Το Πνεύμα το Άγιο είναι

 


Το Πνεύμα το Άγιο είναι το τρίτο πρόσωπο του Θεού στον ουρανό αλλά και στη Γη, σε όλη την Κτίση.


Το Πνεύμα το Άγιο, ην μεν αεί, και έστι και έσται, ούτε αρξάμενον, ούτε παυσόμενον, αλλ’ αεί Πατρί και Υιώ συντεταγμένον και συναριθμούμενον, ζωή και ζωοποιούν, φως και φωτός χορηγόν, αυτάγαθον και πηγή αγαθότητας δι’ ου Πατήρ γνωρίζεται και Υιός δοξάζεται και παρά πάντων γινώσκεται∙ μία δύναμις, μία σύνταξις, μία προσκύνησις, της Αγίας Τριάδος.


Το Άγιο Πνεύμα είναι το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, χωρίς αυτό δεν γίνεται να πετύχουμε κανέναν στόχο υλικό ή πνευματικό αλλά και πολύ περισσότερο χωρίς αυτό δεν μπορούμε να φέρουμε την αποστολή μας εις πέρας. Μάλιστα το Άγιο Πνεύμα είναι ευαίσθητο και μπορεί κανείς να το λυπήσει όταν δεν το πιστεύει, όταν δεν το εμπιστεύεται ότι αυτό τον κάλεσε, γι’ αυτό να πιστεύουμε ότι αυτό μας κάλεσε και μας ενέπνευσε να επιδιώκουμε όλα όσα σήμερα κηρύττουμε. Πολλά πειστήρια υπάρχουν ότι μας έχει καλέσει ο Θεός, το βασικότερο, ότι ο Θεός μας αποκάλυψε την άφθαρτη ζωή και τον τρόπο να ζήσουμε. Εξάλλου είναι γραφικό, Πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον είναι άνωθεν καταβαίνον από του Πατρός των φώτων, εις τον οποίον δεν υπάρχει αλλοίωσις ή σκιά μεταβολής (Ιακώβ.1:17). Ακόμη, το Άγιο Πνεύμα είναι εδώ στη Γη αλλά και στον ουρανό. Ο λόγος που είναι στη Γη σήμερα είναι ένας. Να καθαγιάσει αλλά και να καθοδηγήσει τους υιούς και τις θυγατέρες, αυτούς που συλλαμβάνουν το θέλημα του Θεού στη ζωή τους ώστε διά μέσου αυτών των παιδιών να εκπληρωθούν οι εναπομείναντες επαγγελίες. Αυτές είναι να κηρυχθεί το Ευαγγέλιο της βασιλείας δημόσια, έργο το οποίο η Φωνή Θεού σήμερα εργάζεται. 

Ακόμη να καταργηθεί η αμαρτία, έργο που και αυτό ξεκίνησε, αφού όλα τα παιδιά καταλαβαίνουν την αξία εισδοχής τους στο αγιαστήριο, να ιδρυθεί η βασιλεία, να καταργηθεί η φθορά και ο θάνατος, τέλος να έρθει ο Κύριος, να πραγματοποιηθεί η ανάσταση όλων των εν Κυρίω κοιμηθέντων, κατόπιν ο Κύριος να παραλάβει την βασιλεία του μαζί με τους λελυτρωμένους. Είναι γραφικό, οι άγιοι θέλουσι παραλάβει το βασίλειο και θέλουσιν έχουσιν αυτό εις τον αιώνα τον άπαντα. Έτσι, οι άνθρωποι που δέχονται το Άγιο Πνεύμα διακατέχονται από την θεϊκή σοφία, η οποία τους γεμίζει με την ίδια δύναμη που είχε και ο Ιησούς, με σκοπό να εκπληρώσουν το έργο που ο Ιησούς ανέθεσε στην Εκκλησία του.

