αλλά και τα ιμάτιά μας. Ό,τι συνέβη στον Ιησού θα συμβεί σε όλον τον αναγεννημένο λαό του. Εμείς καλούμεθα να κάνουμε ειλικρινή προσπάθεια. Η μεταμόρφωση θα γίνει σε εμάς όταν ολοκληρώσουμε τον αγιασμό ώστε να λάβουμε τον ουράνιο φωτισμό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 4
«4. Και εφάνη εις αυτούς ο Ηλίας μετά του Μωϋσέως και ήσαν συλλαλούντες μετά του Ιησού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο Θεός δεν είναι Θεός νεκρών αλλά ζώντων. Ο Ηλίας και ο Μωυσής συμβολίζουν την άφθαρτη και αθάνατη, αιώνια δόξα που λαμβάνουν οι ολοκληρωμένοι, αφιερωμένοι άνθρωποι υπό του Θεού. Ο Θεός συνοδεύεται πάντα από άξιους αφιερωμένους μαθητές, οι οποίοι αφού δοκιμάστηκαν από αυτόν τον δοξάζουν εις όλη τους τη ζωή με τα λόγια και με τα έργα τους. Ας τους ομοιάσουμε. Αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 5
«5. Και αποκριθείς ο Πέτρος λέγει προς τον Ιησούν, Ραββί, καλόν είναι να ήμεθα εδώ και ας κάμωμεν τρεις σκηνάς, δια σε μίαν και δια τον Μωϋσήν μίαν και δια τον Ηλίαν μίαν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η άγνοια και η ημιμάθεια ως προς το θέλημα του Θεού φέρνει το βόλεμα και το ατομικό συμφέρον. ’μα ήταν έτσι τότε και ο Χριστός έπρεπε να βολευτεί ώστε να μην άφηνε τα ουράνια σκηνώματα και να κατέβει στη γη και να υποστεί τα πάνδεινα. Όταν δεν υπάρχει αναγέννηση τότε ψάχνουμε τρόπο ώστε να βολευόμαστε με ατομικές βασιλείες. Χρειάζεται όλοι να ενδυθούμε δύναμη εξ ύψους ώστε να φέρουμε την γενική βασιλεία στην οποία θα αναπαύεται αιώνια Θεός και άνθρωπος. Χρειάζεται αγώνας και θυσία ώστε να ανήκουμε από σήμερα στην οικογένεια του Θεού.
Το ατομικό συμφέρον είναι το κακώς εννοούμενο συμφέρον. Το γενικό συμφέρον είναι το καλώς εννοούμενο συμφέρον. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε άπαξ διά παντός. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 7
«7. Και νεφέλη επεσκίασεν αυτούς και ήλθε φωνή εκ της νεφέλης, λέγουσα, Ούτος είναι ο Υιός μου ο αγαπητός αυτού ακούετε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η νεφέλη ήτο σαν φυσικό σύννεφο η οποία κάλυπτε τον Πατέρα από τα μάτια των μαθητών. Μέσα από τη νεφέλη εξήλθε φωνή που την άκουσαν οι μαθητές. Αφήνει να εννοηθεί ότι ο Πατέρας έχει φωνητικές χορδές και στόμα. Μέγα μυστήριο ο Θεός. Στον Μωυσή όταν ζήτησε να δει τον Πατέρα αυτός του είπε, (Έξοδος κεφ. λγ ΄ στίχος 23) και θέλω σηκώσει την χείρα μου και θέλεις ιδεί τα οπίσω μου το δε πρόσωπόν μου δε θέλεις ιδεί. Αρα έχει και πρόσωπο και πλάτη. Μέγα μυστήριο ο Θεός. Και είναι μεγάλο πράγμα να ευλογεί και να στηρίζει ή να συστήνει ο Θεός στους ανθρώπους τον Υιό ή το Πνεύμα το Αγιο ή τον απεσταλμένο και τα αντίστροφα. Είναι πολλοί που μέρα και νύχτα συστήνουν τον εαυτό τους και όποιος τους απορρίπτει τον πετροβολούν με τα λόγια και τα έργα τους επειδή δεν τους δέχεται, αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι ψευδοπροφήτες και όχι συστημένοι υπό του Θεού.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 9
«9. Ενώ δε κατέβαινον από του όρους, παρήγγειλεν εις αυτούς να μη διηγηθώσιν εις μηδένα όσα είδον, ειμή όταν ο Υιός του ανθρώπου αναστηθή εκ νεκρών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Οι μαθητές είδαν και άκουσαν ανεκλάλητα πράγματα εκείνη την ημέρα, τα οποία στις δύσκολες στιγμές της πνευματικής τους πορείας ενθυμούντο και ελάμβαναν θάρρος ώστε να συνεχίσουν το αποστολικό τους έργο. Εξάλλου, ο Κύριος μετά από λίγες ημέρες εισήλθε εις το εκούσιο πάθος, όμως οι μαθητές ενίσχυαν την πίστη τους και ενδυνάμωναν διά του γεγονότος της μεταμορφώσεως στις δύσκολες στιγμές τους όπως την μεγάλη εβδομάδα των παθών του Κυρίου. Ήξεραν διότι προαναγγέλθηκε εις αυτούς ότι έρχεται το τέλος της αποστολής του Κυρίου και αμέσως μετά η ανάσταση του Υιού και όλου του ανθρωπίνου γένους. Με αυτές τις ουσιαστικές και αληθινές διδασκαλίες του Χριστού μπορούσαν να έχουν την δυνατότητα να διαλαλούν μέρα και νύχτα στους καλοπροαίρετους συνανθρώπους τους τα μυστήρια που γνώρισαν και έζησαν μετά του Κυρίου όπως η γεμάτη σοφία διδασκαλία του Χριστού, το αποστολικό έργο, η μεταμόρφωση, το μαρτύριο, η σταύρωση, ο θάνατος του Κυρίου, η ανάστασή του, η ανάληψή του, η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος κατά την ημέρα της Πεντηκοστής. Μεγάλος και αρκετός, ουσιαστικός και αληθινός πνευματικός πλούτος ώστε να γιγαντωθούν οι απόστολοι στην πίστη και να γίνουν αιτία να βαπτιστούν χιλιάδες άνθρωποι στο όνομα του Πατρός, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Και σήμερα ο Θεός έβαλε αρκετό πνευματικό πλούτο στα χέρια της Φωνής Θεού, ώστε όλα τα τέκνα να γιγαντωθούν στην πίστη και στην αγάπη ίνα διά της βοηθείας του Αγίου Θεού να λάβουν χώρα όλα τα γεγραμμένα και να πραγματοποιηθούν οι έξι απραγματοποίητες επαγγελίες του Θεού οι οποίες είναι: 1) κατάργηση της αμαρτίας, 2) η ίδρυση της βασιλείας, 3) η κατάργηση του φυσικού θανάτου, 4) η έλευση του Κύρίου, 5) η ανάσταση όλων των εν Κυρίω κοιμηθέντων και 6) οι άγιοι θέλουσι παραλάβει και θέλουσι έχει το βασίλειο εις τους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΙ 17 28
«17. Και αποκριθείς εις εκ του όχλου, είπε· Διδάσκαλε, έφερα προς σε τον υιόν μου, έχοντα πνεύμα άλαλον.
18. Και όπου πιάση αυτόν σπαράττει αυτόν, και αφρίζει και τρίζει τους οδόντας αυτού και ξηραίνεται· και είπον προς τους μαθητάς σου να εκβάλωσιν αυτό, αλλά δεν ηδυνήθησαν.
19. Εκείνος δε αποκριθείς προς αυτόν, λέγει· Ω γενεά άπιστος, έως πότε θέλω είσθαι μεθ' υμών; έως πότε θέλω υπομένει υμάς; φέρετε αυτόν προς εμέ.
20. Και έφεραν αυτόν προς αυτόν. Και ως είδεν αυτόν, ευθύς το πνεύμα εσπάραξεν αυτόν, και πεσών επί της γης εκυλίετο αφρίζων.
21. Και ηρώτησε τον πατέρα αυτού· Πόσος καιρός είναι αφού τούτο έγεινεν εις αυτόν; Ο δε είπε· Παιδιόθεν.
22. Και πολλάκις αυτόν και εις πυρ έρριψε και εις ύδατα, διά να απολέση αυτόν· αλλ' εάν δύνασαί τι, βοήθησον ημάς, σπλαγχνισθείς εφ' ημάς.
23. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτόν· Το εάν δύνασαι να πιστεύσης, πάντα είναι δυνατά εις τον πιστεύοντα.
24. Και ευθύς κράξας ο πατήρ του παιδίου μετά δακρύων, έλεγε· Πιστεύω, Κύριε· βοήθει εις την απιστίαν μου.
25. Ιδών δε ο Ιησούς ότι επισυντρέχει όχλος, επετίμησε το πνεύμα το ακάθαρτον, λέγων προς αυτό· το πνεύμα το άλαλον και κωφόν, εγώ σε προστάζω, Έξελθε απ' αυτού και μη εισέλθης πλέον εις αυτόν.
26. Και το πνεύμα κράξαν και πολλά σπαράξαν αυτόν, εξήλθε, και έγεινεν ως νεκρός, ώστε πολλοί έλεγον ότι απέθανεν.
27. Ο δε Ιησούς πιάσας αυτόν από της χειρός ήγειρεν αυτόν, και εσηκώθη.
28. Και ότε εισήλθεν εις οίκον, οι μαθηταί αυτού ηρώτων αυτόν κατ' ιδίαν, Διά τι ημείς δεν ηδυνήθημεν να εκβάλωμεν αυτό;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα δαιμόνια εισέρχονται από παιδικής ηλικίας στους ανθρώπους, οι οποίοι λόγω της μη πνευματικής καλλιέργειας που έχουν στηριζόμενοι στα εντάλματα των ανθρώπων δαιμονίζουν τους εαυτούς τους και τα τέκνα τους. Οι ακαλλιέργητοι πνευματικά άνθρωποι οι οποίοι ζουν μακριά από τις αναγεννημένες κοινωνίες κυοφορούν δαιμόνια όπως ο φόβος (π.χ. θα σε φάει η μούτα, θα μπει ο διάβολος μέσα σου, κοίτα τι νευρικό παιδί είναι, μην πηγαίνεις από αυτό το σπίτι διότι είναι μια μάγισσα και αν σε δει θα πάθεις αυτό, να σου πω το φλιτζάνι, θα πεθάνεις γρήγορα, δεν πρόκειται εσύ να μάθεις γράμματα). Αυτά και άλλα πολλά έχουν οι μη πνευματικές τάξεις ανθρώπων με φυσική συνέπεια να δαιμονίζουν τα παιδιά τους από παιδικής ηλικίας.
Το δαιμόνιο του συγκεκριμένου παιδιού προήλθε από τους γονείς του και από το περιβάλλον του το οποίο ήτο πνευματικά ακαλλιέργητο στηριζόμενο στα εντάλματα των ανθρώπων.
Υπάρχουν άλλα δαιμόνια τα οποία λειτουργούν στις υποτιθέμενες πνευματικά καλλιεργημένες κοινωνίες οι οποίες κατέχουν γράμματα, τέχνες, επιστήμες. Αυτά τα παιδιά που είναι μεγαλωμένα σε οίκους με τέτοιους γονείς όπου διακατέχονται από επιστήμες, γράμματα κ.λ.π. κυοφορούν δαιμόνια όπως και οι γονείς τους. Τα δαιμόνια αυτών είναι: (π.χ. ξέρεις ποιος είμαι εγώ; εγώ τα γνωρίζω όλα, εγώ είμαι έξυπνος, σοφός, ανώτερο ον, εγώ ξέρω γράμματα, ξένες γλώσσες κ.λ.π.). Δαιμόνια γεμάτα εγωισμούς και εωσφορικά στοιχεία. Αυτοί αν δεν ταπεινωθούν θα συμπεριφερθούν στην διδασκαλία του Χριστού και στη σοφία αυτού με περιφρόνηση και αδιαφορία όπως οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι. Ο λόγος διότι ο Χριστός χαλάει με την ταπείνωση και την προσφορά τα συμφεροντολογικά τους σχέδια.
’λλα δαιμόνια λειτουργούν στους πνευματικούς κατά κόσμο ηγέτες, οι οποίοι το παίζουν ως οι μόνοι μέτοχοι και εξουσιαστές όλων των μυστηρίων. ’λλο δαιμόνιο που λειτουργεί είναι η κρίση όπως αυτοί είναι αμαρτωλοί, είναι αιρετικοί κ.λ.π.. ’λλο δαιμόνιο είναι ότι λένε, η μόνη άγια εκκλησία είναι η δική μας οι άλλες είναι λάθος, μόνο εμείς θα σωθούμε κ.λ.π.. ’λλο δαιμόνιο είναι ο φανατισμός, που πολλές φορές στο όνομα του Χριστού θυσιάζουν πολλούς εν αγνοία χριστιανούς τους οποίους χρησιμοποιούν για δικά τους οφέλη. ’λλο δαιμόνιο που τους διακατέχει είναι η άγνοια ή η ημιμάθεια πάνω στα δρώμενα του Αγίου Ευαγγελίου και της αποστολής του Χριστού. Υπάρχουν δισεκατομμύρια δαιμόνια που εισέβαλαν σε όλες τις τάξεις των ανθρώπων. Ο Θεός να μας ελεήσει όλους. Αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 29
«29. Και είπε προς αυτούς, Τούτο το γένος δεν δύναται να εξέλθη δι' ουδενός άλλου τρόπου, ειμή δια προσευχής και νηστείας»
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Από πού να εξέλθει το ανθρώπινο γένος και ο άνθρωπος; Είναι απλό. Από την μικρότητα που τον διακατέχει σήμερα και από την άγνοια του Λόγου του Θεού η οποία τον έχει καταβάλλει σε σημείο να χάνει την άπειρη δόξα του Θεού με την οποία ο Θεός έχει επενδύσει πάνω εις αυτόν ώστε ο άνθρωπος να είναι κατ εικόνα και καθ ομοίωση του Θεού. Η προσευχή και η νηστεία θα εξασφαλίσουν στον άνθρωπο σοφία Θεού, καρπούς, χαρίσματα, σημεία, αφθαρσία και αθανασία.
Όλα τα παιδιά που κάνουν τον αγώνα του καθαρισμού και του αγιασμού πρέπει για κάποια χρονική περίοδο να τείνουν με δύναμη στη μελέτη, στη προσευχή, στην εξάπλωση ώστε να μπορέσουν να εντάξουν στη ζωή τους την σοφία του Θεού η οποία θα τους εξασφαλίσει άπειρες δυνάμεις και έτσι δι αυτών να επανέλθουν στο κράτος του Αγίου Θεού. Η προσευχή έχει και δίνει στον πιστό άπειρες και άφθαρτες δυνάμεις. Η νηστεία παρέχει στον οργανισμό δυνάμεις ώστε ο πολύς ύπνος να φύγει και να βρεθεί ο χρόνος να αντλήσουμε από τον Λόγο του Θεού όλα τα μέσα ώστε να βγούμε στον ουρανό. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 34
«34. Οι δε εσιώπων διότι καθ' οδόν διελέχθησαν προς αλλήλους, τις είναι μεγαλήτερος».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μεγαλύτερος ή μικρότερος δεν υπάρχει στη βασιλεία του Θεού. Εκτός από την περίπτωση αστήρ διαφέρει αστέρος κατά την δόξαν (αποστολή). Όλοι πρέπει να βγάλουν διά του αγώνος τον εαυτό τους από τα δαιμόνια και από τα στοιχεία του θανάτου.
Ο Κύριος είπε: Και αν ταύτα πάντα ποιήσετε αχρείοι δούλοι να λέτε ότι είστε διότι τα διατεταγμένα εις εσάς επράξατε. Αυτά τα στοιχεία του Θεού έπρεπε να υπάρχουν εις εμάς και να μην χρειαζόταν αγώνας. Αφού όμως σήμερα βρισκόμεθα στη θέση της πτώσης, χρειάζεται να αναρριχηθούμε ώστε να φτάσουμε την δόξα που ο Θεός εξ αρχής μας είχε δώσει. Όταν φτάσουμε εκεί, στην πληρότητα του Θεού σε τι μας ωφελεί να θέλουμε να είμαστε πρώτοι ή δεύτεροι; Όσοι δεν φτάσουν εκεί που ο Θεός μας είχε εξ αρχής θέσει θα είναι δεύτεροι και όσοι φτάσουν θα είναι πρώτοι. Στην βασιλεία δεν υπάρχει πρώτος και δεύτερος, όλοι είναι νικητές. Ο Χριστός φανερώνει: Εις τον νικώντα θέλω δώσει να φάγει εκ του δέντρου της ζωής και θέλω δειπνήσει μετ αυτού και θέλω είσθαι εις αυτόν Θεός και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 40
«40. Επειδή όστις δεν είναι καθ' ημών, είναι υπέρ ημών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Έχουμε μία απάντηση. Να σέβομαι την άποψη οποιαδήποτε και αν είναι, την θρησκευτική συνείδηση, την αποστολή και την ελευθερία του άλλου.