Εκείνος, λοιπόν, ο Παράκλητος, το Άγιο Πνεύμα δεν είναι μακριά από εμάς. Μάλιστα όταν έρθει στη ζωή μας εστιάζει την προσοχή μας σε κάποιον άλλον και όχι στον εαυτό του γιατί είναι ταπεινό. Όπως τα μάτια του σώματός μας μέσα από τα οποία βλέπουμε τα φυσικά πράγματα. Ποτέ εμείς δεν βλέπουμε τα μάτια μας παρά μόνο στον καθρέφτη. Σπάνια το Άγιο Πνεύμα εστιάζει στον εαυτό του. Τι κάνει όμως; Είναι απλό, μας δείχνει τον Χριστό και ο λόγος διότι μέσα απ' αυτόν τον Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα γνωρίζουμε τον Ιησού καθώς είναι. Όλη η ζωή φαίνεται και φανερώνεται κάτω από ένα καινούργιο φως. Ο Ιωάννης ο Θεολόγος αναφέρει ότι εμείς οι απόστολοι είδαμε και μαρτυρούμε ότι ο Λόγος διά Πνεύματος Αγίου, σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν και εθεασάμεθα την δόξαν αυτού δόξαν ως μονογενούς παρά πατρός πλήρης χάριτος και αληθείας (Ιωαν. 1:14). Στην Αγία Γραφή δηλώνεται ξεκάθαρα πως ο Τρισυπόστατος Τριαδικός Θεός ενεργεί σαν μία οντότητα. Για να καταλάβουμε τον τρόπο αυτόν που ενεργεί η Αγία Τριάδα (Πατέρας, Υιός, Άγιο Πνεύμα), ας φανταστούμε τον Πατέρα ως τον γενικό διευθυντή ενός έργου, τον Υιό ως τον αρχιτέκτονα και το Άγιο Πνεύμα ως τον εργολάβο. Σε όλη τη διακονία του επάνω στη Γη ο Ιησούς βασίζονταν απόλυτα στο Άγιο Πνεύμα. Γι’ αυτό και ο Πατέρας έδωσε αξία στο Άγιο Πνεύμα λέγοντας, αν κάποιος βλασθημήσει τον Πατέρα ή τον Υιό έχει συγχώρεση, όποιος όμως βλασθημήσει το Άγιο Πνεύμα δεν έχει συγχώρεση ούτε στον παρόντα αλλά ούτε και στον μέλλοντα αιώνα. Μέχρι το Άγιο Πνεύμα να έρθει επάνω στον Υιό και Λόγο του Θεού του ζώντος, ο Ιησούς ζούσε πριν βαπτιστεί όπως όλοι οι άνθρωποι, (κατά την βάπτισή του στον Ιορδάνη ποταμό) ήρθε εν δυνάμει το Άγιο Πνεύμα εν είδει ως περιστεράν και ο λόγος διότι είχε αποστολή και χρειάζονταν ο Πατέρας για να συνεχίσει το έργο αναγέννησης στο ανθρώπινο γένος να στείλει τον Υιόν του. Διά του Υιού το έργο του Θεού Πατέρα στη γη παίρνει σάρκα και οστά. Ποτέ πριν ο Κύριος δεν κήρυξε ή δεν έκανε κάποιο θαύμα. Μετά την βάπτισή του ό,τι έκανε ήταν με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Μάλιστα όταν έφτασε ο χρόνος να αφήσει τους μαθητές του, υποσχέθηκε πως απ’ τον ουρανό θα τους έστελνε το Άγιο Πνεύμα για να είναι ο Παράκλητος ο βοηθός τους στη ζωή όπου θα τους προμήθευε ό,τι χρειάζονταν για τις πνευματικές τους ανάγκες και τις υλικές. Αυτή η υπόσχεση εκπληρώθηκε την ημέρα της Πεντηκοστής όταν όλοι βαπτίσθηκαν με το Άγιο Πνεύμα. Το βάπτισμα με το Άγιο Πνεύμα είναι ένα υπερφυσικό γέμισμα με μία δύναμη που στέλνεται από τον Θεό και είναι ξεχωριστή, ο λόγος, για να είναι αποτελεσματικοί οι άνθρωποι του Θεού στο έργο που ο Χριστός τους έχει αναθέσει. Απόδειξη του βαπτίσματος με το Άγιο Πνεύμα είναι η γλωσσολαλιά όπου το στόμα μιλάει από το περίσσευμα της καρδιάς. Δηλαδή, το να μιλάει κανείς σε μία γλώσσα που δεν την έμαθε ποτέ αλλά το Άγιο Πνεύμα του την δίνει, αυτό τον βοηθάει τον άνθρωπο με την πάροδο του χρόνου ώστε να αυξηθεί η πίστη του αλλά και να χτίσει τη δική του προσωπική ζωή, μεταβάλλοντας τη ζωή του σε πνευματική ζωή με απευθείας και συνεχόμενη επικοινωνία με τον Θεό. Είναι το Άγιο Πνεύμα η πόρτα για μία ζωή όπου και τα χαρίσματα, τα σημεία αλλά και οι καρποί αυτού θα πρέπει να είναι φανερά.

Το Πνεύμα το Άγιο δίδεται στους μαθητές του Χριστού, δίδεται σε όποιον θελήσει να γίνει μαθητής του Χριστού. Είναι γραφικό, δίνεται δε εις έκαστον η φανέρωσις του Πνεύματος προς το συμφέρον.

8 Διότι εις άλλον μεν δίδεται διά του Πνεύματος λόγος σοφίας, εις άλλον δε λόγος γνώσεως κατά το αυτό Πνεύμα,

9 εις άλλον δε πίστις διά του αυτού Πνεύματος, εις άλλον δε χαρίσματα ιαμάτων διά του αυτού Πνεύματος,

10 εις άλλον δε ενέργειαι θαυμάτων, εις άλλον δε προφητεία, εις άλλον δε διακρίσεις πνευμάτων, εις άλλον δε είδη γλωσσών, εις άλλον δε ερμηνεία γλωσσών.

11 Πάντα δε ταύτα ενεργεί το εν και το αυτό Πνεύμα, διανέμον ιδία εις έκαστον καθώς θέλει (Κορινθ. Α΄12:7-11).

Και ο λόγος που διανέμει καρπούς και χαρίσματα είναι για να έχουμε ενότητα μεταξύ μας, αλλά και χρεία ο ένας τον άλλον. Όταν φύγει ο εγωισμός θα μας τα δώσει όλα σε όλους.

Πάντα χορηγεί το Πνεύμα το Άγιον, βρύει, που σημαίνει εκπληρώνει προφητείας, δημιουργεί ιερείς Θεού, τέλειους ανθρώπους με Θεού στοιχεία, μάλιστα το Άγιο Πνεύμα παίρνει αγράμματους ανθρώπους και τους καθιστά σκεύη εκλογής, γεμάτα σοφίαν Θεού και πίστη ζώσαν. Το Πνεύμα το Άγιο εδίδαξεν τους πρώτους μαθητές οι οποίοι σαγήνευσαν την οικουμένη και αλιείς θεολόγους ανέδειξεν,

Το Πνεύμα το Άγιο συγκροτεί και δημιουργεί την Εκκλησία του στη Γη. Στην αρχή μέσω του απ. Παύλου ενήργησε και των μαθητών του Χριστού, το Πνεύμα το Άγιο είναι Θεός και εργάζεται ακατάπαυστα για να δημιουργήσει τον λαό του Θεού. Το Πνεύμα το Άγιο είναι Ομοούσιο και Ομόθρονο συν τω Πατρί και τω Υιώ.

Αδέλφια μου, η βασιλεία του Θεού θα ιδρυθεί διά Πνεύματος Αγίου. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το Πνεύμα το Άγιο θα μας υπενθυμίσει τα μέλλοντα, θα δημιουργήσει λαό αφού πρώτα τον καλέσει να εισέλθει στο αγιαστήριο. Είναι γραφικό, είσελθε εις το ταμείον σου και κλείσας την θύραν σου πρόσευξαι τω πατρί σου τω εν τω κρυπτώ και ο πατήρ σου ο βλέπων εν τω κρυπτώ αποδώσει σοι εν τω φανερώ (Ματθ.6:6).

Το Πνεύμα το Άγιο θα εξασφαλίσει στον λαό του Θεού νέο σύνταγμα. Το Πνεύμα το Άγιο θα αναγεννήσει τον άνθρωπο. Το Πνεύμα το Άγιο θα φέρει αγιασμό, καθαρισμό. Το Πνεύμα το Άγιο θα μας εξασφαλίσει ζώσα πίστη. Το Πνεύμα το Άγιο θα ελέγξει τον κόσμο περί αμαρτίας, περί δικαιοσύνης και περί κρίσεως. Το Πνεύμα το Άγιο θα χωρίσει τον αμαρτωλό από τον δίκαιο. Το Πνεύμα το Άγιο θα κάμει την κρίση παγκόσμια ώστε στον κόσμο να δημιουργηθούν δύο στρατόπεδα, ένα του Θεού, ένα του εωσφόρου. Μεσαία κατάσταση δεν θα υπάρξει. Είναι γραφικό ή ζεστός ή ψυχρός, στην μέση θα σε εξεμέσω. Όσο υπάρχει η μεσαία κατάσταση πάει να πει ότι η κρίση δεν άρχισε ακόμα για τον κόσμο και ο λόγος διότι η κρίση του Θεού άρχεται πρώτα από τον οίκο του Θεού. Πρώτα θα κριθούν τα παιδιά του Θεού, ώστε να πάρουν θέση. Έτσι θα δημιουργηθεί το στράτευμα του Θεού. Η κρίση αυτή πάντα υπήρχε και πολλοί έπαιρναν θέση ανά τους αιώνες απέναντι στον Θεό. Έχουμε εκατομμύρια σκεύη εκλογής που κοσμούν τον ουρανό και τη Γη, όμως σήμερα άρχισε η κρίση του Θεού να σκιάζει όλα τα έθνη. Ακόμα, το Πνεύμα το Άγιο θα γκρεμίσει κάθε μεσότοιχο της έχθρας στον λαό του Θεού, αφού η όποια ετερότητα μεταλλάσσεται σε ενότητα. Εμείς σήμερα όλοι κινούμαστε διά Πνεύματος Αγίου. Όσοι είναι παιδιά του Θεού καλούνται να πάρουν στοιχεία πνευματικά μέσα από όλον τον Λόγο του Θεού (Παλαιά και Καινή Διαθήκη). Τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να πάρουμε, να πιστέψουμε μέσα από τον Λόγο του Θεού είναι πρώτον να φεύγουμε από τους πειρασμούς, από την αμαρτία. Ο τρόπος; Απλός. Ο Λωτ ζούσε μαζί με τον Αβραάμ, αφού ο Αβραάμ ήταν ο άνθρωπος που του μιλούσε ο Θεός, ο κεχρισμένος αλλά και ο εκλεκτός του Θεού. Αυτός για να αυξηθεί το εμπόριο ζήτησε να φύγει και να μεταβεί στα Σόδομα ώστε να αυξηθεί ο πλούτος του. Ο πλούτος είναι πνευματικός ή υλικός, όμως θέλει προσοχή! Όταν έχεις κοντά σου τον κεχρισμένο του Θεού, τι τον θες άνθρωπε τον όποιο πλούτο; Έτσι ζήτησε να πάει στα Σόδομα και στα Γόμορρα. Όλοι ξέρουμε ότι πολλές φορές έμπλεξε και τα λάθη που έκανε ήταν το ένα πίσω από το άλλο και ο λόγος για ένα πιάτο φακή.

Άρα, το συμπέρασμα είναι πως όταν καταλαβαίνουμε που υπάρχει ο πειρασμός να μην επιδιώκουμε να παίξουμε μαζί του. Οι άνθρωποι των Σοδόμων δεν έχουν αρχές, μπροστά στα συμφέροντά τους είναι ικανοί να μας σκοτώσουν και να μας σύρουν σε πολλούς πειρασμούς.