Εμείς που ανήκουμε στην Φωνή Θεού θα κοιτάξουμε την αποστολή που ο Θεός μας έδωσε ώστε να φέρουμε στη ζωή μας τους στόχους που ο Θεός μας φανέρωσε. Δεν παρακαλάμε, δεν προσηλυτίζουμε, δεν κρίνουμε, δεν πολεμάμε κανέναν. Δεν βλέπουμε έξω από την αποστολή μας. Όσοι είναι να έρθουν στο έργο αυτό θα τους προσθέσει ο Κύριος (κυριολεκτώ σε αυτό).
Εμάς όποιος μας καλέσει και όποιος χρειαστεί ενημέρωση για ό,τι κάνουμε θα σπεύσουμε με χαρά και αγάπη να τον ενημερώσουμε. Από εκεί και πέρα ας αποφασίσει ο ίδιος αν θα κάνει τον αγώνα αυτόν. Εμείς δεν επιμένουμε. Η Φωνή Θεού φτιάχτηκε υπό του Θεού και η εντολή είναι: Εμείς όσοι καταλάβαμε να κάνουμε τον αγώνα μας και ο Κύριος θα μεγαλώσει αυτή προσθέτοντας ψυχές μέσα από την ελευθερία τους. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
Όσοι δεν είναι με εμάς στον αγώνα αυτόν εμείς θα πιστεύουμε ότι κάνουν κάτι άλλο που ο Πατέρας τους είπε (έτσι καταργείται η κρίση). Αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 41
«41. Διότι όστις σας ποτίση ποτήριον ύδατος εις το όνομά μου, επειδή είσθε του Χριστού, αληθώς σας λέγω, δεν θέλει χάσει τον μισθόν αυτού».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ας κάνουμε λοιπόν το καλό και ας προβαίνουμε και σε θυσίες αφού πρόκειται για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου και ο Χριστός εγγυάται ότι δεν θα χάσουμε τον μισθόν μας από τον Θεό, διότι προσφέραμε σε έναν απεσταλμένο του Θεού ένα ποτήρι νερό ή οτιδήποτε άλλο. Ο Χριστός δεν λέει ψέματα. Ο απεσταλμένος από την προσφορά αυτή θα ανασάνει, θα δροσιστεί, θα χαρεί, θα δοξάσει τον Θεό και τον άνθρωπο αυτόν στον Θεό για την προσφορά ώστε να συνεχίσει τον αγώνα του. Και το καλό που έφερε με θυσία στον αδερφό να πάει και δίπλα. Γένοιτο Αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 42
«42. Και όστις σκανδαλίση ένα των μικρών των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει εις αυτόν καλήτερον να περιτεθή μύλου πέτρα περί τον τράχηλον αυτού και να ριφθή εις την θάλασσαν».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα σκάνδαλα είναι σίγουρο ότι θα έλθουν ώστε να φανερωθούν οι δόκιμοι, όμως, να μην είναι προσχεδιασμένα διότι αυτό θα το πληρώσουμε. Χρειάζεται προσοχή ώστε να μην χρειαστεί να βάλουμε μία τόσο μεγάλη πέτρα στο λαιμό μας και στη συνέχεια να πέσουμε στη θάλασσα. Μη γένοιτο εις εμάς.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΙ 43 48
«43. Και εάν σε σκανδαλίζη η χείρ σου, απόκοψον αυτήν καλήτερόν σοι είναι να εισέλθης εις την ζωήν κουλλός, παρά έχων τας δύο χείρας να απέλθης εις την γέενναν, εις το πυρ το άσβεστον
44. όπου ο σκώληξ αυτών δεν τελευτά και το πυρ δεν σβήνεται.
45. Και εάν ο πους σου σε σκανδαλίζη, απόκοψον αυτόν καλήτερόν σοι είναι να εισέλθης εις την ζωήν χωλός, παρά έχων τους δύο πόδας να ριφθής εις την γέενναν, εις το πυρ το άσβυστον
46. όπου ο σκώληξ αυτών δεν τελευτά και το πυρ δεν σβήνεται.
47. Και εάν ο οφθαλμός σου σε σκανδαλίζη, έκβαλε αυτόν καλήτερόν σοι είναι να εισέλθης μονόφθαλμος εις την βασιλείαν του Θεού, παρά έχων δύο οφθαλμούς να ριφθής εις την γέενναν του πυρός
48. όπου ο σκώληξ αυτών δεν τελευτά και το πυρ δεν σβήνεται».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν χρειάζεται να κόψουμε ή να βγάλουμε τα μέλη που ο Θεός μας έδωσε. Εκείνο που πρέπει να βγάλουμε ή να κόψουμε είναι τα πάθη (αμαρτία) τα οποία κινούν τα μέλη του σώματος ώστε να προβαίνουν σε ενέργειες αρνητικές. Οι ενέργειες αυτές τώρα έχουν επιπτώσεις ουσιαστικές και αρνητικές: 1ον ) σε εμάς, 2ον ) στους γύρω μας και 3ον ) στον Θεό.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 49
«49. Διότι πας τις με πυρ θέλει αλατισθή και πάσα θυσία με άλας θέλει αλατισθή».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αφού δεν φροντίζουμε να βγάλουμε τα πάθη (αμαρτία) από τη ζωή μας τότε η ασθένεια ή ο θάνατος (πυρ) θα μας υποχειριάσει αργά ή γρήγορα και είναι σίγουρο ότι θα μετανιώσουμε που χάνουμε τη ζωή μας για ένα πάθος που μέχρι χτες θεωρούσαμε απαραίτητο στη ζωή μας. Μυαλό χρειάζεται, προσοχή και προσευχή ώστε να βρούμε έλεος από τον Θεό το οποίο θα μας εξασφαλίσει ουράνια και επίγεια αγαθά. Το άλας είναι η διδασκαλία του Χριστού η οποία όταν εννοηθεί και προβούμε στις θυσίες οι οποίες είναι απαραίτητες, θα νιώσουμε το άλας (διδασκαλία) και τη ζεστασιά του Χριστού στη ζωή μας. Αμήν.
ΚΕΦ. Θ΄ΣΤΙΧΟΣ 50
«50. Καλόν το άλας αλλ' εάν το άλας γείνη ανάλατον, με τι θέλετε αρτύσει αυτό; έχετε άλας εν εαυτοίς και ειρηνεύετε εν αλλήλοις».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το άλας είναι η διδασκαλία του Χριστού η οποία όταν εφαρμοστεί νοστιμίζει τη ζωή μας. Όταν το άλας (διδασκαλία) είναι μόνο στα λόγια τότε η διδασκαλία του Χριστού γίνεται ανάλατη, με φυσική συνέπεια να δέχεται ο άνθρωπος αυτός που την κηρύττει την αποστροφή του Θεού και των συνανθρώπων του.
Δεν είναι δύσκολο να εφαρμόσουμε. Λίγη προσπάθεια χρειάζεται και οι ποταμοί του ουρανού θα βρέχουν πάνω μας καθ ημέραν την σοφία του Θεού και τις ευλογίες αυτού. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι΄
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 2 6
«2. Και προσελθόντες οι Φαρισαίοι ηρώτησαν αυτόν, αν συγχωρήται εις άνδρα να χωρισθή την γυναίκα αυτού πειράζοντες αυτόν.
3. Ο δε αποκριθείς είπε προς αυτούς, Τι προσέταξεν εις εσάς ο Μωϋσής;
4. Οι δε είπον, ο Μωϋσής συνεχώρησε να γράψη έγγραφον διαζυγίου και να χωρισθή αυτήν.