Δεύτερον, το Πνεύμα το Άγιο θα μας βοηθήσει ώστε με ισχυρή απόφαση να πάρουμε από τον Λόγο του Θεού και να καταλάβουμε άπαξ διαπαντός ότι ο Θεός θάνατον ουκ εποίησεν, ουδέ τέρπεται επ’ απωλεία ζώντων, έκτισε γαρ εις το είναι τα πάντα, και σωτήριοι αι γενέσεις του κόσμου, και ουκ έστιν εν αυταίς φάρμακον ολέθρου ουδέ άδου βασίλειον επί γης (Σοφ. Σολομ.1:13-14) καθώς ο πιστεύων εις εμέ καν αποθάνη ζήσεται και πας ο ζων και πιστεύων εις εμέ ου μη αποθάνη εις τον αιώνα. Πιστεύεις τούτο; (Ιωαν.11:25-26) καθώς ιδού μυστήριον υμίν λέγω, πάντες μεν ου κοιμηθησόμεθα πάντες δε αλλαγησόμεθα, εν ατόμω εν ριπή οφθαλμού εν τη εσχάτη σάλπιγγι σαλπίσει γαρ και οι νεκροί εγερθήσονται άφθαρτοι και ημείς αλλαγησόμεθα, δει γαρ το φθαρτόν τούτο ενδύσασθαι αφθαρσίαν και το θνητόν τούτο ενδύσασθαι αθανασίαν. Όταν δε το φθαρτόν τούτο ενδύσηται αφθαρσίαν και το θνητόν τούτο ενδύσηται αθανασίαν τότε γενήσεται ο λόγος ο γεγραμμένος κατεπόθη ο θάνατος εις νίκος, που σου θάνατε το νίκος που σου θάνατε το κέντρον, το δε κέντρον του θανάτου η αμαρτία, η δε δύναμις της αμαρτίας ο νόμος (Κορ. Α΄15:51-56).

Το τρίτο στοιχείο είναι ότι ο Θεός είναι Τριαδικός. Αυτό σημαίνει ότι αν και επιτελούν διαφορετικό έργο τα τρία πρόσωπα, πάντα όμως τα διέπει αιώνια συνοχή. Άρα, αφού ο Θεός είναι ένα κι εμείς μπορούμε να γίνουμε μέσα από την όποια ετερότητα ένα. Είναι γραφικό, είναι θέλημα Θεού, Πάτερ άγιε τήρησον αυτούς εν τω ονόματί σου ους δέδωκάς μοι ίνα ώσιν εν καθώς ημείς (Ιωαν.17:11). Ακόμα, ότι είναι ο Θεός Τριαδικός τούτο αφήνει να εννοηθεί ότι δεν μπορούμε να εξελιχτούμε πνευματικά αν δεν έχουμε σπουδάσει την σοφία του Θεού η οποία φανερώνεται ανά μεγάλα χρονικά διαστήματα και από τα τρία πρόσωπα. Όσοι δέχτηκαν μόνο τον Πατέρα δεν γνώρισαν τον Ιησού, τον Υιό και την άγια διδασκαλία του. Αυτοί που δεν δέχονται τον Χριστό δεν μπορούν να ελευθερωθούν αφού ο Κύριος έφερε όλες τις λύσεις, καθόρισε το έλεος, ενεργοποίησε την πίστη, νίκησε τον διάβολο, έδωσε χαρίσματα και εξουσίες, μάλιστα όσοι αναγνωρίσουν τον Πατέρα και τον Υιό πρέπει να δεχτούν και το Πνεύμα το Άγιο ώστε να τους ανεβάσει στο επίπεδο του Κυρίου. Όσοι τώρα δεν γνωρίσουν το Πνεύμα το Άγιο δεν μπορούν να εφαρμόσουν αλλά ούτε και να ζήσουν τα ανωτέρω, αφού το Πνεύμα το Άγιο έχει την εξουσία και την δύναμη να κάνει τον κάθε μαθητή του Χριστού σύμμορφο της δόξης του Θεού, κληρονόμο Θεού, συγκληρονόμο Χριστού και συμμέτοχο της απείρου κάλους δόξης του.

Το τέταρτο στοιχείο που θα πρέπει να πάρουμε μέσα από τον Λόγο του Θεού και που μας εξασφαλίζει ο Πατέρας σήμερα διά Πνεύματος Αγίου είναι το ει τις θέλει οπίσω μου ελθείν απαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τον σταυρόν αυτού και ακολουθείτω μοι (Ματθ.16:24). Ο Θεός ζητά την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου ώστε ο κάθε άνθρωπος να εντάξει τον εαυτό του οικειοθελώς στις αρχές του Πατέρα. Όλοι εμείς καλούμαστε να βάλουμε τον Θεό διά Πνεύματος Αγίου στη ζωή μας. Ο τρόπος ένας. Αυτός είναι ο Χριστός να προηγείται στους αγώνες μας στη ζωή μας και με τα λόγια αλλά και με τα έργα. Συνάμα θα παρακολουθούμε και τη ζωή μας αν είναι του Θεού. Όσα έργα δεν συμφωνούν με τον Λόγο του Θεού και δεν τα συστήνει ο Χριστός θα τα απορρίψουμε διότι αυτά φανερώνουν τον έτερο κακό εαυτό μας. Όσα έργα συμφωνούν με το θέλημα του Θεού θα τα πολλαπλασιάσουμε διότι αυτά φανερώνουν τον Θεό στη ζωή μας, φανερώνουν τον καλό εαυτό μας, φανερώνουν τον Θεό μέσα μας. Όταν μάθουμε να ζούμε με τον Χριστό θα ζούμε με τις αρχές τις δικές του. Μόνο τότε ο Θεός, ο Πατέρας έρχεται στη ζωή μας και μας επιτρέπει να ενεργούμε κάθε στιγμή διά Πνεύματος Αγίου. Έτσι γίνονται τα παιδιά του Θεού άνθρωποι του Θεού χωρίς μέτρο πνευματικό, κατόπιν τα έργα τους και τα λόγια τους τα συστήνει ο Θεός σε όλον τον κόσμο. Εμείς διά Πνεύματος Αγίου καλούμαστε να γίνουμε άνθρωποι του Θεού. Είναι γραφικό, άγιοι γίνεσθε καθώς εγώ άγιος ειμι. Ο τρόπος; Απλός. Ένα χρειάζεται και αυτό είναι απόφαση, ή ταν ή επί τας. Πώς παίρνεται η απόφαση; Αδέλφια μου όταν θα έρθει η ώρα να πούμε ένα ψέμα για να κερδίσουμε το οτιδήποτε, εμείς δεν θα το πούμε διότι αυτό δεν ανήκει στην σοφία του Θεού, στο θέλημα του Θεού. Ξέρουμε ότι ο Χριστός ονόμασε τον διάβολο Πατέρα του ψεύδους. Όταν λοιπόν λέμε ψέματα, απλά κάνουμε το θέλημα του πονηρού και όχι του Θεού. Έτσι προδίδουμε τον Θεό, την αγάπη, τη ζωή. Μη γένοιτο! Αδέλφια μου αν έρθει η ώρα σε μία συζήτηση να κρίνουμε, εμείς δεν θα κρίνουμε διότι ο Χριστός τόνισε το μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε. Συ τις ει ο κρίνων αλλότριον οικέτην τω ιδίω Κύριω στήκει ή πίπτει. Διά τούτο αναπολόγητος είσαι, ω άνθρωπε, πας όστις κρίνεις• διότι εις ό,τι κρίνεις τον άλλον, σεαυτόν κατακρίνεις• επειδή τα αυτά πράττεις συ ο κρίνων.