5. Και αποκριθείς ο Ιησούς είπε προς αυτούς, δια την σκληροκαρδίαν σας έγραψεν εις εσάς την εντολήν ταύτην
6. απ' αρχής όμως της κτίσεως, άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς ο Θεός».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο χωρισμός απαγορεύεται, όμως λόγω της δαιμονισμένης κατάστασης του κόσμου που μας περιβάλλει είναι αναπόφευκτος. Ο χωρισμός πολλές φορές είναι και σωτήριος. Το έλεος του Θεού είναι άπλετο και η εκκλησία μέσα από το έλεος θέσπισε τους τρεις γάμους δίνοντας σε όλους να εννοήσουν την σοβαρότητα του γάμου. Το κακό είναι όταν στον γάμο υπάρχουν και παιδιά στα οποία ο χωρισμός φέρνει αγιάτρευτα και αδιόρθωτα τραύματα τα οποία τα συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή ειδικά όταν είναι μικρά. Το ζευγάρι από την ώρα που ενώνεται με τα δεσμά του γάμου πρέπει να σηκώσει τα βάρη του με επίγνωση και με θυσία. Για να μην φτάσει το ζευγάρι στον χωρισμό χρειάζεται να αναγεννηθεί. Μόνο όταν αναγεννηθεί ο ένας βρίσκει κατανόηση έναντι του άλλου. Μάλιστα ο Χριστός φωτίζει τον άνδρα και την γυναίκα διά του αγιασμού και του Ευαγγελίου ώστε ο ένας να γλυκαίνει τη ζωή του άλλου. Καθώς ο ένας να σέβεται τον άλλο και να μην στερεί την ελευθερία του άλλου. Χωρίς την αναγέννηση ο γάμος είναι θάνατος ψυχής και σώματος διότι ο άνθρωπος αναγκάζεται να σηκώσει φορτία δυσβάστακτα τα οποία δεν μικραίνουν ποτέ αλλά πάντα μεγαλώνουν σε σημείο να επιφέρουν μέχρι και τον θάνατο. Ο λόγος, διότι χάνεται η ελευθερία και οι κινήσεις αυτής είναι τυποποιημένες. Όταν έρθει όμως ο Χριστός τα πάντα μετατρέπονται σε ευλογία. Γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 7 8
«7. Ένεκεν τούτου θέλει αφήσει άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα και θέλει προσκολληθή εις την γυναίκα αυτού,
8. και θέλουσιν είσθαι οι δύο εις σάρκα μίαν, ώστε δεν είναι πλέον δύο αλλά μία σάρξ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν γνωρίζονται δύο άνθρωποι ελκύονται διά του έρωτα. Εκείνη την ώρα πρέπει οι γονείς αλλά και οι συγγενείς να σεβαστούν την επιλογή των δύο ανθρώπων (άνδρα, γυναίκας). Ο έρωτας είναι ένα κόλπο του Θεού ώστε δι αυτού να έρθει ο γάμος και στην συνέχεια τα παιδιά και έτσι να δημιουργηθεί και να ολοκληρωθεί η οικογένεια. Ο έρωτας έχει την δύναμη να βάζει τα πάντα σε δεύτερη μοίρα (γονείς, αδέρφια, συγγενείς). Τα μυστήρια του έρωτα και του γάμου είναι ότι όλα μπαίνουν στην άκρη και δύο άνθρωποι που μέχρι χτες ήτο ξένοι θέλουν να είναι πάντα μαζί. Μέγα μυστήριο να αφήνεις τα πάντα πίσω σου και να ενώνεσαι με κάποιον που μέχρι χτες ήταν ξένος. Ο έρωτας σιγά-σιγά φεύγει και οι δύο άνθρωποι (άνδρας, γυναίκα) πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Εάν ζουν στον κόσμο και υιοθετούν τις αρχές του κόσμου πονηρίες, πάθη, εγωισμοί, συμφέροντα κ.λ.π. με την πάροδο του χρόνου θα διαλυθούν όλα (έρωτας, γάμος, οικογένεια). Όταν όμως υπάρχει ο Χριστός στη ζωή τους όλα θα ευοδωθούν στο εκατονταπλάσιο. Ο λόγος είναι διότι έρχεται στη θέση του έρωτα η ανυπόκριτη αγάπη του Χριστού. Χωρίς την αγάπη του Χριστού και να παραμείνουν ζευγάρι θα είναι τις περισσότερες φορές δύο συστεγασμένοι εχθροί. Μόνο ο Χριστός μπορεί να κάνει τα πάντα αιώνια και ευχάριστα μέσα στην οικογένεια και γύρω από αυτή και ο τρόπος είναι διά του Ευαγγελίου. Ο έρωτας λοιπόν είναι αυτός που παραμερεί για λίγο χρονικό διάστημα τα πάντα μέχρι να γίνει η οικογένεια, ώστε οι δύο να είναι μία σαρξ. Αν υπάρχει στην οικογένεια Χριστός τα ευλογεί όλα και τότε γίνονται αιώνια. Αφού έρθει ο Χριστός, η αγάπη τότε το ζευγάρι αγκαλιάζει και τους γονείς. Είναι πολλά ζευγάρια που κάνουν οικογένεια και ξεχνούν τους γονείς. Αυτό είναι αμαρτία. Ο Χριστός παραγγέλνει, τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα σου ώστε να είσαι μακροχρόνιος επί της γης. Ενδιαφέρον λοιπόν και αγάπη και στους γονείς. Αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 9
«9. Εκείνο λοιπόν το οποίον ο Θεός συνέζευξεν, άνθρωπος ας μη χωρίζη».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όταν ο Θεός ενώσει δύο ανθρώπους ώστε να φτάσουν στον γάμο ή πολλούς ώστε να γίνουν η οικογένεια του Θεού δεν μπορεί ούτε άγγελος, ούτε άνθρωπος, ούτε συμφέροντα, ούτε εγωισμοί, ούτε τίποτε να τους χωρίσουν. Η ευχή αυτή «ους ο Θεός συνέζευξεν», διαβάζεται την ώρα του μυστηρίου του γάμου από τον ιερέα στην εκκλησία μας. Όμως, παρ όλα αυτά βλέπουμε ότι οι άνθρωποι χωρίζουν. Αυτό πάει να πει ότι δεν τους ένωσε ο Χριστός και ας διαβάζεται η ευχή από την εκκλησία αλλά τα πάθη, τα συμφέροντα, ο εγωισμός κ.λ.π. ώστε να χωρίσουν μετέπειτα. Όταν όμως δύο άνθρωποι αναγεννηθούν διά του Χριστού, τότε τίποτε δεν μπορεί να τους χωρίσει. Σήμερα, πολλές οικογένειες ο Χριστός τις ενώνει αληθινά αφού στείλει απεσταλμένο Θεού και τον δεχτούν και ας είναι και μετά από πολλά χρόνια γάμου. Μέχρι ο Χριστός να τους ενώσει μπορεί το ζευγάρι να είναι δύο συστεγασμένοι εχθροί, αν δεν έχουν χωρίσει. Γνωρίζω πολλά ζευγάρια που ενώθηκαν αληθινά αφού γνώρισαν ουσιαστικά τον Θεό. Αρα, όταν μας ενώσουν τα πάθη ή τα συμφέροντα τότε έρχεται ο εγκλωβισμός και τις περισσότερες φορές ο χωρισμός. Όταν όμως μας ενώσει ο Χριστός διά του Αγίου Πνεύματος, τότε έρχεται η ανυπόκριτος αγάπη ώστε ο ένας να αρχίζει να βλέπει με συμπάθεια και αληθινή αγάπη τον άλλον. Μάλιστα ο ένας κεντρίζει το ενδιαφέρον και το θαυμασμό του άλλου και ο λόγος είναι διότι το Αγιο Πνεύμα ενεργεί μέσα τους και καθ ημέραν ο ένας θαυμάζει τον άλλον για τα γεμάτα σοφία λόγια και για τα έργα ελέους και αγάπης που παρουσιάζει. Τίποτε μα απολύτως τίποτε δεν μπορεί να τους χωρίσει κάτω από αυτές τις συνθήκες. Την αληθινή ένωση την φέρνει ο Θεός, η αναγέννηση, το Ευαγγέλιο ώστε τίποτε και κανένας να μην δύναται να χωρίσει τους αναγεννημένους ανθρώπους. Πολλοί επιλέγουν τους συντρόφους τους μέσα από τα πάθη τους και τους αλλάζουν συνέχεια, μάλιστα προσπαθούν να βρουν ανάπαυση με την γνωριμία του νέου προσώπου. Το μόνο που κάνουν αφού Χριστός δεν υπάρχει στους ίδιους ή στον σύντροφό τους είναι να ενώνονται με τον διάβολο απλώς σε άλλη μορφή και να φορτώνονται προβλήματα. Να βάλουμε τον Χριστό στη ζωή μας και μόνο τότε θα ευλογηθούν όλα γύρω μας. Αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 11 12
«11. Και λέγει προς αυτούς, Όστις χωρισθή την γυναίκα αυτού και νυμφευθή άλλην, πράττει μοιχείαν εις αυτήν.