Άμα έρθει η ώρα να μας κατηγορήσουν δίκαια ή άδικα, εμείς θα θυμηθούμε την στάση του Χριστού ο οποίος στα κατηγορώ έβαλε την σοφία του Θεού - Πατέρα του πάνω απ’ όλα. Τι έκανε; Λοιδορούμενος ουκ αντελοιδόρει, πάσχων ουκ ηπείλει (Πετρ. Α΄2:23). Αν τώρα εμείς σε ένα κατηγορώ δούμε μέσα μας τον εγωισμό να κάνει την εκδήλωσή του με τις μορφές του όπως επιδεικτικότητα, περιαυτολογία, έπαινο του περιβάλλοντος κ.λ.π. τότε εμείς θα πάμε στο όρος, στο αγιαστήριο, στη σιωπή. Η σιωπή είναι ο θρόνος του Θεού. Στη σιωπή ζεις την ταπείνωση. Η ταπείνωση είναι η μεγάλη δόξα, χωρίς αυτή ουδεμία αρετή αναγνωρίζεται. Ταπείνωση είναι να μην μπαίνεις στην διαδικασία να δικαιολογείς την στάση σου και το έργο σου. Ο Θεός ξέρει και όποιος είναι του Θεού πάλι ξέρει. Δεν χρειάζονται πειστήρια. Αν ένας σε μία διαλογική συζήτηση πει κάτι που καταλαβαίνει για τον Θεό, εμείς δεν θα απευθυνθούμε σε αυτόν για να του πούμε το δικό μας τάχα σωστό αλλά θα πάμε παρακάτω. Εάν εμείς πούμε απευθυνόμενοι στον όποιο αδελφό ότι αυτό είναι λάθος, τότε θα ζήσουμε τον απόλυτο εγωισμό. Μόνο όταν μας ρωτάνε να λέμε την δική μας γνώμη χωρίς να απορρίπτουμε την άλλη, έτσι φαίνεται η αγάπη, ο Θεός, διαφορετικά να σιωπούμε αν δεν μας ρωτήσουν. Είναι προπέτεια αυτό να μιλάμε όταν δεν μας ρωτάνε, πόσο μάλλον να θέλουμε να επιβαλλόμαστε, μάλιστα ο Θεός να γνωρίζουμε ότι θα δικαιώσει μόνο τη σιωπή. Αν τώρα σε έναν κύκλο ένας γεμάτος απειρία αδελφός κινούμενος από τον εωσφορικό εγωισμό επιμένει να μας τονίζει ότι κάνουμε λάθος, τότε με αγάπη θα του εξηγήσουμε ότι εμείς έτσι έχουμε τον Θεό μέσα μας και θέλουμε να μας το επιτρέπει. Αν δεν μας το επιτρέπει και θυμώνει, φωνάζει κ.λ.π. τότε έχουμε το δικαίωμα να φύγουμε από τον αδελφό, την παρέα, την εκκλησία, την οργάνωση, το δόγμα διότι με το να κάνουμε όλα όσα αυτός θέλει τότε χάνουμε την προσωπικότητά μας και στηρίζουμε άθελά μας το λάθος αλλά και εργαζόμαστε το δικό του λάθος, αφού συμμετέχουμε κάνοντας τον αδελφό που θέλει να επιβάλλεται να νομίζει ότι έχει δίκιο. Καλύτερα μόνοι μας να δοξάζουμε τον Θεό παρά με χίλιους οι οποίοι δεν έχουν μάθει να σέβονται την όποια διαφορετική προσέγγιση. Δεν είναι απαραίτητο για να δείξουμε αγάπη να συντασσόμαστε με τον εωσφόρο. Αν αδέλφια μου ένας ή πολλοί εννοήσουν τα όσα λέμε τότε ο Θεός θα συγκατοικήσει μέσα τους. Είναι γραφικό, ο Κύριος φανέρωσε ότι ο Πατέρας, ο Υιός, το Άγιο Πνεύμα δημιουργούν μοναστήρι στον άνθρωπο που συμμορφώνεται μέσα από την ελεύθερη βούλησή του στις νουθεσίες και τις αρχές του Θεού. Όταν τώρα κάποιος φτιάχνει Θεό στα μέτρα του τότε αργά ή γρήγορα θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο, μάλιστα αν καυχάται για την μεγάλη του αγάπη στον Θεό χωρίς έργα αγάπης, αυτό που θα ακούσει είναι το φύγετε απ’ εμού οι εργαζόμενοι την ανομία. Ο τρόπος, με την αμαρτία η οποία θα μεγαλώσει και θα φέρει τον θάνατο. Αυτός είναι ο νόμος της αμαρτίας, ο θάνατος. Μη γένοιτο! Αδέλφια μου το Πνεύμα το Άγιο είναι Θεός, είναι αθάνατο, είναι υπηρέτης, είναι εργολάβος, είναι φως, είναι ζωή. Το πνεύμα το Άγιο είναι ζώσα πηγή πολλών υδάτων και ενεργεί νοερά – πνευματικά αλλά και ουσιαστικά στη ζωή μας, αφού όταν έρθει στο νου μας μεταστοιχειώνει την ύλη, το σώμα. Έχουμε πει για την σκεπτόμενη ύλη η οποία ζει μέσα στον εγκέφαλό μας. Το Πνεύμα το Άγιο είναι γεμάτο με σοφία Θεού, λέγεται πνεύμα συνέσεως και σοφίας αλλά και ζωής. Το Πνεύμα το Άγιο είναι αγαθό είναι αυτό που σε κάνει θεό. Το Πνεύμα το Άγιο είναι πνευματικό πυρ διαιρούμενον προς πάσαν κατεύθυνση, αφού αυτό ελέγχει – συντηρεί και ζωοποιεί όλη την Δημιουργία η οποία τροφοδοτεί στον μετανοούντα όλους τους νόμους και τα αγαθά της άφθαρτης ζωής διά Πνεύματος Αγίου. Μάλιστα το Πνεύμα το Άγιο είναι πυρ διαιρούμενο γεμάτο σοφία και ζωή, αφού ζωοποιεί τα πάντα ειδικά τον άνθρωπο του οποίου ανθρώπου του Θεού του εξασφαλίζει όλα τα χαρίσματα, τους καρπούς, τα σημεία, φυσικά όταν αυτός μπει στο αγιαστήριο. Σε αυτό το αγιαστήριο γίνεται η διανομή όλων των ουρανόδρομων δωρεών. Αδέλφια μου, όταν ζούμε διά Πνεύματος Αγίου και υπακούμε στον Λόγο του Θεού τότε αυτό μας μεταδίδει τις ιδιότητές του. Οι ιδιότητές του είναι άπειρες. Οι βασικές έχουν ως εξής: Το Πνεύμα το Άγιο είναι αυτάγαθο και πηγή αγαθότητας. Τι ωραίο είναι αυτό να το έχουμε όλοι! Φανταστείτε να είμαστε αυτάγαθοι και πηγή αγαθότητας. Άλλη ιδιότητα είναι ότι το Πνεύμα το Άγιο είναι ο υπηρέτης. Ο Χριστός διά Πνεύματος Αγίου εργάστηκε στον κόσμο και φανέρωσε το ουκ ήλθεν διακονηθήναι αλλά διακονήσαι και δούναι την ψυχήν αυτού λύτρον αντί πολλών, πλένοντας τα πόδια των μαθητών του. Το Άγιο Πνεύμα είναι αιώνιο, άφθαρτο, αθάνατο και θέλει πολύ να κάνει και όσους δέχονται τον Θεό, τον Υιό, τον Πατέρα άφθαρτους, αείζωους, αθάνατους. Ο Θεός είναι Θεός ζώντων και ουχί νεκρών. Το Πνεύμα το Άγιο είναι γεμάτο καρπούς, χαρίσματα και σημεία. Οι καρποί είναι εννέα, τα χαρίσματα επτά και τα σημεία πέντε. Όλα μαζί δημιουργούν την θέωση. Εύχομαι να μην υπάρξει ούτε ένας άνθρωπος που να περιφρονήσει το κάλεσμα του Θεού το οποίο σήμερα γίνεται διά Πνεύματος Αγίου μέσα από την Φωνή Θεού. Και μάλιστα όλοι εμείς ποτέ στο κάλεσμα που λάβαμε να μην χρησιμοποιήσουμε καμία φτηνή δικαιολογία όπως αγρόν ηγόρασα, γυναίκα ενυμφεύθην, βόδια πήρα. Δεν θα μπορέσουμε να τον πείσουμε ώστε να μας δικαιολογήσει, αν και το έλεος μας καταδιώκει όμως κάποτε θα τελειώσει όπως στις μωρές παρθένες. Μη γένοιτο! Και ο λόγος που δεν μπορούμε να κρυφτούμε από αυτόν είναι διότι αδέλφια μου ο Θεός ζει μέσα μας, γνωρίζει τα πάντα, βλέπει τα πάντα. Ο Θεός μας παρακολουθεί συνέχεια, γνωρίζει νεφρούς και καρδίες, γίναμε διά του δικού του Λόγου. Ο νόμος ο δικός του είναι στα γονίδιά μας. Όλοι λίγο ή πολύ γνωρίζουν καλό ή κακό και χωρίς να έχουν διαβάσει κανένα βιβλίο. Δεν μπορούμε να του ξεφύγουμε του Θεού, αυτός υπάρχει σε όλο μας το είναι και περιφέρεται σε όλο το σώμα μας. Ο Θεός διά Πνεύματος Αγίου διέρχεται μέχρι αρμών τε και μυελών. Αδέλφια μου το πιο σημαντικό είναι ότι ο Θεός μας ενέπνευσε και μας διδάσκει σήμερα τον τρόπο να τον γνωρίσουμε, μάλιστα μας δείχνει τον τρόπο να δούμε που ζει ώστε να τον βρούμε και ναι είναι αλήθεια τον βρήκαμε τον Θεό διότι αυτός το θέλησε. Σήμερα ξέρουμε την οδό, ξέρουμε ακριβώς τον αριθμό του σπιτιού του, ξέρουμε που μένει, ξέρουμε το σπίτι του. Ο ίδιος μας έδειξε ότι είναι κοντά μας, πολύ κοντά αφού ζει μέσα μας. Αδέλφια μου με την υγιαίνουσα διδασκαλία ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τον εαυτό μας και να γνωρίσουμε και τον Θεό που ζει μέσα μας. Όσοι ψάχνουν τον Θεό ακόμα έξω από τον εαυτό τους δεν θα τον βρουν ποτέ. Όσοι δεν τον βρήκαν ακόμα είναι διότι ψάχνουν έξω από τους ίδιους τους εαυτούς τους. Αδέλφια μου σήμερα ζούμε το μεγαλείο που τον κάλυπτε για αιώνες, το μεγαλείο της επιτυχίας του αφού όλοι ζούμε κάτω από δύσκολες συνθήκες σε έναν κόσμο με άπειρες δυσκολίες και αντιξοότητες, παρόλα αυτά εμείς όλοι έχουμε ελπίδα, έχουμε χαρά, έχουμε ζωή η οποία αναμένεται να γίνει άφθαρτη. O Θεός μας έδωσε χάρη και μας καλεί όλους να ζήσουμε την δόξα του. Είναι μεγάλο πράγμα σε έναν κόσμο που βράζει σαν καζάνι και που ζει πυρίκαυστα εμείς να έχουμε χάρη, να έχουμε ευλογία, να έχουμε υγεία, να έχουμε φίλους, αδέλφια εν Κυρίω, να έχουμε την δική του παρουσία στη ζωή μας. Σήμερα ζούμε όλοι μας, αν το θέλετε, το μεγαλύτερο θαύμα αφού μας νουθετεί, μας σπουδάζει, μας διαπαιδαγωγεί, μας εξελίσσει. Ο ίδιος σήμερα διά Πνεύματος Αγίου μας δείχνει τον τρόπο να γίνουμε συμμέτοχοι, να νικήσουμε τον κόσμο, να νικήσουμε τον έτερο κακό εαυτό μας ο οποίος μας οδηγεί στον ανυπέρβλητο θάνατο. Μεγάλα πράγματα αδέλφια μου όλα αυτά και άλλα πολλά που μας περιμένουν, αφού είναι γραφικό, Εκείνα τα οποία οφθαλμός δεν είδε και ωτίον δεν ήκουσε και εις καρδίαν ανθρώπου δεν ανέβησαν, τα οποία ο Θεός ητοίμασεν εις τους αγαπώντας αυτόν (Κορ.Α΄2:9). Αδέλφια μου το Πνεύμα το Άγιο σάρκωσε τον Χριστό στην αγνή κοιλία της Παρθένου Μαρίας. Η Παρθένος Μαρία γέννησε Θεό σαρκωθέντα, από εκείνη την στιγμή ο Θεός γεννάται εν ανθρώποις και ο άνθρωπος γεννάται και αναγεννάται εν Θεώ με έναν στόχο και σκοπό, να γίνουμε θεοί. Για να γίνουμε θεοί ας γίνουμε αγάπη ώστε στην συνέχεια να γίνουμε συνδημιουργοί, συμμέτοχοι, κληρονόμοι, συγκληρονόμοι. Αδέλφια μου, το Πνεύμα το Άγιο ανέστησε τον Χριστό εκ του τάφου και σήμερα ήρθε η ώρα αφού ζει μέσα μας να αναστήσει κι εμάς. Είναι γραφικό, ει δε το πνεύμα του εγείραντος τον Ιησούν εκ νεκρών οικεί εν υμίν, ο εγείρας τον Χριστόν εκ νεκρών ζωοποιήσει και τα θνητά σώματα υμών διά του ενοικούντος αυτού πνεύματος εν υμίν (Ρωμ. 8:11).