12. Και εάν γυνή χωρισθή τον άνδρα αυτής και συζευχθή με άλλον, μοιχεύεται».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι αναπόφευκτη η μοιχεία όταν δεν υπάρχει Θεός και Χριστός ουσιαστικός με επίγνωση. Η μοιχεία γίνεται είτε διά της σκέψεως, είτε διά των έργων. Αρα οι πάντες έχουμε μοιχεύσει. Όμως δεν απελπιζόμαστε διότι το έλεος του Θεού όλα τα καλύπτει όταν υπάρχει ειλικρινή μετάνοια και αναγέννηση.
Πολλές φορές η σχέση δύο ανθρώπων χωρίς Χριστό γίνεται τρομερά δύσκολη και μη αναστρέψιμη. Για να μην οδηγηθούν στον θάνατο χρειάζεται να αλλάξουν τρόπο ζωής και να συμφωνήσουν να χωρίσουν και με σοφία να δημιουργήσουν μία καινούργια σχέση, όμως χωρίς ουσιαστική αναγέννηση ίσως πάλι να τελματίσει ή να ζήσουν λίγο καλύτερα ώστε να αποφύγουν την στενοχώρια που θα τους οδηγούσε στον θάνατο. Χρειάζεται αναγέννηση και Χριστός στη ζωή μας ώστε όλα να χτίζονται με σοφία Θεού και ποτέ τα έργα που επιδιώκουμε να μην μας φέρουν σε αδιέξοδο.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 13 16
«13. Και έφερον προς αυτόν παιδία, δια να εγγίση αυτά οι δε μαθηταί επέπληττον τους φέροντας.
14. Ιδών δε ο Ιησούς ηγανάκτησε και είπε προς αυτούς, Αφήσατε τα παιδία να έρχωνται προς εμέ και μη εμποδίζετε αυτά διότι των τοιούτων είναι η βασιλεία του Θεού.
15. Αληθώς σας λέγω, Όστις δεν δεχθή την βασιλείαν του Θεού ως παιδίον, δεν θέλει εισέλθει εις αυτήν.
16. Και εναγκαλισθείς αυτά έθετε τας χείρας επ' αυτά και ηυλόγει αυτά».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τα παιδιά έχουν πολλά αγαθά και πολλά θεϊκά στοιχεία:
1) Μικραίνουν το κακό.
2)Στα παιχνίδια όταν μαλώνουν έπειτα πολύ γρήγορα τα ξαναβρίσκουν.
3) Λαμβάνουν και υιοθετούν εύκολα νέες διδασκαλίες.
4) Φανερώνουν την αλήθεια ή το ψέμα με ευκολία.
5) Η αγαθότητα που εκπέμπουν τα κάνει προσιτά από όλους.
6) Η δοτικότητα και η ευσπλαχνία που τα διακατέχει στρέφεται προς πάντες.
Με λίγα λόγια, αμέτρητα και πολυποίκιλα αγαθά τα συντροφεύουν εν αντιθέσει με τους μεγάλους οι οποίοι σκληραίνουν με την πάροδο του χρόνου στα πάντα, καταργώντας τη νέα διδασκαλία του Χριστού, την αγάπη και το έλεος από τη ζωή τους.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 17
«17. Ενώ δε εξήρχετο εις την οδόν, έδραμέ τις και γονυπετήσας έμπροσθεν αυτού, ηρώτα αυτόν, Διδάσκαλε αγαθέ, τι να κάμω δια να κληρονομήσω ζωήν αιώνιον;».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Στην αρχή της πνευματικής ζωής αυτό που πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος ώστε να κερδίσει διά του θανάτου την βασιλεία των ουρανών είναι να τηρεί τις 10 εντολές. Επειδή όμως όπως έχει δημιουργηθεί ο κόσμος γίνονται δυστυχώς και αυτές οι εντολές πολλές φορές για πολλούς ανεφάρμοστες, θα κάνουμε προσπάθεια και θα στηριχτούμε στο έλεος του Θεού. Αδερφέ μη κοιτάς πόσες φορές έπεσα αλλά κοίτα πόσες φορές σηκώθηκα. Διά του ελέους που χάρισε ο Χριστός σε όλους μηδενός εξαιρουμένου θα φτάσουμε στους υπερβατικούς στόχους μας.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 18
«18. Και ο Ιησούς είπε προς αυτόν, Τι με λέγεις αγαθόν; Ουδείς αγαθός, ειμή εις, ο Θεός».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σίγουρα ο Χριστός ήτο και αγαθός και Θεός. Όμως εκείνη την ώρα το κάλυψε, διότι άκουγαν πολλοί και δεν ήθελε να φέρει αντί για νουθεσία σκάνδαλο στον άνθρωπο αυτόν ή στους ακούοντες που ήτο εκεί. ’λλωστε ο ίδιος κήρυξε ουαί εις τον σκανδαλίζοντα ουαί και εις τον σκανδαλιζόμενο. Καθώς όποιος σκανδαλίσει ένα τον μικρόν τούτον συμφέρει να δέσει μυλόπετρα εις το λαιμό του και να πέσει στη θάλασσα. Μη γένοιτο εργαζόμενοι να δημιουργούμε σκάνδαλα σε εν αγνοία καλοπροαίρετους αδελφούς. Ας κινούμεθα στους καλοπροαίρετους όπως ο Χριστός.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 19
«19. Τας εντολάς εξεύρεις, μη μοιχεύσης, μη φονεύσης, μη κλέψης, μη ψευδομαρτυρήσης, μη αποστερήσης, τίμα τον πατέρα σου και την μητέρα».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όλα αυτά όταν τα αποδεχτείς γίνονται πάθη και συμφέροντα τα οποία σου καταργούν την ελευθερία. Αρα βασιλεία Θεού δεν πρόκειται να σε βοηθήσουν να δεις. Διότι αυτή η βασιλεία του Θεού δεν είναι πάθη και συμφέροντα αλλά ελευθερία, δικαιοσύνη, ειρήνη, χαρά, σοφία, ταπείνωση, αγάπη τα οποία σε οδηγούν ώστε να την βρεις και να την χτίσεις μέσα σου, καταργώντας έτσι τις πηγές της αμαρτίας οι οποίες στην αρχή δίνουν χαρά αλλά μετέπειτα φορτία δυσβάστακτα τα οποία σε οδηγούν στη πρόωρη φθορά, στο γήρας, στον θάνατο.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 20 22
«20. Ο δε αποκριθείς είπε προς αυτόν, Διδάσκαλε, ταύτα πάντα εφύλαξα εκ νεότητός μου.
21. Και ο Ιησούς εμβλέψας εις αυτόν, ηγάπησεν αυτόν και είπε προς αυτόν, Εν σοι λείπει ύπαγε, πώλησον όσα έχεις και δος εις τους πτωχούς και θέλεις έχει θησαυρόν εν ουρανώ και ελθέ, ακολούθει μοι, σηκώσας τον σταυρόν.
22. Εκείνος όμως σκυθρωπάσας δια τον λόγον, ανεχώρησε λυπούμενος διότι είχε κτήματα πολλά».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η θυσία είναι το κλειδί της πόρτας της βασιλείας. Όλα τα άλλα είναι ο δρόμος που σε φέρνουν στην πόρτα για να μπεις μέσα. Γι αυτό πολλοί χριστιανοί και όλο το ανθρώπινο χριστιανικό γένος μένουν για πάντα περιφερόμενοι στο δρόμο προς τη βασιλεία (θρησκείες, δόγματα κ.λ.π.) και πάντα απ έξω από τη βασιλεία, διότι μέχρι σήμερα το ανθρώπινο γένος δεν λυτρώθηκε από τους εγωισμούς, τα συμφέροντα, τις φιλοδοξίες, τη φθορά και το θάνατο. Ο λόγος είναι διότι αποφεύγουν οι πάντες την θυσία η οποία πρέπει να γίνεται με χαρά χωρίς συμφέροντα και προσωπικές φιλοδοξίες. Το περίσσευμα του ενός στο υστέρημα του άλλου πνευματικό ή υλικό. Το ενδιαφέρον με θυσία για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου είναι το κλειδί ώστε να εισέλθουμε στη χώρα του Θεού. Πάνω σε αυτήν την πόρτα της θυσίας θα χτυπήσουμε πολλές φορές. Θα δοκιμαστούμε.
Πριν λίγο καιρό κοιμήθηκε ένας φίλος μου ο οποίος είχε γνωρίσει τον Χριστό και το Ευαγγέλιό του. Αυτός ήταν ορθόδοξος και ανήκε σε μία χριστιανική οργάνωση. Στην κηδεία με ρώτησε κάποιος, γιατί πέθανε; Απάντησα, ότι αυτός ο αδελφός με την πάροδο του χρόνου είχε πιεστεί οικονομικά και πνευματικά με την στενοχώρια και το θυμό. Την στενοχώρια την έφεραν τα οικονομικά που δεν πήγαιναν καλά και το θυμό τον έφερε ο πατέρας του και ο αδερφός του οι οποίοι είχαν συμφωνήσει στη μοιρασιά της περιουσίας να του δώσουν λιγότερα.
Εγώ απάντησα στην ερώτηση γιατί πέθανε: Πρώτον φταίει η ενορία, ο ποιμένας του, ο οποίος όταν είδε ότι εγκατέλειψε την Ελλάδα για να πάει στην Κύπρο για δουλειά δεν έσπευσε να ρωτήσει για ποιο λόγο έφυγε ο ενορίτης αυτός, για καλό ή για κακό, ώστε να ενδιαφερθεί αν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά δυστυχώς οι ποιμένες της ενορίας του και πολλών άλλων ούτε καν καταλαβαίνουν τα προβλήματα των οικογενειών, διότι δεν ενδιαφέρονται για τον άνθρωπο αλλά για τους εαυτούς τους εγκαταλείποντας το θέλημα του Θεού και την αποστολή να είναι ποιμένες που λένε ότι έλαβαν από τον Θεό.
Δεύτερον του είπα φταίει για τον θάνατό του η χριστιανική οργάνωση που ανήκε η οποία και αυτή τον χρησιμοποιούσε ώστε να έχει μέλη για τα οποία δεν ενδιαφέρεται. Δεν θα έπρεπε να τον βοηθήσει ή να τον ρωτήσει γιατί έφυγε, τι συμβαίνει; Ούτε και εδώ αγάπη, μόνο παχιά λόγια.
Τρίτον φταίει ο ίδιος διότι γνώρισε το Χριστό και το Ευαγγέλιό του και επέτρεψε να μπει στη ζωή του η στενοχώρια, ο εγωισμός, τα συμφέροντα, η διεκδίκηση κ.λ.π.. ’παντες πταίομεν.
Μου είπε ο άνθρωπος αυτός, εσύ τον βοήθησες; Του είπα ναι, πολλές φορές από το υστέρημά μου και του έκανα προτάσεις να έρθει και να τον βοηθήσω, όμως δεν με άκουγε. Θέλω να τονίσω κάτι σε όσους κάνουν τους πνευματικούς και τους απεσταλμένους. Όταν ένας άνθρωπος δημιουργήσει οικογένεια υποχρεούται με θυσία να μεγαλώσει τα παιδιά του και σε όλη του τη ζωή να τα βοηθά. Όταν κάποιος θέλει να δημιουργήσει πνευματική οικογένεια πρέπει αφού θα του δοθούν τα μέσα, πνευματικά και υλικά να ενδιαφέρεται, να παρακολουθεί και να σπεύδει στα προβλήματα των αδελφών ώστε να τα λύνει. Αν δεν θέλει να ενδιαφέρεται ας μην κηρύττει Χριστό. Αν για την κοσμική οικογένεια κάνουμε τόσες θυσίες θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι θα πρέπει να κάνουμε πολύ περισσότερες θυσίες για την πνευματική, ξεκινώντας πρώτα με μικρές θυσίες σε ατομικό επίπεδο και προχωρώντας σε μεγαλύτερες θυσίες όλοι μαζί, διότι ο Θεός θα μας πλουτίζει σιγά-σιγά πνευματικά και υλικά. Πολλοί όταν τους πλουτίζει ο Θεός με υλικά αγαθά αντί να σπεύσουν στους φτωχούς τα βάζουν στην τράπεζα να τοκίζονται ή τα νοικιάζουν αν είναι κτίρια ή χωράφια ώστε να αυξάνονται τα κέρδη στις τράπεζες. Είναι μυαλό αυτό μωρέ, τι να πω! Αυτοί τώρα που ο Θεός τους πλούτισε πνευματικά ή υλικά και δεν ενδιαφέρονται θα δώσουν λόγο. Η Φωνή Θεού δημιουργήθηκε από τον Θεό ώστε να αναγεννήσει τον πεσόντα άνθρωπο με τις ουσιαστικές αρχές του Ευαγγελίου και δεύτερον να βοηθήσει τον άνθρωπο που πάσχει να ξεφύγει από το δαιμονισμένο σύστημα του κόσμου. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 23 27
«23. Και περιβλέψας ο Ιησούς, λέγει προς τους μαθητάς αυτού, πόσον δυσκόλως θέλουσιν εισέλθει εις την βασιλείαν του Θεού οι έχοντες τα χρήματα;
24. Οι δε μαθηταί εξεπλήττοντο δια τους λόγους αυτού. Και ο Ιησούς πάλιν αποκριθείς, λέγει προς αυτούς, Τέκνα, πόσον δύσκολον είναι να εισέλθωσιν εις την βασιλείαν του Θεού οι έχοντες το θάρρος αυτών εις τα χρήματα;
25. Ευκολώτερον είναι κάμηλος να περάση δια της τρύπης της βελόνης, παρά πλούσιος να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.
26. Εκείνοι δε σφόδρα εξεπλήττοντο, λέγοντες προς εαυτούς, Και τις δύναται να σωθή;
27. Εμβλέψας δε εις αυτούς ο Ιησούς, λέγει, Παρά ανθρώποις είναι αδύνατον, αλλ' ουχί παρά τω Θεώ διότι τα πάντα είναι δυνατά παρά τω Θεώ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Δεν μιλάει ο Κύριος ότι οι πλούσιοι δεν μπορούν να σωθούν αλλά μιλάει για όλους όσους πίστεψαν στο χρήμα και έχουν το θάρρος σε αυτό. Δηλαδή όλοι. Δυστυχώς όλοι νιώθουν καλά όταν το έχουν πάνω τους ή όταν το έχουν στις τράπεζες νιώθουν ακόμα καλύτερα. Αν όμως τύχει κάτι και το χάσουν τότε βλέπουμε ότι επιφέρει πολλές φορές ακαριαία και τον θάνατο. Το χρήμα κρύβει πολλές παγίδες. Όσοι όμως το έχουν και το χρησιμοποιούν για την δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου τότε αυτοί είναι ιδρυτές της βασιλείας. Όμως και αυτοί σε δύσκολες συνθήκες της ζωής πόλεμοι ή εποχή αντιχρίστου θα δοκιμαστούν αν μπορούν να ζήσουν και χωρίς αυτό.