Mία ημέρα στο αγιαστήριο όπως και κάθε μέρα ένιωθα μία ιδιαίτερη αγαλλίαση και χαρά. Ήταν μία ημέρα που ένιωθα μεγάλη συγκίνηση, χαρά, ευφορία αφού ζούσα την παρουσία του Θεού. Έτσι μέσα από την καρδιά μου βγήκαν αυτά τα λόγια. Είπα, Θεέ μου, αν σε γνώριζα νωρίτερα θα αφιέρωνα όλη μου τη ζωή στη σιωπή χωρίς ποτέ να θελήσω να συμμετέχω σε καμία δραστηριότητα του κόσμου, αφού έχει αποδειχτεί ότι ο κόσμος με όλες τις δραστηριότητές του έχουν την δύναμη να μας μπλέκουν και ο λόγος διότι απλώς απέχουν από την αγάπη έτσι όπως είναι διαμορφωμένος και χτισμένος στο ψέμα. Άλλο είναι όμως όταν ο κόσμος γίνει αλήθεια, τότε όλος ο πλανήτης θα είναι ένα μεγάλο αγιαστήριο, ένα μεγάλο μυροπωλείο και όλους τους ανθρώπους θα τους διέπει μία μεγάλη και ανεκλάλητη χαρά. Αυτή η χαρά του Θεού θα διέπει όλους τους ανθρώπους, όλη την Δημιουργία. Παρόλα αυτά όμως εσύ Κύριε και σήμερα μας κάλεσες να το ζήσουμε αυτό το οποίο προείδες για τον άνθρωπο και που διά του οποίου έδωσες την ζωήν σου λύτρον αντί πολλών. Έτσι σήμερα με την δική σου δύναμη γεμάτοι εμπειρίες, αφού σπουδάζουμε απ’ όλη την ιστορία του ανθρώπινου γένους πνευματική και μη, μπορούμε να το φέρουμε και να το ζήσουμε το δικό σου θέλημα αρκεί να πιστέψουμε ότι μας κάλεσε. Γένοιτο, γένοιτο αμήν.