Μία φορά ήμουν στην Αθήνα και πήγαινα στη δουλειά. Όταν σταμάτησα στο φανάρι, δίπλα μου σταμάτησε κάποιος με ένα πολύ μεγάλο και λαμπερό αυτοκίνητο. Ήταν τέλειο και πανάκριβο. Κοίταξα και είδα ότι έλαμπε και το αυτοκίνητο και ο άνθρωπος αυτός που το οδηγούσε. Εκείνη την ώρα πέρασε το μάτι μου από τον καθρέφτη του δικού μου αυτοκινήτου και είδα ότι και το δικό μου το πρόσωπο έλαμπε. Είπα, Κύριε ποια είναι η διαφορά με εμένα και αυτόν; Εγώ υπηρετώ εσένα και αυτός την ύλη. Αμέσως μου απάντησε ότι η διαφορά είναι ότι εσύ Θωμά λάμπεις με δύο ευρώ που έχεις στην τσέπη σου και τίποτα δεν σε καταβάλλει και αυτός λάμπει με τα δισεκατομμύρια που έχει στην τράπεζα τα οποία δεν απέκτησε τίμια. Εάν του αφαιρεθούν Θωμά τα αμάξια και τα δισεκατομμύρια ξέρεις πώς θα γίνει σε ένα μήνα; Θα τον λυπάσαι. Και αυτό διότι δεν έχει Χριστό, καθαρισμό, επίγνωση Θεού και σοφία Θεού. Εάν όμως προστεθούν σε εσένα δεν θα σε αλλάξει τίποτε. Ο λόγος είναι διότι έμαθες από εμένα να είσαι ευτυχισμένος χωρίς να χρειάζεται λόγος να είσαι ευτυχισμένος. Αρα, τα παιδιά της Φωνής Θεού όταν εννοήσουν την πνευματική περιουσία που έχουν στα χέρια τους θα λάμπουν με χρήματα αλλά θα λάμπουν και θα χαίρονται και χωρίς αυτά και τίποτε μα απολύτως τίποτε δεν θα μπορεί να τους γκρεμίσει στον ’δη. Έτσι, θα είναι τα παιδιά αυτά κληρονόμοι της χαράς, της ζωής, της αφθαρσίας και της αθανασίας, κληρονόμοι του Θεού και της σοφίας αυτού. Αγώνα, μελέτη, προσευχή και μην απελπιζόμαστε, τα πάντα είναι δυνατά στον Θεό. Ζήλο, επιμονή και υπομονή καθώς και καλή προαίρεση χρειάζεται. Τα αδύνατα λοιπόν παρά ανθρώποις δυνατά παρά τω Θεώ. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 28 30
«28. Ηρξατο λέγειν ο Πέτρος αυτω, Ιδού ημείς αφήκαμεν πάντα και ηκολουθήκαμέν σοι.
29. Έφη ο Ιησούς, Αμήν λέγω υμίν, ουδείς εστίν ος αφηκεν οικίαν ή αδελφούς ή αδελφάς ή μητέρα ή πατέρα ή τέκνα ή αγρούς ένεκεν εμού και ένεκεν του ευαγγελίου,
30. εάν μη λάβη εκατονταπλασίονα νυν εν τω καιρώ τούτω οικίας και αδελφούς και αδελφάς και μητέρας και τέκνα και αγρούς μετά διωγμών και εν τω αιώνι τω ερχομένω ζωήν αιώνιον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το πορευθέντες φανερώνει την μεγάλη αγάπη ως προς τον Θεό και ως προς τον πλησίον. Μία τέτοια αγάπη γκρεμίζει το μεσότοιχο της έχθρας μεταξύ Θεού και ανθρώπου. Δεν είναι δυνατόν μία τέτοια αγάπη να μείνει αδιάφορη από τον Θεό. Οι ευλογίες θα έρθουν στο εκατονταπλάσιο. Το πορευθέντες μας βοηθά ώστε να εγκαταλείψουμε τα πάντα όπως ο στρατιώτης όταν καλείται να βρεθεί στην πρώτη γραμμή. Θα έρθουν δοκιμασίες πολλές με το πορευθέντες όμως να μην το βάλουμε κάτω, πίσω από τις δοκιμασίες κρύβεται ο Θεός ο οποίος θα επιφέρει άπειρες ευλογίες σε εμάς αλλά και σε αυτούς που μας ακολουθούν και έτσι αυτές οι ευλογίες θα μας βγάλουν στον ουρανό. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο τολμών νικά!
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 31
«31. Πολλοί δε έσονται πρώτοι έσχατοι και οι έσχατοι πρώτοι».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ο στίχος αυτός έχει δύο έννοιες. Η πρώτη έννοια είναι ότι αυτοί που ξεκινούν τον αγώνα του αγιασμού με αυταπάρνηση θα πρέπει να γίνουν τελευταίοι, ταπεινοί υπηρέτες των άλλων που θα έρθουν. Οι τελευταίοι λοιπόν υπηρέτες του λαού του Θεού θα είναι οι πρώτοι.
Η άλλη έννοια είναι ότι πολλοί που θα κάνουν το πορευθέντες αν το κάνουν με εγωισμό διότι υπάρχει και η περίπτωση αυτή, θα γίνουν τελευταίοι και οι τελευταίοι που θα καλεστούν από τους πρώτους θα γίνουν πρώτοι αν κάνουν ουσιαστικά και αυτοί το θέλημα του Θεού, αλλιώς και αυτοί θα γίνουν τελευταίοι. Ταπείνωση όχι αρχηγειλίκια και πρωτοκαθεδρίες. Χρειάζεται προσοχή! Οι πρώτοι να ακούν τους τελευταίους και να μην το παίζουν ξερόλες διότι και οι νέοι που έρχονται φέρνουν και αυτοί πολλά αγαθά και πολλή σοφία που θα χρειαστούν για την ίδρυση της βασιλείας του Θεού όπως στον ουρανό και στη γη. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 35 39
«35. Και προπορεύονται αυτω Ιάκωβος και Ιωάννης οι υιοί Ζεβεδαίου λέγοντες αυτω, Διδάσκαλε, θέλομεν ίνα ο εάν αιτήσωμέν σε ποιήσης ημιν.
36. Ο δε ειπεν αυτοις, Τί θέλετέ με ποιήσω υμίν;
37 Οι δε είπαν αυτω, Δος ημιν ίνα εις σου εκ δεξιών και εις εξ αριστερών καθίσωμεν εν τη δόξη σου.
38. Ο δε Ιησούς ειπεν αυτοις, Ουκ οιδατε τί αιτείσθε. δύνασθε πιειν το ποτήριον ο εγώ πίνω, η το βάπτισμα ο εγώ βαπτίζομαι βαπτισθηναι;
39. Οι δε είπαν αυτω, Δυνάμεθα. Ο δε Ιησούς ειπεν αυτοις, Το ποτήριον ο εγώ πίνω πίεσθε και το βάπτισμα ο εγώ βαπτίζομαι βαπτισθήσεσθε».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Λόγω του ότι το σύστημα του κόσμου μας έχει καταβάλλει νομίζουμε ότι και στο σύστημα του Θεού θα παίξει ρόλο η γνωριμία με τον Θεό ή με τον απεσταλμένο του. Ο Θεός δεν προσωποληπτεί ούτε και ο απεσταλμένος του. Χρειάζεται υπακοή και αγώνα θυσίας ώστε να βγούμε στον ουρανό. Χρειάζεται να δοκιμαστούμε, να εξελιχτούμε, να αναγεννηθούμε, να κάνουμε υπερβάσεις. Πάντως όσοι είναι κοντά στον Θεό και στον απεσταλμένο του σίγουρα θα βοηθηθούν πάρα πολύ ώστε να νικήσουν τον έτερο κακό εαυτό τους. Όσοι είναι παρατηρητές θα τα χάσουν όλα. Γι αυτό ο Κύριος ζήτησε να πιουν το ποτήρι. Ποιο είναι το ποτήρι και τι έχει μέσα; Ένα ποτήρι είναι, αφέντες το πλοίον και τον πατέρα αυτών ηκολούθησαν αυτόν, πέταξαν δηλαδή αδυναμίες και προσωπικά συμφέροντα. ’λλο ποτήρι είναι, αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευλογείτε εκείνους οίτινες σας καταρώνται, ευεργετείτε εκείνους οίτινες σας μισούσι και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων οίτινες σας βλάπτουσι και σας κατατρέχουσι. ’λλο ποτήρι είναι η θυσία, άλλο είναι η ταπείνωση. Είναι πολλά τα ποτήρια, θα τα εντοπίσουμε με την μελέτη. Προσοχή, είναι πολλοί που με τα λόγια τιμούν τον Θεό ενώ η καρδιά τους πόρρω απέχει από αυτόν. Αλλοι ακολουθούν τον τύπο και όχι την ουσία. Όσοι σκέφτονται να ακολουθήσουν τον Θεό με τα ανωτέρω στοιχεία (λόγια ή τύπο) ας διαβάσουν τα ουαί που εξαπέλυσε ο Κύριος στους υποκριτές. Πρέπει να το καταλάβεις αδελφέ ότι ο Θεός δεν θέλει να σε στενοχωρήσει με αυτά που σου ζητά αλλά να σε δοκιμάσει. Τα ζητάει όλα για να σου τα δώσει όλα. Μην φοβηθείς ούτε να ολιγοπιστήσεις. Δεν είναι βαρύ το φορτίο του Θεού ίσα-ίσα όταν το εννοήσεις δεν θα πατάς αλλά θα πετάς και με χαρά θα εργάζεσαι το θέλημά του χωρίς να κουράζεσαι, μάλιστα θα γίνεις αδερφέ ή αδερφή ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος του κόσμου. Πίστεψέ το! Πίστεψέ το! Πίστεψέ το! Γένοιτο, γένοιτο, γένοιτο, γένοιτο αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 40
«40. Το να καθίσητε όμως εκ δεξιών μου και εξ αριστερών μου, δεν είναι εμού να δώσω αλλ' εις όσους είναι ητοιμασμένον».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Είναι ητοιμασμένο σε όσους τον πιστεύουν και τον ακολουθούν εις όλη τους τη ζωή κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Ο Απόστολος Παύλος αναφέρει: Τις δύναται να μας χωρίσει από της αγάπης του Χριστού; Θλίψις, ή στενοχώρια, ή διωγμός, ή πείνα, ή γυμνότης, ή κίνδυνος, ή μάχαιρα;
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 41
«41. Και ακούσαντες οι δέκα, ήρχισαν να αγανακτώσι περί Ιακώβου και Ιωάννου».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Τι αγανακτείς άνθρωπε με τους άλλους; Κοίτα την δουλειά σου και τις υποχρεώσεις σου έναντι του Θεού και των ανθρώπων και να μην σε νοιάζει η αρνητική πλευρά του άλλου, διότι αυτό δεν είναι το θέλημα του Θεού να αγανακτείς ή να σκανδαλίζεσαι. Προσοχή, θα το πληρώσουν όσοι το κάνουν. Αν αγαπάμε τους γύρω μας ας κάνουμε το θέλημα του Θεού. Το παράδειγμά μας θα τους βοηθήσει ώστε να γίνουν ισχυρές προσωπικότητες. Αν δεν κάνουμε το θέλημα του Θεού τότε θα γίνουμε η κυρά κατίνα της γειτονιάς ή της πνευματικής παρέας που θα ανήκουμε. Μη γένοιτο!
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 43 44
«43. Ούτως όμως δεν θέλει είσθαι εν υμίν αλλ' όστις θέλει να γείνη μέγας εν υμίν, θέλει είσθαι υπηρέτης υμών
44. και όστις εξ υμών θέλει να γείνη πρώτος, θέλει είσθαι δούλος πάντων».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Να σκεφτούμε τι κάνει ένας υπηρέτης και να κάνουμε το ίδιο και εμείς στους ανθρώπους που θα έρθουν στην οικία του οικοδεσπότη μας. Να υπηρετούμε με χαρά τον οικοδεσπότη μας, τον οίκο του και τους καλεσμένους του καθώς επίσης να υπηρετούμε ό,τι ανήκει εις αυτόν τον οικοδεσπότη (Θεό). Ένας υπηρέτης όταν είναι σε έναν οίκο, ο οικοδεσπότης του έχει όλα τα απαραίτητα πνευματικά και υλικά αγαθά που θα χρειαστεί να προσφέρει στους καλεσμένους. Μερικές φορές ο οικοδεσπότης κρύβει από τον υπηρέτη τις ευλογίες και όλα τα μέσα που έχει ώστε να δει ποιες θα είναι οι κινήσεις του υπηρέτη. Όταν είναι σκεύος εκλογής ο υπηρέτης και αγαπά αληθινά τον οικοδεσπότη του, τότε θα βάλει όλα όσα κέρδισε από τον οικοδεσπότη τα χρόνια που τον υπηρετούσε ώστε να ικανοποιήσει αυτόν και τους καλεσμένους του διότι έχει πραγματική αγάπη. Βλέποντας ο οικοδεσπότης (ο Θεός) την ειλικρινή προσπάθεια του υπηρέτη του να βγάλει ασπροπρόσωπο αυτόν στους καλεσμένους του εργαζόμενος από καθαρή αγάπη και θυσία, παίρνει χαρά και τον κάνει διαχειριστή των πάντων δίνοντάς του εξουσίες σε επουράνια και επίγεια αγαθά. Είναι πολλοί που θέλουν να το παίζουν υπηρέτες, όμως δεν υπηρετούν με δικά τους μέσα αλλά με ξένα. Όταν τελειώσουν τα ξένα φεύγουν και εγκαταλείπουν τον οίκο του Πατρός καθώς δεν εργάζονται με θυσία και όλα όσα έλαβαν με την πάροδο του χρόνου από τον οικοδεσπότη τα παίρνουν και φεύγουν. Αυτοί αφού δοκιμαστούν και φανεί ότι για συμφέροντα υπηρετούσαν τότε θα οδηγηθούν από τον διάβολο και τους αγγέλους του στο πυρ το αιώνιο. Μη γένοιτο εις εμάς.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΣ 45
«45. Διότι ο Υιός του ανθρώπου δεν ήλθε δια να υπηρετηθή, αλλά δια να υπηρετήση και να δώση την ζωήν αυτού λύτρον αντί πολλών».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Όποιος απολέσει τη ζωή του ένεκεν εμού και του ευαγγελίου εκατονταπλασίονα λήψεται και ζωήν αιώνιον κληρονομήσει.
Να γίνουμε υπηρέτες λοιπόν όπως ο Χριστός ο οποίος έπλυνε τα πόδια των μαθητών του και έδωσε και τη ζωή του για τη δόξα του Θεού και την σωτηρία του κόσμου λύτρο αντί πολλών. Φυσικά, εμείς δεν καλούμαστε να πλύνουμε τα πόδια κάποιου αλλά να τον βοηθήσουμε αν θέλει στο να φύγει η άγνοια που τον διακατέχει και οι παραξενιές που του δημιούργησαν τα πάθη και το παρόν δαιμονισμένο σύστημα του κόσμου ώστε να ελευθερωθεί και να σταθεί με ζωή και με χαρά ενώπιον Θεού και ανθρώπων. Βέβαια, δεν θα υπηρετούμε ανθρώπους που δεν θέλουν να τους υπηρετήσουμε ώστε να φιλονικούμε μαζί τους αλλά θα υπηρετούμε ανθρώπους που θέλουν την υπηρεσία μας. Αμήν.
ΚΕΦ. Ι΄ΣΤΙΧΟΙ 46 52
«46. Και έρχονται εις Ιεριχώ και ενώ εξήρχετο από της Ιεριχώ αυτός και οι μαθηταί αυτού και όχλος ικανός, ο υιός του Τιμαίου Βαρτίμαιος ο τυφλός εκάθητο παρά την οδόν ζητών
47. και ακούσας ότι είναι Ιησούς ο Ναζωραίος, ήρχισε να κράζη και να λέγη, Υιέ του Δαβίδ, Ιησού, ελέησόν με.
48. Και επέπληττον αυτόν πολλοί, δια να σιωπήση αλλ' εκείνος πολλώ μάλλον έκραζεν Υιέ του Δαβίδ, ελέησόν με.
49. Και σταθείς ο Ιησούς, είπε να κραχθή και κράζουσι τον τυφλόν, λέγοντες προς αυτόν, Θάρσει, σηκώθητι σε κράζει.
50. Και εκείνος απορρίψας το ιμάτιον αυτού, εσηκώθη και ήλθε προς τον Ιησούν.
51. Και αποκριθείς, λέγει προς αυτόν ο Ιησούς, Τι θέλεις να σοι κάμω; Και ο τυφλός είπε προς αυτόν, Ραββουνί, να αναβλέψω.
52. Ο δε Ιησούς είπε προς αυτόν, Ύπαγε η πίστις σου σε έσωσε. Και ευθύς ανέβλεψε και ηκολούθει τον Ιησούν εν τη οδώ».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Ποιος τυφλός πνευματικά ή σωματικά (φυσικά μάτια) φωνάζει τον Χριστό με τέτοια δύναμη και τέτοια πίστη; Είναι δυνατόν να αδιαφορήσει ο Θεός και να μην επέμβει ώστε να ανοίξουν εις αυτόν τα μάτια τα πνευματικά και φυσικά αν υπάρχει πρόβλημα υγείας και τα φυσικά; Μόνο με κραυγή και πίστη θα απαλλαγούμε από μεγάλα δαιμόνια ώστε να αναβλέψουμε στον Χριστό και να ακολουθήσουμε την ουράνια διδασκαλία του ιδρύοντας μέσα μας τις αρχές του Ευαγγελίου προς δόξα Θεού και σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Ο λαός ο καθήμενος εν σκότει και σκιά θανάτου, φως ανέτειλεν εις αυτόν. Θα φωνάζουμε με πόνο και με κραυγή σε ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο μας στερεί τη ζωή και την πορεία μας προς την θέωση.