Αυτά τα λόγια που διαβάζουμε στην Καινή Διαθήκη δεν είναι λόγια κανενός για να μας τα δανείσει, ώστε να του έχουμε υποχρέωση, είναι λόγια του Θεού του Πατέρα μας ο οποίος μας τα εμπιστεύτηκε για να τα βάλουμε στη ζωή μας και στη ζωή όσων τα έχουν ανάγκη. Όποιος μεταδίδει τον Λόγο του Θεού να το κάνει από αγάπη και ο λόγος αλλά και οι προθέσεις του να είναι αγαθές. Όλοι μπορούμε να κηρύττουμε τον Λόγο του Θεού γιατί θέλουμε απλά να μετέχουμε στην αλήθεια του Θεού, στην λογική του Πατέρα, στην περιουσία του αλλά να φροντίσουμε να συμμετέχουν και στην δόξα του Θεού με την αφιέρωση ώστε να βοηθήσουμε όλα τα αδέλφια που είναι σε όλον τον κόσμο και δεν τον γνωρίζουν. Δυστυχώς δεν γνωρίζουν οι άνθρωποι, οι αδελφοί μας ότι είναι κληρονόμοι μιας αμύθητης περιουσίας πνευματικής και υλικής, γι’ αυτό όλοι εμείς τον Λόγο του Θεού να τον κηρύττουμε με αγάπη και χωρίς κανένα συμφέρον. Αν δεν το κάνουμε με αυτό το πνεύμα θα το κάνουμε με αρχές του εωσφορικού εγωισμού. Μη γένοιτο, διότι με τον εγωισμό να είμαστε σίγουροι ότι αργά ή γρήγορα ο Πατέρας θα  ενημερώσει όλα τα παιδιά του ότι είναι κλέπτης όποιος θέλει την όποια εξουσία, αφού η όποια σοφία προέρχεται από τον ίδιο τον Θεό. Τώρα αν κάποιοι άνθρωποι πήραν το Ευαγγέλιο από κάποιον ο οποίος το παίζει αρχηγός τότε αυτός θα την χάσει την εξουσία που νομίζει ότι έχει. Εξάλλου, ο Θεός γι’ αυτό δημιούργησε σχολεία και πανεπιστήμια ώστε να μάθουμε όλοι γράμματα και ο λόγος για να σπουδάσουμε αυτό το βιβλίο. Ο Θεός είναι ο Λόγος με την όποια σοφία από όπου και αν προέρχεται αυτή φανερώνει τον Θεό. Είναι γραφικό, εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος (Ιωαν.1:1).

Η Καινή Διαθήκη αδέλφια μου μιλάει προσωπικά στον κάθε άνθρωπο. Δεν χρειάζονται μεσάζοντες αλλά ούτε και σωτήρες, μόνο φίλοι χρειάζονται και ο λόγος για να συνδιαλεγόμαστε με αυτόν τον Λόγο με αγάπη, όπως κάνουμε κι εμείς τώρα και για πάντα. Όλοι οι μαθητές του Χριστού πρέπει να ζουν την αγάπη, να σπουδάζουν την σοφία του και να ζουν με αυτή. Όλοι μπορούμε να μιλάμε διά του Λόγου του Θεού με τον Θεό και αυτός ο Λόγος, ο Θεός να μας μιλάει διά του Λόγου του ώστε να εμφανιστεί στον κόσμο η οικογένεια του Θεού. Ο Λόγος μας ζωοποιεί όλους και δεν χρειάζεται να τον κάνουμε κτήμα μας ή να τον μεταβάλουμε σε ιδιωτικά πνευματικά δικαιώματα. Μη γένοιτο! Αμήν.

 

 

Νεότερη Παλαιότερη